表紙:マス・ティンバーの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1264112

マス・ティンバーの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Mass Timber Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends And Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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マス・ティンバーの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

マス・ティンバーは、エンジニアード・ウッド、人工木材、複合木材、製造ボードなどの別称でも知られています。複数の木板を接着剤、粘着剤、ファスナーなどで固定したり、積層したりして作られた比較的新しいカテゴリーの木製品を指します。マス・ティンバーは、強度と耐久性がありながら軽量で、構造的な耐荷重部材を作ることができます。また、汎用性が高く、美観に優れ、建築コストを抑えることができます。環境に優しく持続可能な建築材料であるため、鉄やコンクリートに取って代わることができます。クロスラミネート、ネイルラミネート、LVL、ダボラミネート、グルーラミネートなど、さまざまな種類のマス材があります。工業製品の製造や住宅・商業ビルの建設など、さまざまな用途で使用されています。

市場力学:

世界のマス・ティンバー市場の主な成長要因は、持続可能な、あるいは環境に優しい建築ソリューションへの嗜好の高まりです。これは、従来の建築資材の製造工程が環境汚染を引き起こすためで、マス・ティンバーは環境に優しい選択肢と言えます。マス・ティンバーを使用した建設活動は、コンクリートと比較して工期が短縮され、デベロッパーにとってよりスピーディな選択肢となります。これも市場を牽引する大きな要因となっています。住宅分野と教育分野からの需要の加速は、市場に有利に働くと思われます。さらに、政府が再生可能な建材の使用を奨励していることも、市場の成長を後押しするでしょう。一方、大量生産された木材を建築に使用することは比較的新しいアイデアであり、現在のところ、コンクリートやスチールといった従来の建築材料よりもコストが高いです。これらの要因は、近い将来、マス・ティンバー市場の成長を阻害する可能性があります。

調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、マス・ティンバーの世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。マス・ティンバー産業の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

このセクションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略家がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスにつなげることを支援します。

タイプ別

  • 粘着剤で接着
  • 機械的に固定される

アプリケーション別

  • 住宅用建物
  • 教育機関
  • 官公庁・公共施設
  • 産業・商業空間

地域別分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるマス木材市場の現在と将来の需要に焦点を当てた地域別展望を取り上げます。さらに、すべての著名な地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。マス・ティンバー市場の主要企業には、Stora Enso、Mayr-Melnhof Holz Holding AG、Binderholz Bausysteme GmbH、KLH Massivholz GmbH、HASSLACHER Holding GmbH、Structurlam Mass Timber Corporation、Nordic Structures、Sterling Lumber Companyがあります。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

目次

第1章 序文

  • レポート内容
    • 目的
    • 対象読者
    • USP(ユニーク・セリング・プロポジション)と提供するもの
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査の流れ
    • 市場調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 マス・ティンバー- 産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界の動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • タイプ別
    • 用途別
    • 地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料一覧
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 購入希望者リスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • 市場開拓の動向

第5章 COVID-19の発生による影響分析

第6章 マス・ティンバーの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 過去と未来のデータ
  • タイプ別分析
  • アドヒーシブボンド市場:地域別
  • メカニカルファスナー市場:地域別

第7章 マス・ティンバーの世界市場分析:用途別

  • 概要:アプリケーション別
  • 過去と未来のデータ
  • 分析:アプリケーション別
  • 住宅市場:地域別内訳
  • 教育機関市場:地域別
  • 政府/公共建築物市場:地域別
  • 産業・商業空間市場:地域別内訳

第8章 マス・ティンバーの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米
    • 概要、実績データ、予測データ
    • 北米セグメンテーション別
    • 北米:国別一覧
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 概要、実績データ、予測データ
    • セグメント別欧州
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 概要、実績データ、予測データ
    • アジア太平洋地域セグメント別内訳
    • アジア太平洋:国別情報
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • 概要、実績データ、予測データ
    • ラテンアメリカのセグメント別内訳
    • ラテンアメリカ:国別一覧
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ地域
    • 概要、実績データ、予測データ
    • 中東・アフリカのセグメント別情報
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • UAE
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 マス・ティンバー企業の競合情勢

  • マス・ティンバー市場競争
  • パートナーシップ/コラボレーション/アグリーメント
  • M&A(合併・買収
  • 新商品発表会
  • その他の展開

第10章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Stora Enso
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Mayr-Melnhof Holz Holding AG
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Binderholz Bausysteme GmbH
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • KLH Massivholz GmbH
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Hasslacher Holding GmbH
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Structurlam Mass Timber Corporation
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Nordic Structures
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Sterling Lumber Company
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向

注)企業プロファイルにおいて、財務内容や最近の開発状況などは、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • Pre V/S Post COVID-19
  • Estimated Impact Of The Coronavirus (Covid-19) Epidemic
  • COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis
  • Analysis by Type (USD MN)
  • Adhesive Bonded Market by Geography (USD MN)
  • Mechanically Fastened Market by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Application (USD MN)
  • Residential buildings Market by Geography (USD MN)
  • Educational Institutes Market by Geography (USD MN)
  • Government/Public Buildings Market by Geography (USD MN)
  • Industrial & Commercial Spaces Market by Geography (USD MN)
  • Global Mass Timber Market by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisiton

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Mass Timber Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Mass Timber Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Type
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Type (USD MN)
  • Adhesive Bonded Market by Geography (USD MN)
  • Mechanically Fastened Market by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (USD MN)
  • Residential buildings Market by Geography (USD MN)
  • Educational Institutes Market by Geography (USD MN)
  • Government/Public Buildings Market by Geography (USD MN)
  • Industrial & Commercial Spaces Market by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Company Market Share Analysis, 2021
  • Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.
目次
Product Code: VMR11216807

Mass timber is also known by other names such as engineered wood, artificial wood, composite wood or manufactured board. It refers to a relatively new category of wood products made by fixing together multiple wood boards with glue, adhesives, or fasteners or by laminating them. Mass timber is strong and durable but lightweight and can create structural load-bearing components. In addition, it is versatile, aesthetically appealing and reduces construction costs. Since it is an eco-friendly and sustainable building material, it can replace steel and concrete. The various kinds of mass timber available are cross-laminated, nail-laminated, LVL, dowel-laminated and glue-laminated timber. It finds usage in diverse applications such as manufacturing industrial products and construction of residential and commercial buildings.

Market Dynamics:

The chief growth factor for the global mass timber market is the growing preference for sustainable or green building solutions. This is because the manufacturing process of conventional building materials causes environmental pollution, and mass timber is an eco-friendly option. Construction activities using mass timber reduce construction time compared to concrete and are a speedier alternative for developers. This is another major factor driving the market. Accelerated demand from the residential sector and the educational sector is likely to favor the market. Furthermore, the government encouraging the usage of renewable building materials will augment market growth. On the flip side, the use of mass timber in construction is a relatively new idea, and at present, it is costlier than conventional building materials like concrete and steel. These factors might impede the growth of the mass timber market in the near future.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of mass timber. The growth and trends of mass timber industry provide a holistic approach to this study.

Market Segmentation:

This section of the mass timber market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Adhesive Bonded
  • Mechanically Fastened

By Application

  • Residential Buildings
  • Educational Institutes
  • Government/Public Buildings
  • Industrial & Commercial Spaces

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Mass Timber market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the mass timber market include Stora Enso, Mayr-Melnhof Holz Holding AG, Binderholz Bausysteme GmbH, KLH Massivholz GmbH, HASSLACHER Holding GmbH, Structurlam Mass Timber Corporation, Nordic Structures, Sterling Lumber Company. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . MASS TIMBER - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 By Type
    • 3.7.2 By Application
    • 3.7.3 By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL MASS TIMBER MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 6.1 Overview by Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Type
  • 6.4 Adhesive Bonded Market by Regions
  • 6.6 Mechanically Fastened Market by Regions

7 . GLOBAL MASS TIMBER MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 7.1 Overview by Application
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Application
  • 7.4 Residential buildings Market by Regions
  • 7.5 Educational Institutes Market by Regions
  • 7.6 Government/Public Buildings Market by Regions
  • 7.7 Industrial & Commercial Spaces Market by Regions

8 . GLOBAL MASS TIMBER MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.3.2. North America By Segment
    • 8.3.3. North America By Country
    • 8.3.4. United State
    • 8.3.5. Canada
    • 8.3.6. Mexico
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.4.2. Europe by Segment
    • 8.4.3. Europe by Country
    • 8.4.4. United Kingdom
    • 8.4.5. France
    • 8.4.6. Germany
    • 8.4.7. Italy
    • 8.4.8. Russia
    • 8.4.9. Rest Of Europe
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country
    • 8.5.4. China
    • 8.5.5. India
    • 8.5.6. Japan
    • 8.5.7. South Korea
    • 8.5.8. Australia
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific
  • 8.6. Latin America
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.6.2. Latin America by Segment
    • 8.6.3. Latin America by Country
    • 8.6.4. Brazil
    • 8.6.5. Argentina
    • 8.6.6. Peru
    • 8.6.7. Chile
    • 8.6.8. Rest of Latin America
  • 8.7. Middle East & Africa
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country
    • 8.7.4. Saudi Arabia
    • 8.7.5. UAE
    • 8.7.6. Israel
    • 8.7.7. South Africa
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE MASS TIMBER COMPANIES

  • 9.1. Mass Timber Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF MASS TIMBER INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Stora Enso
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Financials
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Mayr-Melnhof Holz Holding AG
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Financials
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Binderholz Bausysteme GmbH
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Financials
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. KLH Massivholz GmbH
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Financials
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Hasslacher Holding GmbH
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Financials
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Structurlam Mass Timber Corporation
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Financials
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Nordic Structures
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Financials
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Sterling Lumber Company
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Financials
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies