市場調査レポート

シンガポールのB2C Eコマース市場:2015年

Singapore B2C E-Commerce Market 2015

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 338925
出版日 ページ情報 英文 57 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
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シンガポールのB2C Eコマース市場:2015年 Singapore B2C E-Commerce Market 2015
出版日: 2015年09月02日 ページ情報: 英文 57 Pages/Charts
概要

シンガポールは東南アジアで最も進んだインフラを保有しています。交通・ペイメントシステムは十分に発達しており、インターネット普及率は高く、また全体的なビジネス環境は世界最高と見なされています。これらの要因に加え、シンガポールの消費者がオンラインショッピングの利便性に魅了されていることから、人口が550万人と比較的小さいにも関わらず、シンガポールは2年前からB2C Eコマースの売り上げが東南アジアで最も高くなっています。

当レポートでは、シンガポールのB2C Eコマース市場について調査分析し、市場動向、売上高の実績と予測、市場シェア、製品カテゴリー、ユーザー数、普及率、主要企業などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要と国際比較

  • B2C Eコマースの概要と国際比較
  • アジア太平洋地域で過去3ヶ月以内に少なくとも1回はオンライン購入した調査回答者のシェア、主要国別、シンガポールを含む
  • アジア太平洋地域におけるモバイル購買客の普及率、主要国別、シンガポールを含む
  • アジア太平洋地域のインターネットユーザー数、国別、シンガポールを含む
  • アジア太平洋地域の人口に対するインターネットの普及率、国別、シンガポールを含む
  • 越境オンラインショッピングの頻度の内訳、主要国別、シンガポールを含む
  • 東南アジアのインターネット普及率、国別、シンガポールを含む
  • 東南アジアにおける小売総売上高に占めるB2C Eコマースのシェア、国別、シンガポールを含む
  • 東南アジアにおけるオンラインショッピングで最もよく利用するデバイス、国別、シンガポールを含む、世界平均との比較
  • 東南アジアにおける最近のオンライン購入の内訳、利用デバイス別、オンライン購買客に対する比率、国別、シンガポールを含む
  • 東南アジアにおける少なくとも週に1回はスマートフォンで実行する活動、購入を含む、国別、シンガポールを含む、スマートフォンユーザーに対する比率
  • 東南アジアにおけるオンラインショッピングの3大促進要因、国別、シンガポールを含む
  • 東南アジアにおけるオンラインでのクレジットカード情報提供を信用していないインターネットユーザーのシェア、国別、シンガポールを含む、世界平均との比較

第3章 動向

  • B2C Eコマースの動向の概要
  • インターネットアクセスに用いるデバイス、インターネットユーザー比
  • オンラインショッピング取引の内訳、デバイス別
  • 海外のオンラインで購入した製品、越境オンライン購買客の比率
  • 海外のオンラインで購入する理由、越境オンライン購買客の比率
  • 購入に満足した際、ソーシャルメディア上でブランド/製品をプロモーションする可能性の内訳、オンライン購買客比

第4章 販売とシェア

  • Eコマース売上高
  • 商品のB2C Eコマース売上
  • 小売総売上高に占めるB2C Eコマースのシェア
  • 1ヶ月の世帯支出の内訳、オンラインとオフライン、オンラインで購入した全世帯

第5章 ユーザーと購買客

  • インターネット普及率、世帯比
  • インターネットユーザー数、予測
  • オンライン購買客普及率、インターネットユーザー比
  • オンライン購買客普及率、インターネットユーザー比、年齢層別
  • オンライン購買における年間支出の内訳、オンライン購買客比

第6章 製品

  • オンラインで購入した製品、オンライン購買客比
  • オンラインで購入した物理製品の2大分類、オンライン購買客比
  • 1ヶ月あたりの世帯オンライン支出の内訳、製品分類別
  • 1ヶ月あたりの平均世帯支出に占めるオンラインのシェア、製品分類別

