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市場調査レポート

インドのB2C Eコマース市場 (2015年)

India B2C E-Commerce Market 2015

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 225703
出版日 ページ情報 英文 74 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
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インドのB2C Eコマース市場 (2015年) India B2C E-Commerce Market 2015
出版日: 2015年09月16日 ページ情報: 英文 74 Pages/Charts
概要

インドのB2C Eコマース市場は、巨大な人口やインターネット普及率の上昇、小都市・農村部での組織的小売業の不足などに支えられて成長しています。インドのインターネットユーザー数は、まもなく米国を追い抜いて、中国に次いで世界第2位となる見通しです。過去5年間はオンライン市場成長率の点で、中国がBRIC諸国の首位に立っていましたが、今後5年間はインドが首位となると見られています。他方、B2C Eコマースのユーザー数/売上高シェアがまだ低いことや、利用カテゴリーがオンライン旅行業に限られがちなことなど、まだまだ市場拡大・浸透の余地は残されています。また、インターネット普及率の低さや配送インフラの未整備、クレジットカード普及率の低さなどが、今後解決すべき課題として残されています。

当レポートでは、インドの企業消費者間(B2C)Eコマース市場について調査し、B2C Eコマースの市場規模や成長率、市場成長の主な促進要因、同国のオンライン小売市場の主な特徴、主要企業のプロファイル、世界全体/アジア太平洋地域諸国/他のBRIC諸国との比較といった情報をまとめています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要と国際比較

  • B2C Eコマースの概要と国際比較
  • インターネットユーザー数上位10ヶ国 (インドを含む、通算6年間分)
  • スマートフォンユーザー数上位10ヶ国 (インドを含む、通算6年間分)
  • オンライン購入客の普及率:成人のインターネット利用者に対する比率 (主要国の場合 (インドを含む))
  • オンラインで最も時間を費やしている活動 (週1回以上):インターネットユーザーに対する比率 (主要国の場合 (インドを含む))
  • オンラインショッピングの訪問先 (週1回以上):インターネットユーザーに対する比率 (主要国の場合 (インドを含む))
  • オンラインで購入した製品:オンライン購買客に対する比率 (主要国の場合 (インドを含む))
  • B2C Eコマースの売上高:アジア太平洋地域・BRIC諸国の主要国の場合 (インドを含む) (単位:米ドル、実績値・最新値・予測値)
  • B2C Eコマースの売上高シェア:小売総売上高に対する比率 (主要国の場合 (インドを含む)、通算6年間分)
  • B2C Eコマースの売上高シェア:小売総売上高に対する比率 (BRIC諸国の場合 (インドを含む)、最新値・予測値)
  • B2C Eコマースの売上高の年平均成長率 (CAGR) (BRIC諸国の場合 (インドを含む)、過去・今後6年間分)
  • インターネット普及率:対総人口比 (BRIC諸国の場合 (インドを含む))
  • インターネット普及率:対総人口比 (アジア太平洋地域諸国の場合 (インドを含む)、通算6年間分)
  • 過去3ヶ月以内に1回でもオンラインショッピングを利用した調査回答者の比率 (アジア太平洋地域諸国 (インドを含む))
  • モバイルショッピング普及率:調査回答者に対する比率 (アジア太平洋地域諸国の場合 (インドを含む)、通算3年間分)
  • クロスボーダー・オンラインショッピングの頻度:オンライン購買客に対する比率 (アジア太平洋地域諸国の場合 (インドを含む))

第3章 市場動向

  • B2C Eコマースの概要
  • 最も利用されたオンラインショッピング・プラットフォームの内訳:オンライン購買客に対する比率
  • モバイル購買客の普及率:都市部のオンライン購買客に対する比率
  • Mコマースのシェア:Eコマース全体の売上高に対する比率 (最新値・予測値)
  • スマートフォンで毎週利用しているサービス (現在・将来):都市部のモバイルインターネットユーザーに対する比率
  • デジタルデバイス・ソーシャルメディアの利用状況 (購入前/購入中/購入後):都市部の消費者に対する比率
  • ソーシャルメディアでブランド情報をフォローする可能性:都市部のインターネットユーザーに対する比率
  • クロスボーダーB2C Eコマースで最も人気の高い国:オンライン購買客に対する比率

