表紙:オンラインフードデリバリーサービスの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1274230

オンラインフードデリバリーサービスの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Online Food Delivery Services Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 185 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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オンラインフードデリバリーサービスの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

オンラインフードデリバリーサービスの世界需要は、2023年~2030年の調査期間中、CAGR21.82%で2022年の639億2,000万米ドルから2030年には3,100億2,000万米ドルの市場規模に達すると推定されています。

オンラインフードデリバリーサービスは、オンラインウェブサイトやモバイルアプリを通じて、地元のレストランやその他の飲食店から料理を注文できるプラットフォームです。顧客は自宅やオフィスにいながらにして、メニューの閲覧、注文、決済をオンラインで行うことができます。注文した料理は、配達員によってお客さまのもとへ届けられます。これらのアプリケーションでは、クレジットカード、デジタルウォレット、デビットカード、ネットバンキング、代金引換など、さまざまな支払い方法を選択することができます。また、これらのサービスは、人件費、ミス、長い行列、待ち時間を削減することができます。

市場力学:

スマートフォンやタブレットの利用が増え、モバイルアプリを利用する人が増えたことで、オンラインフードデリバリーサービスが顧客とつながり、注文を処理することが容易になり、これが市場の成長を促進する可能性があります。さらに、健康志向の高まりも、オンラインフードデリバリーサービス市場の成長を後押ししています。世界のオンラインフードデリバリーサービスは、多忙なライフスタイルと急速な都市化によって、顧客がますますこのサービスを選択するようにもなっています。オンラインで商品を注文し、玄関先まで届けることに慣れた人が増えるにつれ、オンラインフードデリバリーサービスの利用を検討する可能性が高くなっています。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、オンラインフードデリバリーサービスの世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。オンラインフードデリバリーサービス業界の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

本セクションでは、国別・地域別の詳細なセグメントデータを提供し、各製品・サービスのターゲット層と今後のビジネスチャンスの特定を支援します。

タイプ別

  • レストラン-消費者間(Restaurant-to-Consumer
  • プラットフォーム-ツー-コンシューマー

チャネルタイプ別

  • ウェブサイト/デスクトップ
  • モバイルアプリケーション

支払い方法別

  • キャッシュオンデリバリー
  • オンライン

地域別分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるオンラインフードデリバリーサービス市場の現在と将来の需要に焦点を当てた地域別の展望を説明します。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てます。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。オンラインフードデリバリーサービス市場の主要企業は、DoorDash Inc.、Delivery Hero Group、Just Eat Limited、Uber Technologies Inc.、Swiggy、Zomato、Delivery.com LLC、Yelp Inc、Amazon.com Inc、Rappi Inc.です。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

目次

第1章 序文

  • 当レポートの内容
    • 目的
    • 対象読者
    • ユニークセリングプロポジション(USP)および提供サービス
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査プロセス
    • 市場調査の手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場のスナップショット

第3章 オンラインフードデリバリーサービス-産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ビジネスチャンス
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • タイプ別市場魅力度分析
    • チャネルタイプ別市場魅力度分析
    • 支払方法別市場魅力度分析
    • 市場別魅力度分析:地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料のリスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的なバイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネルの動向

第5章 COVID-19のアウトブレイクの影響分析

第6章 オンラインフードデリバリーサービスの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • レストランから消費者へ
  • プラットフォーム対消費者

第7章 オンラインフードデリバリーサービスの世界市場分析:チャネルタイプ別

  • チャネルタイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • チャネルタイプ別分析
  • ウェブサイト/デスクトップ
  • モバイルアプリケーション

