株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

フィリピンのB2C Eコマース市場:2019年

Philippines B2C E-Commerce Market 2019

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 909285
出版日 ページ情報 英文 52 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.42円で換算しております。
Back to Top
フィリピンのB2C Eコマース市場:2019年 Philippines B2C E-Commerce Market 2019
出版日: 2019年08月21日 ページ情報: 英文 52 Pages/Charts
概要

当レポートでは、フィリピンのB2C Eコマース市場について調査分析し、売上データ、動向、消費者の決済嗜好、およびその他の関連情報を提供しています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要・世界との比較

  • B2C Eコマース市場の概要・世界との比較
  • 小売りMコマース売上の浸透率:ブラジル、インド、インドネシア、メキシコ、フィリピン、ロシア、ベトナム、小売りEコマース売上比
  • B2C Eコマースの売上:インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム、CAGR
  • 小売りEコマースの売上:マレーシア、インドネシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
  • デジタルペイメントサービスの普及率、インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム、回答者比:国別
  • 訪問数が最も多いEコマースプラットフォームのトップ10、インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム:国別
  • 月間アクティブユーザー数が最も多いショッピングアプリケーションのトップ10、インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム:国別

第3章 動向

  • インターネットトラフィックの内訳:デバイス別
  • オンラインショッピングで使用されるデバイスの内訳:オンライン購買比
  • オンラインで行われるショッピング関連の活動:インターネットユーザー比
  • Mコマース売上、YoYの変動
  • 越境B2C Eコマース支出
  • オンライン購買客の内訳、国内購買客のみ、国内 & 越境購買客、越境購買客のみ
  • 越境オンラインショッピングの促進要因トップ5、フィリピンにおける越境オンライン購買客比
  • 越境で購買される製品カテゴリー、越境オンライン購買客比、ほか

第4章 売上・シェア

  • インターネット経済市場規模:部門別
  • B2C Eコマース支出
  • 小売り売上全体に占めるB2C Eコマースのシェア

第5章 インターネットユーザー・オンライン購買客

  • インターネット普及率:人口比
  • オンライン購買客の内訳:年齢層別、性別
  • オンラインショッピング頻度の内訳:性別、オンライン購買客比
  • オンライン購買ごとの支出の内訳:性別、オンライン購買客比

第6章 製品

  • Eコマースで購入した製品の分類:オンライン購買客比

第7章 決済

  • 決済口座の所有、電子マネー口座含む、成人人口比
  • 決済プロバイダーのトップ6、認知度、成人人口比

第8章 配送

  • Lazada and Shopeeで買い物をするのが好きな理由の内訳:オンライン購買客比
  • 越境オンラインショッピングの障壁トップ5、配送関連を含む、フィリピンにおける越境オンライン購買客比

第9章 企業

  • Eコマース企業の概要
  • Eコマースのウェブサイトのトップ10:月間の平均訪問数別
  • Eコマースプラットフォームのトップ3:カテゴリー別、FMCG、美容製品、シューズ、アパレル、バッグ、ジュエリー & アクセサリー、オンライン購買客比
目次
Product Code: 1448

“Philippines online retail lags in Southeast Asia but is prepared for growth”, says new yStats.com report.

Philippine's low share of online retail sale in SEA region expected to change in next decade.

Though the population of the Philippines is the second largest in the Southeast Asia region, its share of retail sales compared to other markets is low. However, the young population and growing middle class, couple with increased Internet connectivity especially through smartphones and government initiatives are combining to prepare the way for rapid growth. The yStats.com report includes forecasts of the Philippines surpassing Singapore and Malaysia in total online retail sales by the middle of the next decade.

Philippine Internet connectivity spurs online shopping.

Internet connectivity reached well over half of the Philippine population last year. With the growth in web connections through smartphone, well over half of online shopping in the country was done through mobile device in 2018, as cited in the yStats.com report. Shopping through social media is becoming more popular, with Facebook reaching the rank of third most used site for online purchases of some products.

