表紙:欧州の中古品EC市場(2021年)
市場調査レポート
商品コード
1010077

欧州の中古品EC市場(2021年)

Secondhand E-Commerce in Europe 2021

出版日: | 発行: yStats.com GmbH & Co. KG | ページ情報: 英文 74 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=115.12円
欧州の中古品EC市場(2021年)
出版日: 2021年06月03日
発行: yStats.com GmbH & Co. KG
ページ情報: 英文 74 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ヨーロッパの先進国では、古着を購入した経験のある消費者の割合は、パンデミック期間中、20%から75%の間で推移しました。ヨーロッパの消費者は、古着以外にも、中古家具や中古書籍を購入する機会が増えており、国によってはこれらが最も人気のある商品カテゴリーとなっています。

欧州の中古品EC市場における大きな需要の伸びは、若い世代とオンラインチャネルに起因するものと考えられています。欧州では各国でEC市場のプレーヤーの順位が異なっています。しかし、リトアニアではVinted、イギリスではDEPOP、ドイツではRebelle、フランスではVestiaire Collectivegが上位のローカルプレーヤーとして台頭しています。これらはいずれも、市場全体で1,000万人をはるかに超える顧客基盤を有しています。

当レポートでは、欧州の中古品EC市場を調査し、中古品市場の現状と今後の動向、消費者統計、主要国の詳細動向、主要中古品EC企業のプロファイルなどをまとめています。

当レポートで取り上げられた企業

eBay、Amazon、Otto、Vinted、Tandera、Facebook、Blocket、Depop、Vestiaire Collective、Adidas、ThredUp、Nordstrom、Levi's、Patagonia、Eileen Fisher、REI、Arc'Teryx、Taylor Stitch、H&M、TheRealReal、Poshmark、Xianyu、 Lizee、The Renewal Workshop、Trove、Recurate、Best Buy、Geek Squad、Staples、Apple's Genius Bar、uBreakiFix、AptDeco、Gap、Macy's、Walmart、Mdchenflohmarkt、Momox、Zalando About You Rebelle、Tradera、Sellpy、Vinokilo。

目次

第1章 概要

第2章 世界市場の概要

  • 中古品市場の現状と今後の動向(2021年5月)
  • COVID-19渦中の中古品コマースの課題(2021年5月)
  • ワードローブの構成比(購入チャネル別、中古品購入者の割合)(2020年 & 2023年)
  • COVID-19規制解除後に予定しているファッション購買行動の変化(2020年6月)
  • 中古市場の消費者プロファイル(2020年10月)
  • 中古品消費者の内訳:タイプ別(2020年10月)
  • 中古品の購入が2020年により身近になったと回答したZ世代 eBay C2C販売者(2020年12月)
  • 高級ブランドから直接高級中古品を購入したいと考える消費者の割合(2020年)、など

第3章 欧州

  • 地域
    • コロナ後に中古ファッションアイテムをより多く購入する消費者の割合:年齢層別(2020年4月)
  • ドイツ
    • オンライン中古品市場:概要
    • 中古品の消費者への普及率(2019年6月・2020年8月)
    • 中古品の購入チャンネル(2020年8月)
    • 中古品のオンラインショッピングを利用する主な理由(2020年8月)
    • 中古品の売買に利用するオンラインプラットフォーム(2020年9月)
    • 購入した中古品のカテゴリー(2020年9月)
    • 販売した中古品のカテゴリー(2020年9月)
  • 英国
    • 中古品の購入を好む英国人の割合・持続可能なファッションのみを購入する人の割合(20年8月)
    • 中古品購入者の内訳:年齢層別(2020年8月)
  • フランス
    • 廃棄物に対する新規制の概要(2021年5月)
    • 中古品ショッピングチャンネル(中古品購入者の割合)(2021年2月)
    • 繊維製品の年間総予算と古着の年間総予算(単位:ユーロ)(2019年・2020年)
    • 2020年に古着を購入・販売した買い物客の割合(2021年2月)
  • スイス
    • オンライン中古品ショッピングの消費者への普及率(2020年12月)
    • 予算の都合により中古品を購入する人の割合:居住地域別(2020年12月)
  • オランダ
    • 中古衣類の消費者への普及率(2020年9月)
    • 中古品購入チャネル(時々中古品を購入する人の割合)(2020年9月)
  • デンマーク
    • 過去12か月間に中古品を売買したインターネットユーザーの割合(2019年4月、2020年3月、2021年2月)
    • 中古品を売買するためのトップチャネル・インターネットユーザーの割合(2021年2月)
  • スウェーデン
    • 古着・新品の消費量の2019年との比較変化(インターネット利用者の割合)(2020年7月)
    • オンラインで購入した中古品のカテゴリー(年齢層別)オンラインショッピング利用者の割合(2020年)
    • 過去12ヶ月間にオンラインで中古品を購入した頻度(オンラインショッピング利用者の割合)(2020年)
    • 過去12ヶ月間に中古品購入時に利用したオンラインプラットフォーム(オンラインショッピング利用者の割合)(2020年)
  • トルコ
    • 中古品を販売する「アパレルとファッション」のカテゴリーの上位ローカルウェブサイト(訪問者数)(2021年4月)
  • ロシア
    • コロナ渦中における中古小売市場の情勢とファッションリセラー上位10社(2020年2月)

