市場調査レポート
商品コード
1063815

欧州のオンライン決済の不正行為とセキュリティ (2022年)

Europe Online Payment Fraud and Security 2022

出版日: | 発行: yStats.com | ページ情報: 英文 49 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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欧州のオンライン決済の不正行為とセキュリティ (2022年)
出版日: 2022年03月08日
発行: yStats.com
ページ情報: 英文 49 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

オンライン決済の不正行為で発生する損失は、世界的に増加傾向にあり、2018年から2023年の5年間で2倍以上に増加すると予測されています。欧州地域、特に英国では、消費者がより高い安全性を求めて決済方法を変えつつあります。ドイツでは、eコマース企業の3社に2社が不正行為の顕著な増加を確認しています。スイスでは、85%以上のオンライン小売業者が不正行為の被害に遭ったと報告しています。

当レポートでは、欧州におけるオンライン決済の不正行為・セキュリティについて分析し、世界全体および欧州域内における昨今の被害件数・金額の動向や、消費者の態度・行動の傾向、主要国における詳細動向などを調査しております。

当レポートで言及された企業

American Express、Discover Financial Services、JCB、Mastercard Inc、UnionPay、Visa Inc

目次

第1章 管理の概要

第2章 世界の動向

  • オンライン決済詐欺の動向:概要 (2022年2月)
  • 決済認証ソリューション:概要と最新動向 (2022年2月)
  • デジタルバンキングの不正取引の内訳:チャネル別 (モバイルアプリを含む) (%、2019年第3四半期~2021年第2四半期)
  • オンライン決済詐欺によるB2C eコマースの損害額 (10億米ドル、2020年・2021年)
  • 不正な自動通話による消費者の損害額 (10億米ドル、2021年・2022年)
  • 消費者のオンラインエクスペリエンスにおける重要な要素 (消費者の割合、2021年9月)
  • 顔認識を使用してオンライン決済を行うユーザー数 (10億人、2020年・2025年)
  • 音声認識を使用して決済を確認するユーザー数 (100万人、2020年・2025年)
  • オンライン企業とのインタラクション (購入を含む) に対する態度 (成人消費者の割合、2021年1月)

第3章 地域

  • COVID-19中に決済方法を変更した理由:消費者の割合、オーストリア、ブルガリア、ドイツ、イタリア、英国 (2021年4月)
  • 過去12か月間に不正を経験した/不正を試みたオンライン小売業者のシェア (%、2021年3月)

第4章 英国

第5章 ドイツ

第6章 フランス

第7章 スペイン

第8章 イタリア

第9章 オーストリア

第10章 スイス

目次
Product Code: 1563

E-Commerce Trends in Europe shift as Fraudulent Activities Increase: A New yStats.com Report.

Fraudulent digital banking transactions in many different forms are more frequent across Europe

As online payment transactions become more numerous, so do the forms of potential fraudulent activities. B2C E-Commerce losses due to online payment fraud were expected to increase by over 10% worldwide in 2021. Card fraud in E-Commerce comprises more than two-thirds of all card fraud in the UK, and many institutions are implementing increased online security precautions to address consumer concerns. For example, payment habits in the UK and Germany have been influenced by this need for more security and its lack of security discourages many Spanish shoppers from making purchases on social networks.

Online-payment-related fraud on the rise

Losses incurred from online payment fraud are on the rise worldwide and are projected to have more than doubled in the five-year span between 2018 and 2023. In the European region, and most prominently in the UK, consumers are altering their payment habits post-COVID-19 in search of greater security. In Germany, two out of every three of E-Commerce companies has identified a noticeable rise in fraudulent activities. Over 85% of online retailers in Switzerland reported having been victims of fraud.

Covered Regions:

Europe.

Companies Mentioned:

American Express, Discover Financial Services, JCB, Mastercard Inc, UnionPay, Visa Inc.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global Developments

  • Overview of Online Payment Fraud Trends, February 2022
  • Overview and Updates of Payment Authentication Solutions, February 2022
  • Breakdown of Digital Banking Fraudulent Transactions, by Channel, incl. Mobile App, in %, Q3 2019 - Q2 2021
  • Value of B2C E-Commerce Losses to Online Payment Fraud, in USD billion, 2020 & 2021e
  • Value of Consumer Losses To Fraudulent Robocalls, in USD billion, 2021e & 2022f
  • Top Important Factors in Consumers' Online Experience, in % of Consumers, September 2021
  • Number of Users Making Online Payment With Facial Recognition, in billions, 2020 & 2025f
  • Number of Users Who Will Be Confirming Transactions With Voice Recognition, in millions,
  • 2020 & 2025f
  • Attitudes Towards Interaction With Business Online, incl. Purchasing, in % of Adult Consumers, January 2021

3. Regional

  • Reasons for Changed Payment Habits During COVID-19, in % of Consumers, by Austria, Bulgaria, Germany, Italy and the UK, April 2021
  • Share of Online Retailers Who Experienced Fraud/Attempted Fraud in the Past 12 Months, in %, March 2021

4. UK

  • E-Commerce Fraud Loss on UK-Issued Cards, in GBP million, and Share of Total Card Fraud, in %, 2015 - 2020
  • Value of Fraud Losses Committed on a UK-Issued Credit, Debit or Charge Card, by UK and International Location, in GBP million, H1 2018 - H1 2021
  • Top Reasons For Changes in Payment Method Habits Changes Amid COVID-19, in % of Consumers, April 2021
  • Share of Adult Consumers Who Use More Security Steps While Online, in %, January 2021

5. Germany

  • Share of E-Commerce Companies Who Stated that Fraud Had Risen Sharply/Very Sharply, in %, March 2021
  • Share of E-Commerce Companies Who Stated That Fraud Had Risen Due To COVID-19, in %, March 2021
  • Top Reasons For Payment Method Habits Changes Amid COVID-19, in % of Consumers, April 2021

6. France

  • Most Trusted Payment Methods, by Degree of Confidence, in % of Adults, October 2021
  • Fraud Risks in Payment Methods, by Type, and by Importance Degree, in % of Adults, October 2021
  • Top Situations of Being a Victim of Fraud, by Degree of Fear, in % of Adults, October 2021

7. Spain

  • Breakdown of Reasons for Never Purchasing on a Social Network, in % of Online Shoppers, 2020 & 2021

8. Italy

  • Top Reasons For Payment Method Habits Changes Amid COVID-19, in % of Consumers, April 2021

9. Austria

  • Share of Respondents Who Have Been Victims of Internet Fraud, in %, November 2020
  • Top Internet Fraud Types Experienced, in % of Respondents, November 2020
  • Top Important Factors When Shopping Online, in % of Respondents, September 2021
  • Top Reasons For Payment Method Habits Changes Amid COVID-19 Pandemic, in % of Consumers, April 2021

10. Switzerland

  • Share of Online Retailers Who Have Been Affected by Fraud, in %, 2021