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市場調査レポート

欧州・新興国市場での自動車用バッテリーのアフターマーケットの分析

Understanding the Vehicle Battery Aftermarket in the European and Emerging Markets

発行 Verdict Retail 商品コード 346717
出版日 ページ情報 英文 45 Pages
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欧州・新興国市場での自動車用バッテリーのアフターマーケットの分析 Understanding the Vehicle Battery Aftermarket in the European and Emerging Markets
出版日: 2014年04月30日 ページ情報: 英文 45 Pages
概要

中国などの新興国市場では、自動車のバッテリーが保証期間切れや交換時期に達しつつあり、それがアフターマーケットでのバッテリー需要の拡大につながっています。これは、カーディーラーにとっては脅威ですが、メーカー系列店にとっては大きな市場機会だと言えます。他方、欧州の主要国ではバッテリー市場の微減が見込まれています。修理工場やVNM (メーカー系列店) のシェアは拡大しますが、部品販売店やハイパーマーケットのシェアは低下する見通しです。バッテリー技術の複雑化により市場は二分化すると見られており、VMNや大手修理工場ではアイドリングストップ用バッテリーが普及する一方、小規模の独立系工場では標準型バッテリーの使用が続くものと思われます。

当レポートでは、欧州諸国および新興国市場における、自動車用バッテリーのアフターマーケットについて分析し、消費者のバッテリー交換・選択行動とその背景事情、メーカー側での各種技術の導入・対応状況、バッテリーの種類別の普及見通し、今後の市場規模の見通し (地域別・販売チャネル別) などについて調査・考察しております。

第1章 概要

  • アフターマーケットでのバッテリーの売上高

第2章 将来展望

  • アイドリングストップ (Start-stop)
  • 排出規制
  • アイドリングストップと、バッテリーの販売量に対する影響
  • バッテリーの継続的な進化

第3章 自動車用バッテリーの役割の変化

  • 自動車用バッテリーの沿革
  • バッテリー品質の改善
  • AGMバッテリー市場の成長:アイドリングストップ技術の普及を反映
  • AGM/EFBバッテリー需要:成熟化した市場と比べて、東欧ではまだ技術格差がある
  • 電化した機能の多寡が、バッテリー交換の時期を左右する

第4章 アフターマーケットにおけるバッテリー

  • 中核的なバッテリー技術
    • 鉛蓄電池
    • 液体式鉛蓄電池
    • AGMバッテリー
    • 新型の鉛蓄電池
    • ニッケル系電池
    • リチウム系電池
    • スーパーコンデンサ
    • 代替的バッテリーシステム
    • 実験段階の蓄電池
  • なぜ、バッテリーは今後の市場において需要なのか

第5章 市場規模

  • 市場規模 (数量ベース)
    • 新興国市場
  • 市場シェアの変化 (数量ベース)
    • 欧州主要5か国の市場
    • 西欧
    • 南欧
  • 市場規模 (金額ベース)
    • 市場規模の予測
    • サマリー

第6章 消費者動向、流通チャネル、交換率

  • スウェーデンでの平均走行距離の短さ
  • 整備・修理チャネル
  • 市場の機会と脅威
  • 購入行動
  • オンライン販売
  • 特定ブランドのバッテリーを購入する理由
  • 交換のきっかけ
  • 交換の頻度

第7章 技術動向:アイドリングストップと電気自動車

  • ハイブリッド車とバッテリー式電気自動車
  • 内燃エンジン車
  • アイドリングストップ技術つき自動車
  • 欧州における二極化した需要

第8章 提言と結論

  • 二極化した欧州市場:主要市場 (成熟化) におけるAGM/EFBバッテリーの需要増大と、東欧市場の立ち遅れ
  • 保証期間が切れた自動車:新興国市場のカーディーラーにとっての脅威
  • バッテリーの販売量は落ちるが、売上高は伸びる
  • カーディーラー・VMN (メーカー系列店)・サプライヤーグループは恩恵を被るが、独立系修理工場は伸び悩む
  • バッテリーメーカー間の競合:短期的な激化の動き
  • バッテリーの購入行動:車齢と密接に関係
  • オンライン専門チャネルは大きくは成長せず
  • 新興国市場

第9章 付録

図表一覧

目次
Product Code: VR0030TR

Summary

The demands placed on vehicle batteries are increasing, influencing their complexity and affecting how and where motorists replace them. Their complexity makes them more difficult to replace, impacting motorists' purchasing behaviours and the wider aftermarket. This report draws on Verdict's proprietary in-house data to explore the factors shaping the batteries market.

Synopsis

As the parc ages in the emerging markets and cars exit the manufacturer warranty period, opportunities present themselves in each aftermarket channel. The greatest opportunities are found in China, where over 65% of vehicles are under four years old. This is a challenge for dealerships, but an opportunity for manufacturer-affiliated fast fits.

Across the leading five European countries, garages and VMNs command the biggest market share. By 2017, the volume of starter batteries sold in these countries will decrease by 1.2%. The share of sales taken by garages and VMNs will increase while the proportion of the market occupied by parts stores and hypermarkets will decline.

As batteries become more complex, Verdict expects that, in the longer term, there will be a defined split in the market, with VMNs and large garage networks supporting and servicing the demands of the start-stop market, whilst smaller independent garages continue to service the standard battery market.

