特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
959729

中東のB2C eコマースと決済の市場:COVID-19の影響、2020年

Middle East B2C E-Commerce and Payment Market 2020 and COVID-19's Impact

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 117 Pages/Charts | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.56円
中東のB2C eコマースと決済の市場:COVID-19の影響、2020年
出版日: 2020年09月04日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 117 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

UAEで小売部門の売上高のなかでB2C Eコマースが占める割合は、サウジアラビア、カタール、オマーンなど中東の近隣諸国の中で最も高くなっているものの、中国や英国などの成熟したオンライン小売市場よりもはるかに低くなっています。しかし、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより、オンラインショッピングに切り替える消費者は増えており、今後もこの傾向は続くと予想されます。

またCOVID-19パンデミック発生以降、中東諸国の消費者の間でデジタル決済を選ぶ傾向も強まっており、イスラエルなどでデジタルバンキングを使った決済に切り替える動きが広まっています。UAEでも非接触型決済の利用が大幅に増えており、パンデミックが収束した後も、非接触型決済を利用する消費者は増えると思われます。

当レポートは、中東のB2C eコマースと決済の市場を調査したもので、中東地域全体と各国の市場について詳細に分析しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 地域市場

  • 世界の主要国の小売部門の売上高に占めるB2C eコマースのシェア
  • MENAの主要国のインターネット普及率
  • 2016年と2019年のクロスボーダーと国内を合わせたeコマース売上の内訳
  • 2016年と2019年にサウジアラビアとUAEへのクロスボーダーeコマースの輸入額
  • GCC輸出製品におけるSMBの割合、オンラインで販売するSMBの割合
  • 2020年3月から4月までの主要国におけるインターネットユーザーの割合とインターネットユーザー
  • MENAの決済セクターにおける主なFinTech新興企業の概要(企業名、ソリューション、資金調達、国、設立年)
  • 2020年1月にオンラインショッパーが利用した主なクロスボーダーeコマースプレーヤーの概要

第3章 サウジアラビア

  • B2C eコマース 市場概要と国際比較
  • COVID-19 B2C eコマースへの影響
  • 2019年4月および2020年4月のオンライン注文数の比較
  • モバイルトラフィックのインターネットトラフィック
  • Apple App StoreおよびGoogle Playストアのモバイルショッピングアプリトップ10(ランク別)
  • 総小売売上高に占めるB2C eコマースのシェア
  • ロックダウン前、ロックダウン中、および2020年末までのB2C eコマースの年間売上予測
  • 2019年のインターネットユーザーの割合
  • COVID-19中に新しいデジタルショッピング手法の使用を開始した成人の割合
  • オンラインで購入した商品カテゴリ、オンラインショッパーの割合
  • オンラインで特定の製品を購入したオンライン買い物客のCOVID-19前後の比較
  • ラマダンで特定の製品のオンライン購入を計画している消費者のCOVID-19前後の比較
  • COVID-19の発生以来、頻繁にまたは初めて試みられたデジタル活動(成人の割合)
  • COVID-19発生時の非接触型決済に対する態度
  • eコマースで使用される支払い方法、オンラインショッパーの割合、サウジアラビアと同国以外、ジェンダー別
  • 2つの主要なeコマース Webサイトが提供する配信方法、時間、料金
  • B2C eコマースプレーヤーの概要、2020年7月
  • 主なオンラインショッピングサイト:総アクセス件数、シェア、平均アクセス時間、1回のアクセスでの閲覧ページ数、直帰率

第4章 アラブ首長国連邦

  • B2C eコマース 市場概要と国際比較
  • 国際Webサイトで行われた注文の伸び
  • ロックダウン前、ロックダウン中、2020年末までのB2C eコマースの年間売上予測
  • 総小売売上高に占めるB2C eコマースのシェア
  • COVID-19の発生時に買い物習慣を変えた消費者の割合
  • COVID-19中にデジタルショッピング手法の使用を開始した成人の割合
  • オンラインで特定の製品を購入したオンライン買い物客のCOVID-19前後の比較
  • COVID-19中にオンラインで購入された製品カテゴリー、オンラインショッパーの割合
  • COVID-19発生後食品や食料品を自宅に届ける頻度が高いインターネットユーザーの割合
  • COVID-19発生後、店舗で買い物をするときに現金で支払う消費者とデジタル決済を利用する消費者の割合
  • COVID-19発生後、店舗で買い物をするときに現金支払いもデジタル決済の金額が多い消費者の割合
  • COVID-19発生時の非接触型決済に対する態度
  • 上位2社のeコマース Webサイトの配信方法、時間、料金
  • B2C eコマースプレーヤーの概要
  • eコマースを含むさまざまなセクターに発行されたライセンスの数

