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市場調査レポート

中国のB2C Eコマース市場:2017年

China B2C E-Commerce Market 2017

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 506859
出版日 ページ情報 英文 76 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
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中国のB2C Eコマース市場:2017年 China B2C E-Commerce Market 2017
出版日: 2017年05月24日 ページ情報: 英文 76 Pages/Charts
概要

当レポートでは、中国のB2C Eコマース市場について調査分析し、市場動向、売上高とシェア、インターネットユーザーとオンラインショッパー、製品、支払、配送、主要企業などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要と国際比較

  • Eコマース市場の概要と国際比較
  • 中国のB2C Eコマース売上高、小売総売上高に対するB2C Eコマースのシェア
  • 中国の小売Eコマース売上高

第3章 動向

  • 越境Eコマース市場の概要と動向
  • 越境小売Eコマース売上高、輸出入別
  • 越境小売Eコマース輸入、前年比
  • 越境オンラインショッパー、普及率
  • 越境オンラインショッパー普及率
  • 越境オンラインショッピングの主要製品カテゴリーと主要国
  • 将来使用する越境オンラインショッピングのウェブサイトの種類
  • 越境小売Eコマース輸入の内訳、ローカルプラットフォーム別
  • モバイルインターネットユーザー数、普及率
  • モバイルショッパー数、普及率
  • Mコマース売上高、小売Eコマース総売上高に対する比率
  • Eコマースウェブサイトへのアクセス方法
  • インストールしたモバイルショッピングアプリ
  • 使用したモバイルショッピングアプリ数の内訳
  • WeChatでショッピングをしたWeChatユーザーのシェア
  • オンラインで製品レビューを投稿したオンラインショッパーのシェア
  • オンライン購入のきっかけ

第4章 売上高とシェア

  • 小売Eコマース売上高
  • 小売総売上高に対するEコマースのシェア
  • 小売Eコマース売上高の内訳、B2C・C2C別
  • 地方における小売Eコマース売上高

第5章 インターネットユーザーとオンラインショッパー

  • インターネットユーザー数、普及率
  • 総人口とインターネットユーザーの内訳、都市・地方別
  • インターネット普及率、都市・地方別
  • オンラインショッパー数、普及率
  • オンラインショッパー、都市・地方別、普及率
  • ティア1〜2都市とティア3〜4都市におけるEコマースの概要
  • インターネットユーザーの内訳、性別・年齢層別
  • オンラインショッパーの内訳、性別・年齢層別
  • オンラインショッピングを好む3大理由

第6章 製品

  • オンラインで購入した10大製品カテゴリー
  • アパレル・エレクトロニクスのB2C Eコマース売上高
  • 小売Eコマース売上高の内訳、B2C・C2C別、製品カテゴリー別
  • 購入チャネル、オンライン・モバイル・物理的別、製品カテゴリー別

第7章 支払

  • オンライン・モバイル決済の動向と企業に関するニュース
  • Eコマース売上高に対するEウォレットのシェア
  • オンラインショッピングで使用した決済手段
  • Eコマースで使用した決済手段の内訳
  • サードパーティのオンライン決済GMVの内訳、企業別
  • サードパーティのモバイル決済GMVの内訳、企業別

第8章 配送

  • 今後2年間で使用するショッピングチャネルの内訳
  • 好ましい納期の内訳
  • B2C Eコマース企業のランキング、配送サービスの満足度別

第9章 企業

  • 上位10企業、B2C EコマースGMVのシェア別
  • B2C EコマースGMVの内訳、企業別
  • Amazon.cn、JD.com、Tmall.comウェブサイト訪問数
  • Tmall.comのプロファイル
  • JD.comのプロファイル
  • Vipshop Holdingsのプロファイル
目次
Product Code: 1322

According to findings in the yStats.com publication, China is forecasted to account for over half of the global online retail market in 2017. The combination of their enormous population and a robust online shopper penetration has led to China maintaining its rank as the world's largest E-Commerce market, despite an Internet penetration rate of just about half of the population.

Due to a double digit share of total retail sales coming from E-Commerce, China is categorized as having a maturing online market. About 2 in 3 Internet users from urban areas already shop online, with even a higher number in major cities. Various sources cited within the yStats.com report foresee that China's Internet retail sales will start to see declining growth rates in the future.

Nevertheless, the growth rate through 2020 is projected to remain in the double-digits due to factors such as expanding Internet and online shopper penetration, boosted frequency of digital purchases by urban customers, and an increase in E-Commerce sales from rural China. Official statistics cited by yStats.com revealed that between 2015 and 2016, E-Commerce sales amongst rural areas doubled.

When looking at the competition, over three-quarters of Chinese B2C E-Commerce sales stem from the top two platforms: Tmall.com and JD.com. The yStats.com publication showcases that the leader, Tmall.com, kept a market share in 2016 of over 50%, while JD.com saw a slight increase in share in comparison with 2015. Both platforms have made investments to offline retail channels in an effort to increase omnichannel capabilities.

