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市場調査レポート
商品コード
1236099
香水の世界市場規模調査&予測、製品別(マス、プレミアム)、エンドユーザー別(男性、女性、ユニセックス)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別分析、2022-2029年Global Perfume Market Size study & Forecast, by Product (Mass, Premium), by End-user (Men, Women, unisex), by Distribution Channel (Online, Offline) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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香水の世界市場規模調査&予測、製品別(マス、プレミアム)、エンドユーザー別(男性、女性、ユニセックス)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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香水の世界市場は、2021年に約480億2,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には5.90%以上の成長率で順調に成長すると予測されています。
パーソナルグルーミングのトレンドの拡大や、ハイエンドな香りやエキゾチックな香りに対する消費者の関心の高まりにより、市場の拡大が期待されています。また、高所得水準や生活水準の向上により、プレミアムや高級フレグランスに対する消費者の支出が増加していることも、世界市場を牽引しています。化粧品・パーソナルケア分野では、近年、香水が大きな市場へと成長しています。パーソナルケアの動向の拡大により、香水は誇りと自信に貢献する必須グッズとして登場しました。
例えば、LVMHグループでは2020年の香水の売上が2019年と比較して20%近く減少しており、香りアイテムの主要生産者の一つとなっています。政府が美容院や香水店、百貨店の出店を禁止したことや、流行時の予防措置として自宅待機を指示したことが減収の主な原因でした。しかし、製造・商業・販売の再開により、世界市場は回復しており、今後大きな成長が期待されます。また、メーカーの製品ラインアップの多様化により、消費者層の拡大が期待されます。例えば、シャネルのフレグランス・ポートフォリオには、パフューム、オードパフューム・スプレーなど、さまざまな香水グッズが含まれています。しかし、香水の高コストが、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。
世界の香水市場の調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他地域を含みます。欧州は、ブランド製品の優位性とプレミアム製品の販売増加により、収益の面で空間を支配しています。ゲラン、シャネル、クリスチャン・ディオールなどの大手香水メーカーがフランスに本社を構えています。生産量、輸出量ともに最大であり、欧州市場を牽引しています。アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。これは、高級香水に対する消費者の需要の高まりが、この市場に進出する生産者を後押しし、市場拡大に拍車をかけているためです。さらに、旅行用サイズ、小型サイズ、ポケットサイズの香水は、その携帯性と利便性から需要が高まっており、市場拡大の原動力となると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Perfume Market is valued at approximately USD 48.02 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.90% over the forecast period 2022-2029. The market is expected to increase as a result of the expanding personal grooming trend and rising consumer interest in high-end and exotic scents. The global market is also being driven by rising consumer expenditure on premium and luxury fragrances as a result of high-income levels and rising living standards. In the cosmetics and personal care sector, perfumes have grown to become a sizable market in recent years. The expanding trend in personal care has led to the emergence of perfumes as an essential good that contributes to pride and confidence.
For instance, the revenue from perfumes fell by almost 20% at LVMH Group in 2020 compared to 2019, making it one of the leading producers of scent items. The government's prohibitions on the opening of beauty parlours, perfume shops, and department stores as well as directives to stay at home as a precaution during the outbreak were the main causes of the decline in revenue. However, the resumption of manufacturing, commerce, and sales is helping the global market recovers, and it is expected that this will lead to significant growth. Additionally, manufacturers' diversification of their product lines is anticipated to increase their consumer base. For instance, CHANEL's fragrance portfolio includes a wide variety of perfume goods, such as parfum, Eau de parfum spray, and others. However, the high cost of Perfumes stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Perfume Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Europe dominated the space in terms of revenue, owing to the dominance of branded products and the rising region's sales of premium products. Leading scent companies such as Guerlain, Chanel, and Christian Dior have their headquarters in France. With the biggest production and export values, the nation has been driving the Europe market. Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as growing consumer demand for high-end perfumes is encouraging producers to establish themselves in this market, which is fueling its expansion. Additionally, the demand for travel-size, small, and pocket-sized perfumes is rising due to their portability and convenience, which is anticipated to drive market expansion.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: