表紙
市場調査レポート

RTDティーの製品開発動向

Ready-to-drink Tea Innovation Report 2014

発行 Zenith International 商品コード 316740
出版日 ページ情報 英文 91 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
RTDティーの製品開発動向 Ready-to-drink Tea Innovation Report 2014
出版日: 2014年09月01日 ページ情報: 英文 91 Pages
概要

近年になってRTDティー市場は今まで以上に幅広く普及しようとしてます。従来型の緑茶・紅茶の概念から離れた、様々な茶葉のブレンドが開発され、世界各国で発売されています。また、製品に様々な付加価値(新たなフレーバー、感触、包装手段など)や機能性(体重管理、リラクゼーション効果など)を加える動きが広がり、それが従来よりも大きな消費者ベースへの製品アピールとなっています。

当レポートでは、世界のRTD(ready-to-drink)ティー市場の最新動向および今後の製品開発の動きについて分析し、全世界および各地域(北米、南米、欧州、中東、アジア太平洋地域)の市場の現状や、新製品開発に当たって考えるべき要素、主要ブランド・企業(60社以上)のプロファイルおよび新製品開発の傾向(製品イメージ、成分・機能情報、発売日、パッケージングの種類・大きさ、価格設定など)といった情報をお届けいたします。

第1章 イントロダクション・分析範囲

第2章 カテゴリーの概要

第3章 ブランドのプロファイル

  • 成分の新規開発
  • 新たしいフレーバー・種類
  • 新しい感触(texture)
  • 機能性
  • パッケージングの新規開発
  • カテゴリー横断型の商品開発
目次

Features at a glance:

  • An essential guide for anyone present or considering entering the ready-to-drink tea market with a view of offering innovation and added value to consumers.
  • Includes an overview of global and regional trends highlighting common themes in new product development.
  • Features a wide range of products, innovations and trends shaping the future of the international ready-to-drink tea industry.
  • Includes over 60 innovative ready-to-drink tea brands launched between 2012 and 2014 worldwide to benchmark against leading and innovative ready-to-drink tea products.
  • Explores challenges and opportunities in the ready-to-drink tea category.

In recent years, the ready-to-drink tea category has become increasingly diverse, moving away from the typical green and black tea variants towards using tea blends traditional to various regions around the world. The category has additionally been enriched with the introduction of new flavours, textures and packaging, as well as functional enhancements such as weight management and relaxation, broadening the appeal of ready-to-drink tea to a wider consumer base.

Zenith's report on Ready-to-drink Tea Innovation examines the key trends and themes driving innovation and new product launches during 2012-2014. The report provides an ultimate guide of the most innovative and leading products in a user-friendly presentation format to help you quickly gain an understanding of new product development worldwide.

What this report covers

  • Category overview: overview of key global market trends and regional consumption trends in North America, South America, Europe, the Middle East and Asia Pacific.
  • Key trends in new product development: overview of 6 main themes driving product development and innovation worldwide including a list of 8 common tea types used for formulation of ready-to-drink tea.
  • Brand profiles: over 60 profiles of innovative ready-to-drink tea brands including product image, detailed product information, date of launch, packaging size & type, pricing, key ingredients, description of variants and marketing profile.

Brand profiles featured by 6 key innovation themes: ingredients, new flavours and types, new textures, functional, packaging innovation and cross-category.

Geographical coverage

  • Global

Table of Contents

1. Introduction and scope

2. Category overview

3. Brand profiles

  • 3.1. Brand profiles: Ingredient Innovation
  • 3.2. Brand profiles: New Flavours & Types
  • 3.3. Brand profiles: New Textures
  • 3.4. Brand profiles: Functional
  • 3.5. Brand profiles: Packaging Innovation
  • 3.6. Brand profiles: Cross-Category
Back to Top