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表紙
市場調査レポート

ラテンアメリカのB2C Eコマース市場:2018年

Latin America B2C E-Commerce Market 2018

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 742410
出版日 ページ情報 英文 121 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.47円で換算しております。
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ラテンアメリカのB2C Eコマース市場:2018年 Latin America B2C E-Commerce Market 2018
出版日: 2018年11月02日 ページ情報: 英文 121 Pages/Charts
概要

ラテンアメリカ地域におけるオンライン小売売上は、北米、欧州、アジアの大幅成長からは遅れを取るものの、今後は急速に成長する兆しを示しています。

当レポートでは、ラテンアメリカのB2C Eコマースの市場を調査し、Eコマース小売売上の推移と予測、小売売上全体におけるEコマース小売売上のシェア、インターネットユーザー数およびオンライン購買客数の推移、Mコマースの動向、国内オンライン購入・越境オンライン購入の内訳、好みの決済手段・デリバリー手段など、ラテンアメリカ全体および主要国別のB2C Eコマースの利用動向をまとめています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要・世界市場との比較

  • 世界のeコマース小売売上の内訳:地域別
  • B2C eコマース売上の予測:デバイス別
  • ラテンアメリカのeコマース小売売上の内訳:国別
  • ラテンアメリカの主要国におけるB2C eコマース売上の実績・予測・CAGR
  • ラテンアメリカの主要国におけるeコマース普及率
  • ラテンアメリカの主要国におけるeコマース売上の前年比成長率
  • オンライン旅行売上の推移・予測・CAGR:アルゼンチン・メキシコ・ブラジル・その他
  • インターネットユーザー数におけるオンライン購買客の割合:地域別
  • オンライン決済におけるモバイル決済のシェア
  • インターネットユーザー数におけるモバイル決済ユーザーの割合:地域別
  • eコマース決済の内訳:チャネル・デバイス別
  • オンライン購買客における越境オンライン購買客の割合:主要国別
  • B2C eコマースサイトトップ10、など

第3章 ブラジル

  • 概要
  • 動向
    • eコマース決済数の内訳:デバイス別
    • Mコマース売上の推移・予測
    • モバイルによる購入製品カテゴリー
    • 越境オンライン支出額の推移
    • 越境インターネットユーザー数におけるオンライン購買客の割合
    • 越境オンラインショッピングによる購入製品のカテゴリー
  • 売上・市場シェア
    • B2C eコマース売上の推移
    • B2C eコマース売上の予測
    • 小売売上全体におけるeコマース売上のシェア
  • ユーザー&購買客
    • インターネット普及率
    • オンライン購買客数の推移
  • 製品
    • オンライン購入製品のカテゴリー
    • B2C eコマース製品カテゴリートップ10
    • オンライン旅行売上の推移・予測
  • 決済
    • eコマースで好まれる決済手法
    • B2C eコマース決済手法トップ10のシェア
  • デリバリー
    • オンライン小売業者が利用するロジスティクスサービス
  • 企業
    • B2C eコマースサイトトップ10
    • eコマース小売業者トップ15、など

第4章 アルゼンチン

  • 概要
  • 動向
    • Mコマース売上・eコマース小売売上全体におけるシェア:推移・予測
    • 利用デバイスの内訳
    • 越境オンライン購買客の割合
    • 越境オンライン購入の製品カテゴリートップ3
    • 購買客数
  • 売上・市場シェア
    • eコマース小売売上の推移:B2C・C2C別
    • B2C eコマースの小売売上全体におけるシェア
  • ユーザー&購買客
    • IT普及率
    • インターネットユーザー数におけるオンライン購買客の割合
    • オンラインショッピングの頻度
    • オンラインショッピングの動機
    • オンラインショッピングのデメリット
  • 製品
    • B2C eコマース売上の推移:製品カテゴリー別
  • 決済
    • eコマース売上の内訳:決済手段別
  • デリバリー
    • デリバリー手法の内訳
    • デリバリー所要時間の内訳
  • 企業
    • eコマースウェブサイト/アプリトップ10
    • eコマースウェブサイトトップ4、など

