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市場調査レポート

インドネシアのB2C Eコマース市場:2015年

Indonesia B2C E-Commerce Market 2015

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 306345
出版日 ページ情報 英文 65 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
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インドネシアのB2C Eコマース市場:2015年 Indonesia B2C E-Commerce Market 2015
出版日: 2015年08月20日 ページ情報: 英文 65 Pages/Charts
概要

インドネシアは、インターネット普及率が低いにもかかわらず、インターネットユーザー数において世界第4位の市場となっています。その潜在性において、東南アジア最大のB2C Eコマース市場になると予測されています。

当レポートでは、インドネシアのB2C Eコマース市場について調査分析し、市場動向、売上高の実績と予測、市場シェア、製品カテゴリー、ユーザー数、普及率、主要企業などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要と国際比較

  • B2C Eコマースの概要と国際比較
  • 世界の主要10ヶ国、インターネットユーザー数別、インドネシアを含む
  • 世界の主要10ヶ国、スマートフォンユーザー数別、インドネシアを含む
  • アジア太平洋地域のスマートフォンユーザーの普及率、主要国別、インドネシアを含む
  • アジア太平洋地域のオンライン買い物客の普及率、主要国別、インドネシアを含む
  • アジア太平洋地域の小売総売上高に対するB2C Eコマースのシェア、主要国別、インドネシアを含む
  • アジア太平洋地域で過去3ヶ月以内に少なくとも1回はオンライン購入した調査回答者のシェア、主要国別、インドネシアを含む
  • アジア太平洋地域のモバイル買い物客の普及率、主要国別、インドネシアを含む
  • 海外のオンラインショッピングの頻度の内訳、主要国別、インドネシアを含む
  • 東南アジアにおけるB2C Eコマースのインドネシアのシェア
  • 東南アジアのインターネット普及率、国別、インドネシアを含む
  • 東南アジアにおける小売総売上高に対するB2C Eコマースのシェア、国別、インドネシアを含む
  • 東南アジアにおけるオンラインショッピングで最もよく利用するデバイス、国別、インドネシアを含む、世界平均との比較
  • 東南アジアにおける最近のオンライン購入の内訳、利用デバイス別、オンライン買い物客に対する比率、国別、インドネシアを含む
  • 東南アジアにおける少なくとも週に1回はスマートフォンで実行する活動、購入を含む、国別、インドネシアを含む、スマートフォンユーザーに対する比率
  • 東南アジアにおけるオンラインショッピングの3大促進要因、国別、インドネシアを含む
  • 東南アジアにおけるオンラインでのクレジットカード情報提供を信用していないインターネットユーザーのシェア、国別、インドネシアを含む、世界平均との比較

第3章 動向

  • B2C Eコマースの動向の概要
  • オンラインショッピングで最もよく利用するデバイス
  • インターネットアクセスで利用したデバイス
  • モバイルブラウザ経由で実行した活動、購入を含む
  • オンラインショッピングで利用したプラットフォームの種類、SNSを含む
  • B2C Eコマース規制動向の概要

第4章 販売とシェア

  • B2C Eコマース売上高
  • 小売総売上高に対するB2C Eコマースのシェア
  • Eコマース売上高

第5章 インターネットユーザーとオンライン買い物客

  • インターネット普及率
  • インターネットユーザー数と普及率
  • インターネットユーザー数、前年比
  • オンライン買い物客の普及率
  • オンラインで実行した活動、オンライン購入を含む
  • オンライン買い物客とインターネットユーザーの内訳、性別
  • 過去6ヶ月以内のオンライン支出の内訳

第6章 製品

  • オンラインで購入した製品カテゴリー
  • 今後6ヶ月でオンラインで購入する製品カテゴリー

第7章 支払

  • オンラインショッピングで推奨される支払方法の内訳
  • オンラインショッピングで利用したオンライン決済方法

第8章 配送

  • オンラインショッピングに関する懸念
  • Eコマースウェブサイトを選択する基準、安全な取引・配送を含む

第9章 企業

  • Eコマース企業の概要
  • 購入で利用したEコマースウェブサイト
  • 主要なEコマースウェブサイトのランキング
  • 現地のEコマースウェブサイト上位10社、ウェブサイトランキング別

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 1222

OVERVIEW

Countries Covered: Indonesia.

Questions Covered in the report:

  • How large is the B2C E-Commerce Market in Indonesia and what are its prospects?
  • How does Indonesia compare to other countries in Southeast Asia and in Asia-Pacific by criteria related to B2C E-Commerce?
  • What trends can be observed in the online retail market in Indonesia?
  • Who are the largest competitors in this market?

Key Findings:

Indonesia to become the largest B2C E-Commerce market in Southeast Asia

The fourth most populous country worldwide, Indonesia, ranks in the top 10 global markets by number of Internet users, despite low Internet penetration. Although only a low double-digit share of Internet users in the country makes purchases online, Indonesia is reported to have the potential to become by far the largest of the B2C E-Commerce markets in Southeast Asia, due to anticipated rapid growth.

Indonesia is a “mobile first” country. Mobile phones were used by the majority of Internet users in Indonesia to access the web in 2014, and were furthermore the device most used by online shoppers to make purchases online. Smartphone penetration is growing, expected to top 100 million users and rank Indonesia among the top 5 countries worldwide by number of smartphone users, within the next three years. Additionally, clothing and other fashion-related items were the most purchased online product category last year, while the payment method most preferred by online shoppers was bank transfer.

