特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
971187

インドネシアの大手モバイル決済サービスプロバイダーと、COVID-19危機への対応 (2020年)

Top Mobile Payment Service Providers in Indonesia 2020 and their Reaction to the COVID-19 Crisis

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 39 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.15円
インドネシアの大手モバイル決済サービスプロバイダーと、COVID-19危機への対応 (2020年)
出版日: 2020年11月03日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の感染拡大に伴い、インドネシアではオンラインショッピングや非接触型/デジタル決済の利用が大幅に増加しました。特に、eウォレットが最も人気の高い決済手段としてインドネシア国民の間に浸透しました。COVID-19の終息後もeウォレットの決済サービスを利用し続ける、と回答した消費者の割合は急速に拡大しつつあります。

当レポートでは、インドネシア国内のモバイル決済の大手サービスオペレーターの最新動向について分析し、全体的な市場規模・構造や昨今の傾向、大手プロバイダーのプロファイルと業績動向 (決済件数・金額、市場シェアほか)、事業展開状況などを調査すると共に、COVID-19による業績への影響や各企業の対応策、今後の成長機会と課題について考察しております。

対象地域:

アジア太平洋地域。

言及された企業:

OVO Ltd、GoPay LLC、Dana Wallet Indonesia、LinkAja、Tencent Holdings Ltd.

目次

第1章 分析概略

第2章 市場概要

  • eウォレット決済サービスに対するCOVID-19の影響 (2020年10月)
  • eコマース決済方法のシェア (決済総額の割合) (2019年)
  • 電子マネー取引額 (単位:百万ユーロ) (2020年1月)
  • 人気の高いオンライン決済手段 (消費者の割合) (2020年8月)
  • デジタル決済サービスプロバイダーの選好と利用状況 (消費者の割合) (2019年)
  • キャッシュレス決済におけるeウォレットの選択状況 (2019年12月~2020年1月)
  • オンライン市場を初めて利用する消費者と、感染拡大の終了後もオンラインショッピングを使い続ける消費者の比率 (2020年5月)
  • eコマースの市場規模 (単位:10億米ドル、2019年/2020年)
  • eコマースの取引件数 (単位:100万件、2020年2月/2020年3月)

第3章 OVO

  • OVOのプロファイル:インドネシアでの事業展開 (2020年10月)
  • OVOの活動へのCOVID-19の影響 (2020年10月)
  • 割引・キャッシュバック無しでOVOを継続利用する回答者 (%) (2019年12月~2020年1月)
  • 初めてOVOを始めて使用した消費者 (2020年1月、1ヶ月間)

第4章 GoPay

  • GoPayのプロファイル:インドネシアでの事業展開 (2020年10月)
  • GoPayの活動へのCOVID-19の影響 (2020年10月)
  • 割引・キャッシュバック無しでGoPayを継続利用する回答者 (%) (2020年1月)

第5章 Dana

  • Danaのプロファイル:インドネシアでの事業展開 (2020年10月)
  • Danaの活動へのCOVID-19の影響 (2020年10月)
  • Dana経由で実施されたオンライン決済の比率 (2020年9月)
  • 初めてDanaを始めて使用した消費者 (2020年1月、1ヶ月間)
  • eウォレットのヘビーユーザーで、初めてDanaを始めて使用した消費者 (%) (2020年1月)
目次
Product Code: 1503

"The spread of the COVID-19 virus has accelerated the use of digital payments in Indonesia."

Payments via digital payment service providers surge in Indonesia during the pandemic

Consumers in Indonesia have increased the use of online shopping and digital or contactless payments during the COVID-19 crisis. The use of E-Wallets is particularly a growing means of payment in the country. As reported by yStats.com, a significant percentage of users preferred making payments via E-Wallets in Indonesia. This trend is further expected to strengthen as consumers in Indonesia are planning to continue using E-Commerce even after the pandemic ends.

Top E-Wallets in Indonesia launch services to support merchants and users during the COVID-19 outbreak

The yStats.com report provides details on the three most used payment service providers in Indonesia, GoPay, OVO and Dana. The report also highlights the rising number of user registrations received by GoPay even before the outbreak of the pandemic. Furthermore, the yStats.com study reviews the payment innovations introduced by these Indonesian companies during the COVID-19 outbreak such as efforts to contain fraud, and their partnerships with banks, merchants and foreign payment service providers.

Covered Regions:

Asia Pacific.

Companies Mentioned:

OVO Ltd, GoPay LLC, Dana Wallet Indonesia, LinkAja, Tencent Holdings Ltd.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview

  • COVID-19's Impact on E-Wallet Payment Services, October 2020
  • Share of E-Commerce Payment Methods, in % of Total Value, 2019
  • E-Money Transactions Value, in EUR million, January 2020
  • Preferred Method of Making Online Payments, in % of Consumers, August 2020
  • Preference and Usage of the Digital Payment Service Providers, in % of Consumers, 2019
  • E-Wallet Selection for Cashless Transactions, in %, December 2019-January 2020
  • Consumers Who are New to Online Marketplaces and Those Who Will Continue to Use Online Shopping After the Pandemic is Over, in %, May 2020
  • E-Commerce Value, in USD billion, 2019 & 2020f
  • E-Commerce Transactions, in million, February 2020 & March 2020

3. OVO

  • Profile of OVO in Indonesia, October 2020
  • COVID-19's Impact on OVO's activity, October 2020
  • Respondents Who Will Continue to Use OVO Without Discounts or Cashback Promotions, in %, December 2019-January 2020
  • Consumers Who Used OVO for the First Time, by Time Period, January 2020

4. GoPay

  • Profile of GoPay in Indonesia, October 2020
  • COVID-19's Impact on GoPay's activity, October 2020
  • Consumer Who Will Continue to Use GoPay Without Discounts or Cashback Promotions, in %, January 2020

5. Dana

  • Profile of Dana in Indonesia, October 2020
  • COVID-19's Impact on Dana's activity, October 2020
  • Online Transactions Made Via Dana, in %, September 2020
  • Consumers Who Used Dana for the First Time, by Time Period, in %, January 2020
  • Share of Consumers Who Used Dana the Most, in % of Frequent E-Wallet Users, January 2020
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.