Regional merchants dominate Philippine E-Commerce

Online shoppers in the Philippines have made two Singapore-based platforms the most popular sites for purchases. Lazada and Shopee were also the top two most used shopping applications in mobile commerce. The yStats.com report lists other merchants in the top five players as Zalora, Argomall, and eBay. Lazada and Zalora have recently announced plans to establish new distribution centers in the Philippines to help overcome the poor logistics infrastructure of the geographically dispersed nation.

Covered Regions:

Southeast Asia.

Companies Mentioned:

Lazada Group S.A., Shopee, Zalora.com.ph, Argomall, Inc., eBay Inc, Facebook, Inc.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview & International Comparisons

  • B2C E-Commerce Market Overview and International Comparisons, June 2019
  • Retail M-Commerce Sales Penetration, by Brazil, India, Indonesia, Mexico, Philippines, Russia and Vietnam, in % of Total Retail E-Commerce Sales, 2019e
  • B2C E-Commerce Sales, by Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam, in USD billion, and CAGR, in %, 2018e & 2023f
  • Retail E-Commerce Sales, in USD billion, by Malaysia, Indonesia, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam, 2015, 2018e & 2025f, and CAGR, in %, 2018e-2025f
  • Digital Payment Service Penetration, Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam, in % of Respondents, Q2 2018
  • Top 10 Most Visited E-Commerce Platforms, by Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam, Q1 2019
  • Top 10 Shopping Apps by Most Active Monthly Users, by Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam, Q1 2019

3. Trends

  • Breakdown of Internet Traffic by Device, in %, 2018
  • Breakdown of Devices Used for Online Shopping, in % of Online Purchases, 2018
  • Shopping-Related Activities Carried Out Online, in % of Internet Users, 2018
  • M-Commerce Sales, in USD billion and in % Year-on-Year Change, 2017 - 2021f
  • Cross-Border B2C E-Commerce Spending, in PHP billion, 2017 & 2018f
  • Breakdown of Online Shoppers by Domestic Shoppers Only, Domestic and Cross-Border Shoppers, and Cross-Border Shoppers Only, in %, May 2018
  • Top 5 Drivers to Cross-Border Online Shopping, in % Cross-Border Online Shoppers in the Philippines, May 2018
  • Product Categories Purchased Cross-Border, in % Cross-Border Online Shoppers, May 2018
  • Top 3 Countries Purchased From in the Latest Cross-Border Online Purchase, in % of Cross-Border Online Shoppers, 2018
  • Top 5 Payment Methods in Cross-Border Online Shopping, in % Cross-Border Online Shoppers in the Philippines, May 2018

4. Sales & Shares

  • Internet Economy Market Size, in USD billion, by Sector, 2015, 2018e & 2025f
  • B2C E-Commerce Spending, in PHP billion, 2017 & 2018e
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2018e

5. Internet Users & Online Shoppers

  • Internet Penetration, in % of Individuals, 2010 - 2018e
  • Breakdown of Online Shoppers, by Age Group and Gender, in %, 2018
  • Breakdown of Frequency of Online Shopping, by Gender, in % of Online Shoppers, 2018e
  • Breakdown of Spending per Online Purchase, by Gender, in % of Online Shoppers, 2018e

6. Products

  • Product Categories Purchased in E-Commerce, in % of Online Shoppers, July 2018

7. Payment

  • Payment Account Ownership, incl. E-Money Account, in % of Adults, February 2018
  • Top 6 E-Payment Providers, by Awareness, in % of Adults, February 2018

8. Delivery

  • Breakdown of Reasons of Preference to Shop on Lazada and Shopee, in % of Online Shoppers, May 2018
  • Top 5 Barriers to Cross-Border Online Shopping, incl. Delivery-Related, in % Cross-Border Online Shoppers in the Philippines, May 2018

9. Players

  • Overview of E-Commerce Players, June 2019
  • Top 10 E-Commerce Websites, by Average Monthly Visits, in millions, Q1 2019
  • Top 3 E-Commerce Platforms by Category, incl. FMCG, Beauty Products, Shoes, Apparel, Bags, Jewelry and Accessories, in % of Online Shoppers, July 2018
Back to Top