表紙:北米のサブスクリプション・定期支払い市場 (2021年)
市場調査レポート
商品コード
1028624

北米のサブスクリプション・定期支払い市場 (2021年)

North America Subscriptions & Recurring Payment Market 2021

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 56 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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北米のサブスクリプション・定期支払い市場 (2021年)
出版日: 2021年09月21日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 56 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) 感染拡大が始まった後、世界全体で約5分の2の消費者が状況の変化に対応するために、新しい製品やサービスを購入しました。景気が悪化したにもかかわらず、既存の契約を解約したりグレードを下げたりする消費者の割合はわずかに留まりました。さらに、サブスクリプション型アプリケーションの上位100件に対する消費者の支出は、世界全体で少なくとも30%、米国では25%以上増加しました。この流れを受けて、多くのオンライン企業が、収益の予測可能性など、サブスクリプション購入契約がもたらすメリットを見出し、将来の事業計画を改善しています。しかし、サブスクリプションをプロファイルに組み込む前に、企業は適切なビジネスモデルを選択する必要があります。いわゆる「Subscription Box」は、現在最も人気のあるビジネスモデルの1つですが、企業によっては、より適したビジネスモデルもあります。さらに、サブスクリプションを評価する際にどのような指標を考慮すべきかを知ることも不可欠です。重要な指標の1つが顧客生涯価値です。

米国では2019年から2020年にかけて、サブスクリプション市場の収益は25%以上増加しており、感染拡大後もこの傾向は明らかに続いています。製品・サービスのカテゴリーに関して言えば、特に顕著だったのは音楽業界で、売上高の半分以上をサブスクリプションサービスが占めていることから、消費者向け小売製品とデジタルメディアのセクターの中でも際立った成長率となりました。サブスクリプションサービスを提供する企業の中では、無料トライアルの重要性を認識している企業が上位30社にのぼります。米国で定額制サービスを提供している決済サービスプロバイダの中では、特にSquareとPayPalが傑出しています。

当レポートでは、北米諸国のサブスクリプション・定期支払いの市場について分析し、世界全体および欧州域内におけるサブスクリプション用および定期支払い用の決済手段の選択・利用動向や、主な決済手段別の動向、利用ユーザー数・決済件数・決済金額の推移と予測、各国の詳細動向、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

本文中で言及されている企業

JustFab、NatureBox、Thrive Market、Apple Pay、Google Pay、PayPal、Netflix、Square、Stax、QuickBooks Payment、PaySimple、Stripe、Wave、Amazon、Hulu、Disney、YouTube、HBO

目次

第1章 分析概要

第2章 世界市場の動向

  • サブスクリプション市場の売上高 (単位:10億米ドル)、対前年成長率 (YoY) (%) (2020年~2025年)
  • サブスクリプション型アプリケーション上位100種類への消費者支出額:Apple App Store/Google Play Store (2019年、2020年)
  • サブスクリプションビジネスの主要指標 (2020年10月)
  • サブスクリプションビジネスの主なメリット (2020年10月)
  • eコマース・サブスクリプションの主なビジネスモデル (2020年11月)
  • 購入されたサブスクリプションの主要カテゴリー:解答者に対する割合 (2021年5月)
  • 新規/既存サブスクリプションの購入/更新の頻度:解答者に対する割合 (2021年5月)
  • 購入されたサブスクリプションの主要カテゴリー:解答者に対する割合 (2021年5月)
  • サブスクリプションを選択する際の主な要因:解答者に対する割合 (2021年5月)
  • サブスクリプション契約の優先的な決済手段:解答者に対する割合 (2021年5月)
  • 自動/手動のサブスクリプション更新を好む解答者の割合 (2021年5月)
  • 人気の高い価格モデルの割合:解答者に対する割合 (2021年5月)
  • サブスクリプションを中止する主な理由:解答者に対する割合 (2021年5月)
  • サブスクリプションエコノミーの年間収益成長率 (%):S&P 500企業の収益成長率との比較 (2019年第4四半期~2020年第4四半期)
  • サブスクリプションエコノミー:アカウント1件あたり平均収益成長率 (%) (2019年第4四半期~2020年第4四半期)
  • 定期支払いで利用可能な決済オプション:B2B・B2C企業別、解答者に対する割合 (2020年9月)
  • 定期支払い処理で使用されるテクノロジー:B2B・B2C決済の意思決定者に対する割合 (2020年9月)
  • 支払いが失敗して解約に変わった顧客の割合 (%):B2B・B2B企業/B2B専業企業 (2020年9月)
  • 定期支払いの失敗がB2B・B2C企業に及ぼす影響:B2B・B2C決済の意思決定者に対する割合 (2020年9月)
  • 定期支払いサービスプロバイダーに関する投資計画:B2B・B2C決済の意思決定者に対する割合 (2020年9月)
  • 定期支払いソリューションを採用するメリット:B2B・B2C決済の意思決定者に対する割合 (2020年9月)

第3章 北米

  • 米国
  • カナダ
目次
Product Code: 1543

Subscriptions and recuring payments are set to grow in size post COVID-19: new yStats.com report.

The latest publication from Germany-based online research firm yStats.com, "North America Subscriptions and Recurring Payment Market 2021" provides insights into the current state and developing trends of the subscriptions and recuring payments industry across the globe and in North America specifically. The publication reveals that due to the pandemic in 2020, consumers realized benefits of such purchasing methods and the practice is here to stay post-COVID-19.

