表紙:北米のオンライン支払い方法(2021年)
市場調査レポート
商品コード
1016634

北米のオンライン支払い方法(2021年)

North America Online Payment Methods 2021

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 93 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.22円
北米のオンライン支払い方法(2021年)
出版日: 2021年06月24日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 93 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のオンライン決済業界は年々成長しており、特に2020年のCOVID-19の登場以降はその傾向が顕著になっています。その結果、デジタルウォレットの利用頻度が高まり、デジタルウォレットへの支出が増加しました。さらに、Mコマースの金額は、2020年のオンラインサービス利用の急増に後押しされ、2025年には3兆ドル以上と大幅な増加が予測されています。

北米地域では、COVID-19の発症後、オンライン決済業界に大きな変化が見られました。米国とカナダの消費者はオンライン決済に移行したため、2020年には近接型モバイル決済のユーザー数とモバイルコマースの金額が増加すると予想されています。このような行動変化の共通の理由の一つは、対面での支払いが減ったことです。このことは、支払い方法についての特定の好みを形成することを促しました。

当レポートは、北米のオンライン支払い方法について調査しており、市場の現状と将来の動向に関する洞察、国別の市場分析、主要企業などの情報を提供しています。

当レポートで言及している企業:

Apple Pay、Starbucks、Google Pay、PayPal、Venmo、Afterpay、Klarna、Affirm、Quadpay、Coinbase、Robinhood、CivisScience、Paysafe、SimplyPayMe、PayBright、Adyen、Samsung Pay、Zelle、FuturePay、Sezzle、Splitit、Bread、BlockFi、eToro、Coinmama

目次

第1章 管理の概要

第2章 世界の展開

  • デジタルウォレット支出売上(2020、2025f)
  • デジタルウォレットユーザー数(2020、2025f)
  • モバイルコマース取引額(2020、2025f)
  • 成熟市場における現金使用率(国別、総取引量に占める割合)(2010,2020年e)
  • 新興市場における現金使用率(国別、総取引量に占める割合)(2010,2020年e)
  • 非接触型決済とEコマース決済のシェア(デジタルウォレットの総支出の割合)(2025f)
  • QRコード決済ユーザー数(2020e、2025f)
  • QRコード決済ユーザーのシェア、全携帯電話ユーザーの割合(2025f)
  • 即時支払いの売上)(2020e、2025f)
  • B2Bおよび消費者向けデジタル送金および銀行支払いの合計額の割合での即時支払いのシェア(2025f)
  • バイオメトリクスを介して認証されたモバイル決済取引額(2020、2025f)
  • 対面で買い物をするときにデジタル決済オプションが提供されることを期待した成人の割合、および特定のデジタル決済オプションが期待される成人の割合(2020年11月)
  • ブロックチェーン使用事例の内訳(2021e)