第7章 支払い

  • オンラインショッピングで用いる支払手段

第8章 配送

  • オンライン購買の決定において、無料配送が重要だと考えるオンライン購買客のシェア
  • 無料配送にふさわしい行動、オンライン購買客比

第9章 企業

  • Eコマース企業の概要
  • 現地のEコマースウェブサイト上位10社、ウェブサイトランキング別

言及した企業

  • Alibaba Group
  • Amazon.com
  • Craiglist.com.sg
  • Deal.com.sg
  • eBay
  • Giosis
  • GoFresh
  • Groupon.sg
  • Gumtree.sg
  • Ikea.com
  • Lazada
  • Locanto.sg
  • NTUC Fair Price
  • Qoo10.sg
  • RedMart
  • Singapore Post
  • Singtelshop.com
  • Zalora
目次
Product Code: 1227

Questions Covered in the report:

  • How does Singapore compare to other markets in Southeast Asia in criteria related to B2C E-Commerce?
  • How large is the online retail market in Singapore and what are its current trends?
  • Which payment method is most used by online shoppers in this country?
  • What product categories are leading in online retail in Singapore?
  • Which local and international E-Commerce players are prominent?

Key findings:

Singapore Likely to Concede Its Rank as the Leading B2c E-commerce Market in Southeast Asia

Singapore has the most advanced infrastructure in Southeast Asia. Its transport and payment systems are well developed, Internet penetration is high and its overall business environment is considered to be the best in the world. Due to these factors and the fact that consumers in Singapore are lured by convenience of online shopping, Singapore ranked highest in Southeast Asia in B2C E-Commerce sales two years ago, despite the comparatively small population of only 5.5 million.

The online retail market in Singapore is considered to be relatively advanced, with online shopper penetration of over 50% of Internet users and the online share of total retail being the highest in its sub-region. While more vastly populated neighbors only start to develop B2C E-Commerce capabilities and thus are likely to see rapid growth rates in the next few years, Singapore is projected to lose its leading position in B2C E-Commerce sales volume to other countries in Southeast Asia, such as Indonesia.

Some important online retail trends in Singapore include cross-border online shopping and the evolution of omnichannel retail. Around two thirds of online shoppers in Singapore made cross-border purchases at least once per year, as of early 2015. Foreign merchants such as Amazon.com, eBay.com and Alibaba Group's marketplaces are among the most visited E-Commerce websites in Singapore. Omnichannel retail is also gaining importance, as consumers increasingly use mobile devices to shop, research products online and buy them in-store or do it the other way around. The latter trend encouraged Singapore-based online clothing retailer Zalora to open a pop-up store in October 2014.

Other prominent players include Giosis, which operates online marketplace Qoo10, the most popular online shopping destination in Singapore, as of July 2015. Giosis raised a multi-million dollar investment in the summer of 2015 and so did online grocery retailer RedMart. Meanwhile, Singapore Post received investment from Alibaba Group and continued to expand its E-Commerce capabilities.

For individual Market Report purchases:

  • 1. A “Single User License” means that only one (1) individually named user of an organization shall be entitled to access the report
  • 2. A “Site License” means that up to ten (10) users within a given geographical location (i.e. country) of an organization shall be entitled to access the report
  • 3. A “Global Site License” means that up to ten (10) worldwide users of an organization shall be entitled to access the report

In all cases, the term “organization” refers to the purchaser's specific company only and excludes any third parties, including affiliates. All purchases are bound by yStats.com GmbH & Co. KG official terms & Conditions.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview & International Comparisons

  • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, August 2015
  • Share of Respondents who Made at Least One Purchase Online in the Previous Three Months in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Singapore, in %, Q4 2014
  • Mobile Shopper Penetration in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Singapore, in % of Respondents, 2012 - 2014
  • Number of Internet Users in Asia-Pacific, by Country, incl. Singapore, in millions, 2013 - 2018f
  • Internet Penetration on the Population in Asia-Pacific, by Country, incl. Singapore, in %, 2013 - 2018f
  • Breakdown of Frequency of Cross-Border Online Shopping, in % of Online Shoppers, by Selected Countries, incl. Singapore, April 2015
  • Internet Penetration in Southeast Asia, by Country, incl. Singapore, in % of Population, 2014
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in Southeast Asia, by Country, incl. Singapore, in %, 2013
  • Devices Most Used for Online Shopping in Southeast Asia, by Country, incl. Singapore, Compared to Global Average, in % of Online Shoppers, Q1 2014
  • Breakdown of the Last Online Purchase in Southeast Asia, by Device Used, in % of Online Shoppers, by Country, incl. Singapore, 2014/Q1 2015
  • Activities Carried Out on Smartphones at Least Weekly in Southeast Asia, incl. Purchase, by Country, incl. Singapore, in % of Smartphone Users, 2014/Q1 2015
  • Top 3 Drivers of Online Shopping in Southeast Asia, by Countries, incl. Singapore, Q1 2014
  • Share of Internet Users Who Do Not Trust to Provide Credit Card Information Online in Southeast Asia, by Country, incl. Singapore, Compared to Global Average, in % of Internet Users, Q1 2014

3. Trends

  • B2C E-Commerce Trends Overview, August 2015
  • Devices Used to Access the Internet, in % of Internet Users, 2014e
  • Breakdown of Online Shopping Transactions, by Device, in %, H2 2014 & 2015f
  • Products Purchased Online Cross-Border, in % of Cross-Border Online Shoppers, April 2015
  • Reasons to Purchase Online from a Foreign Country, in % of Cross-Border Online Shoppers, April 2015
  • Breakdown of Likelihood of Promoting a Brand/Product on Social Media When Satisfied with the Purchase, in % of Online Shoppers, October 2014

4. Sales & Shares

  • E-Commerce Sales, in USD billion, 2010 & 2014
  • B2C E-Commerce Sales of Goods, in SGD million, 2013 & 2018f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in % and in USD billion, 2013
  • Breakdown of Monthly Household Expenditure, by Online and Offline, by All Households and Households which Shop Online, in %, 2012/2013

5. Users & Shoppers

  • Internet Penetration, in % of Households, 2010 - 2014
  • Number of Internet Users, in millions, and in % Penetration, 2013 - 2018f
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, 2009 - 2013
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, by Age Group, 2012 & 2013
  • Breakdown of Annual Spending on Online Purchases, in % of Online Shoppers, 2011 - 2013

6. Products

  • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2012 & 2013
  • Top Two Physical Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, September 2014
  • Breakdown of Monthly Household Online Expenditure, by Product Category, in %, 2012/2013
  • Online Share of Average Monthly Household Expenditure, by Product Category, in %, 2012/2013

7. Payment

  • Payment Methods Used in Online Shopping, in % of Online Shoppers, by Age Group and Total, 2013

8. Delivery

  • Share of Online Shoppers Who Believe that Free Shipping is Critical in Online Purchase Decision, in %, October 2014
  • Actions Taken to Qualify for Free Shipping, in % of Online Shoppers, October 2014

9. Players

  • E-Commerce Player Overview, August 2015
  • Top 10 Local E-Commerce Websites, by Website Rank, incl. Website Visits, Time Spent on Website, Page Views and Bounce Rate, July 2015

COMPANIES MENTIONED

  • Alibaba Group
  • Amazon.com
  • Craiglist.com.sg
  • Deal.com.sg
  • eBay
  • Giosis
  • GoFresh
  • Groupon.sg
  • Gumtree.sg
  • Ikea.com
  • Lazada
  • Locanto.sg
  • NTUC Fair Price
  • Qoo10.sg
  • RedMart
  • Singapore Post
  • Singtelshop.com
  • Zalora
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