表紙
市場調査レポート

世界のオンラインゲーム市場概要

Global Online Gaming Market Snapshot 2014

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 296956
出版日 ページ情報 英文 38 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
Back to Top
世界のオンラインゲーム市場概要 Global Online Gaming Market Snapshot 2014
出版日: 2014年03月03日 ページ情報: 英文 38 Pages/Charts
概要

オンラインゲーム市場は2017年まで年間一桁台の成長率で成長すると予測されています。それまでに、オンラインゲーム支出はほとんどゲーム機の支出レベルに達すると予測されています。同時に、モバイルゲームはビデオゲーム市場で最も急速に成長するセグメントになると予測されています。モバイルデバイスでのゲームプレイは、既に世界にインターネットユーザーの主要な活動となっており、オンラインゲームを僅かに上回っています。ソーシャルゲームも産業で急成長しており、ビデオゲーム市場全体に占めるシェアを拡大しています。モバイル・ソーシャルゲームは双方とも年間20%前後で拡大し、オンラインゲーム市場全体の成長率を上回ると予測されています。

当レポートは、世界のオンラインゲーム市場について調査し、オンライン・モバイル・ソーシャルゲームの動向・収益・シェア、およびゲーマーのゲーム利用動向などに関する統計データを提供しており、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 動向

  • オンラインゲーム動向
  • モバイルゲーム動向
  • ソーシャルゲーム動向
  • オンラインゲームペイメントの動向
  • オンラインゲームのM&A動向

第3章 収益・シェア

  • オンラインゲーム収益:前年比変化
  • 世界のゲーム収益内訳:セグメント別
  • モバイルゲーム収益:前年比変化
  • ビデオゲーム収益全体に占めるモバイルゲームのシェア
  • モバイルゲーム収益:推計・予測
  • ゲーム市場全体に占めるモバイルゲームのシェア
  • モバイルゲーム収益:スマートフォン、タブレット別および総計
  • モバイルゲーム収益、前年比成長率、モバイルゲームユーザー総数、有料モバイルゲームユーザー数、ユーザー1人あたりの月平均支出額:地域別
  • オンラインゲーム購入の平均取引額:ゲーム機型のゲームおよびアプリケーション型のビデオゲーム
  • ソーシャルゲーム収益およびオンラインゲーム・ビデオゲーム市場全体に占めるソーシャルゲームのシェア

第4章 ゲーマー

  • インターネットユーザーに占めるオンラインゲーマーのシェア
  • オンラインゲーマーの内訳:性別
  • 1日当たりのオンラインゲーマーの平均数:地域別
  • オンラインゲームビジター1人あたりの1日当たりの平均利用時間:地域別
  • オンライン・モバイルゲーム活動、インターネットユーザー比

第5章 企業・ゲーム

  • トップ15社:ゲーム収益別
  • 主要モバイルゲーム企業:収益10億米ドル以上
  • facebookゲームアプリケーションのトップ5:月平均ユーザー推計
  • オンラインゲームのトップ10:基本プレイ無料ゲームの収益別
目次
Product Code: 1069

Online gaming increases worldwide, with trends toward social and mobile games.

The online gaming market is forecasted to grow by a high one-digit percentage point annually in the years leading up to 2017. By then, online gaming spending is expected to almost reach the level of console spending. At the same time, mobile games are predicted to be the fastest growing segment of the video game market. Game-plalying on mobile devices has already become a major activity of Internet users worldwide, slightly ahead of online gaming. Also social gaming is a fast growing industry, taking up an increasing share of the total video gaming market. Both segments are forecasted to outpace the total online gaming market in terms of growth, increasing by around 20% annually.

Worldwide, over 40% of internet users play games online, with males accounting for slightly more than half of the total gaming audience. The Asia-Pacific region has the largest number of players, but North America and Europe lead in terms of regular engagement in game-playing. Regarding payment for playing, credit cards still dominate the gaming landscape, but the use of alternative payments such as EWallets is on the rise, and alternative payments dominate in emerging markets.

The top three gaming companies by revenues worldwide in 2013 were Tencent, Activision Blizzard and Electronic Arts. Companies specializing in the fast-growing mobile gaming market are DeNA, GnugHo Online and Supercell. The leading online games by free-to-play revenues were CrossFire, League of Legends, Dungeon Fight Online and World of Tanks. In the social game category, the most popular gaming apps last year were Candy Crush Saga, Pet Rescue Saga and Farm Heroes Saga.

SAMPLE OUTPUT: STATISTICS

SAMPLE OUTPUT: RANKING

For individual Market Report purchases:

  • 1. A “Single User License” means that only one (1) individually named user of an organization shall be entitled to access the report
  • 2. A “Site License” means that up to ten (10) users within a given geographical location (i.e. country) of an organization shall be entitled to access the report
  • 3. A “Global Site License” means that up to ten (10) worldwide users of an organization shall be entitled to access the report

In all cases, the term “organization” refers to the purchaser's specific company only and excludes any third parties, including affiliates. All purchases are bound by yStats.com GmbH & Co. KG official terms & Conditions.

Table of Contents

1. Management Summary

2.Trends

  • Online Gaming Trends, 2014
  • Mobile Gaming Trends, 2014
  • Social Gaming Trends, 2014
  • Trends in Online Gaming Payment, 2014
  • Online Gaming Mergers and Acquisitions Trends, 2014

3. Revenues & Shares

  • Online Gaming Revenues, in USD billion and in % Year-on-Year Change, 2012-2015f
  • Breakdown of the Global Gaming Revenues, by Segment, in % and in USD billion, 2013e
  • Mobile Gaming Revenues, in USD billion and in % Year-on-Year Change, 2012-2015f
  • Share of Mobile Gaming on Total Video Gaming Revenues, in %, 2012 - 2015f
  • Mobile Gaming Revenues, 2013e & 2018f
  • Share of Mobile Gaming on Total Gaming Market, 2013e & 2016f
  • Mobile Gaming Revenues, in USD billion, by Smartphones, Tablets and Total, 2012, 2013e, 2016f
  • Mobile Gaming Revenues, in USD billion, Year-on-Year Growth, in %, Total Number of Mobile Gaming Users, in millions, Number of Mobile Gaming Users who Pay, in millions and Average Monthly Spending per Player, in USD, by Region, 2013e
  • Average Transaction Value of Online Gaming Purchases, by Console-Based Games and App-Based Video Games, 2013
  • Social Gaming Revenues, in EUR billion, and Share of Social Gaming on Online Gaming and Total Video Gaming Market, in %, 2012 & 2016f

4. Gamers

  • Share of Online Gamers on Total Internet Users, in %, 2013
  • Breakdown of Online Gamers, by Gender, in %, 2013
  • Average Number of Daily Online Gamers, in millions, by Region, April 2013
  • Average Time Spent per Visitor on Online Gaming Daily, in Minutes, by Region, April 2013
  • Gaming Activities, Incl. Online and Mobile, in % of Internet Users, Q2 2011 & Q3 2013

5. Companies & Games

  • Top 15 Companies by Gaming Revenues, in USD million, H1 2013
  • Leading Mobile Gaming Companies with Revenues over USD 100 million, 2013
  • Top 5 Facebook Gaming Apps, by Estimated Monthly Average Users, in millions, November 2013
  • Top 10 Online Games, by Free-to-Play Revenues, in USD million, 2013
Back to Top