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市場調査レポート

マレーシアのB2C Eコマース市場:2015年

Malaysia B2C E-Commerce Market 2015

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 307706
出版日 ページ情報 英文 62 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
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マレーシアのB2C Eコマース市場:2015年 Malaysia B2C E-Commerce Market 2015
出版日: 2015年08月26日 ページ情報: 英文 62 Pages/Charts
概要

マレーシアは、インターネットの普及率が東南アジア第2位です。インフラは比較的先進なので、マレーシアのB2C Eコマースは、今後5年間で2桁の急成長をする潜在性があると予測されています。

当レポートでは、マレーシアのB2C Eコマース市場について調査分析し、市場動向、売上高の実績と予測、市場シェア、製品カテゴリー、ユーザー数、普及率、主要企業などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要と国際比較

  • B2C Eコマースの概要と国際比較
  • オンライン買い物客の普及率、新興市場別、マレーシアを含む
  • アジア太平洋地域で過去3ヶ月以内に少なくとも1回はオンライン購入した調査回答者のシェア、主要国別、マレーシアを含む
  • アジア太平洋地域のモバイル買い物客の普及率、主要国別、マレーシアを含む
  • アジア太平洋地域のインターネットユーザー数、国別、マレーシアを含む
  • アジア太平洋地域の人口に対するインターネットの普及率、国別、マレーシアを含む
  • 海外のオンラインショッピングの頻度の内訳、主要国別、マレーシアを含む
  • 東南アジアのインターネット普及率、国別、マレーシアを含む
  • 東南アジアにおける小売総売上高に対するB2C Eコマースのシェア、国別、マレーシアを含む
  • 東南アジアにおけるオンラインショッピングで最もよく利用するデバイス、国別、マレーシアを含む、世界平均との比較
  • 東南アジアにおける最近のオンライン購入の内訳、利用デバイス別、オンライン買い物客に対する比率、国別、マレーシアを含む
  • 東南アジアにおける少なくとも週に1回はスマートフォンで実行する活動、購入を含む、国別、マレーシアを含む、スマートフォンユーザーに対する比率
  • 東南アジアにおけるオンラインショッピングの3大促進要因、国別、マレーシアを含む
  • 東南アジアにおけるオンラインでのクレジットカード情報提供を信用していないインターネットユーザーのシェア、国別、マレーシアを含む、世界平均との比較

第3章 動向

  • B2C Eコマースの動向の概要
  • Eコマース総売上高に対する海外のシェア
  • 海外のオンラインで購入した製品
  • 海外からオンライン購入した理由
  • オンラインショッピングで利用したデバイス
  • ブロードバンドインターネットユーザーの内訳、接続形態別、モバイルを含む
  • ソーシャルメディアブランドの可能性の内訳
  • オンラインショッピングに対する主要促進要因と意識

第4章 販売とシェア

  • B2C Eコマース売上高
  • 小売総売上高に対するB2C Eコマースのシェア
  • 商品のB2C Eコマース売上高

第5章 インターネットユーザーとオンライン買い物客

  • インターネット普及率
  • インターネットユーザー数、前年比
  • オンライン買い物客数
  • オンラインで実行した活動、商品・サービスの購入/注文を含む
  • オンラインで商品・サービスを購入/注文しているインターネットユーザーのシェア:性別
  • オンラインで商品・サービスを購入/注文しているインターネットユーザーのシェア:都市・地方別

第6章 製品

  • オンラインで購入した製品
  • 今後6ヶ月でオンラインで購入する製品カテゴリー
  • オンラインスーパーで食料雑貨を購入する意思がある消費者のシェア

第7章 支払

  • オンライン決済の概要
  • ネットワークベースEマネーのユーザー数、前年比
  • インターネットバンキング加入者数、普及率

第8章 配送

  • オンラインで商品・サービスを購入/注文しない理由

第9章 企業

  • Eコマース企業の概要
  • 現地のEコマースウェブサイト上位10社、ウェブサイトランキング別

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 1224

OVERVIEW

Key Findings:

B2C E-Commerce in Malaysia supported by relatively developed logistics and Internet infrastructure

Malaysia ranked second in Southeast Asia in Internet penetration and had the highest logistics performance index in its region and income group in 2014. With the infrastructure thus being relatively advanced, B2C E-Commerce in Malaysia has a potential to grow rapidly at double-digit rates over the next five years. The online share of total retail sales is projected to increase more than five-fold over the same period from just over 1% in 2013.

An important characteristic of the Malaysian B2C E-Commerce market is that convenience is the key motivation for consumers to shop online. However, the main discouraging factor is lack of interest in online shopping, holding back the majority of over three-quarters of Internet users who do not yet make purchases online. Another interesting fact is that food and beverage was the second most popular product category in online shopping in Malaysia, purchased almost as much as clothing.

Furthermore, a medium-high double digit share of online purchases in Malaysia was reported to come from cross-border sales last year. Global E-Commerce websites Aliexpress.com, Alibaba.com and Amazon.com are among the top 10 most visited online shopping websites in Malaysia. The leading local and regional players include online classifieds website Mudah.my and online retailer and marketplace Lazada.com.my. A newcomer is the E-Commerce marketplace 11Street.my, launched by Korean companies SK Planet, and Celcom Axiata Berhad, which in a matter of a few months became one of the most visited online shopping websites in the country.

Questions Covered in the report:

  • How large is the B2C E-Commerce market in Malaysia and what is its potential for growth?
  • How does Malaysia compare to other B2C E-Commerce markets in its region?
  • Which important trends can be observed on the online retail market in Malaysia?
  • Who are the major E-Commerce companies in Malaysia?