Amid COVID-19, consumers worldwide realized benefits of subscriptions and increasingly adopted them

Globally, after the onset of the COVID-19 pandemic, around two-fifth of consumers subscribed to new products and services to adapt to the changing situation, and despite the economic downturn, just a low percentage of consumers cancelled or downgraded their existing subscriptions. Moreover, consumer spending on the top one hundred subscription applications rose by at least 30% globally, and by over 25% in the United States. With that, many online enterprises are finding the benefits that subscription purchasing agreements provide, such as revenue predictability, which in turn improves future business planning. However, before incorporating subscriptions into their profile, companies have to choose an appropriate business model. So-called "Subscription Box" is one of the most popular ones to date, but there are also some other that may be even more suitable for certain firms, as detailed in the new yStats.com publication. Additionally, it is also essential to learn which metrics to consider when evaluating subscriptions; one important metric is customer lifetime value.

Subscriptions spiked in the United States in 2020

In the United States, between 2019 and 2020, the subscriptions market revenue rose by over 25%, and as during the pandemic and the trend is clearly here to stay post-COVID-19. When it comes to the product and service categories, especially pronounced was the market growth rate in the sector of consumer retail products and digital media, as subscription services account for well over half of music industry revenue. Among the subscription service providers, free trials, appeared to be uncommon though the top 30 performers in the industry realize the importance the most. Furthermore, among the payment service providers offering recurring payments for subscriptions in the United States, Square and PayPal stood out in a recent assessment of PSPs cited in the new yStats.com market report.

Covered Regions:

North America.

Companies Mentioned:

JustFab, NatureBox, Thrive Market, Apple Pay, Google Pay, PayPal, Netflix, Square, Stax, QuickBooks Payment, PaySimple, Stripe, Wave, Amazon, Hulu, Disney, YouTube, HBO.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global Developments

  • Subscription Market Sales, in USD billion, and Year-on-Year Change, in %, 2020 - 2025f
  • Consumer Spending in Top 100 Subscription Applications, by App Store and Google Play Store, in USD billion, 2019 & 2020
  • Key Metrics for a Subscription Business, October 2020
  • Key Benefits of a Subscription Business, October 2020
  • Top E-Commerce Subscriptions Business Models, November 2020
  • Top Purchased Subscription Categories, in % of Respondents, May 2021
  • Frequency of Adding a New or Renewing Existing Subscriptions, in % of Respondents, May 2021
  • Top Purchased Subscription Categories, in % of Respondents, May 2021
  • Top Factors When Choosing a Subscription, in % of Respondents, May 2021
  • Preferred Payment Methods for Subscription Contracts, in % of Respondents, May 2021
  • Share of Respondents Who Prefer Automatic and Manual Subscription Renewals, in %, May 2021
  • Breakdown of Preferred Pricing Models, in % of Respondents, May 2021
  • Top Reasons to Cancel Subscriptions, in % of Respondents, May 2021
  • Annualized Subscription Economy Revenue Growth Compared to the S&P 500 Revenue Growth, in %, Q4 2019 - Q4 2020
  • Annualized Subscription Economy Average Revenue Per Account Growth Rate, in %, Q4 2019 - Q4 2020
  • Payment Options Available for Recurring Payments, by B2B and B2C Companies, in % of Payment Decision-Makers, September 2020
  • Technologies Used to Handle Recurring Payments, in % of B2B and B2C Payment Decision-Makers, September 2020
  • Percentage of Customers with Failed Payments that Turned into Churn, by B2C and B2B, and B2B Only Companies, in %, September 2020
  • Implications for B2B & B2C Businesses from Recurring Payments Fails, in % of Payment Decision-Makers, September 2020
  • Investment Plans Regarding Recurring Payment Service Providers, in % of B2B and B2C Payment Decision-Makers, September 2020
  • Benefits of Adopting a Recurring Payment Solution, in % of B2B & B2C Payment Decision-Makers, September 2020

3. North America

  • 3.1. United States
    • Paid Subscriptions Market Revenue, in USD billion, 2019 & 2020
    • Consumer Spending in Top 100 Subscription Applications, by App Store and Google Play Store, in USD billion, 2019 & 2020
    • SVOD Revenue, in USD million, 2019 & 2020e & 2025f
    • Share of Adult Consumers Who Have Select Types of Subscriptions, in %, February 2020 & July 2020 & February 2021
    • Features That Subscription Merchants Provide, by Provider's Index Score, incl. Top 30, Middle, and Bottom 30, in %, February 2021
    • Limited Tier Paid Subscriptions Market Revenue, in USD million, 2019 & 2020
    • Share of Paid Subscriptions, in % of Total Music Retail Revenue, 2020
    • Annual Average of Paid Music Subscriptions, in millions, and Y-o-Y Change, in %, 2016 - 2020
    • Number of Streaming Services in Use, in % of Adults, April 2020 & December 2020
    • Per Month Average Payment for All Streaming Services Combined, in USD, April 2020 & December 2020
    • Average per Month Spending for Subscription Services, in USD, by Age Group, September 2020
    • Top 7 Streaming Services Subscribed or Have Access to, in % of Adults, April 2020 & December 2020
    • Subscription and Select Internet Activity, in % of Consumers, February 2021
    • Top Payment Processors for Recurring Payments, incl. Overall, Pricing & Contract, Recurring Payment Types, General Features, and Expert Scores, May 2021
    • Top Payment Processors for Recurring Payments, incl. Pros, Cons, and Recurring Payment Features, May 2021
  • 3.2.Canada
    • Share of Respondents Who Has Subscriptions for Physical Goods, in %, March 2021
    • Share of Consumers Having Certain Number of Subscriptions, in %, April 2020
    • Estimated Change in the Number of Subscriptions in the next 12 Months, in %, April 2020