株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

大人向けソフトドリンクの革新 (2014年)

Adult Soft Drinks Innovation Report 2014

発行 Zenith 商品コード 326169
出版日 ページ情報 英文 92 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.77円で換算しております。
Back to Top
大人向けソフトドリンクの革新 (2014年) Adult Soft Drinks Innovation Report 2014
出版日: 2014年11月30日 ページ情報: 英文 92 Pages
概要

大人向けソフトドリンク部門はソフトドリンク市場の中でもっとも成長の著しい部門です。これは世界人口の約4分の1が定期的な飲酒を行わないためで、ソフトドリンクの製造業者には大きな市場機会が提供されています。世界のソフトドリンク市場では依然としてコーラとレモネード味の炭酸飲料が独占的ですが、品質や技術に対する世界的動向が増しています。

当レポートでは、大人向けソフトドリンクの革新の動向について調査し、大人向けソフトドリンクの分野における世界的動向、課題と障壁、主な製品のプロファイルとその革新的コンセプトなどをまとめています。

第1章 イントロダクション・調査範囲

第2章 カテゴリーの概要

  • 概要:革新のカテゴリー別
  • 課題と障壁
  • 分析・市場機会

第3章 ブランドプロファイル

  • 低カロリーの大人向けソフトドリンク
  • 天然・オーガニックの大人向けソフトドリンク
  • フレーバーの革新
  • 新しい努力
  • パッケージの革新
  • 限定版
  • 発酵/醸造大人向けソフトドリンク
  • カクテルベース・ミキサー
  • クロスカテゴリーの飲料
目次

Features at a glance:

  • An essential guide for anyone present or considering entering the adult soft drinks market with a view of offering innovation and added value to consumers.
  • Includes an overview of global trends highlighting common themes in new product development.
  • Features a wide range of products, innovations and trends shaping the future of the international adult soft drinks industry.
  • Includes over 60 innovative adult soft drink brands launched between 2012 and 2014 worldwide to benchmark against leading and innovative products.
  • Explores challenges and opportunities in the adult soft drinks category.


Adult soft drinks is one of the fastest growing segments of the soft drinks category mainly because almost a quarter of the world's population does not drink alcohol on a regular basis, which provides a huge potential for soft drinks manufacturers. Although the global soft drinks market is still dominated by cola and lemonade flavoured carbonates, there is an increasing global trend towards quality and craft.

Zenith's report on Adult Soft Drinks Innovation examines the key trends and themes driving innovation and new product launches during 2012-2014. The report provides an ultimate guide of the most innovative and leading products in a user-friendly presentation format to help you quickly gain an understanding of new product development worldwide.

What this report covers

  • Category overview: overview of key global market trends.
  • Key trends in new product development: Explores 9 main themes driving product development and innovation worldwide including a list of 6 trends shaping the future of the adult soft drink sector.
  • Brand profiles: over 60 profiles of innovative adult soft drink brands including product image, detailed product information, date of launch, packaging size & type, pricing, key ingredients and description of variants.

Brand profiles featured by the following 9 key innovation themes

  • 1. Reduced-calorie adult soft drinks
  • 2. Natural and organic adult soft drinks
  • 3. Flavour innovations
  • 4. New endeavours
  • 5. Packaging innovation
  • 6. Limited editions
  • 7. Fermented/brewed adult soft drinks
  • 8. Cocktail bases and mixers
  • 9. Cross-category drinks

Scope and definition:

For the purpose of this report, Zenith has limited its research scope using the following definition:

  • Ready-to-drink premium soft drinks predominantly targeted at adults, usually, but not exclusively in glass bottles. Positioned and priced as premium.
  • Exclusions: This innovation overview does not include alcoholic beverages or any alcohol-free drinks that are traditionally alcoholic, such as alcohol-free beer or wine. Also ready-to-drink coffee or tea and dilutables are excluded.

Geographical coverage

  • Global

Table of Contents

1. Introduction and scope

2. Category overview

  • Overview by innovation category
  • Challenges and barriers
  • Insights and opportunities

3. Brand profiles

  • 3.1. Brand profiles: Reduced-calorieadult soft drinks
  • 3.2. Brand profiles: Natural & organic adult soft drinks
  • 3.3. Brand profiles: Flavour innovation
  • 3.4. Brand profiles: New endeavours
  • 3.5. Brand profiles:Packaging innovation
  • 3.6. Brand profiles:Limited editions
  • 3.7. Brandprofiles: Fermented/brewed adult soft drinks
  • 3.8. Brand profiles:Cocktail bases and mixers
  • 3.9. Brandprofiles: Cross-category drinks
Back to Top