第3章 北米

  • 地域
    • オンラインおよびモバイル決済の動向の概要(2021年6月)
    • 企業に関するオンラインおよびモバイル決済ニュース(2021年6月)
    • 2019年第2四半期および2020年第2四半期のオンライン取引全体でのモバイル取引のシェア
    • 成人消費者の割合で、世代ごとに少なくとも1つの請求書の支払いをペーパーレスに切り替え
    • 請求書と明細書の受領方法とアクセス方法の内訳、成人消費者の割合(2020、2021)
    • 成人消費者の割合で、特定の請求書と明細書をオンラインで受け取る意思がある主な理由(2020年12月)
    • モバイルアプリを使用して企業とやり取りする主な要因、成人消費者の割合(2020、2021)
  • 米国
    • 近接モバイル決済ユーザー数および前年比(2020-2025f)
    • 近接モバイル決済ユーザー数とスマートフォンユーザー総数に占めるシェア(2020-2025)
    • 決済プラットフォーム別の近接モバイル決済ユーザー数(2021e)
    • 近接モバイル決済ユーザーあたりの平均年間支出額、および前年比の変化(2020-2025f)
    • モバイルP2P決済取引額、および前年比の変化(2020e-2024f)
    • 支払い方法別のB2B支払い取引額、およびB2B支払い方法の内訳(合計取引額の割合)(2021f)
    • デジタルペイメントの利用状況(1種類と2種類以上のタイプ別、消費者の割合(2016-2020)
    • 米国の成人の割合で一般的に使用されるモバイル決済プロバイダーの方法(2021年4月)
    • オンラインショッピングの際に推奨される支払い方法、米国成人の割合(2021年4月)
    • 店頭で購入する際に推奨される支払い方法、米国成人の割合(2021年4月)
    • 主に使用されているデジタル決済プラットフォームの内訳、成人の割合(2021年4月)
    • 過去1か月にオンラインで支払うときに使用された支払い方法、消費者の割合(2021年3月)
    • 消費者の割合で、以前よりもCOVID-19の後に頻繁に使用される支払い方法(2021年3月)
    • COVID-19の中で変更された支払い方法の習慣の推進要因、消費者の割合(2021年3月)
    • 中小企業が精通している支払い方法、中小企業の割合(2021年2月)
    • サービスの種類別のデビットカードの使用状況、回答者の割合(2018、2019、2020)
    • 小売指向のオンラインクレジットカードおよびデビットカードの支出浸透率(総支出の割合)(2020年1月-2021年1月)
    • 非接触型カードの認知度の内訳、消費者の割合(2019-2020)
    • COVID-19後も非接触型決済フォームを使い続けるつもりの成人、世代別(2020年9月)
    • BNPLユーザーの浸透率、および少なくとも1回の支払いを逃したBNPLユーザーのシェア(2020年12月)
    • 主要BNPLアプリケーション、総BNPLアプリダウンロードの割合(2018年第4四半期と2019年と2020年と2021年第1四半期)
    • 過去に使用されたBNPLプロバイダーの代わりにPayPalがオンラインショッピングに提供する無利子BNPLを使用する消費者の割合(2020)
    • BNPLオプションを使用する主な理由、成人の割合(2021年3)
    • 2020年3月と比較した回答者の割合でのBNPLユーザー浸透率、および2020年9月の年齢層別のBNPLの使用の変化
    • BNPLサービスのユーザー浸透率、年齢層別、消費者の割合(2020年7月および2021年3月)
    • 2020年7月の最初のBNPL取引でのクレジット使用率によるBNPL使用量の内訳
    • 使用される最も一般的なBNPL貸し手の内訳。アフターペイ、Affirm、Bread、GreenSky、Klarna、QuadPay、BNPLユーザーの割合、2020年5月
    • 使用される最も一般的なBNPL貸し手の内訳(2021年3月)、成人BNPLユーザーの割合:Affirm、Afterpay、FuturePay、Klarna、PayPal
    • サービスプロバイダー別のBNPLユーザー数(2021年11月)Affirm、Afterpay、Bread、FuturePay、Klarna、PayPal、QuadPay、Sezzle、Splitit
    • クレジットカード企業と比較したBNPL貸し手に対するBNPLユーザーの態度の内訳、成人BNPLユーザーの割合(2021年3月)
    • 2021年3月、BNPLを介して費やされた平均金額(成人のBNPLユーザーの割合)
    • BNPLを使用する理由の内訳、オンライン消費者の割合(2020年9月)
    • 今後12か月間のBNPLサービスの使用意向の内訳、成人の割合(2020年7月、2021年3月)
    • 暗号通貨採用率、および世界の平均暗号通貨採用率、人口の割合(2020年12月)
    • 消費者の割合で、所有者と非所有者別暗号通貨で購入された/購入される予定の製品カテゴリ(2021年2月)
    • 暗号通貨を使用して購入した消費者、製品カテゴリおよび世代別(2021年2月)
    • 暗号通貨を使用して将来購入することを検討する消費者、製品カテゴリおよび世代別(2021年2月)
    • 選択した暗号通貨で投資または購入することが信頼されているデジタル決済プラットフォームの内訳、回答者の割合(2021年4月)
    • COVID-19店舗での買い物中に取るべき予防措置、2021年1月にワクチン接種を受けた、またはワクチン接種を計画している消費者の割合
    • 即時支払いのシェア、世界の即時支払い取引額の割合(2025f)
    • チェックアウト中にショッピングカートを放棄する主な理由、成人の割合(2020年12月)
  • カナダ
    • 2021年3月から4月までの、過去1か月間にオンラインで支払うときに使用された支払い方法(消費者の割合)
    • 消費者の割合で、以前よりもCOVID-19の後に頻繁に使用される支払い方法(2021年3月)
    • 使用頻度別の上位3つの支払い方法(2021年4月)
    • COVID-19の中で変更された支払い方法の習慣の推進要因、消費者の割合(2021年3月)
    • 支払い方法の内訳、総取引量(2019)
    • 支払い方法の内訳、総取引額(2019)
    • POS取引件数、POS取引額、支払い方法別、および前年比(2018、2019)
    • リモート取引件数、リモート取引額、支払い方法別、および前年比(2018、2019)
    • 企業、中小企業、中堅企業が使用する上位の支払い方法:総支出の割合(2020年11月)
    • 2019年11月および2020年11月の予測別B2CEeコマースおよびMコマースの売上高(2020e)
    • 過去12か月間にオンラインで購入した場合の支払い方法、成人のオンライン買い物客の割合(2020年3月)
    • 2020年3月の成人インターネットユーザーの割合における、州別のデジタルウォレットとモバイル決済サービスの認識
    • オンラインショッピングが詐欺への露出を増加させると信じている回答者の割合(2021年2月)
    • オンラインショッピングの快適さのレベルに影響を与える主な要因、回答者の割合(2021年2月) )
    • BNPLオプションの提供を希望する回答者の内訳、チェックアウトチャネル別、および年齢層別(2021年1月)
目次
Product Code: 1532

