株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

欧州のMコマース調査

Europe M-Commerce Snapshot 2015

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 254765
出版日 ページ情報 英文 58 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
欧州のMコマース調査 Europe M-Commerce Snapshot 2015
出版日: 2015年03月17日 ページ情報: 英文 58 Pages/Charts
概要

モバイルショッピングは欧州で定着しています。西欧諸国はスマートフォン・タブレット普及率が世界ランキングの上位に位置しています。中欧ではドイツがスマートフォン/タブレット所有者に占めるモバイル購買客の普及率でトップに立っており、2013年に総オンライン小売り売上の10%以上をMコマース売上が占めました。西欧地域では英国が総B2C E-コマース売上に占めるモバイル小売りのシェアでトップに立っており、スマートフォンによる売上よりもタブレットによる売上の成長が速くなっています。東欧のロシアではモバイルインターネットユーザーの約3分の1がオンラインで製品を購入しています。

当レポートでは、欧州における欧州のMコマース市場について調査分析し、地域・国別の市場動向をまとめてお届けいたします。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 世界の動向&比較

  • Mコマース概要および動向
  • モバイル購買の頻度内訳:スマートフォン・タブレット
  • モバイル購買におけるアプリケーションとブラウザの利用状況
  • モバイルブロードバンド加入者数(国民100人当たり):地域別
  • 携帯電話を使ったオンライン購買客数の割合:地域別
  • 週に最低1回はスマートフォンでオンラインショッピングをする加入者の割合:主要国
  • 店内で携帯電話を使用する加入者の割合(買い物を含む)
  • 買い物中に店内で携帯電話を使って価格比較をする消費者の割合:主要国

第3章 欧州

  • 地域動向
    • スマートフォン/タブレット別オンライン購買普及率(EU5カ国):インターネットユーザー、国別
    • B2C E-コマース全体に占めるM-コマースの売上シェア
  • 英国
  • ドイツ
    • M-コマースの売上額:デバイス別
    • B2C E-コマース全体に占めるM-コマースの売上シェア
    • M-コマースの売上額
    • M-コマースの売上の内訳:スマートフォン/タブレット別
    • スマートフォンでアクセスされる小売業者のサイト/アプリ:スマートフォン所有者アクセス率
    • スマートフォンでアクセスされる小売業者のサイト/アプリ(モバイル用サイト/アプリ経由):スマートフォン所有者アクセス率
  • フランス
    • モバイル購買普及率:年齢層別/性別、オンライン購買客
    • B2C E-コマース全体に占めるM-コマースの売上シェア
    • 最近のM-コマース購買内訳:製品カテゴリー別
    • M-コマースで使われるデバイス:モバイル購買客
  • ロシア
    • モバイル購買客数
    • モバイル購買客数:スマートフォン別、タブレット別M-コマースの売上額
    • B2C E-コマース全体に占めるM-コマースの売上シェア
    • モバイル購買普及率:スマートフォン所有者、都市の規模別
  • イタリア
    • スマートフォンからのM-コマース売上額
    • B2C E-コマース全体に占めるスマートフォンによるM-コマースの売上シェア
    • B2C E-コマース全体に占めるM-コマースの売上シェア
  • スペイン
    • モバイル購買普及率:インターネットユーザー
    • M-コマースの売上額
  • オランダ
    • M-コマースの売上額
    • M-コマースの売上の内訳:スマートフォン/タブレット別
    • B2C E-コマース全体に占めるM-コマースの売上シェア
  • トルコ
    • インターネット接続用デバイス:インターネットにアクセスする世帯数において
    • オンライン支出の内訳:デバイス別(携帯電話を含む)
  • ポーランド
    • モバイル購買普及率:年齢層別/性別、インターネットユーザー
    • モバイル購買普及率:スマートフォン所有者
    • オンライン購買に使われるデバイス:オンライン購買客
  • スウェーデン
    • オンライン購買に使われるデバイス:オンライン購買客

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 1184

Questions Covered in the report:

  • What are the major M-Commerce trends?
  • How fast is M-Commerce growing in European markets?
  • What is the size of M-Commerce and its share on the total B2C E-Commerce in the key markets of the region?

One third of online shoppers in Europe bought from mobile

Europe is the global leader in terms of mobile broadband penetration, though by mobile shopper penetration on online buyers it was behind such leaders as Asia-Pacific and the Middle East and Africa. One-third of online shoppers in Europe used their mobile phones to shop last year.

In the UK, the share of M-Commerce sales via smartphones was below that of tablets in 2014 and is forecasted to decrease further in the coming years. Both in Germany and France the share of M-Commerce was a small double-digit figure, and mobile shopper penetration on online shoppers in these two countries was also similar. Meanwhile, both in Russia and in Italy M-Commerce sales were estimated to double last year, while in Spain they more than tripled. In Poland and Turkey, smartphones were ahead of tablets in share of online shoppers using the device to make purchases over the Internet.

Europe-based international E-Commerce merchants take part in the mobile commerce boom. Cnova, a public E-Commerce company controlled by the French Casino Group, saw a double-digit share of gross merchandise value of its Cdiscount unit coming from mobile in the last quarter of 2014, an increase of over 50% compared to a year ago. Meanwhile, another prominent international player, Germany-based Otto Group, announced investment of a double-digit million Euro figure in tech startups, including those working in the mobile field.

