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市場調査レポート

市場の将来予測:大衆富裕層向け銀行サービス

2020 Foresight: Banking The Mass Affluent

発行 Wealthinsight 商品コード 292963
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
即納可能
価格
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市場の将来予測:大衆富裕層向け銀行サービス 2020 Foresight: Banking The Mass Affluent
出版日: 2014年01月03日 ページ情報: 英文 58 Pages
概要

大衆富裕層(マス富裕層、Mass Affluent)は世界各国で急速に増加し、世界の総人口の7.41%を占めるようになっています。その市場規模はまだ相対的に小さいですが、世界の資産総額の約40%を占めています。国別・人数別では米国が7777万人と最大の市場であり、また地域別では欧州が最大ですが、アジア太平洋地域市場も急成長を遂げています。大衆富裕層の市場は、人口・経済状況・ライフスタイル・支出行動などの点で、富裕層(HNWI)市場や大衆市場とは大きく異なっています。大衆富裕層は資金管理について独自のアプローチを取っており、支出・投資を好む傾向が強く、更にエンタテインメントや高級品、レジャー製品・サービスにより多く支出する傾向にあります。人口構造の点では、大衆富裕層は定年前の高所得者層が多く、2008年の金融危機の犠牲者になった人々も多く存在します。そして自らの老後や子供の教育のために貯金しようという傾向があります。

当レポートでは、銀行・金融機関・資産管理産業が世界各国の大衆富裕層市場を開拓するための戦略について分析し、市場の特徴や促進・阻害要因、市場動向の実績値・予測値(過去・今後5年間分)、地域別の市場開拓・マーケティング・広告戦略、主要企業の具体的事例などを調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

第1章 イントロダクション

  • 当レポートについて
  • 大衆富裕層(Mass Affluent):定義と範囲

エグゼクティブ・サマリー

第2章 世界市場の現状

  • 概要
  • 市場規模とその予測:地域別
    • 南北アメリカ
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ

第3章 消費者の態度・行動の分析

  • 資産管理市場の分析
  • 支出行動
  • 銀行商品への支出行動
  • 人口構造の分析
  • 新たな傾向:ニーズと優先順位

第4章 主な促進・抑制要因と機会

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会

第5章 大衆富裕層開拓のための銀行の戦略

  • 南北アメリカ
    • マーケティング・ソーシャルメディア戦略
    • ターゲティング戦略
    • ケーススタディ:Bank of America
  • 欧州
    • マーケティング・ソーシャルメディア戦略
    • ターゲティング戦略
    • ケーススタディ:Lloyds Banking Group
  • アジア太平洋地域
    • マーケティング・ソーシャルメディア戦略
    • ターゲティング戦略
    • ケーススタディ:Standard Chartered
  • 中東・アフリカ
    • マーケティング・ソーシャルメディア戦略
    • ターゲティング戦略
    • ケーススタディ:Al Rajhi bank

第6章 WealthInsightについて

図表一覧

目次
Product Code: WI0009FR

The report provides top-level market analysis, information and insights, including:

  • Insights about the mass affluent banking market, its global market size and forecast with regional breakdowns.
  • Focus on the mass affluent customer segment, and charting of the spending behavior of the mass affluent with an emphasis on the banking sector.
  • Key factors that are driving and generating new opportunities for the mass affluent market.
  • Analysis of the marketing, advertising and targeting strategies adopted by banks, supported with examples and case studies.

Summary

The mass affluent population is rapidly growing and accounted for a 7.41% share of the world's population in 2012. Although it is a relatively small segment in volume terms, it holds around 40% of the total world's wealth. In volume terms, the US is the leading country with a mass affluent population of 77.77 million. In regional terms, Europe has the largest mass affluent population while the Asia-Pacific is the fastest-growing.

The mass affluent population is an entirely separate group of customers who are demographically and economically different from HNWIs and the mass market. Their lifestyle, spending behavior and attitudes are unlike those of the rest of the population.

The mass affluent category has a different approach to money management, and displays a preference for spending and investments. The mass affluent have different lifestyles and tend to spend more on entertainment, luxury and leisure products and services. Demographically, most of the mass affluent population is reaching retirement age and were victims of the financial crisis of 2008. The category has a tendency to save for retirement, and their children's education.

Scope

  • This report provides an extensive analysis on targeting the mass affluent population by banks, financial institutions and wealth management companies.
  • It details historical values for the mass affluent population for 2008-2012, along with forecast figures for 2013-2017.
  • The report provides a detailed analysis of opportunities and drivers, marketing and targeting strategies, challenges in targeting mass affluent customers.
  • The report profiles leading market players stating their marketing, targeting and advertising strategies for mass affluent

Reasons To Buy

  • Take strategic business decisions using national historic and forecast market data related to the mass affluent population.
  • Understand the growth drivers and restraints for targeting mass affluent customers, along with key market trends and growth opportunities.
  • Assess the marketing and targeting strategies adopted by the banks, financial institutions and other wealth management companies for mass affluent customers.
  • Assess the competitive dynamics in the banking sector to reach the mass affluent.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. What is this report about?
  • 1.2. Mass Affluent - Definition and Scope

Executive Summary

2. Global Snapshot

  • 2.1. Overview
  • 2.2. Market Size and Forecast by Region
    • 2.2.1. Americas
    • 2.2.2. Europe
    • 2.2.3. Asia-Pacific
    • 2.2.4. Middle East and Africa

3. The Mass Affluent - Customer Attitude and Behavioral Analysis

  • 3.1. Wealth Management Analysis
  • 3.2. Spending Behavior
  • 3.3. Spending Behavior Towards Banking Products
  • 3.4. Demographic Analysis
  • 3.5. Emerging Trends - Needs and Priorities

4. Mass Affluent - Key Drivers, Restraints and Opportunities

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Restraints
  • 4.3. Opportunities

5. Bank's Strategies to Target Mass Affluent

  • 5.1. The Americas
    • 5.1.1. Marketing and social media strategy
    • 5.1.2. Targeting Strategy
    • 5.1.3. Case Study Bank of America
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. Marketing and social media strategy
    • 5.2.2. Targeting strategy
    • 5.2.3. Case Study Lloyds Banking Group
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. Marketing and Social media strategy
    • 5.3.2. Targeting Strategy
    • 5.3.3. Case Study Standard Chartered
  • 5.4. The Middle East and Africa
    • 5.4.1. Marketing and social media strategy
    • 5.4.2. Targeting strategy
    • 5.4.3. Case Study Al Rajhi bank

6. About WealthInsight

List of Tables

  • Table 1: Mass Affluent Population in the Americas, (Million), 2008-2017
  • Table 2: Mass Affluent Populations in Europe, (Million), 2008-2017
  • Table 3: Mass Affluent Population in Asia-Pacific, (Million), 2008-2017
  • Table 4: Mass Affluent Populations in the Middle East and Africa, (Million), 2008-2017

List of Figures

  • Figure 1: Mass Affluent Population Shares by Region, (%), 2012
  • Figure 2: Wealth Distribution by Population Category, 2012 (%)
  • Figure 3: Mass Affluent Populations in the Americas (Million), 2008-2017
  • Figure 4: Mass Affluent Populations in Europe (Million), 2008-2017
  • Figure 5: Mass Affluent Population in Asia-Pacific, (Million), 2008-2017
  • Figure 6: Mass Affluent Populations in the Middle East and Africa, (Million), 2008-2017
  • Figure 7: Investable Assets Distribution of the Mass Affluent
  • Figure 8: Mass Affluent Spending Categories
  • Figure 9: Mass Affluent Spending Shares
  • Figure 10: Share of Mass Affluent on Banking Products Spending
  • Figure 11: Mass Affluent Customers Priority for Financial Products
  • Figure 12: Banking the Mass Affluent - Drivers and Their Impact
  • Figure 13: Banking The Mass Affluent - Restraints and their Impact
  • Figure 14: Banking The Mass Affluent - Opportunities and their Impact
  • Figure 15: Market Segmentation and Scope of Business
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