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市場調査レポート

トルコのB2C E-コマース市場

Turkey B2C E-Commerce Market 2017

発行 yStats.com GmbH & Co. KG 商品コード 223958
出版日 ページ情報 英文 61 Pages/Charts
納期: 即日から翌営業日
価格
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トルコのB2C E-コマース市場 Turkey B2C E-Commerce Market 2017
出版日: 2017年07月24日 ページ情報: 英文 61 Pages/Charts
概要

トルコのB2C Eコマース市場は東欧で二番目に大きく、急速に成長している市場のひとつです。

当レポートでは、トルコの企業消費者間(B2C)Eコマース市場における各種動向について調査し、世界のB2C Eコマース市場の概要、東欧におけるインターネットおよびオンラインショッピング利用の動向とトルコとの比較、トルコにおける利用者の主な特徴、B2C Eコマース売上の推移と予測、主な製品カテゴリー、主要企業のプロファイルなどをまとめています。

第1章 マネジメントサマリー

第2章 概要・国際的比較

  • B2C Eコマース市場の概要と国際比較
  • 欧州のインターネットオーディエンスの内訳:主要5カ国別
  • B2C Eコマースの売上;東欧の主要国別
  • 東欧のインターネットユーザー数・普及率:主要国別
  • 東欧のスマートフォンユーザー数・普及率:主要国別
  • トルコのインターネット普及率:EU主要国との比較
  • トルコのオンライン購買客の普及率:EU主要国との比較
  • トルコの越境オンライン購買客の普及率:EU主要国との比較
  • 欧州の主要国におけるモバイル購買客の普及率
  • 最速成長の欧州のEコマース企業ランキング:トップ5

第3章 市場動向

  • インターネット接続デバイス
  • モバイルインターネット加入数
  • B2C Eコマースの売上全体におけるMコマースのシェア
  • 越境オンラインショッピングの頻度
  • 越境オンラインショッピングで購入した製品カテゴリー
  • ソーシャルメディア経由で国際ウェブサイトにアクセスした越境オンライン購買客のシェア
  • ソーシャルメディアのレビューやコメントなどに影響を受けたオンライン購買客のシェア
  • 購入前にソーシャルメディアで調査を行った製品カテゴリー
  • 店舗購入の前にオンラインで調査する主な理由

第4章 売上高・市場シェア

  • B2C Eコマースの売上高の推移と予測
  • B2C Eコマースの売上高の実績:区分別
  • B2C Eコマースのシェア:小売総売上高に対する比率

第5章 ユーザー/購買客

  • インターネット普及率の推移
  • オンライン購買客の普及率の推移
  • インターネットユーザーの内訳:前回の購入時間別
  • オンライン購買を利用しない理由

第6章 製品

  • オンラインで購入された製品のカテゴリー
  • 多経路専門小売業者のB2C Eコマースによる売上:製品カテゴリー別

第7章 決済手段

  • オンラインショッピングにおける決済手段の内訳
  • 銀行カードでの国内Eコマース決済の件数・金額
  • 銀行カードでの越境Eコマース決済の件数・金額

第8章 配送

  • オンラインショッピングにおける問題

第9章 企業

  • B2C Eコマース企業の概要
  • 主なEコマース市場におけるM&A の概要
  • ページビューによるEコマースウェブサイトトップ15
  • B2C Eコマース企業の市場シェア
  • プロファイル:D-Market Elektronik Hizmetler Ticaret A.S.
  • プロファイル:GittiGidiyor A.S.
  • プロファイル:Do?u? Planet Elektronik Ticaret ve Bili?im Hizmetleri A.S.

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 1332

"One in three Internet users in Turkey shopped online", reveals new report by yStats.com

Increases to the Internet penetration rate that have reached more half of the population have spurred the strong double-digit growth rate of online sales over the recent years in Turkey. Nevertheless, only about one in three of connected consumers actually completed online purchases in 2016, revealing the lack of trust in online retail. In addition, a mere one-digit share of Turkey's total retail sales stemmed from digital in 2016, a number less than the global average, as yStats.com's report reveals. This untapped potential for online retail could propel Turkey towards ranking sixth in comparison with the leading emerging markets regarding online retail by 2025.

yStats.com's secondary research citations also reveal important facts regarding payment methods, product categories and online retail platforms. In Turkey, online consumers preferred to purchase the category of clothing the most in 2016, while credit card was the most preferred method of online payment. In regard to competition, three online marketplaces are in the lead: Hepsiburada, Gittigidiyor and N11.

Mobile commerce has made major advancements in Turkey. As of early this year, smartphone was the most used device for completing online purchases, more than laptop, desktop computer and tablet. According to yStats.com's research findings, mobile's share of total online retail could skyrocket to nearly 50% by 2021.

