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市場調査レポート

東欧のB2C eコマース市場

Eastern Europe B2C E-Commerce Market 2018

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 685943
出版日 ページ情報 英文 119 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.66円で換算しております。
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東欧のB2C eコマース市場 Eastern Europe B2C E-Commerce Market 2018
出版日: 2018年08月29日 ページ情報: 英文 119 Pages/Charts
概要

当レポートでは、東欧のB2C eコマースの市場を調査し、eコマース小売売上の推移と予測、小売売上全体におけるeコマース小売売上のシェア、インターネットユーザー数およびオンライン購買客数の推移、Mコマースの動向、国内オンライン購入・越境オンライン購入の内訳、好みの決済手段・デリバリー手段など、東欧全体および主要国別のB2C eコマースの利用動向をまとめています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 地域概要

  • 世界のeコマース小売売上の内訳:地域別
  • 中欧・東欧地域の小売売上全体におけるB2C eコマースのシェア
  • ポーランド・ロシア・トルコの小売売上全体におけるB2C eコマースのシェア:他の主要国との比較
  • 欧州インターネット普及率:国別
  • 欧州のオンラインショッピングの普及率:国別

第3章 ロシア

  • 概要
    • B2C eコマース市場の概要・世界との比較
  • 動向
    • B2C eコマースの売上・国内売上・輸入の内訳
    • 越境オンライン支出額・出荷数の内訳:国別
    • 越境eコマース輸入の内訳:製品カテゴリー別
    • インターネットアクセス用モバイルデバイス:性別・ロケーション別
    • モバイルショッピング普及率
  • 売上・シェア
    • B2C eコマース売上
    • B2C eコマース売上のCAGR (年間複合成長率)
    • B2C eコマースの小売売上全体におけるシェア実績
    • B2C eコマースの小売売上全体におけるシェア予測
  • インターネットユーザー・オンライン購買客
    • アクティブインターネットユーザー数の推移
    • オンライン購買客数・普及率
    • オンラインショッピング普及率:年齢・性別・ロケーション別
    • オンラインショッピングを利用しない理由
  • 製品
    • 国内B2C eコマース売上の内訳:製品カテゴリー別
    • オンライン購入した製品カテゴリー
    • オンライン旅行売上の推移
  • 決済
    • オンライン購入で用いられる決済手法:年齢・性別・ロケーション別
  • デリバリー
    • eコマース・直接注文販売のデリバリー手法別内訳
  • 企業
    • B2C eコマース企業:概要
    • トップ20オンラインショップ、など

第4章 ポーランド

  • 概要
    • B2C eコマース市場の概要・世界との比較
  • 動向
    • オンラインショッピングに用いられるデバイス
    • オンラインショッピングへの期待
    • O2Oアプローチの利用
    • 越境オンライン購買の普及率
  • 売上・シェア
    • B2C eコマース売上の推移
    • B2C eコマース売上の予測
  • インターネットユーザー・オンライン購買客
    • インターネット普及率
    • オンライン購買の普及率
  • 製品
    • オンライン購入した製品カテゴリー
  • 決済
    • オンラインショッピングで用いられる決済手法
  • デリバリー
    • eコマースで用いられるデリバリー手法
  • 企業
    • B2C eコマース企業:概要
    • トップ12 eコマースウェブサイト、など

第5章 トルコ

  • 概要
    • B2C eコマース市場の概要・世界との比較
  • 動向
    • オンライン購買に用いられるデバイス
    • オンラインストアのページビュー・発注数の内訳:デスクトップ・モバイル別
    • ソーシャルコマース購買の普及率
    • 越境オンライン購買の普及率
    • 越境 eコマースにおける国内バンクカードでの決済数
  • 売上・シェア
    • eコマース小売売上の推移
    • B2C eコマースの小売売上全体におけるシェア
  • インターネットユーザー・オンライン購買客
    • インターネット普及率
    • オンライン購買の普及率
  • 製品
    • オンライン購入された製品カテゴリー
  • 決済
    • eコマースに用いられる決済手法の内訳
    • 国内バンクカードによる国内eコマースの決済数
  • デリバリー
    • eコマースで好まれるデリバリーオペレーターの内訳
    • オンラインショッピングの障壁
  • 企業
    • B2C eコマース企業:概要
    • トップ5 eコマースウェブサイト、など

