市場調査レポート
商品コード
1107257

オンライン旅行の世界市場(2022年)

Global Online Travel Market 2022

出版日: | 発行: yStats.com | ページ情報: 英文 98 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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オンライン旅行の世界市場(2022年)
出版日: 2022年07月26日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、世界のオンライン旅行市場について調査分析し、世界市場の動向、地域別・国別の動向などの情報を提供しています。

目次

第1章 経営の概要

第2章 世界市場

  • 旅行市場の概要と動向(2022年7月)
  • 国際線出発:2019年比(%)(2022年~2025年)
  • オンライン旅行代理店の総予約額(2018年~2020年、2025年)
  • 旅行・ホスピタリティ産業と全産業のインターネットトラフィックソースの内訳:デバイス別(2021年)
  • オンライン旅行売上の内訳:デスクトップ・モバイル別(2020年・2021年)
  • Eコマース全体に対するオンライン旅行のカート放棄率(2021年)
  • オンライン旅行のカート放棄率:デスクトップ・モバイル別(2021年)
  • 旅行の予約中にカートを放棄する消費者の理由・割合(2021年)
  • 上位5つの旅行Webサイトの収益(2021年)
  • 最もダウンロードされたオンライン旅行代理店アプリのトップ10:ダウンロード数別(2021年)

第3章 北米

  • 米国
    • オンライン旅行代理店の総予約額(2019年、2021年、2022年)
    • オンライン旅行代理店のオンライン旅行総予約のシェア:セグメント別(2021年)
    • オンラインホテルの総予約額と内訳:直接予約・OTA別
    • 主要10ホテル予約チャネル(直接予約・OTA)(2021年)
    • 最もダウンロードされたオンライン旅行代理店アプリのトップ10:ダウンロード数別(2021年)
    • 最も急成長しているオンライン旅行代理店アプリと前年比アプリセッション成長率(2021年第4四半期)
    • 2019年~2025年に、モバイルデバイス経由で行われた航空会社の直接予約の総額、およびオンラインでの直接予約のモバイルシェア
    • 旅行用クレジットカードの上位5つの機能(2021年8月)

第4章 アジア太平洋

  • アジア太平洋
    • トップ10ホテル予約チャネル(直接予約とOTA)(2021年)
    • オンライン旅行の総予約額(2019年・2024年)
  • 中国
    • オンライン旅行予約(2020年・2021年)
    • オンライン旅行の総商品価値の内訳:直接予約・OTA別(2021年)
    • オンライン旅行代理店の総商品価値(2019年~2022年)
    • オンライン旅行予約者が注意を払う要因(2021年)
    • 上位5つのオンライン旅行Webサイト:月間アクティブユーザー数別(2021年)
    • 上位5つのOTA:市場シェア別(2021年)
    • セグメント別のオンライン旅行チケットGMVの内訳、および各チケットセグメントのGMVのオンラインシェア(2021年)
    • オンライン宿泊施設市場の総商品価値(2019年~2022年)
  • 日本
    • バーチャルツアーの売上(2020年・2021年)
    • バーチャルツアーを選択する理由(2021年)
  • インド
    • 総旅行売上高、およびチャネル別の内訳(2020年・2027年)
    • トップ10オンライン旅行予約チャネル - OTAおよび直接予約(2021年)
  • オーストラリア
    • オンライン旅行予約額、および前年比(2018年~2022年)
  • インドネシア
    • オンライン旅行の総商品価値(2019年~2021年、2025年)
  • タイ
    • オンライン旅行の総商品価値(2021年、2025年)
    • トップ10ホテル予約チャネル - OTAおよび直接予約(2021年)
  • シンガポール
    • オンライン旅行の総商品価値(2019年~2021年、2025年)
  • マレーシア
    • オンライン旅行の総商品価値(2019年~2021年、2025年)
  • ベトナム
    • オンライン旅行の総商品価値(2019年~2021年、2025年)
  • フィリピン
    • オンライン旅行の総商品価値(2019年~2021年、2025年)

