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市場調査レポート

インドネシアのB2C Eコマース市場:2019年

Indonesia B2C E-Commerce Market 2019

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 902995
出版日 ページ情報 英文 58 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
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インドネシアのB2C Eコマース市場:2019年 Indonesia B2C E-Commerce Market 2019
出版日: 2019年07月25日 ページ情報: 英文 58 Pages/Charts
概要

当レポートでは、インドネシアのB2C Eコマース市場について調査分析し、売上データ、動向、消費者の決済嗜好、およびその他の関連情報を提供しています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要・世界との比較

  • B2C Eコマース市場の概要
  • 小売りEコマース売上全体に占めるMコマースのシェア:中国、インド、インドネシア、韓国、タイ、英国および米国
  • 小売りEコマースの売上:マレーシア、インドネシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
  • B2C Eコマースの売上:インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
  • デジタルペイメントサービスの普及率:インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
  • 訪問数が最も多いEコマースプラットフォームのトップ10:インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム
  • 月間アクティブユーザー数が最も多いショッピングアプリケーションのトップ10:インドネシア、マレーシア、フィリピン、シンガポール、タイ、ベトナム

第3章 動向

  • 携帯電話ユーザーに占めるスマートフォンユーザーの比率
  • インターネットへのアクセスに使用するデバイスの内訳、インターネットユーザー比:頻度別
  • インターネットトラフィックの内訳:デバイス別
  • オンラインで行われるショッピング関連の活動:インターネットユーザー比
  • Eコマースウェブサイトへのアクセスに使用されるデバイスの内訳:Eコマースユーザー比、ほか

第4章 売上・シェア

  • インターネット経済の市場規模:部門別
  • 小売りEコマースの売上
  • 小売り売上に占めるEコマースのシェア

第5章 インターネットユーザー・オンライン購買客

  • インターネット普及率:人口比
  • インターネットユーザー数
  • オンラインショッピング頻度の内訳:インターネットユーザー比、ほか

第6章 製品

  • オンラインで購入した製品分類のトップ3:オンライン購買客比
  • オンラインで購入した製品の内訳:オンライン購買客比

第7章 決済

  • Eコマースで使用した決済手段:オンライン購買客比
  • 電子マネー取引数:件数、金額
  • 最も利用された電子マネーサービス:モバイルユーザー比

第8章 配送

  • オンラインショッピングの主要な促進要因の内訳:Eコマースユーザー比
  • オンラインショッピングの障壁:オンラインショッピングをしない回答者に占める比率、ほか

第9章 企業

  • B2C Eコマース企業の概要
  • 最も利用されたEコマースのウェブサイト:オンライン購買客比
  • 主要なローカルオンラインショッピングウェブサイトで購入された製品分類、ほか
目次
Product Code: 1444

"Mobile use spurs growth of online shopping in Indonesia", says new yStats.com report.

Online commerce growth attributed to mobile use.

The high penetration of smartphones in Indonesia and their use for shopping is one of the main drivers of B2C E-Commerce growth. The yStats.com report includes the fining that most Internet access in the country is through mobile phone and the device is increasingly used for shopping online. The expansion of online shopping has led to draft legislation, not yet implemented by the government, to regulate the practice.

Trends in products, payment and delivery

Indonesia's online shoppers have made footwear and apparel the leading product category purchased digitally. In paying for those fashion items and other goods, bank transfer is the leading payment method, though digital wallets are beginning to make inroads on the payment scene, according to data cited in the yStats.com report. Surveys of online shoppers consistently reflect the importance of low cost or free and quick delivery in the final decision to make a purchase.

Domestic merchants compete with global online sellers.

International E-Commerce giants such as China's JD.com and Go-Jek, along with Singapore's Lazada.com have taken note of Indonesia's expansion in online shopping and have established their presence in the country. Local merchants as Bukalapak have moved to counter the competition from abroad in the online marketplace, according to sources cited in the new yStats.com publication.

Covered Regions:

Southeast Asia.

Companies Mentioned:

Tokopedia, Bukalapak, Go-Jek, Blibli, JD.id, Orami, Sociolla, Zalora, Bhinneka, Shopee, Lazada Group SA.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview & International Comparisons

  • B2C E-Commerce Market Overview, May 2019
  • M-Commerce Share of Total Retail E-Commerce Sales, in %, by China, India, Indonesia, South Korea, Thailand, the UK and the USA, 2018
  • Retail E-Commerce Sales, in USD billion, by Malaysia, Indonesia, Philippines, Singapore, Thailand, Vietnam, 2015, 2018e & 2025f, and CAGR, in %, 2018e-2025f
  • B2C E-Commerce Sales, by Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam, in USD billion, and CAGR, in %, 2018e & 2023f
  • Digital Payment Service Penetration, Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam, in % of Respondents, Q2 2018
  • Top 10 Most Visited E-Commerce Platforms, by Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam, in % of Online Shoppers, Q1 2019
  • Top 10 Shopping Apps by Most Active Monthly Users, by Indonesia, Malaysia, Philippines, Singapore, Thailand and Vietnam, Q1 2019

3. Trends

  • Smartphone User Penetration, in % of Mobile Phone Users, 2015 - 2018
  • Breakdown of Device Usage to Access the Internet, by Frequency, in % of Internet Users, 2018
  • Breakdown of Internet Traffic by Device, in %, 2018
  • Shopping-Related Activities Carried Out Online, in % of Internet Users, 2018
  • Breakdown of Devices Used to Access E-Commerce Websites, in % of E-Commerce Users, 2018e
  • M-Commerce Share of Total Retail E-Commerce Sales, in %, 2018
  • Breakdown of E-Commerce by Local and Cross-Border, According to Buyers and Sellers, in %, 2018e
  • Top 3 Countries Purchased From in the Latest Cross-Border Online Purchase, in % of Cross-Border Online Shoppers, 2018
  • Breakdown of E-Commerce Sales by Social Commerce and Retail E-Commerce, in USD billion, 2017 & 2022f

4. Sales & Shares

  • Internet Economy Market Size, in USD billion, by Sector, 2015, 2018e & 2025f
  • Retail E-Commerce Sales, in USD billion, 2018 & 2023f
  • E-Commerce Share of Retail Sales, in %, 2018 & 2023f
  • E-Commerce Share of Retail Sales, in %, 2019f

5. Internet Users & Online Shoppers

  • Internet Penetration, in % of Individuals, 2017 - 2022f
  • Number Internet Users, in millions, 2010 - 2018
  • Breakdown of Frequency of Online Shopping, in % of Internet Users, March 2019
  • Average E-Commerce Spending per Month in IDR, in %, 2018e
  • Breakdown of E-Commerce Users, by Age Group and Gender, in %, 2018e

6. Products

  • Top 3 Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2018
  • Breakdown of Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2018e

7. Payment

  • Payment Methods Used in E-Commerce, in % of Online Shoppers, September 2018
  • Number of E-Money Transactions, in millions, and Value, in IDR billion, 2012 - 2018e
  • Most Used E-Money Services, in % of Mobile Users, January 2018

8. Delivery

  • Breakdown of Main Drivers to Online Shopping, in % of E-Commerce Users, 2018e
  • Barriers to Online Shopping, in % of Respondents Who Do Not Shop Online, 2018
  • Breakdown of Problems Encountered When Using a Particular Shopping Website, incl. Delivery-Related, in % of Online Shoppers, May 2018

9. Players

  • B2C E-Commerce Players Overview, May 2019
  • Most Used E-Commerce Websites, in % of Online Shoppers, 2018
  • Product Categories Purchased from the Top Local Online Shopping Websites, May 2018
  • Breakdown of Positive Aspects of a Particular Shopping Website, in % of Online Shoppers, May 2018
  • Top 10 E-Commerce Websites, by Average Monthly Visits, in millions, Q1 2019
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