第5章 イスラエル

  • オンライン購入で使用された機器(PC /ラップトップ、モバイル機器、)のシェア、インターネットユーザーの割合
  • B2C eコマース 市場概要とCOVID-19の影響
  • オンラインで買い物をする消費者の割合
  • デジタルバンキングサービスを使用する消費者の割合
  • 支払い方法別のeコマーストランザクションの内訳
  • 2019年にモバイル決済アプリを採用してから使用する現金が少なくなった回答者の割合
  • モバイルアプリ経由で支払われた製品とサービス、消費者の割合
  • オンラインショッパーの選好度が高いショッピングサイト

第6章 イラン

  • デバイス別インターネットトラフィックの内訳
  • B2C eコマースの売上高
  • eコマース商取引の売上高の前年比成長率
  • 商品およびサービスセクターの販売に重点を置いたEビジネスのシェア

第7章 カタール

  • 2018年と2019年のeコマースの普及率
  • B2C eコマース市場
  • eコマースの利用を希望する消費者の割合
  • 時間を節約するためにeコマースを利用した消費者

第8章 クウェート

  • デバイス別インターネットトラフィックの内訳
  • eコマースの売上高、オンラインショッピングの利用者数
  • B2C eコマースの売上高
  • B2C eコマースが小売部門全体の売上高に占める割合
  • 主なオンラインショッピングサイト:総アクセス件数、シェア、平均アクセス時間、1回のアクセスでの閲覧ページ数、直帰率

第9章 レバノン

  • デバイス別インターネットトラフィックの内訳
  • B2C eコマース 市場概要とCOVID-19の影響
  • B2C eコマースの売上高
  • COVID-19発生後、食品や食料品を自宅に届ける頻度が高くなったインターネットユーザーの割合
  • Apple App StoreとGoogle Playストアのモバイルショッピングアプリトップ10ランキング

第10章 ヨルダン

  • デバイス別インターネットトラフィックの内訳
  • インターネット普及率(成人の割合)
  • B2C eコマースの市場概要とCOVID-19の影響
  • B2C eコマースの売上高
  • パンデミック後、1か月前に比べて店頭で購入するより多くの製品をオンラインで購入するようになったインターネットユーザーの割合
  • 2019年1月から2019年12月までのモバイル決済トランザクションの金額と件数
  • タイプ別、番号別、金額別のモバイル決済トランザクションの内訳
  • Apple App StoreとGoogle Playストアのモバイルショッピングアプリトップ10ランキング

第11章 バーレーン

  • デバイス別インターネットトラフィックの内訳
  • B2C eコマース 市場概要と国際比較
  • B2C eコマースの売上高
  • オンライン小売の売上高が小売部門の売上高全体に占める割合
  • Apple App StoreとGoogle Playストアのモバイルショッピングアプリトップ10ランキング

第12章 オマーン

  • デバイス別インターネットトラフィックの内訳
  • B2C eコマースの売上高
  • eコマース売上高が小売部門の売上高全体に占める割合
  • オンラインショッパーがeコマースの購入に際してオンラインで支払う割合
  • Apple App StoreとGoogle Playストアのモバイルショッピングアプリトップ10ランキング
目次
Product Code: 1494

"The COVID-19 Outbreak Increased Online Shopping in the Middle East."

The Middle Eastern countries boost online retail during coronavirus pandemic

B2C E-Commerce's share of total retail sales in the UAE was the highest among its Middle Eastern neighbors such as Saudi Arabia, Qatar and Oman but was much lower than the mature online retail markets such as China and the UK. This share is expected to further increase during the COVID-19 pandemic due to the growing share of consumers switching to online shopping, according to the new yStats.com report. The lockdown measures have brought significant changes in shopping trends such as consumers throughout the region purchased more products online than they would have normally bought in-store during the COVID-19 lockdown period.