第4章 中古品EC企業

  • 中古衣類オンラインプラットフォームのコロナ渦中の動向(2021年4月)
  • Vinted
  • Vestiaire Collective Company
  • Depop
  • Rebelle

第5章 重要点

目次
Product Code: 1529

Secondhand E-Commerce accelerates in Europe, as consumers pay special attention to sustainability: new yStats.com report.

The latest publication from Germany-based market research firm yStats.com, "Secondhand E-Commerce in Europe 2021" offers a comprehensive overview of the current state and trends of secondhand commerce in major markets of the European region, as well as provides insights about the top local players and their activities during the COVID-19 pandemic.

The COVID-19 pandemic together with consumer interest in sustainability increased demand for secondhand goods in Europe

The COVID-19 pandemic and general interest in circular economy practices were the key drivers of secondhand sales growth in 2020, and this is expected to be so in 2021 too. Moreover, in Europe, the recently introduced French regulations aiming to significantly reduce industrial waste is likely to spread to other nations and positively impact the whole secondhand industry, as detailed in the new publication by yStats.com.

On the country-level in Europe secondhand consumer profiles differ, but a general trend exists

In the developed markets of the European region, a share of consumers who has had an experience with purchasing secondhand clothing ranged from 20% to 75% during the pandemic. Apart from secondhand clothing, European consumers also increasingly purchased pre-owned furniture and books, and for some countries these were the most popular product categories, according to figures cited in the new yStats.com report.

Furthermore, in Europe, the largest demand growth on average is likely to come from the younger generations in Europe and from online channels. With that, the ranking of E-Commerce market players differed on the country level in Europe. However, when aggregated, the following were among the top local ones: Lithuanian Vinted, UK-based Depop, Rebelle from Germany, as well as French Vestiaire Collective. Each of these had customer base well above 10 million across available markets.

Covered Regions:

Europe.

Companies Mentioned:

eBay, Amazon, Otto, Vinted, Tandera, Facebook, Blocket, Depop, Vestiaire Collective, Adidas, ThredUp, Nordstrom, Levi's, Patagonia, Eileen Fisher, REI, Arc'Teryx, and Taylor Stitch, H&M, TheRealReal, Poshmark, Xianyu, Lizee, The Renewal Workshop, Trove, Recurate, Best Buy, Geek Squad, Staples, Apple's Genius Bar, uBreakiFix, AptDeco, Gap, Macy's, Walmart, Mädchenflohmarkt, Momox, Zalando About You Rebelle,Tradera, Sellpy, Vinokilo.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Global Market Overview

  • Overview of the Current State and Future Trends of the Secondhand Market, May 2021
  • Overview of Challenges for Secondhand Commerce Players during COVID-19, May 2021
  • Wardrobe Composition, by Channel of Purchase, in % of Secondhand Customers, 2020e & 2023f
  • Intent to Spend More/Less in the Next 5 Years on Fashion, by Various Businesses Models, in % of Female Respondents, January 2020
  • Planned Changes in Shopping Behavior Towards Fashion Once COVID-19 Restrictions Released, in % of Respondents who Ranked the Behavior First or Second Among Planned Changes, June 2020
  • Secondhand Market Consumer Profiles, October 2020
  • Breakdown of Secondhand Consumer Types, by Secondhand Spending, and by Secondhand and Firsthand Spending, in %, October 2020
  • Share of eBay Generation Z C2C Sellers Who Said that Buying Pre-Owned Goods Became More Common in 2020, in %, November 2020
  • Share of Luxury Consumers Who Prefer Purchasing Luxury Secondhand Items Directly from Luxury Brands, in %, 2020
  • Share of Luxury Consumers Who Would Like Brands to Certify Secondhand Items That Are Sold via Resellers, in %, 2020
  • Share of Respondents Who Purchased a Luxury Secondhand Item in the Past 12 Months, and Who Consider Purchasing a Luxury Item in the Future, in %, 2020
  • Market Value of Secondhand Hard Luxury Items, in EUR billion, and CAGR, in %, 2020e - 2025f
  • Breakdown of Secondhand Hard Luxury Sales Channels, incl. Auction Houses, Offline, and Online, in %, 2020
  • Breakdown of Hard Luxury Market Shares, by Regions and Countries, in %, 2020
  • Secondhand Luxury Market Entering Models, April 2021
  • Share of eBay C2C Sellers Who Also Bought Pre-Owned Goods In the Last 12 Months, in %, November 2020
  • Share of eBay C2C Sellers Who Sold Pre-Owned Items Because of the Positive Environmental Impact, in %, November 2020
  • Share of eBay C2C Sellers Who Started Selling Pre-Owned Goods in 2020 to Make Extra Cash, in %, November 2020
  • Overview of Solutions Against the Excess Merchandise of Retail Brands, August 2020

