お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
974485

主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応:タイ (2020年)

Top Mobile Payment Service Providers in Thailand 2020 and their Reaction to the COVID-19 Crisis

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 39 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.77円
主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応:タイ (2020年)
出版日: 2020年12月02日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、タイにおけるモバイルペイメント市場に注目し、主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応について調査しています。

目次

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要

  • COVID-19のモバイルウォレット決済サービスへの影響、2020年12月
  • オンラインで購入した人口の割合、オンライン消費者の割合、2019年
  • eコマースの価値、2019~2020e
  • タイにおける主要データの比較。 B2C eコマースの価値(米ドル)および小売全体に占めるeコマースのシェア(%)、2019年および2020年
  • 電子決済トランザクション量、2018年第1四半期から2020年第2四半期
  • 支払い方法の内訳、Eウォレット、カード、現金、銀行振込を含む、支払いの割合、2018年から2020年
  • 非接触型カードの使用状況の内訳、頻度の増加と1週間あたりの頻度、顧客の割合、2020年
  • 消費者が非接触型決済を選択する上位3つの理由と上位3つの場所、回答者の割合、2020年
  • PromptPayとCOVID-19のPromptPayの活動への影響のプロファイル、2020年12月
  • 2019年12月から2020年8月までのPromptPayの登録数(月別、百万単位、前年比成長率の%)
  • 2019年12月から2020年8月までの、PromptPayで行われた1日のトランザクションの量(月単位)とPromptPayで行われたトランザクションの値(月単位)(10億バーツ)
  • PromptPayによる1日あたりのトランザクション量(百万単位)、2019年3月および2020年3月

第3章 TrueMoney Wallet

  • タイにおけるTrueMoney Walletのプロファイル、2020年12月
  • COVID-19がTrueMoneyWalletの活動に与える影響、2020年12月
  • TrueMoney Walletのユーザー数、オンライン消費者数、百万単位、2019年、2020年第1四半期および2020年第4四半期

第4章 AirPay

  • タイにおけるAirPayのプロファイル、2020年12月
  • COVID-19がAirPayの活動に与える影響、2020年12月

第5章 Rabbit Line Pay

  • タイにおけるRabbit Line Paのプロファイル、2020年12月
  • COVID-19がAirPayの活動に与える影響、2020年12月
  • Rabbit Line Payのユーザーベース、百万単位、2019年、2020年第2四半期および2020e
目次
Product Code: 1507

"New yStats publication tells of increase in online payments in Thailand during pandemic."

The COVID-19 pandemic prompted the increase use of the top three E-payment service platforms in Thailand

The user base of the most commonly used digital payment service providers has significantly increased since the outbreak in 2020. Despite the fact that the subscriber numbers had increased in 2019, they went up even more this year, as consumers have moved to online purchasing. The yStats.com report tells how E-payment service providers partnered with various other platforms in order to stimulate cashless purchasing behavior and to invite customers to online paying methods.

E-Commerce in Thailand increased substantially with the onset of the pandemic

In 2019, Thailand had an emerging E-Commerce market with its average per capita annual online spending being the highest among other neighboring countries in Southeast Asia. In 2020, E-Commerce continues to increase and the value of digital payments is estimated to grow by the end of the year, as reported in the new yStats.com publication.

Top Payment service platforms in Thailand worked closely with Thai banks to support social-distancing users

Due to the lockdown in the country and imposed restrictions, Thai consumers shifted to a new lifestyle with cashless transactions. Digital payment service providers in collaboration with Thai banks initiated different measures to simplify finance-related operations for their customers, such as the reduction of documents number required for opening a bank account, an opportunity to settle utility or credit card bills via an E-wallet and more seamless ways to transfer/receive funds or withdraw money.

Covered Regions:

Asia Pacific.

Companies Mentioned:

AirPay Payment Services Pvt Ltd., LINE Corporation, PromptPay, Rabbit-LINE Pay Co Ltd., True Money Co Ltd.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview

  • COVID-19's Impact on Mobile Wallet Payment Services, December 2020
  • Share of Population Who Purchased Online, in % of Online Consumers, 2019
  • E-Commerce Value, in THB billion, 2019 - 2020e
  • Comparison of Selected Data in Thailand, incl. B2C E-Commerce Value, in USD and Share of E-Commerce in Total Retail, in %, 2019 & 2020
  • E-Payment Transaction Volume, in millions, Q1 2018 - Q2 2020
  • Breakdown of Payment Methods, incl. E-Wallet, Card, Cash, Bank Transfer, in % of Payments, 2018 - 2020
  • Breakdown of Contactless Cards Usage in Terms of Frequency Increase and Frequency Per Week, in % Customers, 2020
  • Top 3 Reasons and Top 3 Places Consumers Choose to Make Contactless Payments, in % of Respondents, 2020
  • Profile of PromptPay and COVID-19's Impact on PromptPay's activity, December 2020
  • Number of Registrations on PromptPay, by months, in millions, in % of Y-o-Y Growth Rate, December 2019 - August 2020
  • Volume of Daily Transactions Made on PromptPay, by months, and Value of Transactions Made on PromptPay, by months, in THB billion, December 2019 - August 2020
  • Transaction Volume Per Day via PromptPay, in millions, March 2019 & March 2020

3. TrueMoney Wallet

  • Profile of TrueMoney Wallet in Thailand, December 2020
  • COVID-19's Impact on TrueMoney Wallet's activity, December 2020
  • Number of Users on TrueMoney Wallet, in Number of Online Consumers, in millions, 2019, Q1 2020 & Q4 2020

4. AirPay

  • Profile of AirPay in Thailand, December 2020
  • COVID-19's Impact on AirPay's activity, December 2020

5. Rabbit Line Pay

  • Profile of Rabbit Line Pay in Thailand, December 2020
  • COVID-19's Impact on AirPay's activity, December 2020
  • User Base of Rabbit Line Pay, in millions, 2019, Q2 2020 & 2020e
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.