Digital payment methods are on the rise in the Middle East due to the COVID-19 crisis

Another interesting fact highlighted in the yStats.com report is that since the outbreak of COVID-19, making transactions via digital payment methods is preferred by consumers in selected Middle Eastern countries. A major portion of shoppers also switched to digital banking methods to make payments in Israel during the health crisis. Furthermore, the use of contactless payments has greatly increased in the UAE, with a major share of consumers planning to stick with contactless payments even after the pandemic is over.

Covered Regions:

Middle East.

Companies Mentioned:

Alibaba Group Holding Ltd, Amazon.com INC, AUDI AG, Fordeal Inc, iHerb Inc, Jarir Marketing Co, Jollychic EC Ltd, Namshi General Trading LLC, Noon AD Holdings Ltd, Panda Retail Co, Souq Extra.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Regional

  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, by Selected Countries Worldwide, 2019
  • Internet Penetration, in % of Adults, by Selected Countries in MENA, 2019
  • Breakdown of Total E-Commerce Sales by Cross-Border and Domestic, in %, 2016 & 2019
  • Cross-Border E-Commerce Imports to Saudi Arabia and the UAE, in USD billion, 2016 & 2019
  • Share of SMBs in the GCC Exporting Products, in %, and Share of SMBs Selling Online, in %, 2019
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, And Internet Users, in % of Population and in million, By Selected Countries, March-April 2020
  • Share of Online Shoppers Buying More Online Compared to Pre-COVID-19, by Selected Countries, in % , March-April 2020
  • Overview of Selected Leading FinTech Startups in the Payments Sector in MENA, incl. Company Name, Solution, Funding, Country and Year Established, September 2019
  • Overview of Selected Leading Cross-Border E-Commerce Players Used by Online Shoppers, January 2020

3. Saudi Arabia

  • B2C E-Commerce Market Overview and International Comparisons, July 2020
  • COVID-19 Impact on B2C E-Commerce, July 2020
  • Year-on-Year Increase in The Number of Orders Placed Online, in %, April 2019 & April 2020
  • Mobile Share of Internet Traffic, in %, July 2020
  • Top 10 Mobile Shopping Apps in the Apple App Store and Google Play Store, by Rank, July 2020
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2019e
  • Annual B2C E-Commerce Sales Estimate By Pre-Lockdown, During Lockdown and By the End of 2020, in USD billion, June 2020
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, 2019
  • Share of Adults Who Started Using New Digital Shopping Methods During COVID-19, in %, June 2020
  • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2019
  • Share of Online Shoppers Purchasing Selected Product Categories Online, by Before COVID-19 and After COVID-19, in %, June 2020
  • Share of Consumers Planning to Buy Selected Product Categories Online During Ramadan Post-COVID-19 Compared With Pre-COVID-19 Outbreak, in %, May 2020
  • Selected Digital Activities Conducted More Often Or Tried For the First Time Since the COVID-19 Outbreak, in % of Adults, June 2020
  • Attitudes to Contactless Payments During COVID-19 Outbreak, in %, April 2020
  • Payment Methods Used in E-Commerce, in % of Online Shoppers, by Saudi and Non-Saudi and by Gender, 2019
  • Delivery Methods, Time and Charges Offered by the Two Selected Leading E-Commerce Websites, July 2020
  • B2C E-Commerce Players Overview, July 2020
  • Top Online Shopping Websites, incl. Total Number of Visits, in millions, Saudi Arabia's Share of Total Visits, in %, Average Visit Duration, Pages Per Visit and Bounce Rate, June 2020

4. UAE

  • B2C E-Commerce Market Overview and International Comparisons, July 2020
  • Growth in Orders Placed on International Websites in January, March & April 2020, in % of The Number of Orders in October 2020
  • Annual B2C E-Commerce Sales Estimate By Pre-Lockdown, During Lockdown and By the End of 2020, in USD billion, June 2020
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2019e
  • Share of Consumers Changing Their Shopping Habits During COVID-19 Outbreak, in %, April 2020
  • Share of Adults Who Started Using Digital Shopping Methods During COVID-19, in %, June 2020
  • Share of Online Shoppers Purchasing Selected Product Categories Online, by Before COVID-19 and After COVID-19, in %, June 2020
  • Product Categories Purchased Online During COVID-19, in % of Online Shoppers, April 2020
  • Share of Internet Users Who Have Food or Groceries Delivered to Their Homes More Frequently Due to COVID-19 Outbreak, in %, March 2020
  • Share of Consumer Paying By Cash or Using Digital Payment Methods When Shopping at Stores During COVID-19 Outbreak, in %, June 2020
  • Breakdown of Consumer Using Digital Payments More Than Paying in Cash When Shopping in Store During COVID-19 Outbreak, in %, June 2020
  • Attitudes to Contactless Payments During COVID-19 Outbreak, in %, April 2020
  • Delivery Methods, Time and Charges for the Top 2 E-Commerce Websites, July 2020
  • B2C E-Commerce Players Overview, July 2020
  • Number of Licenses Issued to Different Sectors, incl. E-Commerce, May 2020