第5章 欧州

  • 欧州
    • 旅行予約総数に占めるオンラインシェア(2021年、2025年)
    • オンラインプラットフォームで予約された短期宿泊施設のゲスト数(2019年~2021年)
  • 英国
    • 旅行Webサイトへの訪問数:カテゴリ別(2022年1月、2022年4月)
    • カテゴリ別の旅行サイトのリーチ、および各カテゴリの主要企業(2022年第1四半期)
  • ドイツ
    • オンライン旅行代理店の売上成長率:2022年5月~10月と2019年同時期との比較
    • 商品やサービスを購入する前にインターネットを使用して情報を検索する成人の割合:カテゴリ別(2021年)
    • オンラインで調査された旅行情報:カテゴリ別(2020年、2021年)
    • 旅行を予約するためのデジタルチャネルとアナログチャネルの使用:年齢層別(2021年)
    • 旅行者が休暇の予約に使用するチャネル:旅行期間別(2021年)
    • 休暇をオンラインで予約する主な理由(2021年)
    • トップ10ホテル予約チャネル - OTAおよび直接予約(2021年)
  • フランス
    • 休暇の宿泊施設を予約する際に好まれる予約チャネルの内訳(2021年)
    • 好まれる予約チャネルの内訳:カテゴリ別(2021年)
    • 上位10の旅行サイト:訪問数別(2022年1月)
    • 航空券の予約に使用されたオンラインチャネル:年齢層別(2021年)
  • イタリア
    • ホテル/個人宿泊施設のウェブサイトで直接締結されたオンライン予約の割合(2019年~2021年)
    • サプライヤーダイレクトオンライン旅行予約の総数に対するモバイルシェア(2021年、2025年)
  • スペイン
    • オンラインで購入した商品とサービス(2020年、2021年)
    • 上位5つの予約チャネル(2021年)
  • オランダ
    • 上位5つの旅行および観光Webサイト:訪問数別(2022年5月)
  • ロシア
    • オンラインチャネルから得られる旅行収入(2024年)
    • 上位5つの旅行および観光Webサイト:訪問数別(2022年5月)
  • ポーランド
    • 2021年第4四半期、OTA経由で旅行を予約した旅行者の割合

第6章 ラテンアメリカ

  • ラテンアメリカ
    • オンライン旅行売上高(2019年~2020年、2024年)
  • ブラジル
    • オンライン旅行普及率(2023年)
    • 上位5つの旅行および観光Webサイト:訪問数別(2022年5月)
  • メキシコ
    • 旅行関連の商品やサービスの購入に使用されたチャネルの内訳(2021年)
    • オンライン旅行予約に使用される支払い方法(2021年)

第7章 中東・アフリカ

  • 中東・アフリカ
    • トップ10ホテル予約チャネル - OTAおよび直接予約(2021年)
  • アラブ首長国連邦
    • ホテル予約に使用されたチャネルの内訳(2021年)
    • 上位5つの旅行および観光Webサイト:訪問数別(2022年6月)
  • サウジアラビア
    • 上位5つの旅行および観光Webサイト:訪問数別(2022年6月)
  • 南アフリカ
    • トップ10ホテル予約チャネル - OTAおよび直接予約(2021年)
    • 上位5つの旅行および観光Webサイト:訪問数別(2022年6月)
目次
Product Code: 1581

Use online intermediaries for travel booking accelerated post the pandemic: new yStats.com report.

Online travel agencies will witness high growth opportunities

The global travel market is recovering from the negative effects of the pandemic, according to the recent data cited in the yStats.com report. This provides a growth momentum to the online travel booking channel, which is poised to expand substantially in 2022 compared to the past year. For instance, the USA will see a double-digit growth of the gross airline bookings coming from online channels after 2022. For the Asia-Pacific market as well, the use of online platforms for booking travel related services is expected to rise in the coming years, with double-digit CAGR predicted for countries including Indonesia, Singapore and Thailand.

Booking.com leads the online travel market sales across regions

As revealed by the new yStats.com report, Booking.com was the highest revenue maker globally within the online travel agencies market, reaching to a double-digit billions of dollars revenue figure in 2021. It also had a close to hundred million mobile app downloads in the same year. In Asia-Pacific, Booking.com was the most visited travel and tourism website. Competitors such as Expedia Group and Airbnb also experience growth in various markets as highlighted in the new yStats.com report.

Covered Regions:

Asia-Pacific, Europe, Latin America, Middle East & Africa, North America.

