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市場調査レポート

欧州諸国(フランス・ドイツ・イタリア・スペイン・英国)の分子診断市場

Europe Molecular Diagnostics Market 2017-2021: France, Germany, Italy, Spain, UK--Opportunities for Instrument and Reagent Suppliers, Market Segment Forecasts and Shares, Competitive Strategies, Emerging Technologies, Instrumentation Review

発行 Venture Planning Group 商品コード 233420
出版日 ページ情報 英文 1273 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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Local License: 同一事業所内

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欧州諸国(フランス・ドイツ・イタリア・スペイン・英国)の分子診断市場 Europe Molecular Diagnostics Market 2017-2021: France, Germany, Italy, Spain, UK--Opportunities for Instrument and Reagent Suppliers, Market Segment Forecasts and Shares, Competitive Strategies, Emerging Technologies, Instrumentation Review
出版日: ページ情報: 英文 1273 Pages
概要

当レポートでは、欧州の主要5カ国(フランス・ドイツ・イタリア・スペイン・英国)における分子診断市場の最新動向と将来展望について分析し、検査技術の研究開発の最新動向、各国市場の基本構造・動向、今後5年間の市場動向予測、市場拡大のための戦略と課題、主要企業プロファイルといった情報を盛り込んで、概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

世界市場と技術概要

  • DNAシーケンシング
    • イントロダクション
    • シーケンシング手法
    • オートラジオグラフィー
    • ヒトゲノムプロジェクト
    • シーケンシングの自動化
    • イメージスキャナ
    • 蛍光検出
    • 遺伝子プロファイリング
    • 遺伝子発現
    • 遺伝子多型
    • タンパク質間相互作用ネットワークk
  • DNAおよびRNAプローブ技術
    • 基本的原則
    • プローブの分離
    • DNAプローブ検査
    • 検査フォーマット
    • 標識技術
    • 増幅手法
  • 検出技術
    • 放射線による手法
    • 非アイソトープ式手法
  • 装置レビュー
    • Abbott LCx
    • Beckman Coulter/Biomek FK
    • Becton Dickinson SDA
    • Bio-Rad GeneScope
    • Gen-Probe Tigris
    • Roche Cobas Amplicor
    • Tecan LS Series
  • バイオチップ:ゲノセンサー、マイクロアレイ、ラボオンチップ
    • 液体輸送・混合
    • 分離
    • 反応
    • 検知
  • ファーマコゲノミクス
  • 主な応用分野
    • 微生物/感染症
    • がん検査
    • 遺伝子疾患
    • 法医学検査
    • 実父確定検査/HLA型決定
    • その他の応用分野
  • 競合/補完技術
    • モノクローナル抗体/免疫検定
    • RNAプローブ
    • 二次元電気泳動
    • フローサイトメトリー

フランス市場

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 事業環境
  • 市場構造
  • 市場規模・成長率、主要サプライヤーの売上高・市場シェア

ドイツ市場

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 事業環境
  • 市場構造
  • 市場規模・成長率、主要サプライヤーの売上高・市場シェア

イタリア市場

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 事業環境
  • 市場構造
  • 市場規模・成長率、主要サプライヤーの売上高・市場シェア

スペイン市場

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 事業環境
  • 市場構造
  • 市場規模・成長率、主要サプライヤーの売上高・市場シェア

英国市場

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 事業環境
  • 市場構造
  • 市場規模・成長率、主要サプライヤーの売上高・市場シェア

主な製品開発機会

  • 機器
  • 試薬キットおよび検査システム/パネル
  • コンピューター・ソフトウェア・オートメーション
  • 補助製品

分散型検査製品の設計基準

代替的な市場浸透戦略

  • 内部開発
  • 共同事業協定
  • 大学との契約
  • 分散型検査市場の流通戦略
    • マーケティングのアプローチ
    • 製品の複雑性
    • 顧客の選好
    • 既存のサプライヤー
    • 新規参入サプライヤー
    • 主な種類の流通業者
    • 市場の分類