Digital payment adoption increased in North America after COVID-19 onset: new yStats.com report.

The latest publication from Germany-based online research firm yStats.com, "North America Online Payment Methods 2021" provides insights into the current state and future trends of the online payment market in North America. The publication reveals that consumers and merchants challenged by the COVID-19 health crisis shifted progressively to online payment solutions

The increased digital adoption among consumers worldwide boosted usage of digital wallets in 2020

The online payment industry worldwide has been growing over the years, especially after the onset of COVID-19 in 2020. This meant the more frequent usage of digital wallets, which brought growth in digital wallet spending, where the former was forecasted to see a rise in the user number to more than 4 billion in 2025, and the latter to almost double by 2025, accounting for half of the total wallet spending. Moreover, the M-Commerce value was forecasted to increase significantly to over USD 3 trillion by 2025, encouraged by the surge of online service usage in 2020.

Consumers in North America progressively shifted towards online payments in order to make fewer payments in person in 2020

In the North American region, the online payment industry witnessed substantial changes after the COVID-19 onset. Consumers in the US and Canada shifted to online payments, thus, the number of proximity mobile payment users along with the mobile commerce value was expected to increase in 2020. One of the common reasons for this change in behavior was making fewer payments in person. This also prompted forming of specific preferences in terms of payment methods. Credit and debit cards were the most commonly used in the region for online shopping. Moreover, US consumers surveyed opted for multiple payments even more than just for one payment method.

US customers choose BNPL to make purchases that would not otherwise fit in their budget.

An alternative payment solution that was gaining popularity among consumers in North America was the buy-now-pay-later service. The reasons for US consumers choosing to use BNPL include making purchases that would not fit in their budgets, avoiding paying credit card interest, or borrowing money without a credit check. Furthermore, top BNPL service providers, such as Afterpay, Quadpay and Affirm witnessed an increase in their percentage of app downloads between 2020 to Q1 2021, while Klarna, saw a slight decline in percentage while still leading the sector.

Covered Regions:

North America.

Companies Mentioned:

Apple Pay, Starbucks, Google Pay, PayPal ,Venmo, Afterpay, Klarna, Affirm, Quadpay, Coinbase, Robinhood, CivisScience, Paysafe, SimplyPayMe, PayBright, Adyen, Samsung Pay, Zelle, FuturePay, Sezzle, Splitit, Bread, BlockFi, eToro, Coinmama.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global Developments

  • Value of Digital Wallet Spending, in USD trillion, 2020 & 2025f
  • Number of Digital Wallet Users, in billions, 2020 & 2025f
  • Value of Mobile Commerce Transactions, in USD trillion, 2020 & 2025f
  • Cash Usage in Mature Markets, by Countries, in % of Total Transactions Volume, 2010 & 2020e
  • Cash Usage in Emerging Markets, by Countries, in % of Total Transactions Volume, 2010 & 2020e
  • Share of Contactless and E-Commerce Payments, in % of Total Digital Wallet Spend, 2025f
  • Number of QR Code Payment Users, in billions, 2020e & 2025f
  • Share of QR Code Payment Users, in % of All Mobile Phone Users, 2025f
  • Value of Instant Payments, in USD trillion, 2020e & 2025f
  • Share Instant Payments, in % of Total B2B and Consumer Digital Money Transfer and Banking Payments Value, 2025f
  • Value of Mobile Payment Transactions Authenticated via Biometrics, in USD trillion, 2020 & 2025f
  • Share of Adults Who Expected Digital Payment Options being Offered When Shopping In-Person, in %, and Particular Digital Payment Options Expected, in % of Adults, November 2020
  • Breakdown of Blockchain Usage Cases, in %, 2021e

3. North America

  • 3.1. Regional
    • Overview of Online & Mobile Payment Trends, June 2021
    • Online & Mobile Payment News About Players, June 2021
    • Share of Mobile Transactions, in % of Overall Online Transactions, Q2 2019 & Q2 2020
    • Switching At Least One Bill Payment to Paperless, by Generation, in % of Adult Consumers, December 2020
    • Breakdown of Bills & Statements' Receipt and Access Methods, in % of Adult Consumers, 2020 & 2021e
    • Top Reasons of the Willingness to Receive Certain Bills and Statements Online, in % of Adult Consumers, December 2020
    • Top Drivers of Using Mobile Apps to Interact With Companies, in % of Adult Consumers, 2020 & 2021
  • 3.2. United States
    • Number of Proximity Mobile Payment Users, in millions, and Year-on-Year Change, in %, 2020 - 2025f
    • Number of Proximity Mobile Payment Users, in millions, and Its Share in Total Smartphone Users Number, in %, 2020 - 2025f
    • Number of Proximity Mobile Payment Users, by Payment Platforms, in millions, 2021e
    • Proximity Mobile Payment Average Annual Spending Value Per User, in USD, and Year-on-Year Change, in %, 2020 - 2025f
    • Value of Mobile P2P Payment Transactions, in USD billion, and Year-on-Year Change, in %, 2020e - 2024f
    • Value of B2B Payment Transactions, by Payment Method, in USD trillion, and Breakdown of B2B Payment Methods, in % of Total Transaction Value, 2021f
    • Digital Payments Used, by One Type & Two or More Types, in % of Consumers, 2016 - 2020
    • Mobile Payment Providers Methods Typically Used, in % of US Adults, April 2021
    • Payment Methods Preferred When Shopping Online, in % of US Adults, April 2021
    • Payment Methods Preferred When Purchasing In-Store, in % of US Adults, April 2021
    • Breakdown of Digital Payment Platforms Primarily Used, in % of Adults, April 2021
    • Payment Methods Used When Paying Online in the Past Month, in % of Consumers, March 2021
    • Payment Methods Used More Frequently After COVID-19 than Before, in % of Consumers, March 2021
    • Drivers of Changed Payment Method Habits Amid COVID-19, in % of Consumers, March 2021
    • Payment Methods Small Businesses Are Familiar With, in % of Small Businesses, February 2021
    • Usage of Debit Cards, by Types of Services, in % of Respondents, 2018 & 2019 & 2020
    • Retail-Oriented Online Credit Card & Debit Card Spend Penetration Rate, in % of Total Spending, January 2020 - January 2021
    • Breakdown of Contactless Card Awareness, in % of Consumers, 2019 & 2020
    • Adults Who Intend to Continue Using Contactless Payment Forms After COVID-19, by Generation, in %, September 2020
    • BNPL User Penetration Rate, in %, and Share of BNPL Users Who Missed at Least One Payment, in %, December 2020
    • Top BNPL Applications, in % of Total BNPL Apps Downloads, Q4 2018 & 2019 & 2020 & Q1 2021