Companies Mentioned:

Agoda, Airbnb, Booking.com, Ctrip, Expedia, Hoper, Hotwire, Leboncoin.fr, Orbitz, OYO, Skyscanner, Travel.Yandex.ru, Traveloka, Trip.com, Tripadvisor, Trivago, Tutu.ru, Webbeds.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global

  • Travel Market Overview and Trends, July 2022 (1 of 2)
  • Travel Market Overview and Trends, July 2022 (2 of 2)
  • International Departures, in % of 2019 Levels, 2022e-2025f
  • Online Travel Agencies Gross Bookings, in USD billion, 2018-2020 & 2025f
  • Breakdown of Internet Traffic Source in Travel & Hospitality vs All Industries, by Devices, in %, 2021
  • Breakdown of Online Travel Sales, by Desktop and Mobile, in %, 2020 & 2021
  • Cart Abandonment Rate in Online Travel to Overall E-Commerce, in %, 2021
  • Online Travel Cart Abandonment Rate, by Desktop and Mobile, in %, 2021
  • Reasons Why Consumers Abandon Their Carts During Travel Booking, in % of Consumers Who Abandoned Their Carts, 2021
  • Revenue of the Top 5 Travel Websites, in USD billion, 2021
  • Top 10 Most Downloaded Online Travel Agency Apps, by Downloads, in millions, 2021

3. North America

  • 3.1. USA
    • Online Travel Agencies Gross Bookings, in USD billion, 2019, 2021 & 2022f
    • Online Travel Agencies' Share of Online Travel Gross Bookings, by Segment, in %, 2021
    • Online Hotel Gross Bookings, in USD billion, and Breakdown by Direct and OTA, in %, 2019, 2021 & 2023f
    • Top 10 Hotel Booking Channels, incl. OTAs and Direct, 2021
    • Top 10 Most Downloaded Online Travel Agency Apps, by Downloads, in millions, 2021
    • :Fastest Growing Online Travel Agency Apps, in % Y-O-Y App Session Growth, Q4 2021
    • Gross Direct Airline Bookings Made Via Mobile Devices, in USD million and Mobile Share of Direct Online Gross Booking in %, 2019 - 2025f
    • Top 5 Features of Travel Credit Cards, in % of Respondents, August 2021

4. Asia-Pacific

  • 4.1. Regional
    • Top 10 Hotel Booking Channels, incl. "OTA" and "Direct Booking", 2021
    • Online Travel Gross Bookings, in USD billion, 2019 & 2024f
  • 4.2. China
    • Online Travel Bookings, in CNY trillion, 2020 & 2021e
    • Breakdown of Online Travel Gross Merchandise Value by Direct and OTA, in %, 2021
    • Online Travel Agencies Gross Merchandise Value, in CNY billion, Y-O-Y Change in %, 2019-2022f
    • Factors Online Travel Bookers Pay Attention to, in % of Online Travel Bookers, 2021
    • Top 5 Online Travel Websites by Monthly Active Users, in millions, 2021
    • China: Top 5 OTAs by Market Share, in % of Online Travel Agencies Sales, 2021
    • Breakdown of Online Travel Ticket GMV by Segment, in %, and Online Share of GMV in Each Ticket Segment, in %, 2021
    • Gross Merchandise Value of Online Accommodation Market, in CNY billion, in % Y-O-Y Change, 2019-2022f
  • 4.3. Japan
    • Virtual Tour Sales, in JPY billion, 2020 & 2021e
    • Reasons for Choosing Virtual Tours, in % of Respondents, 2021
  • 4.4. India
    • Total Travel Sales, in USD billion, and Breakdown by Channel, in %, 2020 & 2027f
    • Top 10 Online Travel Booking Channels, incl. "OTA" and "Direct Booking", 2021
  • 4.5. Australia
    • Online Travel Bookings, in AUD million, And Year-on-Year Change, in %, 2018-2022f
  • 4.6. Indonesia
    • Online Travel Gross Merchandise Value, in USD billion, 2019-2021 & 2025f
  • 4.7. Thailand
    • Online Travel Gross Merchandise Value, in USD billion, 2021 & 2025f
    • Top 10 Hotel Booking Channels, incl. "OTA" and "Direct Booking", 2021
  • 4.8. Singapore
    • Online Travel Gross Merchandise Value, in USD billion, 2019-2021 & 2025f
  • 4.9. Malaysia
    • Online Travel Gross Merchandise Value, in USD billion, 2019-2021 & 2025f
  • 4.10. Vietnam
    • Online Travel Gross Merchandise Value, in USD billion, 2019-2021 & 2025f
  • 4.11. Philippines
    • Online Travel Gross Merchandise Value, in USD billion, 2019-2021 & 2025f