第6章 チェコ共和国

  • 動向
    • B2C eコマースの売上におけるMコマースのシェア
    • モバイルショッピングの普及率
    • 越境オンライン購買の普及率
  • 売上・シェア
    • B2C eコマース売上の推移
    • B2C eコマースの小売売上全体におけるシェア
  • インターネットユーザー・オンライン購買客
    • インターネット普及率の推移
    • オンライン購買の普及率
  • 製品
    • オンラインで購入した製品カテゴリー
  • 決済
    • eコマースで好まれる決済手法
  • デリバリー
    • eコマースで好まれるデリバリー手法
    • デリバリー/リターンオプション
  • 企業
    • トップ10 eコマースウェブサイト、など

第7章 ウクライナ

  • 動向
    • 製品情報を注文前に調査するインターネットユーザー
    • ソーシャルネットワーク経由で注文するオンライン購買客
  • 売上・シェア
    • B2C eコマース売上の推移
    • B2C eコマースの小売売上全体におけるシェア
  • インターネットユーザー・オンライン購買客
    • インターネット普及率
    • オンライン購買の普及率
    • オンライン購買客の内訳:年齢層別
  • 製品
    • トップ3カテゴリー
    • オンライン購入した製品カテゴリー
  • 決済
    • eコマースで好まれる決済手法
    • eコマースウェブサイトで可能な決済手法トップ3
  • デリバリー
    • eコマースで好まれるデリバリー手法
  • 企業
    • 国内・国外のeコマースプラットフォームトップ3
    • 特定のサブサイトから購入する理由トップ3、など
目次
Product Code: 1389

"Continued growth predicted for online retail sales in Eastern Europe, says yStats.com report."

Germany-based business research firm yStats.com's new report, “Eastern Europe B2C E-Commerce Market 2018,” indicates that online retail penetration figures, which currently are below the average of other European nations, have a huge growth potential as Internet connectivity and online shopper numbers increase.

M-Commerce and social media purchases spur online sales growth

The current online share of total retail sales in Eastern Europe is less than 5%. However, market trends such as M-Commerce, and purchasing through social media are expected to rapidly raise online sales figures. The yStats.com report points to Turkey as an example of these trends in the region as over half of online shoppers there make purchases through smartphones, and a similar share buy items or services through the likes of Instagram and Facebook.

Cross-border shopping also drives E-Commerce

Another trend propelling the growth of B2C E-Commerce in Eastern Europe is cross-border shopping. A large portion the recent increase in online purchases in Russia, the region's online sales leader, is attributed to shoppers turning to merchants outside the country, particularly China. China's AliExpress is also growing in popularity in the Czech Republic, Poland and Ukraine, though shoppers in those countries continue to patronize local online merchants more than AliExpress, as detailed in the yStats.com report.

Covered Regions:

Europe.

Companies Mentioned:

Alibaba Group Holding Ltd, Allegro Group Sp. z oo, Alza.cz a.s., Amazon.com Inc, American Express International Inc, Bazos.cz, CITILINK.ru, Ceneo S.A., D-MARKET Elektronik Hizmetler Tic. A.S, DNS NN Plyus OOO, DPD Ltd, DSM GRUP DANISMANLIK ILETISIM VE SATIS TIC A.S., Empik Sp. z o.o., Gitti Gidiyor Bilgi Teknolojileri Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi, Heureka.cz, MasterCard International Inc, Media Markt Polska Sp. Z oo, Morele.net Sp. z o.o., Naspers Ltd., OLX Inc., Olx.ua, Ozon Holdings Ltd, PayPal Holdings Inc, PayU Group, Ulmart ZAO, Visa Inc., Wildberries OOO, Zalando SE, Zhejiang Tmall.com Technology Co. Ltd

Table of Contents

1. Management Summary

2. Regional Overview

  • Breakdown of Global Retail E-Commerce Sales by Regions, incl. Central and Eastern Europe, in %, 2017
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in Central and Eastern Europe, in %, 2017
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in Poland, Russia and Turkey, Compared to Selected Countries Worldwide, in %, 2017
  • Internet Penetration in Europe, by Country, in % of Individuals, 2011 - 2017
  • Online Shopper Penetration in Europe, by Country, in % of Individuals, 2011 - 2017