Reasons To Buy

  • Understand how consumer trends influence how and where motorists get their battery replaced.
  • Target which markets are most and least likely to use particular types of batteries, and see their growth potential.
  • See how the value and volume of the batteries market will change over time by region and by channel.

Your key questions answered

  • Which markets demonstrate the greatest growth potential for starter batteries and which channels will benefit?
  • How do motorists decide which brand of battery to buy, what influences the decision and what opportunities does this present for retailers?
  • What opportunities exist for all channels to maximise their potential share of the batteries market?

Table of Contents

1. Overview

  • 1.1. Battery aftermarket sales

2. Outlook

  • 2.1. Start-stop
  • 2.2. Emissions regulations
  • 2.3. Start-stop and the impact on battery sales volumes
  • 2.4. Batteries are continuing to evolve

3. The Changing Role of Vehicle Batteries

  • 3.1. Vehicle batteries - a brief history
  • 3.2. Battery quality is improving
  • 3.3. AGM batteries market grows, reflecting increase in start-stop technology
  • 3.4. Demand for AGM/EFB batteries will lag in Eastern Europe compared with the mature markets
  • 3.5. More electrical functions influence where motorists get their batteries replaced

4. Batteries in the Aftermarket

  • 4.1. Core battery technologies
    • 4.1.1. Lead-acid
    • 4.1.2. Flooded lead-acid
    • 4.1.3. AGM batteries
    • 4.1.4. New lead-acid batteries
    • 4.1.5. Nickel-based batteries
    • 4.1.6. Lithium-based batteries
    • 4.1.7. Super-capacitor
    • 4.1.8. Alternative battery systems
    • 4.1.9. Experimental rechargeable batteries
  • 4.2. Why batteries are critical for the future

5. Volume and Value

  • 5.1. Volume
    • 5.1.1. Emerging markets
  • 5.2. Channel shares by volume
    • 5.2.1. Leading five European markets
    • 5.2.2. Western Europe
    • 5.2.3. Southern Europe
  • 5.3. Value
    • 5.3.1. Value forecasts
    • 5.3.2. Summary

6. Consumer Trends, Distribution Channels and Replacement Rates

  • 6.1. Low average mileage in Sweden
  • 6.2. Servicing and repair channel
  • 6.3. Opportunities and threats
  • 6.4. Purchasing behaviours
  • 6.5. Online
  • 6.6. Reasons for purchasing a particular brand of battery over another
  • 6.7. Trigger for replacement
  • 6.8. Frequency of replacement

7. Technology Trends: Start-Stop and Electric Vehicles

  • 7.1. Hybrid and battery electric vehicles
  • 7.2. Internal combustion engine vehicles
  • 7.3. Vehicles equipped with start-stop technologies
  • 7.4. Polarised demand within Europe

8. Recommendations and Conclusions

  • 8.1. A polarised parc, with demand for AGM/EFB batteries growing in the mature/leading European markets but lagging in Eastern Europe
  • 8.2. Vehicles moving out of warranty period are a threat to dealerships in the emerging markets
  • 8.3. Battery sales volumes will fall but values will increase
  • 8.4. Dealerships, VMNs and supplier groups will benefit, but independent garages will suffer
  • 8.5. Competition amongst battery manufacturers will increase in the short term
  • 8.6. Battery purchasing behaviours strongly linked to the age of the parc
  • 8.7. The pure online channel will not grow significantly
  • 8.8. Emerging markets

9. Appendix

  • 9.1. About Verdict Retail
  • 9.2. Disclaimer

List of Figures

  • Figure 1: A modern car battery in situ in the engine bay
  • Figure 2: Advantages and disadvantages of lead-acid batteries
  • Figure 3: Advantages and disadvantages of AGM batteries
  • Figure 4: Advantages and disadvantages of nickel-based batteries
  • Figure 5: Advantages and disadvantages of lithium-based batteries
  • Figure 6: Advantages and disadvantages of super-capacitors
  • Figure 7: Starter battery volumes (million) in Europe's leading five, Western and European markets, 2013 and 2017e
  • Figure 8: Starter battery volumes (million) in the emerging markets, 2012 and 2016e
  • Figure 9: Battery market channel shares by volume in the leading five European markets (%), 2009-17e
  • Figure 10: Battery market channel shares by volume in the Western European markets (%), 2009-17e
  • Figure 11: Battery market channel shares by volume in the Southern European markets (%), 2009- 17e
  • Figure 12: Starter battery values in the leading five European markets and the emerging markets (€bn), 2012 and 2016
  • Figure 13: Average number of kilometres driven (%), by country
  • Figure 14: Preferred channel for the servicing or replacement of car batteries in the leading five European countries (%)
  • Figure 15: Use of the online channel for the purchase of automotive batteries (%), by country
  • Figure 16: Motorists' loyalty to particular brands when buying tyres and batteries (%), by country
  • Figure 17: Factors influencing motorists' decision to purchase vehicle batteries (%), by country
  • Figure 18: Motorist attitudes to replacing automotive batteries (%), by country
  • Figure 19: Starter battery replacement rates (%), by country
  • Figure 20: Percentage of vehicles in Europe fitted with start-stop batteries (%), 2012-21
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