5. Europe

  • 5.1. Regional
    • Online Share of Total Travel Bookings, in %, 2021 & 2025f
    • Number of Guests in Short- Stay Accommodation Booked via Online Platforms, in millions, 2019-2021
  • 5.2. UK
    • Number of Visits to Travel Websites, by Category, in thousands, and in % Change, January 2022 & April 2022
    • Travel Website Reach, by Category, in %, and Top Player in Each Category, Q1 2022
  • 5.3. Germany
    • Online Travel Agency Sales Growth Compared to Levels in the Same Period in 2019, in %, May - October 2022e
    • Share of Adults Using the Internet to Search for Information Before Purchasing Goods and Services, by Category, incl. "Travel", in % of Online Shoppers, 2021
    • Travel Information Researched Online, by Category, in million Trips, 2020 & 2021
    • Use of Digital and Analog Channels to Book Travel, by Age Group, in % of Travelers, 2021
    • Channels Used by Travelers to Book a Holiday, by Duration of Trips, in % of Travelers, 2021
    • Top Reasons for Booking a Holiday Online, in % of Travelers, 2021
    • Top 10 Hotel Booking Channels, incl. "OTA" and "Direct Booking", 2021
  • 5.4. France
    • Breakdown of Preferred Booking Channels Used When Booking a Holiday Accommodation, in % of Travelers, 2021
    • Breakdown of Preferred Booking Channels, by Category, in % Travelers, 2021
    • Top 10 Travel Sites, by Number of Visitors, in thousands, January 2022
    • Online Channels Used to Book Flight Tickets, by Age Group, in % of Travelers, by Age Group, 2021
  • 5.5. Italy
    • Share of Online Bookings Concluded Directly on the Website of the Hotel/ Private Accommodation, in % of All Accommodation Bookings, 2019 - 2021
    • Mobile Share of Supplier-Direct Online Gross Travel Bookings, in %, 2021 & 2025f
  • 5.6. Spain
    • Goods and Services Bought Online, incl. "Travel", in % of Online Shoppers, 2020 & 2021
    • Top 5 Booking Channels, in % of Travel Reservations, 2021
  • 5.7. Netherlands
    • Top 5 Travel and Tourism Websites, by Visits*, May 2022
  • 5.8. Russia
    • Travel Revenue Generated from Online Channels, in %, 2024f
    • Top 5 Travel and Tourism Websites, by Visits, May 2022
  • 5.9. Poland
    • Share of Travelers Booking Their Trips via OTAs, in %, Q4 2021

6. Latin America

  • 6.1. Regional
    • Online Travel Sales, in USD billion, 2019-2020 & 2024f
  • 6.2. Brazil
    • Online Travel Penetration Rate, in %, 2023f
    • Top 5 Travel and Tourism Websites Ranked by Visits*, May 2022
  • 6.3. Mexico
    • Breakdown of the Channels Used to Purchase Travel Related Products and Services, in % of Travelers, 2021
    • Payment Methods Used By Travelers Book Travel Online, in % of Digital Travelers, 2021

7. Middle East & Africa

  • 7.1. Regional
    • Top 10 Hotel Booking Channels, incl. "OTA" and "Direct Booking", 2021
  • 7.2. UAE
    • Breakdown of Channels Used to Make Hotel Reservations, in %, 2021
    • Top 5 Most Visited Travel and Tourism Websites Ranked by Visits*, June 2022
  • 7.3. Saudi Arabia
    • Top 5 Most Visited Travel and Tourism Websites, by Total Visits in millions, June 2022
  • 7.4. South Africa
    • Top 10 Hotel Booking Channels, incl. OTA and Direct Booking, 2021
    • Top 5 Accommodation Booking Websites Ranked by Visits, June 2022