第5章 メキシコ

  • 概要
  • 動向
    • インターネットユーザー数:デバイス別
    • オンライン購入製品のカテゴリー
    • Mコマース売上の推移・予測
    • モバイルアプリによる決済数
    • オムニチャネルショッピング動向
    • 越境オンライン購買客の割合
    • 越境オンラインショッピングの購買地域・国
    • オンライン購買客の内訳:越境・国内別
  • 売上・市場シェア
    • B2C eコマース売上の推移・予測
    • B2C eコマースの総小売売上におけるシェア
  • ユーザー&購買客
    • インターネットユーザー数・普及率
    • オンライン購買客数・普及率
    • インターネットユーザー数におけるオンライン購買客の割合
    • オンラインショッピングを利用する理由・利用しない理由
  • 製品
    • オンライン購入製品のカテゴリー
  • 決済
    • オンライン決済手法
    • オフライン決済手法
  • デリバリー
  • 企業
    • eコマースサイトトップ10、など

第6章 コロンビア

  • 概要
  • 動向
    • インターネットアクセスデバイス
    • eコマースの利用dバイスの内訳
  • 売上・市場シェア
    • B2C eコマース売上
    • 小売全体におけるeコマース売上のシェア
  • ユーザー&購買客
    • インターネット普及率
    • オンライン購買客の内訳:性別・年齢別
  • 製品
    • B2C eコマース売上の推移・予測:製品カテゴリー別
  • 決済
    • eコマース決済手法の内訳
  • デリバリー
    • オンラインショッピングを利用しない主な理由
  • 企業
    • eコマースウェブサイト/アプリトップ20、など
目次
Product Code: 1401

"Online Retail in Latin America set for growth."

Online retail sales volume in Latin America lags the phenomenal growth seen in North America, Europe and Asia, yet there are indications that the region may be set for rapid growth. yStats.com CEO Yücel Yelken notes that “Latin America is influenced by Global E-Commerce trends such as mobile shopping and payments as well as cross-border purchases.” More details are revealed in yStats.com's newest report “Latin America B2C E-Commerce Market 2018”.

Brazil leads the region in B2C E-Commerce

Brazil is the regional leader in online retail sales volume and is expected to see continued growth. Purchases through mobile devices accounted for about a third of total online transactions in 2017, and the yStats.com report discloses that smartphones are used more often for online shopping research than purchases. The items frequently purchased online in Brazil through mobile include clothing, food and electronics.

M-commerce well accepted in Latin America.

Thanks to burgeoning smartphone penetration, mobile commerce has seen growth rates in the double digits in some nations of the including Argentina, where smartphone app for MercadoLibre is the most used shopping app. In Columbia and Mexico, smartphones are used to connect to the Internet at a rate nearly twice that of laptop Internet connection. Though M-commerce has recently propelled online shopping, surveys cited in the yStats.com report show that factors such as security concerns and delivery issues restrain more rapid adoption of B2C E-Commerce in Latin America.

Covered Regions:

Latin America.

Companies Mentioned:

Alibaba Group Holding Ltd, Amazon.com Inc., Americanas.com SA, Apple Inc, B2W Companhia Digital, Booking.com Ltd., BuscaPe.com Inc., Cnova N.V. Co. Ltd, eBay Inc., Falabella Retail S.A., Google LLC, Groupon Inc., Ifood, Linio, Magazine Luiza S.A., MasterCard International Inc, Mercadolibre Inc., OLX Inc., Via Varejo S.A., Visa Inc., Walmart Inc., Wish Inc..

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview & International Comparisons

  • Breakdown of Global Retail E-Commerce Sales by Regions, incl. Latin America, in %, 2017
  • B2C E-Commerce Sales, by Desktop, Mobile and Total, in USD billion, and CAGR, in %, 2017 - 2022f
  • Breakdown of Retail E-Commerce Sales in Latin America by Country, in %, 2017
  • B2C E-Commerce Sales in Selected Countries in Latin America, in USD billion, 2017 & 2020f, and CAGR, in %, 2017-2020f
  • E-Commerce Penetration in Selected Countries in Latin America, in % Total Retail Sales, 2018f
  • Year-on-Year E-Commerce Sales Growth in Selected Countries in Latin America, in %, 2017 vs. 2016 and 2018f vs. 2017
  • Online Travel Sales, by Argentina, Mexico, Brazil, Other Countries of Latin America, in USD billion, and CAGR, in %, 2016 - 2021f
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, by Region, 2017e
  • Share of Transactions Conducted via Mobile, in % Online Transactions, by Region, Q2 2018
  • Mobile Payment User Penetration, in % of Internet Users, by Regions and China, Q4 2015 & Q2 2017
  • Breakdown of E-Commerce Transactions by Channel/ Device, in %, Q4 2017
  • Cross-Border Online Shopper Penetration, by Selected Countries, in % of Online Shoppers, May 2018
  • Use of Second Factor Authentication Systems in E-Commerce, incl. Methods Used and Attitude, in % of Banked Online Shoppers, by Selected Countries, 2017
  • Top 10 B2C E-Commerce Sites, by Unique Visitors, in millions, May 2018