第4章 売上高・シェア

  • B2C Eコマースの売上高の推移:比較推計 (単位:米ドル、過去6年間分)
  • B2C Eコマース売上高の予測 (観光業を除く):比較推計 (単位:米ドル、今後7年間分)
  • B2C Eコマース売上高の予測 (観光業を含む):比較推計 (単位:米ドル、今後7年間分)
  • B2C Eコマース売上高シェア:小売総売上高に対する比率、比較推計 (単位:米ドル、通算8年間分)
  • インターネットのGDPへの影響度:業種別の内訳 (Eコマース製品・サービスを含む、最新値・予測値)
  • インターネット市場の比率:部門別 (Eコマース・オンライン旅行業を含む、最新値・予測値)

第5章 ユーザー/購買客

  • インターネット普及率:対総人口比 (過去5年間分)
  • インターネットユーザー数および普及率 (通算6年間分)
  • インターネットユーザーのプロファイル:若年層ユーザー/農村部ユーザー比率、男女別、モバイル機器のシェア (最新値・予測値)
  • オンライン購買客の普及率:インターネットユーザーに対する比率 (最新値・予測値)
  • オンライン購買客数

第5章 製品

  • Eコマース売上高の内訳:セグメント別 (金額および比率)
  • オンライン小売売上高の内訳:製品カテゴリー別 (金額および比率)
  • オンラインで最も購入された製品カテゴリーの内訳:オンライン購買客に対する比率

第6章 支払方法

  • オンラインショッピングで人気の高い支払方法の内訳:オンライン購買客に対する比率
  • B2C Eコマースの支払方法の内訳:オンライン購買客に対する比率
  • オンラインショッピングを促す主な要因:オンライン購買客に対する比率

第7章 配送方法

  • B2C Eコマースの配送方法の概要
  • オンラインショッピング・ブランドの選択理由 (配送方法を含む):オンライン購買客に対する比率

第8章 企業

  • B2C Eコマース企業の概要
  • 人気の高いEコマース・ブランドの内訳 (第一/第二選択):オンライン購買客に対する比率
  • ユニークビジター数の最も多いEコマースWebサイト3件
  • ランキング上位の国内EコマースWebサイト10件 (訪問者数、滞在時間数、ページビュー、直帰率を含む)
  • Eコマース分野での最大の投資取引の概要
  • Eコマース分野での未公開株 (プライベートエクイティ) 取引上位20件

分析対象企業

  • Amazon
  • BankBazaar
  • BillDesk
  • Delhivery
  • Ecom Express
  • Foodpanda
  • Freshdesk
  • Homelane
  • Jabong
  • Merucabs
  • Mysmartprice.com
  • OLX
  • Paytm
  • PolicyBazaar
  • Quikr.com
  • Shopclues
  • Urban Ladder
  • Askmebazaar.com
  • BigBasket
  • Caratlane.com
  • eBay
  • Flipkart
  • Freecharge.in
  • Grofers
  • Housing.com
  • LimeRoad.com
  • Myntra
  • Olacabs
  • Oyo Rooms
  • Pepperfry
  • Practo
  • Saavn
  • Snapdeal
  • Zomato Media

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目次
Product Code: 1229

OVERVIEW

Countries Covered: India.

Questions Covered in the report:

  • How large is the B2C E-Commerce market in India and how fast is it projected to grow?
  • What are the main growth drivers and challenges for B2C E-Commerce in India?
  • Which online retail trends are prominent in this country?
  • Who are the main E-Commerce competitors in India?
  • How does the B2C E-Commerce market in India compare to other major markets in Asia-Pacific and worldwide?

