表紙
市場調査レポート

南アフリカのB2C Eコマース市場

South Africa B2C E-Commerce Market 2016

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 239716
出版日 ページ情報 英文 51 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
南アフリカのB2C Eコマース市場 South Africa B2C E-Commerce Market 2016
出版日: 2016年05月19日 ページ情報: 英文 51 Pages/Charts
概要

当レポートは、南アフリカの企業消費者間Eコマース (B2C Eコマース) 市場について調査分析し、B2C Eコマースの現況と見通し、アフリカ・世界のその他諸国とのB2C Eコマース関連指標の比較、主なB2C Eコマース動向、およびオンラインショッピング市場における主な競合企業などについてまとめ、お届け致します。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 地域および世界の比較

  • B2C Eコマース売上の内訳:地域別、中東・アフリカ含む
  • オンライン購買客の普及率:地域別、インターネットユーザー比、中東・アフリカ含む
  • B2C Eコマース売上
  • オンラインショッピングを好む消費者のシェア (少なくとも週に1回はインターネットに接続する消費者):主要国別、南アフリカ、ナイジェリア含む
  • 主なオンライン活動(少なくとも週に1回はインターネットに接続する消費者):主要国別、南アフリカ、ナイジェリア含む
  • オンライン購買客がオンラインで購入する製品の分類:主要国別、南アフリカ、ナイジェリア含む
  • オンラインショッピングの目的 (少なくとも週に1回はインターネットに接続する消費者) :主要国別、南アフリカ、ナイジェリア含む
  • 毎週・毎月オンラインでショッピングする消費者のシェア:主要国・地域別、南アフリカ、ナイジェリア含む
  • オンライン購買客の普及率、回答者比:エジプト、ケニア、モロッコ、ナイジェリアおよび南アフリカ
  • オンラインペイメント取引の安全性に関する懸念のため、オンラインでショッピングをしないとした回答者のシェア:エジプト、ケニア、モロッコ、ナイジェリアおよび南アフリカ、ほか

第3章 概要

  • B2C Eコマースの概要および国際比較

第4章 動向

  • 携帯電話所有者に占めるスマートフォン普及率およびインターネットにアクセスするためスマートフォンを利用するインターネットユーザーのシェア
  • モバイル経由で購入するスマートフォンユーザーのシェア
  • 活発なモバイルインターネットユーザーにおけるモバイル購買客のシェア
  • 外国のウェブサイトにおけるオンライン支出のシェア
  • 越境購入の障壁:オンライン購買客比

第5章 売上 & シェア

  • B2C Eコマースの売上
  • 総小売り売上に占めるB2C Eコマースのシェア

第6章 ユーザー & 購買客

  • インターネット普及率、個人比
  • 世帯に占めるインターネット普及率:家庭、その他の場所におけるアクセス別
  • 家庭におけるインターネットアクセスの種類:都市、郊外、地方、および全体
  • インターネットユーザー数
  • オンライン購買客数

第7章 製品

  • 「衣料品・アクセサリー」を含むオンラインで購入した製品:オンライン購買客比

第8章 ペイメント

  • オンラインショッピングトランザクションの内訳:ペイメント手段別
  • B2C Eコマースで用いられるオンラインペイメント手法、オンライン購買客比
  • B2C Eコマースで好まれるオンラインペイメント手法の内訳:オンライン購買客比
  • B2C Eコマースで用いられるクレジットカード:ブランド別、クレジットカードで支払うオンライン購買客比

第9章 配達

  • 好きな配達時間の内訳、オンライン購買客比、ピックアップおよび代金引換オプションの使用を望むオンライン購買客のシェア

第10章 企業

  • B2C Eコマース企業の概要
  • 最も訪問の多いEコマースウェブサイト、アクティブインターネットユーザー比
  • Eコマースウェブサイトのトップ10:ユニークビジター数別
  • 「衣料品・アクセサリー」が購入されるEコマースウェブサイト:衣料品・アクセサリーを購入するオンライン購買客比

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 1266

OVERVIEW

Key Findings:

Consumer demand drives up B2C E-Commerce sales in South Africa

South Africa is one of the largest B2C E-Commerce markets in Africa and also among the regional leaders in Internet and mobile phone penetration, the new report by yStats.com shows. While only about half of South Africa's population has Internet access and just one third of Internet users made purchases online in 2015, the demand for online shopping services is growing. The share of Internet users who plan to make purchases online is nearly twice as high as the share of those who already buy over the Internet. In 2016, B2C E-Commerce sales in South Africa are predicted by multiple sources to grow at a double-digit rate and break the threshold of 1% of total retail sales.

Faster and more flexible delivery are cited among the top five factors that could help drive Internet retailing in South Africa still further. The lack of trust in delivery is reflected in the ranking of the product categories most purchased by online shoppers in South Africa in 2015, as cited in yStats.com's report. This ranking is topped by digital and small item purchases, such as ticket reservations and books. Payment safety is another online shoppers' concern, as safer payment is desired by two-thirds of them.