第8章 オンラインフードデリバリーサービスの世界市場売上分析:支払方法別

  • 決済方法別の概要
  • 実績データと予測データ
  • 決済方法別の分析
  • キャッシュオンデリバリー
  • オンライン

第9章 オンラインフードデリバリーサービスの世界市場売上分析:地域別

  • 地域別展望売上高分析
  • イントロダクションの売上分析
  • 北米の売上分析
    • 概要、歴史的・予測的な売上分析
    • 北米セグメント別売上分析
    • 北米国別売上分析
    • 米国の売上分析
    • カナダ売上高分析
    • メキシコの売上分析
  • 欧州売上高分析
    • 概要、歴史的・予測的な販売分析
    • 欧州のセグメント別売上分析
    • 欧州の国別売上分析
    • 英国売上高分析
    • フランス売上高分析
    • ドイツの売上分析
    • イタリアの売上分析
    • ロシア売上高分析
    • その他欧州売上高分析
  • アジア太平洋地域の売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • アジア太平洋地域セグメント別売上分析
    • アジア太平洋地域国別売上分析
    • 中国の売上分析
    • インドの売上分析
    • 日本の売上分析
    • 韓国の売上分析
    • オーストラリア売上高分析
    • その他アジア太平洋地域売上高分析
  • ラテンアメリカの売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • ラテンアメリカのセグメント別売上分析
    • ラテンアメリカの国別売上分析
    • ブラジルの売上分析
    • アルゼンチン売上高分析
    • ペルーの売上分析
    • チリの売上分析
    • その他ラテンアメリカの売上分析
  • 中東・アフリカ地域の売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • 中東・アフリカセグメント別売上分析
    • 中東・アフリカ国別売上分析
    • サウジアラビアの売上分析
    • UAE売上高分析
    • イスラエル売上高分析
    • 南アフリカ共和国の売上分析
    • その他中東とアフリカの売上分析

第10章 オンラインフードデリバリーサービス企業の競合情勢

  • オンラインフードデリバリーサービス市場の競合
  • 提携・協業・合意
  • 合併・買収
  • 新製品投入
  • その他の開発

第11章 企業プロファイル

  • 上位10社のシェア分析
  • 市場集中度
  • DoorDash Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の開発状況
  • Delivery Hero Group
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Just Eat Limited
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Uber Technologies Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Swiggy
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Zomato
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Delivery.com LLC
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Yelp Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Amazon.com Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Rappi Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の動向

注:企業プロファイルの中で、財務の詳細や最近の開発については、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Type (USD MN)
  • Restaurant-to-Consumer Market Sales by Geography (USD MN)
  • Platform-to-Consumer Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Channel Type (USD MN)
  • Websites/Desktop Market Sales by Geography (USD MN)
  • Mobile Applications Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Payment Method (USD MN)
  • Cash on Delivery Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Online Food Delivery Services Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Online Food Delivery Services Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Online Food Delivery Services Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Type
  • Market Attractiveness Analysis by Channel Type
  • Market Attractiveness Analysis by Payment Method
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Type (USD MN)
  • Restaurant-to-Consumer Market Sales by Geography (USD MN)
  • Platform-to-Consumer Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Channel Type (USD MN)
  • Websites/Desktop Market Sales by Geography (USD MN)
  • Mobile Applications Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Payment Method (USD MN)
  • Cash on Delivery Market Sales by Geography (USD MN)
  • Online Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110155

The global demand for Online Food Delivery Services Market is presumed to reach the market size of nearly USD 310.02 BN by 2030 from USD 63.92 BN in 2022 with a CAGR of 21.82% under the study period 2023 - 2030.

Online food delivery services are platforms that allow customers to order food from local restaurants or other food establishments through an online website or mobile app. Customers can browse menus, place an order, and pay for their food online without leaving their homes or office. The food is then delivered to the customer's location by a delivery person. These applications also offer different payment options, including credit cards, digital wallets, debit cards, net banking or via cash on delivery (COD). These services also reduce labour expenses, errors, long queues, and waiting time. 

Market Dynamics:

The increasing use of smartphones and tablets, and the growing number of people using mobile apps, have made it easier for online food delivery services to connect with customers and process orders, which may drive market growth. Moreover, the increasing trend towards healthier eating is also driving the growth of the online food delivery services market. The global online food delivery services are also driven by hectic lifestyles and rapid urbanisation, leading customers to choose the service increasingly. As more people become accustomed to ordering goods online and delivering them to their doorstep, they are more likely to consider using online food delivery services.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of online food delivery services. The growth and trends of online food delivery services industry provide a holistic approach to this study. 

Market Segmentation:

This section of the online food delivery services market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities. 

