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市場調査レポート
商品コード
971189

シンガポールの大手モバイル決済サービスプロバイダーと、COVID-19危機への対応 (2020年)

Top Mobile Payment Service Providers in Singapore 2020 and their Reaction to the COVID-19 Crisis

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 34 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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シンガポールの大手モバイル決済サービスプロバイダーと、COVID-19危機への対応 (2020年)
出版日: 2020年11月17日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 34 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

シンガポールは東南アジアで最も発展したeコマース市場の1つですが、2020年の新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の予防処置として、非接触型決済の人気が高まっていることから、その動きに対応したオンライン・ビジネスモデルの構築と移行がeコマース業者に求められていくと思われます。国内の主要サービスプロバイダー (DBSPayLah!、GrabPay、FavePay) では、商業施設や運輸業者、宿泊施設、銀行などと提携しながら、デジタル決済の普及促進を図ると共に、感染拡大時の商品・サービス決済の選択肢を拡充し、プラットフォーム加盟店やユーザーベースの拡大に成功しました。

当レポートでは、シンガポール国内のモバイル決済の大手サービスオペレーターの最新動向について分析し、全体的な市場規模・構造や昨今の傾向、大手プロバイダーのプロファイルと業績動向 (決済件数・金額、市場シェアほか)、事業展開状況などを調査すると共に、COVID-19による業績への影響や各企業の対応策、今後の成長機会と課題について考察しております。

本文中で言及された企業:

DBS Bank Ltd.、Grab Holdings Inc、FavePay Group Pte Ltd.

目次

第1章 分析概略

第2章 市場概要

  • eウォレット決済サービスに対するCOVID-19の影響 (2020年11月)
  • マレーシア・シンガポール・タイ・フィリピンでeウォレットを利用した消費者 (消費者の割合) (2020年)
  • マレーシア・シンガポール・タイ・フィリピンで現金の利用頻度を下げた消費者 (消費者の割合) (2020年6月)
  • B2C eコマースの市場規模・対前年成長率 (YoY) (金額ベース、2015年~2024年)
  • デジタルウォレットの利用件数シェア:決済額に対する比率 (2019年/2021)
  • mコマースの販売件数シェア (2019年)
  • COVID-19以降の決済手段の選好状況:活動内容別 (調査回答者の割合) (2020年6月)
  • 割引なしでeウォレットを使い続ける消費者の割合 (eウォレットユーザーの割合) (2020年5月)
  • eコマースで使用される決済手段 (オンラインショッピング客の割合) (2019年)
  • オンライン購入の頻度 (オンライン消費者の割合) (2020年3月~4月)
  • FavePayのプロファイルとCOVID-19の影響 (2020年11月)

第3章 DBS PayLah!

  • DBS Paylah! のプロファイル:シンガポールでの事業展開 (2020年11月)
  • DBS Paylah! の活動へのCOVID-19の影響 (2020年11月)
  • DBS Paylah! を介したP2B・P2Pの取引件数 (2019年第1四半期~2020年第1四半期)
  • eウォレットのユーザー数と、DBS Paylah! のユーザー数・シェア (2019年9月)
  • DBS PayLah! のユーザーベースの増加傾向 (件数ベース、2019年/2023年)

第4章 GrabPay

  • GrabPayのプロファイル:シンガポールでの事業展開 (2020年11月)
  • GrabPayの活動へのCOVID-19の影響 (2020年11月)
  • Grab Platformの総売上高シェア (数量ベース、2019年)
目次
Product Code: 1505

"New yStats publication tells of increase in online payments in Singapore during pandemic."

The value of E-commerce is predicted to significantly increase by 2021 in Singapore

Singapore has one of the most developed E-Commerce markets in Southeast Asia as reported in several studies conducted in 2019 that are cited in the new yStats.com publication. Due to the pandemic in 2020 and its associated precautions, Singaporeans have preferred to make contactless payments. Therefore, the Singaporean E-Commerce keeps growing as merchants strive to shift to an online business model, which boosts E-Payment methods.

New partnerships of the top E-Payment service providers boost cashless payment

Top three online payment platforms of Singapore, DBS PayLah!, GrabPay and FavePay, partnered with merchants, transportation and lodging enterprises and banks to promote digital paying methods and support consumers with greater options of retail outlets, goods and services during the pandemic. This collaboration widened each of the platform's merchant and user base during the coronavirus health crisis, according to sources cited in the yStats.com report. .

Businesses were supported by the Singaporean government after the COVID-19 outbreak

Due to the financial challenges faced by business because of the health crisis, the government of Singapore initiated several supporting measures and grants to assist enterprises monetarily. The yStats.com report tells how the governmental organization that supports Singaporean companies' development also launched a program to help enterprises convert from a brick-and-mortar model to online sales or services.

Covered Regions:

Asia Pacific.

Companies Mentioned:

DBS Bank Ltd., Grab Holdings Inc, FavePay Group Pte Ltd.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview

  • COVID-19's Impact on Mobile Payment Services, November 2020
  • Consumers Who Used E-Wallets, in Malaysia, Singapore, Thailand and The Philippines, in % of Consumers, 2020
  • Consumers Who Lowered the Frequency of Cash Usage, in % of Consumers, in Singapore, Thailand and The Philippines, June 2020
  • B2C E-Commerce Market Value, in SGD billion, and Year-On-Year Change, in %, 2015-2024f
  • Share of Digital Wallets Usage, in % of Transactions Value, 2019 & 2021f
  • Share of Mobile Commerce Sales Volume, in % of Transactions Volume, 2019
  • Preference in Payment Method after COVID-19, by Selected Activities, in % of Respondents, June 2020
  • Share of Consumers Who Would Continue Using an E-Wallet Without Discounts, in % of E-Wallet Users, May 2020
  • Payment Methods Used in E-Commerce, in % of Online Shoppers, 2019
  • Frequency of Online Purchases, in % of Online Consumers, in March and April 2020
  • Profile of FavePay and COVID-19's Impact on FavePay, November 2020

3. DBS PayLah!

  • Profile of DBS Paylah! in Singapore, November 2020
  • COVID-19's Impact on DBS PayLah!'s Activity, November 2020
  • P2B and P2P Transaction Volume via DBS PayLah!, in millions, Q1 2019 & Q1 2020
  • Share of E-Wallets Users, in % of E-Wallet Users, and Share of DBS Paylah! Users, in % of Users, September 2019
  • The Growth of DBS PayLah!'s User Base, in millions, 2019 & 2023f

4. GrabPay

  • Profile of GrabPay in Singapore, November 2020
  • COVID-19's Impact on GrabPay's Activity, November 2020
  • Share of Total Sales on Grab Platform, in % of Volume, 2019
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