潜在的な市場参入障壁とリスク

  • 市場の成熟化
  • コスト抑制
  • 競争
  • 技術の限界
  • 特許保護
  • 規制による抑制
  • 分散型検査市場の課題

競合企業プロファイル

  • Abbott
  • Affymetrix
  • Agilent
  • Applied Gene Technologies
  • Arca
  • Beckman Coulter/Danaher
  • Becton Dickinson
  • Biokit
  • BioMerieux
  • Bio-Rad
  • Biotest
  • Caliper
  • Cepheid
  • Decode
  • Diadexus
  • 栄研化学
  • Enzo
  • Exact Sciences
  • 富士レビオ
  • Gen-Probe
  • Hologic
  • Illumina
  • Innogenetics/Solvay
  • Kreatech
  • Li-Cor Biosciences
  • Life Technologies
  • Monogram Biosciences
  • Myriad Genetics
  • Nanogen/Elitech
  • Novartis
  • Orchid CellMark
  • Ortho-Clinical Diagnostics
  • Proteome Sciences
  • Qiagen
  • Roche
  • Scienion
  • Sequenom
  • 島津製作所
  • Siemens
  • Sierra Molecular
  • タカラバイオ
  • Tecan Group

付録

  • 付録I:主な大学・研究機関
  • 付録II:用語集
  • 付録III:現在の為替レート

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: VPMD21649

Complete report $19,700.  DataPack (test volumes, sales forecasts, supplier shares) $12,800.

This new 1,273-page comprehensive five-country report from VPGMarketResearch.com is designed to help current suppliers and potential market entrants identify and evaluate the major business opportunities emerging in the European molecular diagnostics market during the next five years. The report explores business and technological trends in major European countries (France, Germany, Italy, Spain, UK); provides 5-year test volume/sales forecasts; estimates shares of leading competitors; compares features of major analyzers; profiles leading market players; and identifies specific product and business opportunities facing instrument and consumable suppliers during the next five years.

The $4.5 billion molecular diagnostics market is unquestionably the most rapidly growing segment of the in vitro diagnostics industry. The next five years will witness significant developments in reagent systems and automation, as well as introduction of a wide range of new products that will require innovative marketing approaches. The rate of market penetration into routine clinical laboratories, however, will depend on the introduction of and cost-effective automated systems with amplification methods.

In order to successfully capitalize on the opportunities presented by the molecular diagnostics market, many companies are already exploiting new technologies as corporate strategic assets, managed in support of business and marketing strategies. Integrating new technology planning with business and corporate strategies will be one of the most challenging tasks for diagnostics companies during the next five years.  

Table of Contents

I.       Introduction

II.      Worldwide Technology and Market Overview

          A.  DNA Sequencing
             
          B.  DNA and RNA Probes Technology
             
          C.  Detection Technologies
             
          D.  Instrumentation Review
                        
          E.  Biochips: Genosensors, Microarrays, and Labs-on-the-Chip

          F.  Pharmacogenomics

          G.  Major Applications

III.     France

IV.     Germany

V.      Italy

VI.     Spain

VII.    U.K.

VIII.   Major Product Development Opportunities

IX.     Design Criteria for Decentralized Testing Products

X.      Alternative Market Penetration Strategies

XI.     Potential Market Entry Barriers and Risks

XII.    Competitive Assessments

XIII.   Appendix
                                                                                            
Contains 1,273 pages and 139 tables

Table of Contents

I. Introduction

II. Worldwide Technology and Market Overview

  • A. DNA Sequencing
  • B. DNA and RNA Probes Technology
  • C. Detection Technologies
  • D. Instrumentation Review
  • E. Biochips: Genosensors, Microarrays, and Labs-on-the-Chip
  • F. Pharmacogenomics
  • G. Major Applications

III. France

IV. Germany

V. Italy

VI. Spain

VII. U.K.

VIII. Major Product Development Opportunities

IX. Design Criteria for Decentralized Testing Products

X. Alternative Market Penetration Strategies

XI. Potential Market Entry Barriers and Risks

XII. Competitive Assessments

XIII. Appendix

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