Key Findings:

India to Be the Fastest Growing B2C E-Commerce Market in the BRIC Countries

B2C E-Commerce in India is driven by its vast population, increasing Internet penetration and scarcity of organized retail especially in small towns and rural areas. Next year, India is predicted to top the USA to become the second largest country worldwide in terms of the number of Internet users, behind China. While China has been the leader among the BRIC markets in terms of online retail growth in the five years to 2014, during the next five-year period India is predicted to take over this position.

Online retail in India has much room for growth. B2C E-Commerce share of total retail sales was estimated at less than 1% in 2014, while the share of Internet users making purchases online was below one quarter. Another sign of immaturity is the high share of online travel in total E-Commerce sales, reaching close to two-thirds according to some estimates. Furthermore, Internet penetration on the 1.3 billion population in India was relatively low in 2014, although showing an improvement from a one-digit figure in 2010. The spread of mobile Internet is expected to especially benefit the state of connectivity in this country, while also driving M-Commerce sales up.

Apart from low Internet penetration, some major challenges faced by B2C E-Commerce in India include underdeveloped logistics infrastructure and low credit card penetration. Online merchants' profitability suffers from the necessity of accepting cash on delivery and offering free shipping. The top three E-Commerce companies in the country, Flipkart, Snapdeal and Amazon India develop their own logistics capabilities using recently obtained investment. Other E-Commerce players that benefited from investment pouring into the Indian market include marketplace operator ShopClues, online classifieds website Quikr and online accommodation booking website Oyo Rooms.

COMPANIES MENTIONED

  • Amazon
  • BankBazaar
  • BillDesk
  • Delhivery
  • Ecom Express
  • Foodpanda
  • Freshdesk
  • Homelane
  • Jabong
  • Merucabs
  • Mysmartprice.com
  • OLX
  • Paytm
  • PolicyBazaar
  • Quikr.com
  • Shopclues
  • Urban Ladder
  • Askmebazaar.com
  • BigBasket
  • Caratlane.com
  • eBay
  • Flipkart
  • Freecharge.in
  • Grofers
  • Housing.com
  • LimeRoad.com
  • Myntra
  • Olacabs
  • Oyo Rooms
  • Pepperfry
  • Practo
  • Saavn
  • Snapdeal
  • Zomato Media

SAMPLES

For individual Market Report purchases:

  • 1. A “Single User License” means that only one (1) individually named user of an organization shall be entitled to access the report
  • 2. A “Site License” means that up to ten (10) users within a given geographical location (i.e. country) of an organization shall be entitled to access the report
  • 3. A “Global Site License” means that up to ten (10) worldwide users of an organization shall be entitled to access the report

In all cases, the term “organization” refers to the purchaser's specific company only and excludes any third parties, including affiliates. All purchases are bound by yStats.com GmbH & Co. KG official terms & Conditions.

Table of Contents

1. MANAGEMENT SUMMARY

2. OVERVIEW AND INTERNATIONAL COMPARISONS

  • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, September 2015
  • Top 10 Countries Worldwide by Number of Internet Users, incl. India, in millions, 2013 - 2018f
  • Top 10 Countries Worldwide by Number of Smartphone Users, incl. India, in millions, 2013 - 2018f
  • Online Shopper Penetration, by Selected Emerging Markets, incl. India, in % of Adult Internet Users, May 2014
  • Leading Activities in Terms of Times Spent Online, in % of Internet Users who Use the Internet at Least Once a Week, by Selected Countries, incl. India, July 2014
  • Online Shopping Destinations, in % of Internet Users Who Use the Internet at Least Once a Week, by Selected Countries, incl. India, July 2014
  • Product Purchased Online, in % of Online Shoppers, by Selected Countries, incl. India, July 2014
  • B2C E-Commerce Sales, by Selected Countries in Asia-Pacific and BRIC, incl. India, in USD billion, 2009, 2014 & 2019f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, by Selected Countries in Asia-Pacific and BRIC, incl. India, in %, 2013 - 2018f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in BRIC, by Country, incl. India, in %, 2014 & 2019f
  • B2C E-Commerce Sales CAGR in BRIC, by Country, incl. India, in %, 2009-2014 and 2014-2019f
  • Internet Penetration in BRIC, by Country, incl. India, in % of Population, 2014
  • Internet Penetration in Asia-Pacific, by Country, incl. India, in % of Population, 2013 - 2018f
  • Share of Respondents who Made at Least One Purchase Online in the Previous Three Months in Asia-Pacific, by Country, incl. India, in %, Q4 2014
  • Mobile Shopper Penetration in Asia-Pacific, by Country, incl. India, in % of Respondents, 2012 - 2014
  • Breakdown of Frequency of Cross-Border Online Shopping in Asia-Pacific, in % of Online Shoppers, by Country, incl. India, April 2015