3. Europe

  • 3.1. Regional
    • Intend to Buy More Secondhand Fashion Items After COVID-19 Crisis, by Age Group, in % of Consumers, April 2020
  • 3.2. Germany
    • Secondhand Online Market Overview, April 2021
    • Secondhand Consumer Penetration Rate, in % of Respondents, June 2019 & August 2020
    • Shopping Channels for Secondhand Items, in % of Respondents, August 2020
    • Top Reasons for Secondhand Online Shopping, in % of Respondents, August 2020
    • Online Platforms Used to Buy or Sell Pre-Owned Items, in % of Respondents, September 2020
    • Pre-Owned Product Categories Purchased, in % of Respondents, September 2020
    • Pre-Owned Product Categories Sold in the Past 12 Months, in % of Respondents, September 2020
  • 3.3.United Kingdom
    • Share of Brits Who Prefer Buying Secondhand Items, in % of Those Who Only Buy Sustainable Fashion, and in % if General Population, August 2020
    • Breakdown of Secondhand Items Buyers, by Age Group, in %, August 2020
  • 3.4. France
    • Overview of the New Regulation Against Waste, May 2021
    • Secondhand Shopping Channels, in % of Secondhand Shoppers, February 2021
    • Total Yearly Budget for Textile, and Yearly Budget for Secondhand Clothing, in EUR, 2019 & 2020e
    • Share of Shoppers Who Bought Secondhand Clothes in 2020, and Share of Shoppers Who Sold Secondhand Clothes in 2020, in %, February 2021
  • 3.5. Switzerland
    • Online Secondhand Shopping Consumer Penetration Rate, in % of Respondents, December 2020
    • Share of Respondents Who Claim that Secondhand Shopping is the Mere Question of Budget, by Area of Residence, in %, December 2020
  • 3.6. Netherlands
    • Secondhand Shopping for Clothing Consumer Penetration Rate, in % of Respondents, and Average Share of Secondhand Clothing Bought, in % of Total, September 2020
    • Secondhand Shopping Channels, in % of Occasional Secondhand Shoppers, September 2020
  • 3.7. Denmark
    • Share of Internet Users Who Bought and Sold Secondhand Items in the 12 Months Prior to the Survey, in %, April 2019 & March 2020 & February 2021
    • Top Channels for Buying and Selling Secondhand Items, in % of Internet Users, February 2021
  • 3.8. Sweden
    • Change in Secondhand and Newly Produced Clothing Consumption Compared to 2019, in % of Internet Users, July 2020
    • Secondhand Product Categories Purchased Online, by Age Group, in % of Online Shoppers, 2020
    • Frequency of Online Secondhand Purchases over the Past 12 Months, in % of Online Shoppers, 2020
    • Top 5 Online Platforms Used for Secondhand Shopping over the Past 12 Months, in % of Online Shoppers, 2020
  • 3.9. Turkey
    • Top Local Websites in the Category "Apparel and Fashion" Selling Secondhand Items, incl. Worldwide Website Visits, in millions, Turkey's Share of Total Visits, in %, April 2021
  • 3.10. Russia
    • Overview of the Secondhand Retail Market amid COVID-19, and Top 10 Fashion Resellers, by the Number of Visits, in thousands, February 2020

4. Secondhand E-Commerce Companies

  • Overview of Secondhand Clothing Online Platforms' Activities during COVID-19, April 2021
  • Profile of Vinted, May 2021
  • Vestiaire Collective Company Activities During COVID-19, May 2021
  • Profile of Depop, May 2021
  • Depop Company Activities During COVID-19, May 2021
  • Profile of Rebelle, May 2021
  • Profile of Vestiaire Collective, May 2021
  • Vestiaire Collective Company Activities During COVID-19, May 2021

5. key Takeaways