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市場調査レポート

アジア太平洋地域のMコマース概要

Asia-Pacific M-Commerce Snapshot 2015

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 298819
出版日 ページ情報 英文 47 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=104.18円で換算しております。
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アジア太平洋地域のMコマース概要 Asia-Pacific M-Commerce Snapshot 2015
出版日: 2015年03月18日 ページ情報: 英文 47 Pages/Charts
概要

スマートフォンは現在、世界人口に占める普及率がタブレットよりも高くなっていますが、タブレットの利用率は急速に増加しています。モバイル小売りアプリケーションはスマートフォン上でより人気がある一方、タブレットモバイルブラウジング経由のアクセスでは普及しています。

当レポートでは、アジア太平洋地域のMコマース市場について調査し、市場概要と動向、統計レポートと予測、および主要国・地域別の分析をお届けいたします。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 世界の動向・比較

  • Mコマース概要および動向
  • モバイル購買の頻度内訳:スマートフォン・タブレット
  • モバイル購買におけるアプリケーションとブラウザの利用状況
  • モバイルブロードバンド加入者数(国民100人当たり):地域別
  • 携帯電話を使ったオンライン購買客数の割合:地域別
  • 週に最低1回はスマートフォンでオンラインショッピングをする加入者の割合:主要国
  • 店内で携帯電話を使用する加入者の割合(買い物を含む)
  • 買い物中に店内で携帯電話を使って価格比較をする消費者の割合:主要国

第3章 アジア太平洋地域

  • 地域概要
    • 総人口に占めるスマートフォン普及率
    • スマートフォン所有者に占めるモバイル購買の普及率:主要国
    • オンライン購買で最も利用されるデバイス:主要国
  • 中国
    • モバイルインターネットユーザー数:100万人当たりおよび全インターネットユーザー中
    • モバイル購買客数:100万人当たりおよびモバイルインターネットユーザー中
    • M-コマースの売上額
    • E-コマース全体に占めるM-コマースの売上シェア
    • M-コマースの売上の内訳:企業別
  • 日本
    • モバイルデバイス所有者数:スマートフォンおよびタブレット別
    • モバイル購買普及率:スマートフォンユーザー
    • モバイル購買普及率:スマートフォンユーザー、年齢層別および性別
  • 韓国
    • M-コマースの売上額
    • E-コマース全体に占めるM-コマースの売上シェア
    • M-コマースの売上の内訳:カテゴリー別
    • M-コマース利用の内訳:デバイス別
  • オーストラリア
    • モバイル購買客の普及率
    • M-コマースの売上額
    • M-コマースの売上の内訳:カテゴリー別
  • インド
    • モバイル購買客の普及率:都市部のオンライン購買客
    • E-コマース全体に占めるM-コマースの売上シェア
    • 最も人気のあるM-コマース・アプリケーション:プロバイダー別
  • インドネシア
    • オンライン購買に最も使われるデバイス(携帯電話を含む):オンライン購買客
  • フィリピン
    • 携帯電話で購入される製品カテゴリー:モバイルインターネットユーザー

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 1185

Asia-Pacific among the Global Leaders in M-Commerce

Globally, M-Commerce is recording high double and even triple digit growth rates, surpassing the overall online retail market in sales growth. While computers remain the device most used for shopping online, mobile has become a close second. Smartphones and tablets are the favorite mobile devices to use in M-Commerce, with their frequency of usage being close, though tablets are significantly ahead of smartphones in terms of sales generation globally. Another important trend is that apps are preferred for mobile shopping over mobile browsers.

Furthermore, the power of mobile devices in retail has gone beyond the pure online shopping. Consumers worldwide are using their mobile phones while in-store to compare prices, scan quick response codes and make purchases. This fusion of mobile and physical is in line with the general omnichannel trend that has formed on the global retail market.

Asia-Pacific is one of the global leaders last year in terms of usage of mobile for online shopping. Over half of online shoppers there made purchases via mobile devices. In South Korea, close to a third of shoppers did so on a weekly basis, with the share of M-Commerce on the total online sales topping one-third in the third quarter of 2014. In Japan, young female smartphone users under 30 years old had the highest propensity to shopping on mobile. In China, the number of mobile shoppers grew to more than two hundred millions, while in India the share of mobile shoppers on online buyers in the cities increased from just over 20% to more than a half. Meanwhile, in South East Asia, Singapore was leading in terms of mobile shopper penetration last year, followed by Indonesia.

