株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

エネルギードリンクの製品開発動向

Energy Drinks Innovation Report 2014

発行 Zenith 商品コード 316738
出版日 ページ情報 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
Back to Top
エネルギードリンクの製品開発動向 Energy Drinks Innovation Report 2014
出版日: 2014年08月01日 ページ情報: 英文 124 Pages
概要

エネルギードリンクは世界のソフトドリンク市場の中でもまだ活況を保っている部門の一つです。2012年以降、何百もの製品が開発され、消費者に様々なフレーバー・サイズ・包装形態・機能性(認知性・代謝強化など)を提供することで消費量を拡大してきました。近年の商品開発・発売傾向から、各企業がその活動範囲を広げて、様々な年齢層・生活習慣・嗜好の消費者を対象としてに様々な製品を提供するとともに、その消費機会を広げて「エネルギードリンクはパーティー専用の飲み物」というステレオタイプからの脱却を図っています。

当レポートでは、世界のエネルギードリンク市場の最新動向および今後の製品開発の動きについて分析し、全世界および各地域(アフリカ、アジア太平洋地域、オーストララシア、欧州、ラテンアメリカ、中東、北米)の市場の現状や、新製品開発に当たって考えるべき諸要素、主要ブランド・企業(90社以上)のプロファイルおよび新製品開発の傾向(製品イメージ、成分・機能情報、発売日、パッケージングの種類・大きさ、価格設定など)といった情報をお届けいたします

第1章 イントロダクション・分析範囲

第2章 カテゴリーの概要

  • 一般的な成分と記述内容
  • 解説:新製品開発の傾向
  • 解説:全世界および各地域の市場動向
  • 課題
  • 市場機会

第3章 ブランドのプロファイル

  • フレーバーの新規開発
  • 低カロリー/低糖エネルギードリンク
  • 成分の新規開発
  • 天然・有機エネルギードリンク
  • 機能性の追加
  • 限定版のエネルギードリンク
  • パッケージングの新規開発
  • カテゴリー横断的なエネルギードリンク
目次

Features at a glance:

  • An essential guide for anyone present or considering entering the energy drinks market with a view of offering innovation and added value to consumers.
  • Includes an overview of global and regional trends highlighting common themes in new product development.
  • Features a wide range of products, innovations and trends shaping the future of the international energy drinks industry.
  • Includes over 90 innovative energy drinks brands launched between 2012 and 2014 worldwide to benchmark against leading and innovative energy drinks products.
  • Explores challenges and opportunities in the energy drinks category.

Energy drinks remain one of the most dynamic segments in soft drinks. Hundreds of products have been introduced globally since 2012, increasing consumption by offering consumers a wider selection of flavours, sizes, pack types and added functional claims, such as cognitive and metabolic enhancement. Recent developments and product launches suggest that companies are expanding their reach, targeting consumers of varying ages, lifestyles and preferences, whilst positioning products to address consumption occasions throughout the day, moving away from the stereotype of energy drinks as a ‘lifestyle beverage for partying'.

Zenith's report on Energy Drinks Innovation examines the key trends and themes driving innovation and new product launches during 2012-2014. The report provides an ultimate guide of the most innovative and leading products in a user-friendly presentation format to help you quickly gain an understanding of new product development worldwide.

What this report covers

  • Category overview: overview of key global market trends and regional consumption trends in Africa, Asia Pacific, Australasia, Europe, Latin America, the Middle East and North America.
  • Key trends in new product development: overview of 8 main themes driving product development and innovation worldwide including a list of 15 common ingredients used for formulation of energy drinks.
  • Brand profiles: Over 90 profiles of innovative energy drinks brands including product image, detailed product information, date of launch, packaging size & type, pricing, key ingredients, description of variants and marketing profile.

Brand profiles featured by 8 key innovation themes: flavours, low calorie / low sugar, ingredients, natural and organic, added functionality, limited edition, packaging, cross-category.

Geographical coverage

  • Global

Table of Contents

1. Introduction and scope

2. Category overview

  • Common ingredients and descriptions
  • Commentary: new product development trends
  • Commentary: global and regional trends
  • Challenges
  • Opportunities

3. Brand profiles

  • 3.1. Brand profiles: Flavour Innovation
  • 3.2. Brand profiles: Low Calorie/Low Sugar Energy Drinks
  • 3.3. Brand profiles: Ingredient Innovation
  • 3.4. Brand profiles: Natural & Organic Energy Drinks
  • 3.5. Brand profiles: Added Functionality
  • 3.6. Brand profiles: Limited Edition Energy Drinks
  • 3.7. Brand profiles: Packaging Innovation
  • 3.8. Brand profiles: Cross-Category Energy Drinks
Back to Top