For individual Market Report purchases:

  • 1. A "Single User License" means that only one (1) individually named user of an organization shall be entitled to access the report
  • 2. A "Site License" means that up to ten (10) users within a given geographical location (i.e. country) of an organization shall be entitled to access the report
  • 3. A "Global Site License" means that up to ten (10) worldwide users of an organization shall be entitled to access the report

In all cases, the term "organization" refers to the purchaser's specific company only and excludes any third parties, including affiliates. All purchases are bound by yStats.com GmbH & Co. KG official terms & Conditions.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global

  • M-Commerce Overview and Trends, March 2015
  • Breakdown of Frequency of Mobile Purchase, by Smartphone and Tablet, in % of Online Shoppers, September 2014
  • App and Browser Usage for Mobile Shopping, in % of Mobile Shoppers, November 2014
  • Mobile Broadband Subscriptions per 100 Inhabitants, by Regions, 2014
  • Share of Online Shoppers Using Mobile Phones to Shop Online, by Regions, in %, March 2014
  • Share of Smartphone Users Who Make Purchases via Smartphone at Least Once a Week, in %, by Selected Countries, March 2014
  • Actions Conducted With Mobile Phones While Being In Store, incl. Purchase, in % of Consumers with Mobile Phone, 2014
  • Share of Consumers with Mobile Phone Comparing Prices via Mobile While Being In Store, in %, by Selected Countries, 2014
  • M-Commerce Overview and Trends, March 2015

3. Europe

  • 3.1. Regional
    • Online Shopper Penetration in the EU5, by Smartphone and Tablet, in % of Internet Users, by Country, 2014e
    • Share of M-Commerce on Total B2C E-Commerce Sales in the EU7, 2014e & 2018f
  • 3.2. UK
    • M-Commerce Sales, by Device, in GBP billion, 2012 - 2018f
    • Share of M-Commerce on Total B2C E-Commerce Sales, in %, 2012-2018f
    • M-Commerce Sales, in GBP billion, Q1 2014 - Q3 2014
    • Breakdown of M-Commerce Sales, by Smartphones and Tablets, in %, Q4 2014
    • Share of M-Commerce on Total B2C E-Commerce Sales, in %, Q1 2013 - Q4 2014
    • Retail Websites/Applications Accessed via Smartphone, in % of Smartphone Owners, March 2014
    • Retail Websites and Applications Accessed via Smartphone, by Mobile Website and Mobile Application, in % of Smartphone Owners Accessing, March 2014
  • 3.3. Germany
    • Mobile Shopper Penetration, by Age and Gender, in % of Online Shoppers, 2014
    • Share of M-Commerce on Total B2C E-Commerce Sales, in % and in EUR billion, 2013
    • Breakdown of the Last M-Commerce Purchase, by Product Categories, in % of Mobile Shoppers, August 2014
    • Devices Used in M-Commerce, in % of Mobile Shoppers, August 2014
  • 3.4. France
    • Mobile Shopper Penetration, by Tablet and Smartphone, in % of Online Shoppers Who Own Tablet/Smartphone, 2013 & 2014
    • Share of M-Commerce on Total B2C E-Commerce Sales, in % and in EUR billion, 2014
    • Products Purchased in M-Commerce via Smartphones, in % of Mobile Shoppers, 2014 & 2015f
  • 3.5. Russia
    • Number of Mobile Shoppers, in millions, 2012 & 2013
    • Number of Mobile Shoppers, by Smartphone and Tablet, in millions, 2013 & 2014
    • M-Commerce Sales, in USD billion, 2013 & 2014e
  • 3.6. Italy
    • M-Commerce Sales from Smartphones, in EUR billion, 2013 & 2014
    • Share of M-Commerce from Smartphones on Total B2C E-Commerce Sales, in %, 2014e
    • Share of M-Commerce on Total B2C E-Commerce Sales, in %, 2014e
  • 3.7. Spain
    • Mobile Shopper Penetration, in % of Internet Users, 2011 - 2013
    • M-Commerce Sales, in EUR billion, 2013 & 2014e
  • 3.8. Netherlands
    • M-Commerce Sales, in EUR million, H2 2012, H1 2013, H2 2013
    • Breakdown of M-Commerce Sales, by Smartphones and Tablets, in % and in EUR million, H2 2013
    • Share of M-Commerce on Total B2C E-Commerce Sales, in %, H2 2013
  • 3.9. Turkey
    • Devices Used to Connect to the Internet, in % Households with Internet Access, Q1 2014
    • Breakdown of Online Spending, by Device, incl. Mobile, in %, 12 Months to October 2014
  • 3.10. Poland
    • Smartphone Penetration by Age Group, in % of Internet Users, May 2013 & May 2014
    • Mobile Shopper Penetration on Smartphone Owners, in %, May 2014
    • Devices Used for Shopping Online, in % of Online Shoppers, March 2014
    • Share of M-Commerce on Total B2C E-Commerce Sales, in %, 2013 & 2014e
    • Mobile Shopper Penetration, in % of Smartphone Owners, by Size of City of Location, 2014
  • 3.11. Sweden
    • Devices Used for Shopping Online, in % of Online Shoppers, Q3 2014
Back to Top