Companies Mentioned:

  • D-MARKET Elektronik Hizmetler Tic. A.Ş,
  • Gitti Gidiyor Bilgi Teknolojileri San. ve Tic. A.Ş,
  • SK Group,
  • eBay Inc,
  • DoĠuŠ Planet Elektronik Ticaret ve BiliŠim Hizmetleri A.Ş,
  • Naspers Ltd,
  • Sahibinden.com

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview & International Comparisons

  • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, July 2017
  • E-Commerce and M-Commerce Penetration in Turkey Compared to Global, in % of Total Retail Sales and in % of E-Commerce Sales, 2012 & 2016
  • Retail E-Commerce Sales Forecast in Turkey, Compared to Selected Emerging Markets Worldwide, in USD billion, 2025f
  • Internet Penetration in Turkey, Compared to Selected Countries in Europe, in % of Individuals, 2012 - 2016
  • Online Shopper Penetration in Turkey, Compared to Selected Countries in Europe, in % of Internet Users, 2012 - 2016
  • Mobile Shopper Penetration in Turkey, Compared to Selected Countries in Europe, in % of Mobile Device Owners, April 2016

3. Trends

  • Device Ownership, in % of Internet Users, 2014 - 2016
  • Devices Used in Online Shopping, in % of Online Shoppers, January 2017
  • M-Commerce Share of Retail E-Commerce Sales, in %, 2012, 2016 & 2021f
  • Breakdown of Retail E-Commerce Transactions by Device, in %, Q4 2015 & Q4 2016
  • Product Categories Purchased via Mobile Devices, in % of Mobile Shoppers, April 2016
  • Cross-Border Online Shopper Penetration, in % of Online Shoppers, 2012 - 2016
  • Breakdown of Online Shopping Preference, by Domestic and Foreign Online Stores, in % of Online Shoppers, February 2017

4. Sales & Shares

  • E-Commerce Sales by Segment, in TRY billion, 2015 & 2016
  • Retail E-Commerce Sales, in TRY billion, and Year-on-Year Change, in %, 2013 - 2016
  • Retail E-Commerce Sales by Segment, by Pure Online Retail and Multichannel Retail, in TRY billion, and Year-on-Year Change, in %, 2016
  • E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2012 & 2016

5. Internet Users & Online Shoppers

  • Internet Penetration, in % of Individuals, 2011 - 2016
  • Internet Penetration, by Age Group and Gender, in % of Individuals in Each Group, Q1 2016
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, 2011 - 2016
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, by Gender, Q1 2016
  • Breakdown of the Time of Last Online Purchase, in % of Internet Users, Q1 2015 & Q1 2016

6. Products

  • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, by Gender, 12 Months to March 2016
  • B2C E-Commerce Sales of Clothing and Footwear, in USD million, 2015 & 2020f
  • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, January 2017

7. Payment

  • Payment Methods Used in E-Commerce, in % of Online Shoppers, January 2017
  • Number of Payment Cards, in millions, and Share of Cards Used for Online Payments, in %, by Credit Cards and Debit Cards, 2014 - 2016
  • Number of Domestic E-Commerce Transactions with Bank Cards, in millions, and Value, in TRY million, Q1 2015 - Q1 2017
  • Number of Cross-Border E-Commerce Transactions with Domestic Bank Cards, in millions, and Value, in TRY million, Q1 2015 - Q1 2017
  • Value of Payments Made with 3D Secure, in TRY billion, and Share of Total E-Commerce Card Payment Transactions, in %, 2014 - 2016
  • Activities Conducted Online, incl. Related to Paying for Goods and Services, in % of Internet Users, Q1 2016

8. Delivery

  • Problems Encountered When Shopping Online, in % of Online Shoppers, by Gender and Total, 12 Months to March 2016
  • Problems Encountered At The Moment of Delivery, in % of Online Shoppers, July 2016

9. Players

  • B2C E-Commerce Player Overview, July 2017
  • E-Commerce Websites Purchased from, in % of Online Shoppers, January 2017
  • Preferred E-Commerce Sites, in % of Online Shoppers, July 2016
  • Top 3 E-Commerce Websites with Best Perceived Customer Experience, by Product Category, in % of Online Shoppers in the Relevant Category, March 2017 (1 of 2)
  • Top 3 E-Commerce Websites with Best Perceived Customer Experience, by Product Category, in % of Online Shoppers in the Relevant Category, March 2017 (2 of 2)
  • Top 15 E-Commerce Websites by Page Views, incl. Page Views, in millions, and Real Users, in millions, December 2016
  • Top 4 E-Commerce Websites, by Total Website Visits, in millions, incl. Rank Among All Websites in Turkey and Category, June 2017"
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