3. Russia

  • 3.1. Overview
    • B2C E-Commerce Market Overview and International Comparisons, July 2018
  • 3.2. Trends
    • B2C E-Commerce Sales, in RUB billion, and Breakdown by Domestic Sales and Cross-Border Imports, in %, 2011 - 2017
    • Breakdown of Cross-Border Online Spending and Number of Shipments by Country, in %, 2017
    • Breakdown of Cross-Border E-Commerce Imports by Product Categories, in %, 2017
    • Usage of Mobile Devices to Access the Internet, in % of Internet Users by Gender, Area and Total, 2017
    • Mobile Shopper Penetration, in % of Online Shoppers, 2017
  • 3.3. Sales & Shares
    • B2C E-Commerce Sales, in RUB billion, and Year-on-Year Change, in %, by Segment, 2016 & 2017
    • B2C E-Commerce Sales, in RUB billion, by Three Comparative Estimates, 2014 - 2018f
    • B2C E-Commerce Sales CAGR, in %, 2010 - 2017 & 2018 - 2022f
    • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2017
    • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2018e & 2022f
  • 3.4. Internet Users & Online Shoppers
    • Number of Active Internet Users, in millions, and Penetration, in % of Population, 2013 - 2017
    • Number of Online Shoppers, in millions, and Penetration, in % of Population, 2013 - 2017
    • Online Shopper Penetration by Age Group, by Gender and Location Type, in % of Internet Users in the Respective Group, 2017
    • Reasons for Not Buying Online, in % of Individuals Who Do Not Shop Online, 2016 & 2017
  • 3.5. Products
    • Breakdown of Domestic B2C E-Commerce Sales by Product Categories, in %, 2017
    • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2016 & 2017
    • Online Travel Sales, in RUB billion, and Year-on-Year Change, in %, 2010-2018f
  • 3.6. Payment
    • Payment Methods Used in Online Shopping, in % of Online Shoppers, by Gender, Location Type and Total, 2017
    • Breakdown of Last Online Purchase from a Russian Online Store by Payment Method, in %, 2016 & 2017
  • 3.7. Delivery
    • Breakdown of E-Commerce and Direct Selling Orders, by Shipping Methods, in %, 2017
    • Breakdown of Delivery Methods Used When Buying from Russian Online Stores, in % of Online Shoppers, by Location Type, October 2017
  • 3.8. Players
    • B2C E-Commerce Player Overview, July 2018
    • Top 20 Online Shops, Ranked by Sales, incl. E-Commerce Sales, in RUB million, Number of Orders, in thousands, Average Check, in RUB, Y-o-Y Change, and Main Product Category, 2017
    • Top 10 Online Shops by Number of Monthly Visitors, in millions, 6 Months to September 2017

4. Poland

  • 4.1. Overview
    • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, August 2018
  • 4.2. Trends
    • Devices Used for Online Shopping, in % of Online Shoppers, April 2017 & April 2018
    • Breakdown of Expectations Regarding Online Shopping Spending by Device Used for Purchase, in % of Online Shoppers, April 2018
    • Breakdown of O2O Approaches Used in the Last Purchase, in % of Online Shoppers and Mobile Shoppers, April 2018
    • Cross-Border Online Shopper Penetration, in % of Online Shoppers, 2012 - 2017
  • 4.3. Sales & Shares
    • B2C E-Commerce Sales, in PLN billion, 2013 - 2017e
    • B2C E-Commerce Sales, in PLN billion, 2017 & 2018f
    • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2018e
  • 4.4. Internet Users & Online Shoppers
    • Internet Penetration, in % of Individuals, 2012 - 2017
    • Online Shopper Penetration, in % of Individuals, 2012 - 2017
  • 4.5. Products
    • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2016 & 2017
  • 4.6. Payment
    • Payment Methods Used in Online Shopping, in % of Online Shoppers, October 2017
  • 4.7. Delivery
    • Delivery Methods Used in E-Commerce, in % of Online Shoppers, April 2018
  • 4.8. Players
    • B2C E-Commerce Player Overview, August 2018
    • Top 12 E-Commerce Websites Most Associated with Online Shopping, in % Internet Users, April 2017 & April 2018
    • Top 5 Foreign Online Merchants Purchased From, in % of Cross-Border Online Shoppers in Poland, April 2017 & April 2018

