表紙
市場調査レポート

競合分析:世界の医用画像処理産業(東芝)- 課題、技術力、マーケティング戦術、戦略的方向性

Toshiba: Challenges, Technological Capabilities, Marketing Tactics, Strategic Direction in the Global Medical Imaging Industry

発行 Venture Planning Group 商品コード 317987
出版日 ページ情報 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。

Local License: 同一事業所内

Back to Top
競合分析:世界の医用画像処理産業(東芝)- 課題、技術力、マーケティング戦術、戦略的方向性 Toshiba: Challenges, Technological Capabilities, Marketing Tactics, Strategic Direction in the Global Medical Imaging Industry
出版日: ページ情報: 英文 48 Pages
概要

当レポートでは、世界の医用画像処理(メディカルイメージング)メーカー、東芝メディカルシステムズについて調査分析し、同社の業績、能力、目標、戦略などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 見通し

  • イントロダクション
  • 業界の統合と多様化:二峰性の動向
  • 市場のグローバル化
  • 価格圧力
  • 生産性

第2章 主要地域

  • 北米
  • 欧州
  • 日本
  • ラテンアメリカ

第3章 主なモダリティ

  • X線
  • 超音波
  • MRI
  • CT
  • 核医学
  • PET
  • PACS

第4章 市場規模と成長率

第5章 戦略的方向性

  • 事業、新製品開発、マーケティング戦略
  • 予想される買収、合弁事業、事業売却

第6章 マーケティング戦術

  • 米国と海外(主要地域)における販売力の規模
  • 販売オプション(レンタル計画、リースなど)
  • 販売促進戦術(価格、割引、広告、見本市、セミナー、製品パンフレット、広報など)
  • システムサービスとサポート

第7章 技術ノウハウ

  • 内部開発と買収で取得した画像診断・関連技術(X線、超音波、MRI、CT、核医学、PET、PACSなど)

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: VPDI20659

This new report from VPGMarketResearch provides insightful analysis of Toshiba capabilities, goals and strategies in the global diagnostic imaging market.  The report presents a worldwide strategic overview of the diagnostic imaging market, including:

·Estimates of the market size and growth.

·Sales forecasts by geographic region and modality.

·Review of the U.S. and international technological, regulatory, economic, demographic and social trends with potentially significant impact on the diagnostic imaging industry during the next five years.

·Analysis of major geographic regions, including North America, Europe, Japan and Latin America.

·Discussion of trends in X-ray, ultrasound, MRI, CT, nuclear medicine, PET, PACS and other technologies.

The analysis of Toshiba includes:

• Business, new product development, and marketing strategies.
• Anticipated acquisitions, joint ventures, and divestitures.
• The U.S. and international sales force size in major geographic regions.
• Selling options, including rental plans, leasing and others.
• Promotional tactics, e.g., pricing, discounts, advertising, trade shows, seminars, product literature, newsletters, etc.
• System service and support.
• Internally developed and acquired diagnostic imaging and related technologies, including X-ray,
ultrasound, MRI, CT, nuclear medicine, PET, PACS, and others.

Contains 48 pages and 5 tables

Table of Contents

I. Outlook

  • Introduction
  • Industry Consolidation and Diversification: A Biomodal Trend
  • Market Globalization
  • Pricing Pressures
  • Productivity

II. Major Geographic Regions

  • North America
  • Europe
  • Japan
  • Latin America

III. Major Modalities

  • X-Ray
  • Ultrasound
  • MRI
  • CT
  • Nuclear Medicine
  • PET
  • PACS

IV. Market Size and Growth

V. Strategic Directions

  • Business, new product development, and marketing strategies
  • Anticipated acquisitions, joint ventures, and divestitures

VI. Marketing Tactics

  • The U.S. and international sales force size in major geographic regions
  • Selling options, including rental plans, leasing and others
  • Promotional tactics, e.g., pricing, discounts, advertising, trade shows,
  • seminars, product literature, newsletters, etc
  • System service and support

VII. Technological Know-How

  • Internally developed and acquired diagnostic imaging and related
  • technologies, Including X-ray, ultrasound, MRI, CT, nuclear medicine, PET,
  • PACS, and others.

List of Tables

  • Table 1: Worldwide Diagnostic Imaging Market Estimated Sales by Geographic Region and Country
  • Table 2: Worldwide Diagnostic Imaging Market Estimated Sales Growth by Geographic Region and Country
  • Table 3: Worldwide Diagnostic Imaging Market Estimated Sales by Modality and Business
  • Table 4: Worldwide Diagnostic Imaging Market Estimated Sales by Modality/Business And Geographic Region
  • Table 5: Worldwide Diagnostic Imaging Market Estimated Sales Growth by Modality/Business
Back to Top