3. Brazil

  • 3.1. Overview
    • B2C E-Commerce Market Overview, October 2018
  • 3.2. Trends
    • Breakdown of E-Commerce Transaction Volume, by Device Used, in % Transactions, February 2017
    • M-Commerce Sales, in USD billion, and Year-on-Year Change, in %, 2016 - 2021f
    • M-Commerce Sales, in BRL million, Average M-Commerce Order Value, in BRL, and Number of Purchases, in millions, Q1 2017 & Q1 2018
    • B2C E-Commerce Conversion Rate, in %, by Computer and Mobile, 2017
    • Product Categories Purchased via Mobile, in % of Mobile Shoppers, March 2018
    • Cross-Border Online Spending, in USD billion, and Year-on-Year Change, in %, 2014 - 2017
    • Cross-Border Online Shopper Penetration, in % of Internet Users in Brazil, October 2017
    • Product Categories Purchased in Cross-Border Online Shopping, in % of Cross-Border Online Shoppers in Brazil, 2016 & 2017
    • Breakdown of Frequency of Webrooming and Showrooming, in % of Online Shoppers, 2017
  • 3.3. Sales & Shares
    • B2C E-Commerce Sales, in BRL billion, and Year-on-Year Change, in %, 2011 - 2018e
    • B2C E-Commerce Sales Forecasts, by 4 Comparative Estimates, in BRL billion and in USD billion, and CAGR, in %, 2015 - 2022f
    • E-Commerce Share of Retail Sales, in %, 2018f
    • E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2018e & 2022f
  • 3.4. Users & Shoppers
    • Internet Penetration, in % of Individuals, 2017 & 2022f
    • Number of Online Shoppers, in millions, and Year-on-Year Change, in %, 2013 - 2017
  • 3.5. Products
    • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, May 2018
    • Top 10 B2C E-Commerce Product Categories by Share of Number of Purchases and Value of Sales, in %, 2017
    • Online Travel Sales, in USD billion, and in % Year-on-Year Change, 2016 - 2021f
  • 3.6. Payment
    • Payment Methods Preferred in E-Commerce, in % of Online Shoppers, May 2018
    • Share of Top 10 B2C E-Commerce Payment Methods of Orders Placed and Approved Orders, in %, and Approval Rate by Payment Method, in %, 2017
    • Breakdown of Payment Methods Used in M-Commerce, in % of Mobile Shoppers, August 2018
  • 3.7. Delivery
    • Share of Online Purchases Made With Free Shipping, by Market Average and Top 10 Online Retailers, in %, Q2 2016 - Q2 2018
    • Logistics Services Used, in % of Online Retailers, 2015 & 2017e
    • Top 10 Factors Influencing Where to Make an Online Purchase, incl. Delivery-Related, in % of Online Shoppers, May 2018
  • 3.8. Players
    • Top 10 B2C E-Commerce Sites, by Unique Visitors, in millions, May 2018
    • E-Commerce Apps or Websites Most Used for Mobile Shopping, in % of Mobile Shoppers, March 2017 & March 2018
    • Top 15 E-Commerce Retailers, by Revenues, incl. E-Comm. Websites, Company Type, Category, E-Commerce Revenues, in BRL million, Growth, in %, and E-Commerce Share of Revenues, in %, 2016

4. Argentina

  • 4.1. Overview
    • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, October 2018
  • 4.2. Trends
    • M-Commerce Sales, in USD billion, and M-Commerce Share of Retail E-Commerce Sales, in %, 2017 - 2022f
    • Breakdown of Devices Used in Last Online Purchase, in % of Online Shoppers, 2016 & 2017
    • Cross-Border Online Shopper Penetration, in %, May 2018
    • Top 3 Product Categories Purchased Cross-Border, in % Cross-Border Online Shoppers, May 2018
  • 4.3. Sales & Shares
    • Retail E-Commerce Sales, in ARS billion, by B2C and C2C, 2014 - 2017
    • Retail E-Commerce Sales, in ARS billion, 2008 - 2017
    • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2017
  • 4.4. Users & Shoppers
    • Information Technology Penetration, by Internet, Computer and Mobile Phone, in % of Individuals, by Age Group, Q4 2016 & Q4 2017
    • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, in %, 2008 - 2017
    • Breakdown of Frequency of Shopping Online, in % of Online Shoppers, 2016 & 2017
    • Top 5 Motivations to Purchase Online, in % of Online Shoppers, 2017
    • Perceived Disadvantages of Online Shopping, in % of Online Shoppers, 2016 & 2017
  • 4.5. Products
    • B2C E-Commerce Sales by Product Categories, in ARS billion, 2014 - 2017
  • 4.6. Payment
    • Breakdown of E-Commerce Sales by Payment Methods, in %, 2016 & 2017
  • 4.7. Delivery
    • Breakdown of Delivery Methods Used in E-Commerce, in % Deliveries, 2016 & 2017
    • Breakdown of E-Commerce Shipments, by Delivery Time, in %, 2016 & 2017
  • 4.8. Players
    • Top 10 E-Commerce Websites/Apps Ranked by Number of Orders Received, February 2018
    • Top 4 E-Commerce Websites, incl. Total Website Visits on Desktop and Mobile, in millions, Argentina's Share of Total Visits on Desktop, in %, September 2018