By Type

  • Restaurant-To-Consumer
  • Platform-To-Consumer

By Channel Type

  • Websites/Desktop
  • Mobile Applications

By Payment Method

  • Cash On Delivery
  • Online

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Online Food Delivery Services market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the online food delivery services market include DoorDash Inc., Delivery Hero Group, Just Eat Limited, Uber Technologies Inc., Swiggy, Zomato, Delivery.com LLC, Yelp Inc., Amazon.com Inc., Rappi Inc.. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . ONLINE FOOD DELIVERY SERVICES - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Channel Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Payment Method
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL ONLINE FOOD DELIVERY SERVICES MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 6.1 Overview by Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Type
  • 6.4 Restaurant-to-Consumer Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Platform-to-Consumer Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL ONLINE FOOD DELIVERY SERVICES MARKET ANALYSIS BY CHANNEL TYPE

  • 7.1 Overview by Channel Type
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Channel Type
  • 7.4 Websites/Desktop Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Mobile Applications Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL ONLINE FOOD DELIVERY SERVICES MARKET SALES ANALYSIS BY PAYMENT METHOD

  • 8.1 Overview by Payment Method
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by Payment Method
  • 8.4 Cash on Delivery Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 Online Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL ONLINE FOOD DELIVERY SERVICES MARKET SALES ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook Sales Analysis
  • 9.2. Introduction Sales Analysis
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4. United State Sales Analysis
    • 9.3.5. Canada Sales Analysis
    • 9.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 9.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 9.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5. France Sales Analysis
    • 9.4.6. Germany Sales Analysis
    • 9.4.7. Italy Sales Analysis
    • 9.4.8. Russia Sales Analysis
    • 9.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 9.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 9.5.4. China Sales Analysis
    • 9.5.5. India Sales Analysis
    • 9.5.6. Japan Sales Analysis
    • 9.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8. Australia Sales Analysis
    • 9.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 9.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 9.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6. Peru Sales Analysis
    • 9.6.7. Chile Sales Analysis
    • 9.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 9.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 9.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5. UAE Sales Analysis
    • 9.7.6. Israel Sales Analysis
    • 9.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ONLINE FOOD DELIVERY SERVICES COMPANIES

  • 10.1. Online Food Delivery Services Market Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11 . COMPANY PROFILES OF ONLINE FOOD DELIVERY SERVICES INDUSTRY

  • 11.1. Top 10 Company Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. DoorDash Inc.
    • 11.3.1. Company Overview
    • 11.3.2. Company Revenue
    • 11.3.3. Products
    • 11.3.4. Recent Developments
  • 11.4. Delivery Hero Group
    • 11.4.1. Company Overview
    • 11.4.2. Company Revenue
    • 11.4.3. Products
    • 11.4.4. Recent Developments
  • 11.5. Just Eat Limited
    • 11.5.1. Company Overview
    • 11.5.2. Company Revenue
    • 11.5.3. Products
    • 11.5.4. Recent Developments
  • 11.6. Uber Technologies Inc.
    • 11.6.1. Company Overview
    • 11.6.2. Company Revenue
    • 11.6.3. Products
    • 11.6.4. Recent Developments
  • 11.7. Swiggy
    • 11.7.1. Company Overview
    • 11.7.2. Company Revenue
    • 11.7.3. Products
    • 11.7.4. Recent Developments
  • 11.8. Zomato
    • 11.8.1. Company Overview
    • 11.8.2. Company Revenue
    • 11.8.3. Products
    • 11.8.4. Recent Developments
  • 11.9. Delivery.com LLC
    • 11.9.1. Company Overview
    • 11.9.2. Company Revenue
    • 11.9.3. Products
    • 11.9.4. Recent Developments
  • 11.10. Yelp Inc.
    • 11.10.1. Company Overview
    • 11.10.2. Company Revenue
    • 11.10.3. Products
    • 11.10.4. Recent Developments
  • 11.11. Amazon.com Inc.
    • 11.11.1. Company Overview
    • 11.11.2. Company Revenue
    • 11.11.3. Products
    • 11.11.4. Recent Developments
  • 11.12. Rappi Inc.
    • 11.12.1. Company Overview
    • 11.12.2. Company Revenue
    • 11.12.3. Products
    • 11.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies