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市場調査レポート

B2C Eコマースのインド市場

India B2C E-Commerce Market 2019

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 911448
出版日 ページ情報 英文 57 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.55円で換算しております。
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B2C Eコマースのインド市場 India B2C E-Commerce Market 2019
出版日: 2019年09月18日 ページ情報: 英文 57 Pages/Charts
概要

当レポートでは、インドのB2C Eコマース市場について調査分析し、市場動向、売上高とシェア、インターネットユーザーとオンラインショッパー、製品、支払、配送、主要企業などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要と国際比較

  • B2C Eコマース市場の概要と国際比較
  • 上位10ヶ国、小売Eコマース売上高別、国別 (カナダ、中国、インド、ドイツ、フランス、日本、ロシア、韓国、英国、米国)
  • 上位10ヶ国、小売Eコマース売上成長率別、国別 (アルゼンチン、カナダ、中国、インド、インドネシア、マレーシア、メキシコ、フィリピン、ロシア、韓国)
  • 小売Eコマース総売上高に対するMコマースのシェア、国別 (中国、インド、インドネシア、韓国、タイ、英国、米国)
  • オフラインショッピングに対するオンラインショッピングの選好、国別 (中国、香港、インド、インドネシア、日本、マレーシア、フィリピン、シンガポール、韓国、台湾、タイ、ベトナム)

第3章 動向

  • モバイルインターネットユーザー
  • インターネット総訪問数の内訳、モバイルサイト/アプリ別、デスクトップ
  • スマートフォンユーザー
  • スマートフォンユーザーの普及率
  • 小売Mコマース売上高
  • Mコマース売上高、アプリ内/モバイルブラウザ売上高別、Mコマース総売上高別
  • オンラインで実行したショッピング関連の活動
  • スマートフォンで検索したショッピング活動、オンラインショッピングで好まれるデバイス
  • 越境のオンラインショッパーの普及率
  • 最新の越境オンラインショッピングにおける上位3ヶ国

第4章 売上高とシェア

  • 小売Eコマース売上高、米ドル、CAGR、6比較別
  • 小売総売上高に対するEコマースのシェア、4比較別

第5章 インターネットユーザーとオンラインショッパー

  • インターネットユーザー数
  • インターネットユーザー数、都市部/農村部別
  • インターネット普及率、都市部/農村部別、全体
  • インターネット普及率
  • インターネットユーザー数、ユーザータイプ別
  • オンラインショッパーの普及率、2比較別
  • オンラインショッパー数
  • オンライン小売に対するGMVの内訳

第6章 製品

  • Eコマースマーチャント主要セグメント
  • オンライン雑貨市場、普及率
  • オンライン家具市場

第7章 支払

  • Eコマースにおける支払方法の内訳、支払金額別
  • Eコマース対応のカード普及率 (1人当たり)
  • デジタル決済を利用する主な理由
  • モバイル決済サービス上位3

第8章 配送

  • Eコマースロジスティクス市場の内訳
  • 平均金額、売上純利益率、配送料、ラストマイル配送料、純利益

第9章 企業

  • B2C Eコマース企業の概要
  • Eコマース総売上高
目次
Product Code: 1452

"Online retail sales in India burgeoning, as reported by yStats.com".

Online retail sales in India projected grow through spread of Internet connectivity by smartphone

While online retail's share of total retail sales in India currently lags the percentages seen in mature markets, that share is projected to rise rapidly to a low double digit figure by the middle of the next decade. As this year began, less than half of the population of India could connect to the Internet, and connections were often sporadic. Projections cited in the yStats.com publication signal an Internet penetration rate of over 60% by 2026, with much of the growth attributed to smartphone expansion and increased connectivity in second-tier cities and rural areas. With this expansion, most online shopping in India will be done through smartphone.

Online merchants Amazon and Flipkart dominate digital retail in India

Global online sales giant Amazon led sales in India in 2018, but Flipkart was close behind, and forecasts included in the yStats.com report suggest that Walmart-owned Flipkart will be the leader within five years. Both companies are investing heavily in India in an effort to capture a greater online market share of online shoppers in the world's second most populous nation.

Covered Regions:

Asia-Pacific.

Companies Mentioned:

Alibaba Group Holding Ltd, Amazon Seller Services Pvt. Ltd., Flipkart Online Services Pvt. Ltd., Paytm Mobile Solutions Pvt. Ltd., Walmart Inc., PhonePe Internet Pvt Ltd, Ola Electric Mobility Pvt Ltd, Foodpanda GmbH, Uber Inc., Payzapp, One Mobikwik Systems Pvt. Ltd.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview & International Comparisons

  • B2C E-Commerce Market Overview and International Comparisons, September 2019
  • Top 10 Countries by Retail E-Commerce Sales, in USD billion, by Canada, China, India, Germany, France, Japan, Russia, South Korea, the UK, the USA, 2018 & 2019f
  • Top 10 Countries by Retail E-Commerce Sales Growth, in %, by Argentina, Canada, China, India, Indonesia, Malaysia, Mexico, Philippines, Russia, South Korea and Worldwide, 2019f vs. 2018
  • M-Commerce Share of Total Retail E-Commerce Sales, in %, by China, India, Indonesia, South Korea, Thailand, the UK and the USA, 2018
  • Preference of Online Shopping Over Offline Shopping, in % of Consumers, by China, Hong Kong, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand and Vietnam, August 2018

3. Trends

  • Mobile Internet Users, in millions, October 2015, December 2016, 2017 & 2018
  • Breakdown of Total Internet Visits, by Mobile Site/ App and Desktop, in % of Total Visits, 2015 - 2017 & 2020f
  • Smartphone Users, in millions, 2018, 2020f & 2022f
  • Smartphone User Penetration, in % of Population, in %, 2018 & 2025f
  • Retail M-Commerce Sales, in USD billion, 2018 & 2021f
  • M-Commerce Sales, by In-App Sales, Mobile Browser Sales, and Total M-Commerce Sales, in USD billion, 2018
  • Shopping-Related Activities Carried Out Online, in % of Internet Users, 2018
  • Shopping Activities Researched on Smartphone, in %, and Preferred Device for Online Shopping, in % of Internet Users, 2018
  • Cross-Border Online Shopper Penetration, in % of Online Shoppers, May 2018
  • Top 3 Countries Purchased From in the Latest Cross-Border Online Purchase, in % of Cross-Border Online Shoppers, 2018

4. Sales & Shares

  • Retail E-Commerce Sales, in USD billion, and CAGR, in %, by Six Comparative Estimates, 2016 - 2023f & 2026f - 2027f
  • E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, by Four Comparative Estimates, 2016-2018e, 2021f, 2023f & 2026f

5. Internet Users & Online Shoppers

  • Number of Internet Users, in millions, 2018 & 2023f
  • Number of Internet Users, in millions, by Urban and Rural, 2017 - 2019e
  • Internet Penetration, by Urban, Rural and Total, in % of Population, December 2018
  • Internet Penetration, in % of Population, 2017, 2020f & 2026f
  • Number of Internet Users, in millions, by User Type, 2018
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, by Two Comparative Estimates, 2017 - 2018, 2023f & 2027f
  • Number of Online Shoppers, in millions, by Metro, Tier I and Tier II, 2017 - 2020f
  • Breakdown of GMV of Online Retail, by Tier-II and Rural Shoppers and Tier-I Shoppers, in %, 2018 & 2023f

6. Products

  • Top E-Commerce Merchant Segments, in % of Total E-Commerce Value, 2018
  • Online Grocery Market, in USD billion, and Penetration, in % of Total FMCG Market, 2016 - 2017 & 2020f
  • Online Furniture Market, in USD million, by Metro and Tier I, Tier I and Tier III and below, 2017 - 2020f

7. Payment

  • Breakdown of Payment Methods in E-Commerce by Payment Value, in %, 2019e
  • E-Commerce Enabled Card Penetration Rate per Capita, by Card Type and Total Cards, 2018
  • Key Reasons for Usage of Digital Payments, by Metro and Non Metro, in % of Digital Payment Users, 2019e
  • Top 3 Mobile Payment Services, in % of Monthly Transactions, March 2019
  • Top 3 Mobile Payment Services, by Average Transaction Size, in INR, March 2019

8. Delivery

  • Breakdown of E-Commerce Logistics Market by Logistics Service Provider Types, in %, 2018
  • Average Shipping Value, Net Margin, Cost of Delivery, Last Mile Delivery Cost, Net Profit, in INR, Net Margin, in %, by Current and Potential, December 2018

9. Players

  • Overview of B2C E-Commerce Players, August 2019
  • E-Commerce Gross Sales, in USD billion, by Amazon and Flipkart, 2018 & 2023f
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