5. Mexico

  • 5.1. Overview
    • B2C E-Commerce Market Overview, October 2018
  • 5.2. Trends
    • Number of Internet Users by Device Used to Access the Internet, in millions, and Penetration, in % of Internet Users, May 2016 & May 2017
    • Product Categories Purchased Online by Device, in % of Online Shoppers, August 2017
    • M-Commerce Sales, in USD billion, and Year-on-Year Change, in %, 2016 - 2021f
    • Transactions Conducted via Mobile App, in % of Mobile Device Owners, August 2017
    • Omnichannel Shopping Behavior, in % of Internet Users, July 2018
    • Cross-Border Online Shopper Penetration, in % of Online Shoppers in Mexico, 2016 & 2017
    • Top Countries/Regions for Cross-Border Online Purchases, in % of Cross-Border Online Shoppers in Mexico, 2016 & 2017
    • Breakdown of Online Shoppers by Cross-Border and Domestic Shoppers, in %, May 2017
  • 5.3. Sales & Shares
    • B2C E-Commerce Sales, in MXN billion, 2016 - 2018f & 2020f
    • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2018f
  • 5.4. Users & Shoppers
    • Number of Internet Users, in millions, and Penetration, in % of Individuals, 2011 - 2017
    • Number of Online Shoppers, in millions, and Penetration, in % of Internet Users, May 2015 - May 2017
    • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, July 2018
    • Top 3 Reasons for Shopping Online, in % of Online Shoppers, December 2016 & July 2018
    • Top 3 Reasons for Not Shopping Online, in % of Internet Users Who Do Not Shop Online, December 2016 & July 2018
  • 5.5. Products
    • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, May 2017
    • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, and Average Quarterly Online Spending per Category, in MXN, 2016 & 2017
  • 5.6. Payment
    • Online Payment Methods Used in E-Commerce, by Device Used, in % of Online Shoppers, August 2017
    • Offline Payment Methods Used in E-Commerce, by Device Used, in % of Online Shoppers, August 2017
  • 5.7. Delivery
    • Actions Taken by Online Shoppers to Qualify for Free Shipping, in % of Online Shoppers, Q3 2017
  • 5.8. Players
    • Top 10 E-Commerce Sites, by Unique Visitors, in millions, May 2018

6. Colombia

  • 6.1. Overview
    • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, October 2018
  • 6.2. Trends
    • Devices Used to Access the Internet, in % of Internet Users, July 2017
    • Breakdown of Devices Used in E-Commerce, in % of Online Purchases, 2017
  • 6.3. Sales & Shares
    • B2C E-Commerce Sales, in COP trillion, 2016 & 2017
    • E-Commerce Share of Retail Sales, in %, 2017
  • 6.4. Users & Shoppers
    • Internet Penetration, in % of Individuals, 2016 & 2017
    • Breakdown of Online Shoppers, by Age Group and Gender, in %, July 2017
    • Online Activities Performed at Least Weekly, by Smartphone and Desktop/ Laptop, in % of Internet Users, April 2017
  • 6.5. Products
    • B2C E-Commerce Sales by Product Categories, in COP billion, 2016 - 2018f & 2022f
  • 6.6. Payment
    • Breakdown of Payment Methods Used in E-Commerce, in % of Online Shoppers, 2016 & 2017
    • Breakdown of E-Commerce Card Payment Transactions, by Credit Card and Debit Card, in %, 2016 & 2017
  • 6.7. Delivery
    • Top Reasons for Not Shopping Online, incl. Delivery-Related, in % of Internet Users Who Do Not Shop Online, 2017
  • 6.8. Players
    • Top 20 E-Commerce Websites/Apps Ranked by Number of Orders Received, H1 2017
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