5. Israel

  • Share of Devices Used to Complete Online Purchases, By PC/Laptop and Mobile, in % of Internet Users, December 2019
  • B2C E-Commerce Market Overview and COVID-19's Impact, July 2020
  • Share of Consumers Who Go Online to Shop, in %, July 2020
  • Share of Consumers Who Make Payments and Shop Online Via Websites, in %, July 2020
  • Share of Consumers Using Digital Banking Services, in %, July 2020
  • Breakdown of E-Commerce Transactions by Payment Methods, in %, August 2019
  • Share of Respondents Who Are Using Less Cash Since Adopting Mobile Payment Apps, in %, 2019
  • Products and Services Paid for via Mobile Apps, in % of Consumers, 2018 & 2019
  • Preferred Shopping Sites for Online Shoppers, in %, November 2019

6. Iran

  • Breakdown of Internet Traffic by Device, in %, July 2020
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, 2019e & 2023f
  • Year-on-Year Growth In The Sales of E-Commerce Transactions, in USD billion, August 2020
  • Share of E-Businesses Focused on Sales of Goods and Services Sector, in %, August 2020

7. Qatar

  • E-Commerce Penetration, in % of Consumers, 2018 & 2019
  • B2C E-Commerce Market, in USD billion, 2017 & 2020f
  • Consumers Who Are Willing To Use E-Commerce, in %, October 2019
  • Consumers Who U se E-Commerce to Save Time, in %, October 2019

8. Kuwait

  • Breakdown of Internet Traffic by Device, in %, July 2020
  • Value of E-Commerce Sales, in USD billion, and Population Shopping Online, in %, March 2020
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, 2017 & 2020f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2019e
  • Top Online Shopping Websites, incl. Total Number of Visits, in millions, Kuwait's Share of Total Visits, in %, Average Visit Duration, Pages Per Visit and Bounce Rate, July 2020

9. Lebanon

  • Breakdown of Internet Traffic by Device, in %, July 2020
  • B2C E-Commerce Market Overview and COVID-19's Impact, June 2020
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, 2017 & 2020f
  • Share of Internet Users Who Had Food or Groceries Delivered to Their Homes More Frequently Due to COVID-19 Outbreak, in %, March 2020
  • Top 10 Mobile Shopping Apps in the Apple App Store and Google Play Store, by Rank, August 2020

10. Jordan

  • Breakdown of Internet Traffic by Device, in %, July 2020
  • Internet Penetration, in % of Adults, December 2017 & 2019
  • B2C E-Commerce Market Overview and COVID-19's Impact, July 2020
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, 2017 & 2020f
  • Share Of Internet Users Purchasing More Products Online That They Would Normally Buy In-Store Compared To One Month Before As A Result Of The Pandemic, in %, March-April 2020
  • Mobile Payment Transaction Value, in JOD million, and Number of Transactions, in thousands, January 2019 - December 2019
  • Breakdown of Mobile Payment Transactions by Type, by Number and Value, in %, December 2019
  • Top 10 Mobile Shopping Apps in the Apple App Store and Google Play Store, by Rank, August 2020

11. Bahrain

  • Breakdown of Internet Traffic by Device, in %, July 2020
  • B2C E-Commerce Market Overview and International Comparisons, July 2020
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, 2017 & 2020f
  • Online retail Sales, in % of Total Retail Sales, November 2019
  • Top 10 Mobile Shopping Apps in the Apple App Store and Google Play Store, by Rank, August 2020

12. Oman

  • Breakdown of Internet Traffic by Device, in %, July 2020
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, 2017 & 2020f
  • E-Commerce Sales, in % of Total Retail Sales, November 2019
  • Share of Online Shoppers Paying Online For Their E-Commerce Purchases, in %, 2019
  • Top 10 Mobile Shopping Apps in the Apple App Store and Google Play Store, by Rank, September 2020
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.