お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
971188

主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応:マレーシア (2020年)

Top Mobile Payment Service Providers in Malaysia 2020 and their Reaction to the COVID-19 Crisis

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 54 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.83円
主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応:マレーシア (2020年)
出版日: 2020年11月10日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアにおいて、COVID-19は、モバイルペイメントに対する消費者の関心を高めています。健康危機の中でペイメントプロバイダー間の競合が激化しています。デジタルウォレットサービスの利用は急増しています。

当レポートでは、マレーシアにおけるモバイルペイメント市場に注目し、主要モバイルペイメントサービスプロバイダーとそのCOVID-19危機への対応について調査しています。

目次

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要

  • COVID-19がEウォレット決済サービスへ及ぼす影響
  • オンライン購入の頻度、オンライン消費者に占める割合
  • 消費財のeコマース額
  • eコマースWebサイトのトップ10:毎月のWeb訪問数別
  • オンラインショッピングに使用された決済手段の内訳:回答者に占める割合
  • トランザクションのシェア、トランザクション額のシェア:決済装置別、総トランザクションに占める割合
  • 非接触型カード決済を好む消費者、決済にカードを使用する消費者の割合:カード決済タイプ別
  • 主要国におけるEウォレットを所有している消費者のシェア:マレーシア、フィリピン、タイ、シンガポール
  • デジタルウォレットアカウント数および前年比
  • Eウォレットの取引額
  • 使用されたEウォレットのトップ5:消費者に占める割合
  • ビジネスフィンテック使用のトップ3:フィンテックビジネスユーザー数に占める割合
  • モバイルPOSトランザクション額
  • バーチャルバンキングに対する態度、銀行口座所有者に占める割合
  • Maybank2uおよびMAEのプロファイル
  • Maybank2uおよびMAEの活動に対するCOVID-19の影響
  • 好みの決済手段:オンライン消費者に占める割合
  • Eウォレットを使用した請求書の支払い:Eウォレット別、消費者に占める割合
  • Samsung PayのプロファイルおよびCOVID-19の活動への影響

第3章 Touch'n Go

  • Touch'n Goのプロファイル
  • COVID-19がTouch'n Goの活動へ及ぼす影響
  • Touch'n Goの登録ユーザー数および年間アクティブユーザー数
  • 上位アプリケーションパブリッシャー:ダウンロードベース

第4章 Boost

  • Boostのプロファイル
  • COVID-19がBoostの活動へ及ぼす影響
  • Boostの登録ユーザー数
  • Eウォレット経由の飲食品購入:ベンダー、Eウォレットのシェア

第5章 GrabPay

  • GrabPayのプロファイル
  • COVID-19がGrabPayの活動へ及ぼす影響
  • キャッシュレストランザクション全体に占めるシェア、Grabのキャッシュレストランザクションのシェア

第6章 BigPay

  • BigPayのプロファイル
  • COVID-19がBigPayの活動へ及ぼす影響
  • BigPayの売上額
目次
Product Code: 1504

"COVID-19 has accelerated Malaysian consumers' interest in mobile payments."

Mobile payments boosted by spread of COVID-19 in Malaysia

Supported by the Governments E-Wallet popularization programs during the outbreak of COVID-19, E-Wallet providers have flourished during the coronavirus pandemic. A survey cited in the yStats.com report reflects that two-fifths of Malaysian consumers have adopted E-Wallets, as of June 2020. This puts the country in the first place in E-Wallet adoption among Southeast Asian countries. Moreover, the number of digital wallets in the country had been constantly growing throughout 2019 and has especially accelerated after the outbreak of coronavirus this year.

Competition between the Malaysian payment providers strengthens amid the health crisis

Amid the pandemic in Malaysia, the top mobile payment providers were Touch 'n Go, Boost, GrabPay and BigPay. With that, Touch 'n Go was preferred for use by four in five Malaysian consumers in September 2020. At the same time, Maybank2u, an online payment service from the largest Malaysian bank, is maintaining its market position and attracts new customers by offering an all-in-one payment app in October 2020, as detailed in the yStats.com report.

During the coronavirus, digital wallets in Malaysia undergo a surge in the use of their services

Malaysian E-Wallet BigPay saw about five-times growth in remittance transaction volume via its platform amid the pandemic. Moreover, standard E-Wallet services are gaining momentum, as Malaysian digital wallet Boost has noted a doubling in the weekly transaction value of its users in August, compared to December 2019.

Covered Regions:

Asia Pacific.

Companies Mentioned:

Touch 'n Go Sdn bhd, Boost Holdings Sdn Bhd, GrabPay, BigPay Malaysia Sdn Bhd, Samsung Pay.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview

  • COVID-19's Impact on E-Wallet Payment Services, November 2020
  • Frequency of Online Purchases, in % of Online Consumers, April 2020
  • Consumer Goods E-Commerce Value, in USD billion, 2020e & 2025f
  • Top 10 E-Commerce Web-Sites, by Monthly Web Visits, April 2020 - June 2020
  • Breakdown of Used Payment Methods for Online Shopping, in % of Respondents, July 2020
  • Share of Transactions and Share of Transactions Value, by Payment Instrument, in % of Total Transactions, 2019 & 2024f
  • Consumers Who Prefer Contactless Card Payments, in % of Consumers Using Cards for Payments, by Card Payment Type, June 2020
  • Share of Consumers Who Own E-Wallets in Selected Countries, incl. Malaysia, the Philippines, Thailand, and Singapore, in %, March 2020 - April 2020
  • Number of Digital Wallet Accounts, in millions, and Year-on-Year Change, October 2019 - March 2020
  • E-Wallets Transaction Value, in USD billion, 2019 & 2025f
  • Top 5 E-Wallets Used, in % of Consumers, Q1 2019 - Q2 2020
  • Top 3 Business FinTech Usage, in % of FinTech Business Users, June 2020 - July 2020
  • Mobile POS Transaction Value, in USD billion, 2020 & 2024f
  • Attitude Towards Virtual Banking, in % of Bank Account Owners, October 2019
  • Profile of Maybank2u and MAE, November 2020
  • COVID-19's Impact on Maybank2u and MAE activity, November 2020
  • Preferred Payment Methods, in % of Online Consumers, March 2020 & April 2020
  • Bill Payments Using E-Wallets, by E-Wallets, in % of Consumers, July 2019 - September 2019
  • Profile of Samsung Pay and COVID-19's Impact on its activity, November 2020

3. Touch 'n Go

  • Profile of Touch 'n Go in Malaysia, November 2020
  • COVID-19's Impact on Touch 'n Go's activity, November 2020
  • Touch 'n Go's Total Registered Users and Annual Active Users, in millions, March 2020 & June 2020
  • Top App Publishers Based on Downloads, in millions, October 2020

4. Boost

  • Profile of Boost in Malaysia, November 2020
  • COVID-19's Impact on Boost's activity, November 2020
  • Boost's Registered Users, in millions, 2018, 2019 & 2020
  • Food & Beverages Purchases via E-Wallets, by Kind of Vendor, in %, and Share of E-Wallets, in %, July 2019 - September 2019

5. GrabPay

  • Profile of GrabPay in Malaysia, November 2020
  • COVID-19's Impact on GrabPay's activity, November 2020
  • Share of Total Cashless Transactions and Share of Grab's Cashless Transactions, in %, March 2019

6. BigPay

  • Profile of BigPay in Malaysia, November 2020
  • COVID-19's Impact on BigPay's activity, November 2020
  • BigPay's Sales Value, in MYR million, Q2 2018, Q2 2019, & Q2 2020
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.