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市場調査レポート
商品コード
971187
インドネシアの大手モバイル決済サービスプロバイダーと、COVID-19危機への対応 (2020年)Top Mobile Payment Service Providers in Indonesia 2020 and their Reaction to the COVID-19 Crisis |
インドネシアの大手モバイル決済サービスプロバイダーと、COVID-19危機への対応 (2020年) |
出版日: 2020年11月03日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の感染拡大に伴い、インドネシアではオンラインショッピングや非接触型/デジタル決済の利用が大幅に増加しました。特に、eウォレットが最も人気の高い決済手段としてインドネシア国民の間に浸透しました。COVID-19の終息後もeウォレットの決済サービスを利用し続ける、と回答した消費者の割合は急速に拡大しつつあります。
当レポートでは、インドネシア国内のモバイル決済の大手サービスオペレーターの最新動向について分析し、全体的な市場規模・構造や昨今の傾向、大手プロバイダーのプロファイルと業績動向 (決済件数・金額、市場シェアほか)、事業展開状況などを調査すると共に、COVID-19による業績への影響や各企業の対応策、今後の成長機会と課題について考察しております。
アジア太平洋地域。
OVO Ltd、GoPay LLC、Dana Wallet Indonesia、LinkAja、Tencent Holdings Ltd.
"The spread of the COVID-19 virus has accelerated the use of digital payments in Indonesia."
Consumers in Indonesia have increased the use of online shopping and digital or contactless payments during the COVID-19 crisis. The use of E-Wallets is particularly a growing means of payment in the country. As reported by yStats.com, a significant percentage of users preferred making payments via E-Wallets in Indonesia. This trend is further expected to strengthen as consumers in Indonesia are planning to continue using E-Commerce even after the pandemic ends.
The yStats.com report provides details on the three most used payment service providers in Indonesia, GoPay, OVO and Dana. The report also highlights the rising number of user registrations received by GoPay even before the outbreak of the pandemic. Furthermore, the yStats.com study reviews the payment innovations introduced by these Indonesian companies during the COVID-19 outbreak such as efforts to contain fraud, and their partnerships with banks, merchants and foreign payment service providers.
Asia Pacific.
OVO Ltd, GoPay LLC, Dana Wallet Indonesia, LinkAja, Tencent Holdings Ltd.