COUNTRIES COVERED

Malaysia.

COMPANIES MENTIONED

  • 11street.my
  • Alibaba
  • eBay
  • Lazada
  • Mobile88.com
  • Myriad International Holdings
  • Naspers
  • Senheng
  • Tobao
  • 701Search
  • Amazon
  • Groupon
  • Lelong.com.my
  • Mudah.my
  • Mysale.my
  • Rocket Internet
  • Tesco
  • Zalora

For individual Market Report purchases:

  • 1. A “Single User License” means that only one (1) individually named user of an organization shall be entitled to access the report
  • 2. A “Site License” means that up to ten (10) users within a given geographical location (i.e. country) of an organization shall be entitled to access the report
  • 3. A “Global Site License” means that up to ten (10) worldwide users of an organization shall be entitled to access the report

In all cases, the term “organization” refers to the purchaser's specific company only and excludes any third parties, including affiliates. All purchases are bound by yStats.com GmbH & Co. KG official terms & Conditions.

1. Management Summary

2. Overview & International Comparisons

  • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, August 2015
  • Online Shopper Penetration, by Selected Emerging Markets, incl. Malaysia, in % of Adult Internet Users, May 2014
  • Share of Respondents who Made at Least One Purchase Online in the Previous Three Months in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Malaysia, in %, Q4 2014
  • Mobile Shopper Penetration in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Malaysia, in % of Respondents, 2012 - 2014
  • Number of Internet Users in Asia-Pacific, by Country, incl. Malaysia, in millions, 2013 - 2018f
  • Internet Penetration on the Population in Asia-Pacific, by Country, incl. Malaysia, in %, 2013 – 2018f
  • Breakdown of Frequency of Cross-Border Online Shopping, in % of Online Shoppers, by Selected Countries, incl. Malaysia, April 2015
  • Internet Penetration in Southeast Asia, by Country, incl. Malaysia, in % of Population, 2014
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in Southeast Asia, by Country, incl. Malaysia, in %, 2013
  • Devices Most Used for Online Shopping in Southeast Asia, by Country, incl. Malaysia, Compared to Global Average, in % of Online Shoppers, Q1 2014
  • Breakdown of the Last Online Purchase in Southeast Asia, by Device Used, in % of Online Shoppers, by Country, incl. Malaysia, 2014/Q1 2015
  • Activities Carried Out on Smartphones at Least Weekly in Southeast Asia, incl. Purchase, by Country, incl. Malaysia, in % of Smartphone Users, 2014/Q1 2015
  • Top 3 Drivers of Online Shopping in Southeast Asia, by Countries, incl. Malaysia, Q1 2014
  • Share of Internet Users Who Do Not Trust to Provide Credit Card Information Online in Southeast Asia, by Country, incl. Malaysia, Compared to Global Average, in % of Internet Users, Q1 2014

3. Trends

  • B2C E-Commerce Trends Overview, August 2015
  • Share of Cross-Border on Total E-Commerce Sales, in %, 2014e
  • Products Purchased Online Cross-Border, in % of Cross-Border Online Shoppers, April 2015
  • Reasons to Purchase Online from a Foreign Country, in % of Cross-Border Online Shoppers, April 2015
  • Devices Used for Online Shopping, in % of Online Shoppers, Q1 2014
  • Breakdown of Broadband Internet Users, by Type of Connection Used, incl. Mobile, in %, 2013
  • Breakdown of Likelihood of Following a Brand on Social Media, in % of Internet Users, March 2015
  • Key Drivers and Attitudes to Online Shopping, in % of Online Shoppers, Q1 2014

4. Sales & Shares

  • B2C E-Commerce Sales, in MYR billion, 2013 & 2020f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2013 & 2020f
  • B2C E-Commerce Sales of Goods, in USD million, 2013 & 2017f

5. Users & Shoppers

  • Internet Penetration, in % of Individuals, 2010 - 2014
  • Number of Internet Users, in millions, and in % Year-on-Year Change, 2013 – 2018f
  • Number of Online Shoppers, 2013 & 2020f
  • Activities Carried Out Online, incl. Purchasing and Ordering Goods and Services, in % of Internet Users, 2013
  • Share of Internet Users Purchasing and Ordering Goods and Services Online, in %, by Gender, 2013
  • Share of Internet Users Purchasing and Ordering Goods and Services Online, in %, by Urban and Rural, 2013

6. Products

  • Products Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2013
  • Product Categories to Purchase Online in the Next 6 Months, in % of Internet Users, Q1 2014
  • Share of Consumers Willing to Purchase Groceries via an Online Supermarket, in % of Internet Users, Q4 2014

7. Payment

  • Online Payment Overview, August 2015
  • Number of Users of Network-Based E-Money, in millions, and in % Year-on-Year Change, 2011 - 2014 & H1 2015
  • Number of Internet Banking Subscribers, in millions, and Penetration Rate, in % of Population, 2011 - 2014 & H1 2015
  • Number of Mobile Banking Subscribers, in millions, and Penetration Rate, in % of Population, 2011 - 2014 & H1 2015

8. Delivery

  • Reasons for Not Purchasing or Ordering Goods and Services Online, incl. Delivery, in % of Internet Users Who Do Not Purchase Online, 2013

9. Players

  • E-Commerce Player Overview, August 2015
  • Top 10 Local E-Commerce Websites, by Website Rank, incl. Website Visits, Time Spent on Website, Page Views and Bounce Rate, July 2015
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