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表紙:主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応:アジアの主要国 (2020年)
市場調査レポート
商品コード
977375

主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応:アジアの主要国 (2020年)

Top Mobile Payment Service Providers in Select Asian Countries 2020 and their Reaction to the COVID-19 Crisis

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 331 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応:アジアの主要国 (2020年)
出版日: 2020年12月17日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 331 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、アジアの主要国におけるモバイルペイメント市場に注目し、主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応について調査しています。

目次

第1章 マネジメントサマリー

第2章 地域

  • COVID-19発生後のロックダウンの第1週およびロックダウンの第1週までの、主な製品・サービスへのモバイル支出の平均増加額、2020年
  • eコマースおよび店舗での売上に占めるデジタルウォレットのシェア(%)、2019年
  • 主要国におけるモバイルサービス収益の成長率、アジア太平洋地域、オーストラリア、インド、シンガポール、韓国、および日本、%、2020年および2025年
  • 主要国におけるモバイルPOS普及率(消費者比)、およびユーザーあたりの平均年間トランザクション値(米ドル)、中国、インド、韓国、ベトナム、2020年
  • Eウォレットの普及率(成人比)、2019年および2025年

第3章 先進市場

  • 日本
    • COVID-19がAlipayの活動に与える影響、2020年10月
    • 2020年6月、成人比、毎日使用される支払い方法
    • 主な非現金支払い方法の使用頻度の内訳、2019年11月および2020年5月
    • 2020年1月のインターネットユーザー比でのQRコード決済と非接触型決済別モバイル決済ユーザーの浸透
    • QRコードモバイル決済サービス、使用されたおよび最も使用された、QRコードモバイル決済ユーザー比、2020年1月
    • 家計消費支出の内訳、支払い方法別、%、2019年7月
    • COVID-19のモバイル決済サービスへの影響、2020年12月
    • COVID-19がAmazonPayの活動に与える影響、2020年12月
    • 2020年12月の日本におけるPayPayのプロファイル
    • COVID-19がPayPayの活動に与える影響、2020年12月
    • PayPayによって処理された合計トランザクション量、2019年12月および2020年5月
    • PayPayに登録されたユーザー数、2019年12月、2020年2月、2020年6月6日
    • 日本のRakuten Payのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がRakuten Payの活動に与える影響、2020年12月
    • Rakuten Payの利用率(成人比)、2020年1月
    • 最も使用されているQRコード支払い方法、成人比、2020年6月
    • 日本のLinePayのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がLinePayの活動に与える影響、2020年12月
    • LinePayの使用率、成人比、2020年1月
    • 最も使用されているQRコード支払い方法、成人比、2020年6月
  • 韓国
    • COVID-19のモバイル決済サービスへの影響、2020年12月
    • モバイル決済ユーザーの浸透、成人比、年齢層別、2019年
    • eコマースで使用されている支払い方法の内訳、成人比、2019年
    • モバイル決済を使用する理由の内訳、モバイル決済ユーザー比、2019年
    • モバイル決済の使用頻度の内訳、モバイル決済ユーザー比、2019年
    • モバイル決済を使用しない理由の内訳、モバイル決済を使用しない成人比、2019年
    • 2019年12月、ユーザー数別の上位5つのモバイル決済サービス(百万単位)
    • KakaoPay、Toss、Paycoを介して行われたオンライントランザクションの合計のシェア(%、2019年)
    • オンラインショッピング取引の価値、2019年4月-2019年7月および2020年4月-2020年7月
    • モバイルデバイスを介したオンラインショッピングのトランザクション量(10億米ドル)、2020年3月
    • COVID-19のモバイル決済サービスへの影響、2020年12月
    • KakaoPayのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がKakaoPayの活動に与える影響、2020年12月
    • 2019年5月と2020年5月のKakaoPayとYOYの成長を介して完了したトランザクションの価値(10億米ドルおよび%)
    • 大学生のための好ましい支払い方法、%、2019年11月
    • Naver Payのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がNaver Payの活動に与える影響、2020年12月
    • Naver Payを使用している個人の月間平均数(百万単位)、2019年5月および2020年5月
    • 2019年11月のオフィスワーカーの優先支払い方法(%)
    • Tossのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がトスペイメントの活動に与える影響、2020年12月
    • Tossのプラットフォームを介して生成された売上高、2016年と2019年の百万米ドル
    • Tossに登録された個人、人口の割合、2020年8月
    • Tossを介して韓国でオンラインで行われたトランザクション、合計トランザクションの%、2019
  • シンガポール
    • COVID-19のモバイル決済サービスへの影響、2020年12月
    • マレーシア、シンガポール、タイ、フィリピンでEウォレットを使用した消費者、消費者の割合、2020年
    • シンガポール、タイ、フィリピンの消費者の割合で、現金使用の頻度を下げた消費者、2020年
    • B2C eコマースの市場価値、2019年と2020年および2024年に10億シンガポールドル
    • 2019年と2021年のトランザクション値の%でのデジタルウォレット使用量のシェア
    • 2019年のトランザクション量の%でのモバイルコマース販売量のシェア
    • COVID-19後の支払い方法の好み、選択された活動別、回答者の割合、2020年6月
    • 割引なしでE-Walletを使い続ける消費者の割合(E-Walletユーザー比)、2020年5月
    • eコマースで使用される支払い方法、オンラインショッパーの割合、2019年
    • オンライン購入の頻度、オンライン消費者の割合、2020年3月と4月
    • FavePayのプロファイルとCOVID-19のFavePayへの影響、2020年12月
    • DBS Paylahのプロファイル!シンガポール、2020年12月
    • COVID-19がDBSPayLah!の活動に与える影響、2020年12月
    • DBS PayLah!を介したP2BおよびP2Pのトランザクション量(百万単位)、2019年第1四半期および2020年第1四半期
    • E-Walletユーザーのシェア(E-Walletユーザー比)およびDBS Paylahのシェア!ユーザー、ユーザー比、2019年9月
    • DBS PayLah!のユーザーベースの成長、数百万単位、2019年と2023年
    • シンガポールのGrabPayのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がGrabPayの活動に与える影響、2020年12月
    • Grabプラットフォームの総売上高のシェア、ボリュームの%、2019