Some of South Africa's prominent E-Commerce companies include online mass merchant and marketplace Takealot.com, which joined forces with another online retailer, Kalahari.com in 2015, according to yStats.com's findings. Specialist online retailers, such as consumer electronics merchant Makro and clothing merchant Zando are also among the leaders. Moreover, foreign E-Commerce platforms such as Amazon.com, Ebay.com and Alibaba.com are among popular destinations for South Africa's Internet users, indicating further potential for the cross-border online shopping trend.

Questions Covered in the report:

  • What is the market size of B2C E-Commerce in South Africa and how large will it become in the next five years?
  • Which are the main drivers and challenges to online retail development in South Africa?
  • Which important trends have emerged in South Africa's Internet retailing?
  • What do online shoppers in South Africa buy and how do their pay for their purchases?

COUNTRIES COVERED

South Africa.

COMPANIES MENTIONED

  • Alibaba.com
  • Bidorbuy.co.za
  • Goldman Sachs
  • Makro
  • Naspers
  • Silvertree Internet Holdings
  • Woolworths
  • Amazon.com
  • eBay.com
  • Kalahari.com
  • MTN
  • PriceCheck
  • Takealot.com
  • Zando

SAMPLE CHARTS

Table of Contents

1. MANAGEMENT SUMMARY

2. OVERVIEW AND INTERNATIONAL COMPARISONS

  • B2C E-Commerce Market Overview, May 2016
  • Internet Penetration in South Africa, in % of Individuals, Compared to Egypt, Kenya, Morocco, Nigeria, 2014
  • Internet Penetration in South Africa, by Age Group, Gender and Total, in % of Adults, Compared to Burkina Faso, Ethiopia, Ghana, Kenya, Nigeria, Senegal, Tanzania, Uganda, May 2015
  • Breakdown of Mobile Phone Ownership in South Africa, by Smartphone, Other Mobile Phone and No Mobile Phone, in % of Adults, Compared to Burkina Faso, Ethiopia, Ghana, Kenya, Nigeria, Senegal, Tanzania, Uganda, May 2015
  • Number of Mobile Phone Users in South Africa, in millions, and Mobile Phone User Penetration, in % of Population, Compared to Nigeria and Egypt, 2013 - 2019f
  • Number of Smartphone Users in South Africa, in millions, and Smartphone User Penetration, in % of Mobile Phone Users, Compared to Nigeria and Egypt, 2013 - 2018f

3. TRENDS

  • Breakdown of Internet Subscriptions by Type, in % and in millions, September 2015
  • Breakdown of Devices Used to Access the Internet, in % of Internet Users, January 2016
  • Devices Used for Shopping Online, in % of Online Shoppers, 2013 & 2014
  • Shopping-Related Activities Carried out via Mobile Internet, in % of Mobile Internet Users, August 2015
  • Share of Online Shoppers Who Check a Retailer's Flyer Online to Ensure They Get the Best Deal Prior to Purchasing, in %, October 2015
  • Breakdown of Online Shopping Destinations, by Cross-Border and Domestic, in % of Online Shoppers, 12 Months to October 2015

4. SALES & SHARES

  • B2C E-Commerce Sales, in ZAR billion, 2014 & 2018f
  • B2C E-Commerce Sales, in ZAR billion, 2015 & 2020f
  • B2C E-Commerce Sales, in ZAR billion, 2012 - 2016f
  • B2C E-Commerce's Share of Total Retail Sales, 2014 & 2016f
  • B2C E-Commerce's Share of Total Retail Sales, 2011 - 2020f

5. USERS & SHOPPERS

  • Internet Penetration, in % of Individuals, 2010 - 2014
  • Breakdown of Internet Users, by Age and Gender, in %, January 2016
  • Activities Carried Out Online, in % of Internet Users, October 2015
  • Share of Internet Users Shopping Online, in %, and Share of Internet Users Planning to Shop Online in the Future, in %, 2014
  • Number of Online Shoppers, in millions, 2012-2014

6. PRODUCTS

  • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, October 2015
  • Top 3 Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, October 2015

7. PAYMENT

  • Payment Methods Used in Online Shopping, in % of Online Shoppers, October 2015
  • Share of Online Transactions Paid with Credit/Check Card, in %, 2015e
  • Share of Internet Users Who Do Not Shop Online Due to Lack of Trust to Online Payment, in % of Respondents, 2014

8. DELIVERY

  • Key Drivers for Online Shopping, incl. Delivery, in % of Online Shoppers, 2014
  • Share of Online Shoppers Who Are Concerned About Deliveries Arriving When They Are Not At Home, October 2015

9. PLAYERS

  • B2C E-Commerce Players Overview, April 2016
  • Top 10 E-Commerce Websites, by Website Rank, May 2016, incl. Category, Website Visits, in millions, April 2016, and Share of Traffic from South Africa, 3 Months to May 2016
Back to Top