5. Turkey

  • 5.1. Overview
    • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, August 2018
  • 5.2. Trends
    • Devices Used in Online Shopping, by Computer and Smartphone, in % of Online Shoppers, 2017
    • Breakdown of Page Views and Orders in Online Stores, by Desktop and Mobile, in %, 2017
    • Social Commerce Shopper Penetration, in % of Online Shoppers, 2017
    • Cross-Border Online Shopper Penetration, in % of Online Shoppers, by Purchased from Any Foreign Country, From EU Countries and From Non-EU Countries, 2012 - 2017
    • Number of Cross-Border E-Commerce Transactions with Domestic Bank Cards, in millions, and Value, in TRY million, Q1 2015 - Q1 2018
  • 5.3. Sales & Shares
    • Retail E-Commerce Sales, in TRY billion, and Year-on-Year Change, in %, 2013 - 2017
    • E-Commerce Sales by Segment, in TRY billion, 2015 - 2017
    • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2016 & 2017
  • 5.4. Internet Users & Online Shoppers
    • Internet Penetration, in % of Individuals, 2011 - 2017
    • Online Shopper Penetration, in % of Individuals, 2016 & 2017
  • 5.5. Products
    • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2016 & 2017
  • 5.6. Payment
    • Breakdown of Payment Methods Used in E-Commerce, in % of Orders, 16 Months to April 2018
    • Number of Domestic E-Commerce Transactions with Domestic Bank Cards, in millions, and Value, in TRY million, Q1 2015 - Q1 2018
  • 5.7. Delivery
    • Breakdown of Delivery Operators Preferred in E-Commerce, in % of Orders, 2017
    • Barriers to Online Shopping, incl. Delivery-Related, in % of Individuals, 2017
  • 5.8. Players
    • B2C E-Commerce Player Overview, August 2018
    • Top 5 E-Commerce Websites, by Total Website Visits, in millions, incl. Rank Among All Websites in Turkey and Category, June 2018

6. Czech Republic

  • 6.1. Trends
    • M-Commerce Share of B2C E-Commerce Sales, by Mobile and Tablet, in %, 2017e
    • Mobile Shopper Penetration, in % of Online Shoppers, 2017
    • Cross-Border Online Shopper Penetration, by Age Group and Gender, in % of Online Shoppers in the Czech Republic, by Purchasing from Other EU Countries and Non-EU Countries, Compared to Domestic Online Shoppers, 2016 & 2017
  • 6.2. Sales & Shares
    • B2C E-Commerce Sales, in CZK billion and in % Year-on-Year Change, 2013 - 2017
    • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2015 & 2017
  • 6.3. Internet Users & Online Shoppers
    • Internet Penetration, in % of Individuals, 2011 - 2017
    • Online Shopper Penetration, in % of Individuals, 2011 - 2017
    • Online Shopper Penetration, by Age Group and Gender, in % of Individuals, 2013-2017e
  • 6.4. Products
    • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2017
  • 6.5. Payment
    • Payment Methods Preferred in E-Commerce, in % of Online Shoppers, June 2017
  • 6.6. Delivery
    • Delivery Methods Preferred in E-Commerce, in % of Online Shoppers, June 2017
    • Delivery/Return Options that Would Encourage Online Shoppers to Buy from an Online Retailer, in % of Online Shoppers, June 2017
  • 6.7. Players
    • Top 10 E-Commerce Websites by Average Monthly Number of Visits, in millions, 6 Months to August 2017

7. Ukraine

  • 7.1. Trends
    • Share of Internet Users Who Research Product Information and Place Orders Online via Smartphone, in %, April 2018
    • Share of Online Shoppers Placing Orders Online via Social Networks, in %, 2017
  • 7.2. Sales & Shares
    • B2C E-Commerce Sales, in UAH billion, 2016 - 2018f
    • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2017e
  • 7.3. Internet Users & Online Shoppers
    • Internet Penetration, in % of Individuals, 2010 - 2018f
    • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users and in millions, 2017e
    • Breakdown of Online Shoppers by Age Group, in %, April 2018
  • 7.4. Products
    • Top 3 Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2017
    • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, October 2017
  • 7.5. Payment
    • Breakdown of Payment Methods Preferred in E-Commerce, in % of Online Shoppers, April 2018
    • Top 3 Payment Methods Accepted by E-Commerce Websites, in % of E-Commerce Websites, 2017
  • 7.6. Delivery
    • Delivery Methods Preferred in E-Commerce, in % of Online Shoppers, April 2018
  • 7.7. Players
    • Top 3 Local and Foreign E-Commerce Platforms by Website Reach, in % of Internet Users and in million Visitors, June 2017
    • Top 3 Reasons for Buying Online From a Particular Website, in % of Online Shoppers, April 201
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