株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

韓国のB2C Eコマース市場

South Korea B2C E-Commerce Sales Forecasts: 2015 to 2018

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 226470
出版日 ページ情報 英文 25 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
Back to Top
韓国のB2C Eコマース市場 South Korea B2C E-Commerce Sales Forecasts: 2015 to 2018
出版日: 2015年07月24日 ページ情報: 英文 25 Pages/Charts
概要

当レポートでは、韓国の企業消費者間(B2C)Eコマース市場について調査分析し、主要動向、収益、小売の総売上高に対するB2C Eコマースのシェア、製品カテゴリー、インターネットユーザー/買い物客、主要企業など、韓国のオンライン小売に関する情報を提供して、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 サマリー

第2章 動向

  • 韓国のインターネット利用とB2C Eコマースの動向
  • 韓国のインターネット活動
  • 韓国のオンラインショッピング:デバイス別
  • 韓国のB2C Eコマースの決済方法
  • 韓国のB2C Eコマース配信の動向
  • 韓国のインターネットユーザー一人当たりのB2C Eコマース平均支出額
  • 韓国のオンラインゲーム市場
  • 韓国のモバイルゲーム市場

第3章 売上

  • 韓国のB2C Eコマース売上高

第4章 シェア

  • 世界のB2C Eコマース総売上高に対する韓国のB2C Eコマース売上高のシェア
  • 韓国の小売の総売上高に対するB2C Eコマース売上高のシェア

第5章 製品

  • 韓国のEコマース売上高:製品カテゴリー別
  • 韓国のソーシャルコマース製品カテゴリー

第6章 ユーザー/買い物客

  • 韓国のインターネットユーザー数
  • 韓国のインターネットユーザー数の内訳:性別
  • 韓国のインターネットユーザー数の内訳:年代別
  • 韓国のブロードバンド加入者数
  • 韓国の住民100人当たりのブロードバンド加入者数:ドイツ、米国、OECD平均との比較
  • 韓国のブロードバンド加入者数:アクセス技術別、OECD平均との比較
  • 韓国のソーシャルコマース普及率:年代別
  • 韓国のオンライン買い物客数:性別、年代別

第7章 主要企業

  • 韓国のB2C EコマースWebサイト上位30:ユニークビジター数ランキング
  • プロファイル:Gmarket.co.kr
  • プロファイル:11st.co.kr
  • プロファイル:Lotte.com

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 1212

OVERVIEW

Questions Covered in the report:

  • What are the current B2C E-Commerce sales in South Korea and how are they forecasted to develop in the future?
  • How does South Korea compare to other major B2C E-Commerce markets globally and in Asia-Pacific?
  • What is South Korea's share of global online retail and how is it expected to change?
  • How is the share of online retail in total retail sales predicted to change in the next several years?
  • What are some of the main trends in B2C E-Commerce in South Korea?

Key Findings:

South Korea is Forecasted to Maintain Its Position as Asia's Leader in Online Share of Retail Sales

South Korea is one of the most attractive B2C E-Commerce markets worldwide, ranking in the top 10 by B2C E-Commerce sales globally and third in its region, after China and Japan. It is also one of the world's leaders in mobile commerce, with one third of smartphone users making purchases on their devices at least once a week, as of last year. With triple-digit growth rates, M-Commerce's share of online retail sales amounted to one third in 2014.

Overall B2C E-Commerce in South Korea is predicted to grow at lower rates than M-Commerce, but still ahead of below the 5% annual growth rate forecasted for total retail in the country in the next few years. Selected major primary sources concur on the average annual rate of around 10%. Due to high discrepancy in growth rates of total and online retail, the share of the latter is predicted to grow still further, already being the highest of the Asia's top 3.

Among the companies prospering South Korea's online shopping boom are merchants such as SK Planet, CJ O Shopping and GS Home Shopping. Also eBay retains a significant share of the online retail market and other foreign-based E-Commerce merchants benefit from the cross-border trend, with the number of orders from overseas increasing over the past few years.

COMPANIES MENTIONED

  • CJ O Shopping
  • GS Home Shopping
  • SK Planet
  • Ebay Korea
  • Hyundai Home Shopping Network Corp
  • Woori Home Shopping

For individual Market Report purchases:

  • 1. A “Single User License” means that only one (1) individually named user of an organization shall be entitled to access the report
  • 2. A “Site License” means that up to ten (10) users within a given geographical location (i.e. country) of an organization shall be entitled to access the report
  • 3. A “Global Site License” means that up to ten (10) worldwide users of an organization shall be entitled to access the report

In all cases, the term “organization” refers to the purchaser's specific company only and excludes any third parties, including affiliates. All purchases are bound by yStats.com GmbH & Co. KG official terms & Conditions.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Market Overview and International Comparisons

  • B2C E-Commerce Market Overview and International Comparisons, June 2015
  • Share of 8 Leading B2C E-Commerce Markets of Global B2C E-Commerce Sales, by Country and Total, in %, 2015f & 2018f
  • CAGR of B2C E-Commerce Sales of 8 Leading B2C E-Commerce Markets, in %, by Minimum and Maximum CAGR Forecast, by Country, 2015f – 2018f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in 8 Leading B2C E-Commerce Markets, by Country, in %, 2015f & 2018f
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, and Share of Total Retail in the Respective Country, in %, by China, Japan and South Korea, 2014 & 2019f

3. Overview of B2C E-Commerce Sales & Shares Forecasts

  • Overview of B2C E-Commerce Sales Forecasts, in USD billion, by Comparative Estimates, Ranked by CAGR, 2013 – 2019f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, by Official Statistics, 2014, and Comparative Estimates & Forecasts, 2013 – 2019f
  • Share of Global B2C E-Commerce Sales, in %, 2015f & 2018f

4. B2C E-Commerce Sales Forecasts

  • B2C E-Commerce Sales, in KRW trillion, and in % Year-on-Year Change, 2012 – 2015f
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, 2013 & 2018f
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, and in % Year-on-Year Change, 2013 – 2018f
  • B2C E-Commerce Sales, in USD billion, 2009, 2014 & 2019f
Back to Top