Questions Answered in This Report

  • What are the major M-Commerce trends?
  • How fast is M-Commerce growing in the Asian markets?
  • What is the size of M-Commerce and its share on the total B2C E-Commerce in the key markets of the region?

Covered Countries/Regions:

Asia-Pacific, China, Japan, South Korea, Australia, India, Indonesia, Philippines

Companies mentioned:

  • Alibaba
  • eBay
  • Wireless Taobao
  • Amazon
  • Google

SAMPLES

For individual Market Report purchases:

  • 1. A “Single User License” means that only one (1) individually named user of an organization shall be entitled to access the report
  • 2. A “Site License” means that up to ten (10) users within a given geographical location (i.e. country) of an organization shall be entitled to access the report
  • 3. A “Global Site License” means that up to ten (10) worldwide users of an organization shall be entitled to access the report

In all cases, the term “organization” refers to the purchaser's specific company only and excludes any third parties, including affiliates. All purchases are bound by yStats.com GmbH & Co. KG official terms & Conditions.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global

  • M-Commerce Overview and Trends, March 2015
  • Breakdown of Frequency of Mobile Purchase, by Smartphone and Tablet, in % of Online Shoppers, September 2014
  • App and Browser Usage for Mobile Shopping, in % of Mobile Shoppers, November 2014
  • Mobile Broadband Subscriptions per 100 Inhabitants, by Regions, 2014
  • Share of Online Shoppers Using Mobile Phones to Shop Online, by Regions, in %, March 2014
  • Share of Smartphone Users Who Make Purchases via Smartphone at Least Once a Week, in %, by Selected Countries, March 2014
  • Actions Conducted With Mobile Phones While Being In Store, incl. Purchase, in % of Consumers with Mobile Phone, 2014
  • Share of Consumers with Mobile Phone Comparing Prices via Mobile While Being In Store, in %, by Selected Countries, 2014
  • M-Commerce Overview and Trends, March 2015

3. Asia-Pacific

  • 3.1. Regional
    • Smartphone User Penetration, in % of Population, 2012 - 2018f
    • Mobile Shopper Penetration, by Selected Countries in South East Asia, in % of Smartphone Users, July 2014
    • Devices Most Used for Online Shopping, incl. Mobile, by Selected Countries in South East Asia, Compared to Global Average, in % of Online Shoppers, Q1 2014
  • 3.2. China
    • Number of Mobile Internet Users, in millions and in % of Total Internet Users, 2010 - 2014
    • Number of Mobile Shoppers, in millions and in % of Mobile Internet Users, 2012 - 2014
    • M-Commerce Sales, in CNY billion, and in % Year-on-Year Change, 2011-2015f
    • Share of M-Commerce on Total E-Commerce Sales, in %, 2011-2017f
    • M-Commerce Sales, in CNY billion, and in % Year-on-Year Change, 2011-2017f
    • Share of M-Commerce on Total E-Commerce Sales, in %, 2011-2017f
    • Breakdown of the M-Commerce Sales, by Players, in %, Q3 2014e
  • 3.3. Japan
    • Mobile Device Ownership, by Smartphone and Tablet, in % of Households, 2010 - 2013
    • Mobile Shopper Penetration, in % of Smartphone Users, August 2014
    • Mobile Shopper Penetration, in % of Smartphone Users, by Age and Gender, August 2014
  • 3.4. South Korea
    • M-Commerce Sales, in KRW trillion, Q1 2013 - Q3 2014
    • Share of M-Commerce on Total E-Commerce Sales, in %, Q1 2013 - Q3 2014
    • Breakdown of M-Commerce Sales by Product Categories, in KRW billion, Q1 2014 - Q3 2014
    • Breakdown of E-Commerce Utilization, by Device, in %, by Age Groups, September 2014
  • 3.5. Australia
    • Mobile Shopper Penetration, in % of Individuals, 2014e
    • M-Commerce Sales, in AUD billion, 2014 & 2019f
    • Breakdown of M-Commerce Sales, by Categories, in % and in AUD billion, 2014e
  • 3.6. India
    • Mobile Shopper Penetration, in % of Urban Online Shoppers, 2012 & 2014
    • Share of M-Commerce on Total E-Commerce Sales, in %, 2014e & 2017f
    • Most Popular M-Commerce Applications, by Provider, in million Installs, December 2014e
  • 3.7. Indonesia
    • Devices Most Used for Online Shopping, incl. Mobile, in % of Online Shoppers, Q1 2014
  • 3.8. Philippines
    • Product Categories Purchased via Mobile Phones, in % of Mobile Internet Users, June 2014
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