市場調査レポート
商品コード
1135015
モバイル付加価値サービスの世界市場規模調査、ソリューション別、エンドユーザー別、最終使用産業別、地域別予測2022-2028Global Mobile Value-Added Services Market Size study, by Solution, by End-User, by End Use Industry and Regional Forecasts 2022-2028 |
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モバイル付加価値サービスの世界市場規模調査、ソリューション別、エンドユーザー別、最終使用産業別、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年09月29日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のモバイル付加価値サービス市場は、2021年に約6585億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には14.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
音声通信サービスに加え、モバイルサービス事業者が提供するモバイルサービスは、モバイル付加価値サービス(MVAS)として知られています。モバイル加入者は、スマートフォンやタブレット端末を利用したり、音声通話以外の目的で利用したりすることができます。MVASには、ショートメッセージサービス(SMS)、マルチメディアメッセージングサービス(MMS)、モバイルEメール&インスタントメッセージ、モバイルマネー、ロケーションベースサービス、モバイル広告、モバイルインフォテイメントが含まれます。インターネット上で音楽や映像のストリーミングサービスを提供するOTTプラットフォームの人気が高まるなど、デジタルソリューションや高度なアプリケーションの利用が増加し、市場の成長に寄与しています。ドイツテレコム、サムスン、エリクソンは、2021年6月30日に5Gエンドツーエンド(E2E)ネットワークスライシングの試行を成功させた。このスライシング試験は、ドイツテレコムのボンの研究所で、市販のサムスンS21機器を(VR)バーチャルリアリティヘッドセットに接続して実施されたものです。さらに、ベライゾン・コミュニケーションズ社は、2021年6月21日に、位置情報共有、ジオフェンシング、屋内経路探索、分析などのソリューションを企業向けに提供する屋内測位プラットフォームのセニオンAB社の買収を発表しています。また、スマートフォンメーカー間の競争激化により、中低所得者層でも購入可能な低価格のスマートフォンが製造されていることや、ソーシャルメディアの影響力の高まりも、予測期間中の市場成長を後押しするものと思われます。しかし、データ盗難や詐欺などのセキュリティやプライバシーに関する懸念、認知度の低さが、2022年から2028年の予測期間における市場成長を阻害しています。
モバイル付加価値サービスの世界市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。アジア太平洋地域は、さまざまなモバイル付加価値サービスを利用する企業や業種の増加、同地域の小売、IT・通信分野の活況などの要因から、市場シェアの面で主要な地域となっています。一方、北米は、組織や業種別市場にサービスを提供する多数のモバイル付加価値サービスプロバイダーの存在や、付加価値サービス技術の進歩などの要因により、予測期間中に最も成長が著しい地域となっています。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を定義し、今後8年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
ソリューション別
ショートメッセージングサービス(SMS)
マルチメディアメッセージングサービス(MMS)
位置情報サービス
モバイルEメール&IM
モバイルマネー
モバイル広告
モバイルインフォテイメント
その他
エンドユーザー別
中小企業
大企業
エンドユーズインダストリー別
メディア・エンターテインメント
ヘルスケア
教育
小売
政府機関
通信・IT
その他
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年から2028年まで
市場調査「世界のモバイル付加価値サービス市場」の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザリー会社
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Mobile Value-Added Services Market is valued approximately USD 658.5 Billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 14.2 % over the forecast period 2022-2028. Mobile services that are provided by mobile service providers in addition to voice communication services are known as Mobile Value-Added Services or MVAS. Mobile subscribers can use smartphone tablet or non-voice purposes. MVAS includes Short Message Service (SMS), Multimedia Messaging Service (MMS), mobile email & instant messaging, mobile money, location-based services, mobile advertising, and mobile infotainment Increase in number of smartphone users, data usage, variety of applications. Rise in usage of digital solutions and advanced applications like rising popularity of OTT platforms offering music and video streaming services over the internet is contributing to the growth of market. Deutsche Telekom, Samsung, and Ericsson successfully completed a 5G end-to-end (E2E) network slicing pilot on June 30, 2021. The slicing trial was carried out at Deutsche Telekom's Bonn lab using commercial Samsung S21 equipment connected to a (VR) Virtual Reality headset. Furthermore, Verizon Communications Inc. announced the acquisition of Senion AB, an indoor positioning platform that provides solutions for businesses such as location sharing, geo fencing, indoor way finding, and analytics, on June 21, 2021. Also, Rise in competition among smartphone manufacturers resulting in production of low-cost smartphone making them affordable even for middle and low class, coupled with Growing influence of social media is likely to increase the market growth during the forecast period. However, Security and privacy concerns regarding data theft, scamming along with lack of awareness impedes the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the Global Mobile Value-Added Services Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America and Rest of the World. Asia-Pacific is the leading region in terms of market share due to factors including rising number of businesses and industry verticals using various mobile value-added services and the booming retail, IT and telecommunications sectors in the region. Whereas North America is the fastest growing region during the forecast period owing to factors including the existence of numerous mobile value-added services providers offering services to organizations and vertical markets and advancements in value-added services technology in the region.
Major market players included in this report are:
Mozat Pte Ltd
Apple Inc.
Vodafone Group plc
Samsung Electronics Co., Ltd.
Reliance Industries Ltd.
Huawei Investment & Holding Co. Ltd.
OnMobile Global Limited
Comviva Technologies
Alphabet Inc.
One97 Communications
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Solution
Short Messaging Service (SMS)
Multimedia Messaging Service (MMS)
Location Based Services
Mobile Email & IM
Mobile Money
Mobile Advertising
Mobile Infotainment
Others
By End-User
SMB
Large Enterprises
By End Use Industry
Media and Entertainment
Healthcare
Education
Retail
Government
Telecom and IT
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period: - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Mobile Value-Added Services Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors