特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
966851

世界のeコマースとオンライン決済に対するCOVID-19の影響、2020年第3四半期

Q3 2020 COVID-19 Impact on Global E-Commerce and Online Payments

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 58 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.15円
世界のeコマースとオンライン決済に対するCOVID-19の影響、2020年第3四半期
出版日: 2020年10月08日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、2020年の第3四半期もeコマース企業に影響を及ぼし続けています。米国の消費者は、新たな日常に適応するため買い物行動を変えても構わないと考えており、パンデミック収束後も非接触型決済を利用し続ける可能性があります。

パンデミック下では、オンライン販売チャネルを増やすため迅速に対応したNikeやWalmartなどの企業が売上を大幅に伸ばしており、即時支払いなどの非接触型決済も人気を集めています。また医療サービスのデジタル化も進んでおり、こうした流れはパンデミック後も続く見通しです。

一方、高級品の売上は減少しており、旅行業界も、回復の兆しは見せ始めているものの、パンデミック以前の状態に戻るのは2023年以降になると見られています。

当レポートは、2020年第3四半期の世界のeコマースとオンライン決済に対するCOVID-19の影響を調査したもので、POS決済や医療サービス、食料品、日用品、ファッション、旅行の各分野に対する影響についても分析しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 COVID-19のeコマースへの影響

  • 小売企業とプラットフォームのeコマースの売上に対する影響
  • オムニチャネルの採用と精算業務デジタル化への影響
  • 特定の国での店舗でのセルフ精算利用状況の変化
  • 新たな買い物方法の普及状況
  • 休日のショッピングと企業間Eコマース採用への影響
  • インドとマレーシアのeコマース市場への影響
  • eコマースの売上高
  • オンラインで買い物をする消費者の割合
  • 中国と北米のeコマース市場に与える影響
  • 消費財オンライン販売の売上高の伸び
  • COVID-19がAmazonとNikeのオンライン販売に与える影響
  • Apple AppStoreとGooglePlayストアのモバイルショッピングアプリトップ10

第3章 COVID-19のオンライン決済への影響

  • PayPalとAlipayへの影響
  • SamsungPayの活動と即時支払いの採用に与える影響
  • 即時支払いの取引額
  • 2023年までの世界のデジタル決済市場のシェア
  • 店舗での支払い方法とスマート精算の採用への影響
  • スマート精算技術を介して処理されたトランザクションの額
  • オンライン決済におけるAIベースセキュリティシステムの採用への影響
  • COVID-19関連の詐欺で用いられる支払い方法、2020年1月1日から8月16日までの損失額と報告件数
  • デジタルバンキングの実装への影響
  • オープンバンキングソリューションへの影響
  • デジタルバンキングサービスを使用している消費者の割合

第4章 COVID-19のPOS決済への影響

  • POS決済への影響
  • オムニチャネル決済の動向
  • mPOS決済の動向
  • COVID-19以前と比較したオムニチャネルおよび非接触型ショッピング方法の利用状況の変化
  • 店舗内で安全でないと感じている消費者の割合と安心感を高めるための対策
  • 2020年初頭の小売POS技術の最優先課題
  • POS技術の投資計画に与える影響
  • COVID-19以前と比較したオムニチャネルと非接触型ショッピングの利用状況の変化

第5章 COVID-19が特定のオンライン小売市場に与える影響

  • 医療サービスデジタル化への影響
  • 健康とフィットネスアプリのユーザー数
  • 食料品オンラインショッピングへの影響
  • オンラインで食料品を注文した消費者の割合
  • Aldiのオムニチャネル導入と日用品価格に与える影響
  • ファッショングッズの店舗販売とオンライン販売への影響
  • COVID-19パンデミック以降のオンラインストリーミング利用者の内訳
  • 旅行業界に及ぼす影響
  • 教育のデジタル化とOTTサービスの利用に及ぼす影響
目次
Product Code: 1499

"As COVID-19 lingers in Q3, merchants still are looking for solutions in online retail: yStats.com report."

Merchants and consumers adapt to a new reality in E-Commerce and payment methods

The COVID-19 pandemic continued to affect E-Commerce players in the third quarter of 2020. US consumers state that they are willing to change their shopping behaviors to adapt to the new reality and would are likely to continue to contactless payments even when the health crisis wanes. Merchants like Nike and Walmart that reacted rapidly to increase their online sales channels profited the most, reporting record sales figures, as cited in the yStats.com report. Meanwhile, dictated by the health crisis restrictions, instant payments and other touchless fund exchanges are gaining popularity. However, the yStats.com publication includes data indicating that the US online payment market lags western Europe in the adoption of instant payment methods.

The health crisis affects retail and service sectors unequally

In the third quarter of this year, the digitization of healthcare services increased, and is expected to continue after the crisis is over. Nevertheless, not all sectors are seeing positive growth. The yStats.com report cites studies showing that luxury goods sales are lower since the onset of the pandemic, and while the travel industry is beginning to show some signs of recovery, it is not expected to get back to its pre-COVID-19 positions until 2023.

Covered Regions:

Asia Pacific, North America, Latin America, Middle East, Europe.

Companies Mentioned:

Amazon.com, Nike Inc, Fordeal, Noon AD Holdings Ltd, PayPal Inc, Alipay.com, Samsung Electronics Co Ltd, Apple Inc, Aldi Inc, Facebook Inc.

Table of Contents

1. Management Summary

2. COVID-19 Impact on E-Commerce

  • COVID-19 Impact on E-Commerce sales for selected retailers and platforms, Q3 2020
  • COVID-19 Impact on Omnichannel Adoption and Checkouts Digitalization, Q3 2020
  • Breakdown of Changes in Usage of Self-Checkout Methods In-Store Post-COVID-19 Outbreak, in % of Consumers, by Selected Countries, August 2020
  • Selected New Shopping Habits Conducted More Often Since the COVID-19 Outbreak, in % of Adults, August 2020
  • COVID-19 Impact on Holiday Shopping and B2B E-Commerce Adoption, Q3 2020
  • COVID-19 Impact on India and Malaysia's E-Commerce Markets, Q3 2020
  • Value of E-Commerce Sales, in USD billion, September 2020
  • Share of Consumers Who Go Online to Shop, in %, July 2020
  • COVID-19 Impact on China and North America's E-Commerce Markets, Q3 2020
  • Year-On-Year Online Sales Growth of Consumer Goods, in %, June 2020 - August 2020
  • COVID-19 Impact on Amazon and Nike's Online Sales, Q3 2020
  • Top 10 Mobile Shopping Apps in the Apple App Store and Google Play Store, by Rank, July 2020

3. COVID-19 Impact on Online Payments

  • COVID-19 Impact on PayPal and Alipay's Activities, Q3 2020
  • COVID-19 Impact on Samsung Pay's Activities and Instant Payments Adoption, Q3 2020
  • Instant Payments Transaction Value, in USD trillion, 2020 & 2025f
  • Share of World's Digital Payments Market by 2023, in %, July 2020
  • COVID-19 Impact on In-Store Payment Methods and Smart Checkout Adoption, Q3 2020
  • Transaction Values Processed Via Smart Checkout Technologies, in USD bil., September 2020
  • COVID-19 Impact on Adoption of AI Based Security Systems in Online Payments, Q3 2020
  • Payment Methods In The COVID-19-Related Fraud, incl. Losses, in USD million, and Number of Reported Cases, January 1 - August 16, 2020
  • COVID-19 Impact on Digital Banking Implementation, Q3 2020
  • COVID-19 Impact on Open Banking Solution, Q3 2020
  • Share of Consumers Using Digital Banking Services, in %, July 2020

4. COVID-19 Impact on POS Payment Methods

  • COVID-19 Impact on POS Payment, Q3 2020
  • Omnichannel Payment Trends, Q3 2020
  • mPOS Payment Trends, Q3 2020
  • Change in Usage of Selected Omnichannel and Contactless Shopping Methods Compared to Before COVID-19, in % of Consumers, July 2020
  • Share of Consumers Feeling Unsafe Due to COVID-19 When Shopping In-Store, by Type of Store, in %, and Measures That Would Make Consumers Feel Safer In-Store, in %, July 2020
  • Top Priorities for Retail POS Technology at the Start of 2020, in % of Retailers, July 2020
  • The Impact of COVID-19 on POS Technology Investment Plans, in % of Retailers, July 2020
  • Change in Usage of Selected Omnichannel and Contactless Shopping Methods Compared to Before COVID-19, in % of Consumers, July 2020

5. COVID-19 Impact on Selected Online Verticals

  • COVID-19 Impact on Digitalization of Healthcare Services, Q3 2020
  • Number of Health & Fitness App Users, in millions, 2018-2022f
  • COVID-19 Impact on Online Grocery Shopping, Q3 2020
  • Share of Consumers Who Ordered Groceries Online, in %, in August 2020
  • COVID-19 Impact on Aldi's Omnichannel Adoption and FMCG Prices, Q3 2020
  • COVID-19 Impact on In-Store and Online Sales of Fashion Goods, Q3 2020
  • Breakdown Of Respondents By Online Streaming Use Since the COVID-19 Pandemic, in %, July 2020
  • COVID-19 Impact on Travel Industry, Q3 2020
  • COVID-19 Impact on Education Digitalization and OTT Services Usage, Q3 2020"
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.