Companies Mentioned

Wal-Mart Stores Inc., Amazon.com Inc., JD.com Inc., Suning Commerce Group Co. Ltd., Alibaba Group Holdings Ltd., Vipshop Holdings Ltd.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview & International Comparisons

  • E-Commerce Market Overview and International Comparisons, May 2017
  • China's B2C E-Commerce Sales, in USD billion, B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, and CAGR, in %, Compared to Total Worldwide and Selected Territories in Asia, 2011, 2016 & 2021f
  • Retail E-Commerce Sales in China, in USD billion, and CAGR, in %, Compared to Selected Countries in Asia-Pacific, 2016 & 2021f

3. Trends

  • Cross-Border E-Commerce Market Overview and Trends, February 2017
  • Cross-Border Retail E-Commerce Sales, by Imports and Exports, in CNY billion, 2013 - 2015 & 2020f
  • Cross-Border Retail E-Commerce Imports, in CNY billion, and Year-on-Year Change, in %, 2013 - 2019f
  • Cross-Border Online Shoppers, in millions, and Penetration, in % of Online Shoppers, in % of Internet Users and in % of Population, 2014 - 2020f
  • Cross-Border Online Shopper Penetration, in % of Online Shoppers, 2014 & 2015
  • Top Product Categories and Top Countries for Cross-Border Online Shopping, in % of Cross-Border Online Shoppers in China, March 2016
  • Types of Websites to Use for Cross-Border Online Shopping in the Future, in % of Cross-Border Online Shoppers in China, March 2016
  • Breakdown of Cross-Border Retail E-Commerce Imports, by Local Platforms, in %, Q4 2016
  • Number of Mobile Internet Users, in millions, and Penetration, in % of Internet Users, 2012 - 2016
  • Number of Mobile Shoppers, in millions, and Penetration, in % of Mobile Internet Users, 2012 - 2016
  • M-Commerce Sales, in CNY billion and in % of Total Retail E-Commerce Sales, by Four Comparative Estimates, 2014 - 2020f
  • Ways Used to Access E-Commerce Websites, in % of Online Shoppers, 2016
  • Mobile Shopping Apps Installed, in % of Online Shoppers, 2016
  • Breakdown of Number of Mobile Shopping Apps Used, in %, 2015
  • Share of WeChat Users Who Have Shopped from WeChat, in %, and Breakdown of Channels Used for Shopping from WeChat, in %, January 2016
  • Share of Online Shoppers Who Leave Online Product Reviews, in %, Compared to Global Average, and Channels Used to Leave an Online Product Review, in %, 2016
  • Triggers for an Online Purchase, in % of Online Shoppers, 2016

4. Sales & Shares

  • Retail E-Commerce Sales (incl. B2C and C2C), in CNY billion, CAGR, in %, by Six Comparative Estimates, 2014 - 2020f
  • Retail E-Commerce Sales (incl. B2C and C2C), in USD billion, and CAGR, in %, by Four Comparative Estimates, 2016 - 2021f
  • E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, by Nine Comparative Estimates, 2014 - 2021f
  • Breakdown of Retail E-Commerce Sales by B2C and C2C, in %, 2012 - 2019f
  • Retail E-Commerce Sales in Rural Areas, in CNY billion, and Share of Nationwide Retail E-Commerce Sales, in %, 2015 & 2016

5. Internet Users & Online Shoppers

  • Number of Internet Users, in millions, and Penetration, in % of Population, 2012 - 2016
  • Breakdown of Total Population and Internet Users by Urban and Rural, in %, 2016
  • Internet Penetration, by Urban and Rural, in % of Population, 2010 - 2015
  • Number of Online Shoppers, in millions, and Penetration, in % of Internet Users, 2012 - 2016
  • Online Shoppers by Urban and Rural, in millions, and Penetration, in % of Internet Users, 2014 & 2015
  • Overview of E-Commerce in Tier 1-2 and Tier 3-4 Cities, incl. Share of National E-Commerce GMV, in %, Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, Number of Online Shoppers, in millions, and Online Shopper Growth, in %, January 2016
  • Breakdown of Internet Users by Gender and Age Group, in %, 2016
  • Breakdown of Online Shoppers by Gender & Age Group, in %, 2016
  • Top 3 Reasons to Prefer Shopping Online, in % of Online Shoppers, 2016

6. Products

  • Top 10 Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2015
  • B2C E-Commerce Sales of Apparel and Electronics, in CNY billion, Q3 2014 - Q3 2016
  • Breakdown of Retail E-Commerce Sales by B2C and C2C, by Product Category, 12 Months to July 2016
  • Channels Purchased From, by Online, Mobile and Physical, by Product Category, in % of Consumers, Q3 2016

7. Payment

  • Online and Mobile Payment Trends and News about Players, 2016
  • E-Wallet's Share of E-Commerce Sales, in %, 2015
  • Payment Methods Used in Online Shopping, in % of Online Shoppers, October 2015
  • Breakdown of Payment Methods Used in E-Commerce, in % of Online Shoppers, 2016
  • Breakdown of Third-Party Online Payment GMV by Players, in %, by Two Comparative Estimates, Q1 2016
  • Breakdown of Third-Party Mobile Payment GMV by Players, in %, by Two Comparative Estimates, Q1 2016

8. Delivery

  • Breakdown of Shopping Channels to be Used in the Next 2 Years, in % of Online Shoppers, Q3 2016
  • Breakdown of Preferred Delivery Days, in % of Online Shoppers, 2016
  • Ranking of B2C E-Commerce Companies by Satisfaction with Delivery Service, in % of Online Shoppers, 2016

9. Players

  • Top 10 Market Players by Share of B2C E-Commerce GMV, in %, H1 2016
  • Breakdown of B2C E-Commerce GMV by Market Players, in %, Q4 2016
  • Breakdown of B2C E-Commerce GMV by Market Players, in %, 2015 & 2016
  • Website Visits to Amazon.cn, JD.com and Tmall.com, in millions, November 2016 & April 2017
  • Profile of Tmall.com, May 2017
  • Profile of JD.com, May 2017
  • Profile of Vipshop Holdings, May 201
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