株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

嗜好品投資

2020 Foresight Report: Luxury Investments

発行 Wealthinsight 商品コード 285603
出版日 ページ情報 英文 78 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
Back to Top
嗜好品投資 2020 Foresight Report: Luxury Investments
出版日: 2013年10月03日 ページ情報: 英文 78 Pages
概要

2007年以降ますます多くの富裕層(HNWI)が、経済の不確かな時代に株よりも高い利益をもたらす美術品、クラシックカー、ワイン、宝飾品、宝石および時計などの代替投資に関心を示しています。米国のHNWIは、2012年の嗜好品投資総額が1180億米ドルで世界最大のシェアを占めました。中国のHNWIは2012年の嗜好品投資総額が430億米ドルで世界第2位となり、嗜好品投資の成長の背後にある主要な促進因子となっています。

当レポートでは、世界の嗜好品投資市場について調査し、地域別の動向・市場潜在力の分析、市場データ・予測、主要国市場の分析、および製品別の分析などを提供しており、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界の嗜好品投資の現在・将来の動向

  • 世界市場の規模と予測
    • 先進諸国
    • 新興諸国
  • 総代替資産における嗜好品投資のシェア
    • 先進諸国
    • 新興諸国
  • 総資産における嗜好品投資のシェア
    • 先進諸国
    • 新興諸国

第4章 美術品

  • 主要動向・促進因子の分析
    • 美術品市場の成長
    • アジア太平洋地域
    • 南北アメリカ
    • 欧州

第5章 クラシックカー

  • 主要動向・促進因子の分析
    • クラシック市場の成長
    • アジア太平洋地域
    • 南北アメリカ
    • 欧州

第6章 宝石、宝飾品類、および時計

  • 主要動向・促進因子の分析
    • 宝石
    • 宝飾品類
    • 時計
    • アジア太平洋地域
    • 南北アメリカ
    • 欧州

第7章 ワイン

  • 主要動向・促進因子の分析
    • ワイン投資資金
    • アジア太平洋地域
    • 南北アメリカ
    • 欧州

第8章 WealthInsightについて

図表

目次
Product Code: WI0007FR

Since 2007, an increasing number of HNWIs have shown interest in alternative investments, such as art, classic cars, wines, jewelry, gems and watches, which in times of economic uncertainty can deliver higher returns than equities.

US HNWIs had the largest share of total luxury investments, valued at US$118 billion in 2012. Chinese HNWIs with total luxury investment of US$43 billion in 2012 were the second-largest contributor in luxury investment and were the major driving force behind the growth of luxury investment. A development in alternative investments has been the evolution of the art and finance industry to answer the need of HNWIs who have acquired significant collections over time, as well as those of an emerging collector who invest based on quality and long-term value from the outset. Following the economic slowdown, car enthusiasts and investors in the UK have generated greater interest in classic cars. Many HNWIs from emerging countries in Asia, Middle East and Latin America are buying into this lifestyle by amassing their own collections of classic cars.

The 2020 Foresight Report: Luxury Investments report examines the attitudes of high net worth individuals (HNWIs) to luxury investments and products and services that have arisen and are expected to evolve to accommodate demands from clients by service providers The report provides comprehensive analysis on market potentials and key trends and drivers impacting the growth of the luxury investments market

Reasons To Order

  • Assess the market potentials and key trends and drivers impacting the growth of the luxury investments market
  • Gain insight into key emerging markets that are driving the luxury investment market
  • Analyze the key luxury investment segments and examine where future growth lies
  • Understand the attitudes of high net worth individuals (HNWIs) to luxury investments and products and services

Table of Contents

1. Introduction

2. Executive Summary

3. Global Luxury Investments Current Future and Trends

  • 3.1. Global Market Size and Forecast
  • 3.2. Share of Luxury Investments in Total Alternative Assets
  • 3.3. Share of Luxury InvestmentsinTotal Assets

4. Art

5. Classic cars

6. Gems, Jewelry and Watches

7. Wines

List of Tables

  • Table 1: Global HNWI Luxury Investments Value (US$ Billion), 2008-2012
  • Table 2: Global HNWI Luxury Investments Value (US$ Billion), 2013-2017

List of Figures

  • Figure 1: Global Opportunity in Luxury Investments
Back to Top