As the E-Commerce landscape evolves in Indonesia, the competition is dominated by marketplaces. The most popular E-Commerce website in Indonesia, Lazada, combined online retailing with the marketplace model and achieved triple-digit growth across Southeast Asia last year. It also attracted additional investment, as did two other marketplaces, Tokopedia and Elevenia. Meanwhile, the two major online classifieds websites in the country, OLX and Berniaga, formed a joint venture under the OLX brand to compete together in the increasingly competitive and booming E-Commerce industry.

COMPANIES MENTIONED

  • 701Search
  • Amazon
  • DOKU
  • Indonetwork.co.id
  • Lazada.co.id
  • OL Shop
  • Tokobagus
  • Zalora.co.id
  • Alibaba
  • Berniaga
  • Facebook
  • kaskus
  • Naspers
  • OLX Indonesia
  • Tokopedia. Elevenia.co.id

For individual Market Report purchases:

  • 1. A “Single User License” means that only one (1) individually named user of an organization shall be entitled to access the report
  • 2. A “Site License” means that up to ten (10) users within a given geographical location (i.e. country) of an organization shall be entitled to access the report
  • 3. A “Global Site License” means that up to ten (10) worldwide users of an organization shall be entitled to access the report

In all cases, the term “organization” refers to the purchaser's specific company only and excludes any third parties, including affiliates. All purchases are bound by yStats.com GmbH & Co. KG official terms & Conditions.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview and International Comparisons

  • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, August 2015
  • Top 10 Countries Worldwide by Number of Internet Users, incl. Indonesia, in millions, 2013 – 2018f
  • Top 10 Countries Worldwide by Number of Smartphone Users, incl. Indonesia, in millions, 2013 – 2018f
  • Smartphone User Penetration in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in % of Population, 2012 – 2018f
  • Online Shopper Penetration in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in % of Internet Users, 2013 – 2018f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in %, 2013 – 2018f
  • Share of Respondents who Made at Least One Purchase Online in the Previous Three Months in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in %, Q4 2014
  • Mobile Shopper Penetration in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in % of Respondents, 2012 - 2014
  • Breakdown of Frequency of Cross-Border Online Shopping, in % of Online Shoppers, by Selected Countries, incl. Indonesia, April 2015
  • Share of Indonesia of B2C E-Commerce Sales in Southeast Asia, in % and in USD billion, 2018f
  • Internet Penetration in Southeast Asia, by Country, incl. Indonesia, in % of Population, 2014
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in Southeast Asia, by Country, incl. Indonesia, in %, 2013
  • Devices Most Used for Online Shopping in Southeast Asia, by Country, incl. Indonesia, Compared to Global Average, in % of Online Shoppers, Q1 2014
  • Breakdown of the Last Online Purchase in Southeast Asia, by Device Used, in % of Online Shoppers, by Country, incl. Indonesia, 2014/Q1 2015
  • Activities Carried Out on Smartphones at Least Weekly in Southeast Asia, incl. Purchase, by Country, incl. Indonesia, in % of Smartphone Users, 2014/Q1 2015
  • Top 3 Drivers of Online Shopping in Southeast Asia, by Countries, incl. Indonesia, Q1 2014
  • Share of Internet Users Who Do Not Trust to Provide Credit Card Information Online in Southeast Asia, by Country, incl. Indonesia, Compared to Global Average, in % of Internet Users, Q1 2014

3. Trends

  • B2C E-Commerce Trends Overview, August 2015
  • Devices Most Used for Online Shopping, in % of Online Shoppers, Q1 2014
  • Devices Used to Access the Internet, in % of Internet Users, 2014
  • Activities Carried Out via Mobile Browser, incl. “Shopping”, in % of Mobile Internet Users, September 2014
  • Types of Platforms Used for Online Shopping, incl. “Social Network”, in % of Internet Users, 2014
  • Overview of B2C E-Commerce Regulatory Trends, August 2015

4. Sales & Shares

  • B2C E-Commerce Sales, in USD million, 2009 & 2014
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2013 – 2018f
  • E-Commerce Sales, in USD billion, 2014 & 2016f
  • E-Commerce Sales, in USD billion, 2013 – 2015f

5. Internet Users & Online Shoppers

  • Internet Penetration, in % of Individuals, 2010 - 2014
  • Number of Internet Users and Penetration, in millions and in % of Individuals, 2010 - 2014
  • Number of Internet Users, in millions, and in % Year-on-Year Change, 2013 – 2018f
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, 2013 – 2018f
  • Activities Carried Out Online, incl. Online Purchase, in % of Internet Users, 2014
  • Breakdown of Online Shoppers and Internet Users, by Gender, in %, 2014
  • Breakdown of Online Spending in the Previous 6 Months, in % of Online Shoppers, 2014

6. Products

  • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2014
  • Product Categories to Purchase Online in the Next 6 Months, in % of Internet Users, Q1 2014

7. Payment

  • Breakdown of Preferred Payment Methods in Online Shopping, in % of Online Shoppers, 2014
  • Online Payment Methods Used in Online Shopping, in % of Online Shoppers, 2014

8. Delivery

  • Concerns Related to Online Shopping, incl. Shopping Costs, in % of Internet Users, Q1 2014
  • Criteria for Choosing an E-Commerce Website, incl. “Safe Transactions and Delivery”, in % of Online Shoppers, 2014

9. Players

  • E-Commerce Player Overview, August 2015
  • E-Commerce Websites Purchased From, in % of Online Shoppers, 2014
  • Ranking of Selected E-Commerce Websites, by Unique Visitors, in thousands, and in % Reach of Total Unique Visitors to E-Commerce Websites, July 2014
  • Top 10 Local E-Commerce Websites, by Website Rank, incl. Website Visits, Time Spent on Website, Page Views and Bounce Rate, July 2015
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