3. TRENDS

  • B2C E-Commerce Trends Overview, September 2015
  • Breakdown of Most Used Online Shopping Platforms, in % of Online Shoppers, August 2015
  • Mobile Shopper Penetration, in % of Urban Online Shoppers, 2012 & 2014
  • M-Commerce Share of Total E-Commerce Sales, in %, 2014e & 2017f
  • Services Used on Smartphones Weekly, by Currently Used and Planned, in % of Urban Smartphone Mobile Internet Users, May 2015
  • Usage of Digital Devices and Social Media Before, During and After Purchase, in % of Urban Consumers, February 2015
  • Breakdown of Likelihood of Following a Brand on Social Media, in % of Urban Internet Users, March 2015
  • Most Popular Countries in Cross-Border B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, August 2014

4. SALES & SHARES

  • Historic B2C E-Commerce Sales, in USD billion, by Comparative Estimates, 2009 - 2014
  • Forecasts of B2C E-Commerce Sales excl. Travel, in USD billion, by Comparative Estimates, 2014 - 2020f
  • Forecasts of E-Commerce Sales incl. Travel, in USD billion, by Comparative Estimates, 2014 - 2019f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, by Comparative Estimates, 2013 - 2020f
  • Breakdown of the Impact of Internet Economy on GDP, by Sectors, incl. E-Commerce Products and Services, in USD billion, and in % CAGR, 2013 & 2018f
  • Breakdown of Internet Market by Sectors, incl. E-Commerce and Online Travel, in USD billion, 2013 & 2020f

5. USERS & SHOPPERS

  • Internet Penetration, in % of Population, 2010 - 2014
  • Number of Internet Users, in millions, and in % Penetration, 2013 - 2018f
  • Profile of Internet Users, incl. Share of Young Users, Share of Rural Users, Gender and Mobile Share, 2013 & 2018f
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, 2014 & 2018f
  • Number of Online Shoppers, in millions, 2014 & 2015f

5. PRODUCTS

  • Breakdown of E-Commerce Sales, by Segment, in % and in INR billion, 2014
  • Breakdown of Online Retail Segment Sales, by Product Categories, in % and in INR billion, 2014
  • Breakdown of Product Categories Most Purchased Online, in % of Online Shoppers, August 2015

6. PAYMENT

  • Breakdown of Preferred Payment Methods in Online Shopping, in % of Online Shoppers, 2014
  • Payment Methods Used in B2C E-Commerce, in % of Online Shoppers, August 2014
  • Breakdown of Major Factors Which Encourage Online Shopping, incl. Payment, in % of Online Shoppers, December 2014

7. DELIVERY

  • B2C E-Commerce Delivery Overview, September 2015
  • Reasons to Choose an Online Shopping Brand, incl. Delivery, in % of Online Shoppers, August 2015

8. PLAYERS

  • B2C E-Commerce Player Overview, September 2015
  • Breakdown of the Preferred E-Commerce Brands, by First Choice and Second Choice, in % of Online Shoppers, August 2015
  • Top 3 E-Commerce Websites, by Unique Visitors, in millions, May 2014 & May 2015
  • Top 10 Local E-Commerce Websites, by Website Rank, incl. Website Visits, Time Spent on Website, Page Views and Bounce Rate, August 2015
  • Overview of Largest Investment Deals in E-Commerce Sector, January 2015 - August 2015
  • Top 20 Private Equity Deals in E-Commerce Sector, 2014
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