第4章 新興市場

  • インド
    • COVID-19のモバイル決済サービスへの影響、2020年12月
    • eコマースの支払い額、2019年と2023年の10億米ドル
    • コロナウイルス発生時の前年比成長率別上位3つのデジタル決済チャネル(%)、2020年2月/ 3月
    • 小売オンライン決済のUPIトランザクションの量(10億単位)、2020年4月-2020年6月
    • 2020年4月の世界の平均と比較した、COVID-19の発生により、今後6~9か月でデジタル決済の使用を増やすことを計画している消費者の割合(%)
    • 2020年4月の消費者の割合での過去1か月および次の6か月の使用別、COVID-19の発生中の選択された支払い方法の使用の変化
    • 使用されたモバイルウォレットアプリ、インターネットユーザー比、2019年7月
    • ペイメントアプリの市場シェア、%、2020年5月
    • 優先オンライン決済プラットフォーム、消費者の割合、2020年2月
    • 2023年までの世界のデジタル決済市場のシェア(%)、2020年7月
    • COVID-19がBHIM、FreeCharge、ICICI、WhatsApp Payに与える影響、2020年12月
    • インドのGooglePayのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がGooglePayの活動に与える影響、2020年12月
    • Google Payによって促進されたUPIトランザクション、数百万単位、2020年4月および2020年5月
    • インドの消費者が使用するオンライン決済プラットフォーム(%)、2020年2月
    • インドのPhonePeのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がPhonePeの活動に与える影響、2020年12月
    • PhonePeによって促進されたトランザクション(百万単位)、2020年4月および2020年5月
    • インドの消費者が使用するオンライン決済プラットフォーム(%)、2020年2月
    • インドのAmazonPayのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がAmazonPayの活動に与える影響、2020年12月
    • 2020年3月および2020年5月のAmazonPayによって促進されたトランザクション(百万単位)
    • インドの消費者が使用するオンライン決済プラットフォーム(%)、2020年2月
    • インドのPaytmのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がPaytmの活動に与える影響、2020年12月
    • Paytmの決済アプリの市場シェア(%)、2020年5月
    • Paytmが促進するUPIトランザクション(百万単位)、2020年3月、2020年4月、2020年5月
  • インドネシア
    • COVID-19のEウォレット決済サービスへの影響、2020年12月
    • eコマース決済方法のシェア(合計金額の%)、2019年
    • 電子マネー取引額、百万ユーロ、2020年1月
    • 2020年8月の消費者の割合でのオンライン支払いの好ましい方法
    • デジタル決済サービスプロバイダーの好みと使用法、消費者の割合、2019年
    • キャッシュレストランザクションのEウォレットの選択、%、2019年12月-2020年1月
    • オンラインマーケットプレイスを初めて利用する消費者と、パンデミックが終わった後もオンラインショッピングを使い続ける消費者(%)、2020年5月
    • eコマースの価値、2019年と2020年の10億米ドル
    • eコマーストランザクション(百万単位) 、2020年2月および2020年3月
    • インドネシアのOVOのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がOVOの活動に与える影響、2020年12月
    • 割引やキャッシュバックプロモーションなしでOVOを引き続き使用する回答者、%、2019年12月-2020年1月
    • 2020年1月の期間ごとにOVOを初めて使用した消費者
    • インドネシアのGoPayのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19がGoPayの活動に与える影響、2020年12月
    • 割引やキャッシュバックプロモーションなしでGoPayを使い続ける消費者、%、2020年1月
    • インドネシアのDanaのプロファイル、2020年12月
    • COVID-19のDanaの活動への影響、2020年12月
    • Dana経由で行われたオンライントランザクション、%、2020年9月
    • Danaを初めて使用した消費者、期間別、%、2020年1月
    • 2020年1月の頻繁なEウォレットユーザー比で、Danaを最も使用した消費者の割合
目次
Product Code: 1509

The spread of COVID-19 Brings Upswing in Mobile Payments in Asia Says yStats.com Report.

Mobile payments gain momentum during the health crisis

Altogether, despite cash still being the king in the Asian region, the revenues of the mobile payment services market in the Asian region are growing steadily during the coronavirus pandemic, and specifically in the larger economies such as India, Australia, Japan, and Singapore. These economies are forecasted to top the growth ranking in the Asia-Pacific region through 2025, says the new yStats.com report. Nevertheless, Asia consists of economies that are very diverse in terms of mobile payment methods adoption. For instance, a survey cited by the new yStats report, shows that in Japan, in 2020, almost two-fifth of adults use smartphone payments daily. Meanwhile, in the Philippines the mobile payments adoption rate is much lower; however, the market is promising, as the adoption of new E-Wallet accounts is growing much faster than the bank account penetration rate.

Amid the COVID-19 pandemic, consumers in the countries of Asia prefer their local M-PSPs

Another interesting fact highlighted in the yStats.com report is that consumers in the Asian region mostly opt for the home-grown mobile payment service providers, and not for the global giants such as PayPal or Google Pay. This has especially helped the local M-PSPs keep their heads above water after the onset of the pandemic. Moreover, most of them have significantly increased their user base. In Malaysia, for example, the government used digital wallets to distribute funds to businesses and communities affected by the health crisis.

Covered Regions:

Asia.

Companies Mentioned:

InstaPay, PESONet, Globe Telecom Inc, PayMaya Philippines Inc., Coins PH.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Regional

  • Average Increase in Mobile Spending on Selected Products and Services, by 1st Week of Containment and 1st Week of a Lockdown Following the Outbreak of COVID-19, 2020
  • Digital Wallets' Share of E-Commerce and In-Store Sales, in %, 2019
  • Growth Rates in Mobile Service Revenues, by Selected Countries, incl. Asia-Pacific Region, Australia, India, Singapore, South Korea, and Japan, in %, 2020 & 2025
  • Mobile Point-of-Sale Penetration Rate, in % of Consumers, and Average Annual Transaction Value per User, in USD, by selected countries, incl. China, India, South Korea, and Vietnam, 2020e
  • E-Wallets Penetration Rate, in % of Adults, 2019 & 2025f

3. Advanced Markets

  • 3.1. Japan
    • COVID-19's Impact on Alipay's activity, October 2020
    • Payment Methods Used on a Daily Basis, in % of Adults, June 2020
    • Breakdown of Selected Non-Cash Payment Methods Usage Frequency, November 2019 & May 2020
    • Mobile Payment User Penetration, by QR Code Payment and Contactless Payment, in % of Internet Users, January 2020
    • QR Code Mobile Payment Services, by Used and Most Used, in % of QR Code Mobile Payment Users, January 2020
    • Breakdown of Household Consumption Spending, by Payment Method, in %, July 2019
    • COVID-19's Impact on Mobile Payment Services, December 2020
    • COVID-19's Impact on Amazon Pay's activity, December 2020
    • Profile of PayPay in Japan, December 2020
    • COVID-19's Impact on PayPay's activity, December 2020
    • Total Transaction Volume processed by PayPay, in billions, December 2019 & May 2020
    • Users Registered to PayPay, in millions, December 2019, February 2020 & 6 June 2020
    • Profile of Rakuten Pay in Japan, December 2020
    • COVID-19's Impact on Rakuten Pay's activity, December 2020
    • Usage Rate of Rakuten Pay, in % of Adults, January 2020
    • Most Used QR Code Payment Method, in % of Adults, June 2020
    • Profile of Line Pay in Japan, December 2020
    • COVID-19's Impact on Line Pay's activity, December 2020
    • Usage Rate of Line Pay, in % of Adults, January 2020
    • Most Used QR Code Payment Method, in % of Adults, June 2020
  • 3.2. South Korea
    • COVID-19's Impact on Mobile Payment Services, December 2020
    • Mobile Payment User Penetration, in % of Adults, by Age Group, 2019
    • Breakdown of Payment Methods Used in E-Commerce, in % of Adults, 2019
    • Breakdown of Reasons for Using Mobile Payments, in % of Mobile Payment Users, 2019
    • Breakdown of Frequency of Using Mobile Payments, in % of Mobile Payment Users, 2019
    • Breakdown of Reasons for Not Using Mobile Payments, in % of Adults Not Using Mobile Payments, 2019
    • Top 5 Mobile Payment Services by Number of Users, in millions, December 2019
    • Share of Total Online Transactions Made Via KakaoPay, Toss and Payco, in %, 2019
    • Value of Online Shopping Transactions, in KRW trillion, April 2019 - July 2019 & April 2020 - July 2020
    • Transaction Volume of Online Shopping Via Mobile Devices, in USD billion, March 2020
    • COVID-19's Impact on Mobile Payment Services, December 2020
    • Profile of KakaoPay, December 2020
    • COVID-19's Impact on KakaoPay's activity, December 2020
    • Value of Transactions Completed Via KakaoPay and Y-O-Y Growth, in USD billion and in %, May 2019 & May 2020
    • Preferred Payment Method for College Students, in %, November 2019
    • Profile of Naver Pay, December 2020
    • COVID-19's Impact on Naver Pay's Activity, December 2020
    • Monthly Average Number of Individuals Using Naver Pay, in millions, May 2019 & May 2020
    • Preferred Payment Method for Office Workers, in %, November 2019
    • Profile of Toss, December 2020
    • COVID-19's Impact on Toss Payment's Activity, December 2020
    • Sales Generated Via Toss's Platform, in USD million, 2016 & 2019
    • Individuals Registered With Toss, in % of Population, August 2020
    • Transactions Made Online in South Korea Via Toss, in % of Total Transactions, 2019
  • 3.3. Singapore
    • COVID-19's Impact on Mobile Payment Services, December 2020
    • Consumers Who Used E-Wallets, in Malaysia, Singapore, Thailand and The Philippines, in % of Consumers, 2020
    • Consumers Who Lowered the Frequency of Cash Usage, in % of Consumers, in Singapore, Thailand and The Philippines, 2020
    • B2C E-Commerce Market Value, in SGD billion, 2019 & 2020e & 2024f
    • Share of Digital Wallets Usage, in % of Transactions Value, 2019 & 2021f
    • Share of Mobile Commerce Sales Volume, in % of Transactions Volume, 2019
    • Preference in Payment Method after COVID-19, by Selected Activities, in % of Respondents, June 2020
    • Share of Consumers Who Would Continue Using an E-Wallet Without Discounts, in % of E-Wallet Users, May 2020
    • Payment Methods Used in E-Commerce, in % of Online Shoppers, 2019
    • Frequency of Online Purchases, in % of Online Consumers, March & April 2020
    • Profile of FavePay and COVID-19's Impact on FavePay, December 2020
    • Profile of DBS Paylah! in Singapore, December 2020
    • COVID-19's Impact on DBS PayLah!'s Activity, December 2020
    • P2B and P2P Transaction Volume via DBS PayLah!, in millions, Q1 2019 & Q1 2020
    • Share of E-Wallets Users, in % of E-Wallet Users, and Share of DBS Paylah! Users, in % of Users, September 2019
    • The Growth of DBS PayLah!'s User Base, in millions, 2019 & 2023f
    • Profile of GrabPay in Singapore, December 2020
    • COVID-19's Impact on GrabPay's Activity, December 2020
    • Share of Total Sales on Grab Platform, in % of Volume, 2019

4. Emerging Markets

  • 4.1 India
    • COVID-19's Impact on Mobile Payment Services, December 2020
    • E-Commerce Payments Value, in USD billion, 2019 & 2023f
    • Top Three Digital Payment Channels by Year-on-Year Growth During Coronavirus Outbreak, in %, February/March 2020
    • Volume of UPI Transactions of Retail Online Payments, in billion, April 2020 - June 2020
    • Share of Consumers Who Plan to Increase Their Usage of Digital Payments In the Next 6-9 Months Due To COVID-19 Outbreak, in %, Compared to Global Average, April 2020
    • Change in Usage of Selected Payment Methods Amid the COVID-19 Outbreak, by Usage in the Past Month and in the Next 6 Months, in % of Consumers, April 2020
    • Mobile Wallet Apps Used, in % of Internet Users, July 2019
    • Market Share of Payment Apps, in %, May 2020
    • Preferred Online Payment Platform, in % of Consumers, February 2020
    • Share of World's Digital Payments Market by 2023, in %, July 2020
    • COVID-19's Impact on BHIM, FreeCharge, ICICI, and WhatsApp Pay, December 2020
    • Profile of Google Pay in India, December 2020
    • COVID-19's Impact on Google Pay's activity, December 2020
    • UPI Transactions Facilitated by Google Pay, in millions, April 2020 & May 2020
    • Online Payment Platform Used by Indian Consumers, in %, February 2020
    • Profile of PhonePe in India, December 2020
    • COVID-19's Impact on PhonePe's activity, December 2020
    • Transactions Facilitated by PhonePe, in millions, April 2020 & May 2020
    • Online Payment Platform Used by Indian Consumers, in %, February 2020
    • Profile of Amazon Pay in India, December 2020
    • COVID-19's Impact on Amazon Pay's activity, December 2020
    • Transactions Facilitated by Amazon Pay, in millions, March 2020 & May 2020
    • Online Payment Platform Used by Indian Consumers, in %, February 2020
    • Profile of Paytm in India, December 2020
    • COVID-19's Impact on Paytm's activity, December 2020
    • Paytm's Market Share of Payment Apps, in %, May 2020
    • UPI Transactions Facilitated by Paytm, in millions, March 2020, April 2020 & May 2020
  • 4.2. Indonesia
    • COVID-19's Impact on E-Wallet Payment Services, December 2020
    • Share of E-Commerce Payment Methods, in % of Total Value, 2019
    • E-Money Transactions Value, in EUR million, January 2020
    • Preferred Method of Making Online Payments, in % of Consumers, August 2020
    • Preference and Usage of the Digital Payment Service Providers, in % of Consumers, 2019
    • E-Wallet Selection for Cashless Transactions, in %, December 2019-January 2020
    • Consumers Who are New to Online Marketplaces and Those Who Will Continue to Use Online Shopping After the Pandemic is Over, in %, May 2020
    • E-Commerce Value, in USD billion, 2019 & 2020f
    • E-Commerce Transactions, in million, February 2020 & March 2020
    • Profile of OVO in Indonesia, December 2020
    • COVID-19's Impact on OVO's activity, December 2020
    • Respondents Who Will Continue to Use OVO Without Discounts or Cashback Promotions, in %, December 2019-January 2020
    • Consumers Who Used OVO for the First Time, by Time Period, January 2020
    • Profile of GoPay in Indonesia, December 2020
    • COVID-19's Impact on GoPay's activity, December 2020
    • Consumer Who Will Continue to Use GoPay Without Discounts or Cashback Promotions, in %, January 2020
    • Profile of Dana in Indonesia, December 2020
    • COVID-19's Impact on Dana's activity, December 2020
    • Online Transactions Made Via Dana, in %, September 2020
    • Consumers Who Used Dana for the First Time, by Time Period, in %, January 2020
    • Share of Consumers Who Used Dana the Most, in % of Frequent E-Wallet Users, January 2020
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