    • Share of Consumers Who Would Use a Zero Interest BNPL Offered by PayPal for Online Shopping Instead of BNPL Provider Used in the Past, in %, 2020
    • Top Reasons for Using BNPL Option, in % of Adults, March 2021
    • BNPL User Penetration Rate, in % of Respondents, and Change in Use of BNPL Compared to March 2020, in %, by Age Groups, September 2020
    • BNPL Service User Penetration Rates, by Age Groups, in % of Consumers, July 2020 & March 2021
    • Breakdown of BNPL Usage, by Credit Utilization Rate at First BNPL Transaction, in %, July 2020
    • Breakdown of Most Common BNPL Lenders Used, incl. Afterpay, Affirm, Bread, GreenSky, Klarna, and QuadPay, in % of BNPL Users, May 2020
    • Breakdown of Most Common BNPL Lenders Used, incl. Affirm, Afterpay, FuturePay, Klarna, and PayPal, in % of Adult BNPL Users, March 2021
    • Number of BNPL Users, by Service Provider, incl. Affirm, Afterpay, Bread, FuturePay, Klarna, PayPal, QuadPay, Sezzle, and Splitit, in millions, November 2021
    • Breakdown of BNPL Users' Attitude Towards BNPL Lenders Compared to Credit Card Companies, in % of Adult BNPL Users, March 2021
    • Average Amount Spent via BNPL, in % of Adult BNPL Users, March 2021
    • Breakdown of Reasons to Use BNPL, in % of Online Consumers, September 2020
    • Breakdown of Intentions to Use BNPL Services in the next 12 Months, in % of Adults, July 2020 & March 2021
    • Cryptocurrency Adoption Rate, and Global Average Cryptocurrency Adoption Rate, in % of Population, December 2020
    • Product Categories Purchased/to Be Purchased with Cryptocurrency, by Owners & Nonowners, in % of Consumers, February 2021
    • Consumers Who Made Purchases Using Cryptocurrency, by Product Categories & Generation, in %, February 2021
    • Consumers Who Would Consider Purchasing in the Future Using Cryptocurrency, by Product Categories & Generation, in %, February 2021
    • Breakdown of Digital Payment Platforms That are Trusted to Invest In or Purchase With Cryptocurrency of Choice, in % of Respondents, April 2021
    • COVID-19 Precautions to Be Taken While Shopping In-Stores, in % of Consumers Who Have Been or Plan to Be Vaccinated, January 2021
    • Share of Instant Payments, in % of Global Instant Payment Transaction Values, 2025f
    • Top Reasons for Shopping Cart Abandonment During Checkout, in % of Adults, December 2020
  • 3.3. Canada
    • Payment Methods Used When Paying Online in the Past Month, in % of Consumers, March-April 2021
    • Payment Methods Used More Frequently After COVID-19 than Before, in % of Consumers, March 2021
    • Top 3 Payment Methods, by Usage Frequency, April 2021
    • Drivers of Changed Payment Method Habits Amid COVID-19, in % of Consumers, March 2021
    • Breakdown of Payment Methods, in % of Total Transaction Volume, 2019
    • Breakdown of Payment Methods, in % of Total Transaction Value, 2019
    • Volume of POS Transactions, in millions, Value of POS Transactions, in USD million, by Payment Method, and Year-on-Year Change, in %, 2018 & 2019
    • Volume of Remote Transactions, in millions, Value of Remote Transactions, in USD million, by Payment Method, and Year-on-Year Change, in %, 2018 & 2019
    • Top Payment Methods Used by Businesses, by Small & Medium and Mid-Market Companies, in % of Total Expenditures, November 2020
    • Value of B2C E-Commerce and M-Commerce Sales, by November 2019 & November 2020 Forecasts, in CAD billion, 2020e
    • Payment Methods When Making Purchases Online in the Last 12 Months, in % of Adult Online Shoppers, March 2020
    • Awareness of Digital Wallets & Mobile Payment Services, by Province, in % of Adult Internet Users, March 2020
    • Share of Respondents Who Believe That Online Shopping Increases Exposure to Fraud, in %, February 2021
    • Top Factors That Impact the Online Shopping Comfort Level, in % Respondents, February 2021
    • Breakdown of Respondents Who Wish BNPL Option to be Offered, by Checkout Channel, and by Age Groups, in %, January 2021