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市場調査レポート

オーストラリアの会議・コラボレーション市場:2009年

AUSTRALIAN CONFERENCING & COLLABORATION MARKET UPDATE 2009

発行 Telsyte 商品コード 117015
出版日 ページ情報 英文 25 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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オーストラリアの会議・コラボレーション市場:2009年 AUSTRALIAN CONFERENCING & COLLABORATION MARKET UPDATE 2009
出版日: 2010年02月09日 ページ情報: 英文 25 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、オーストラリアの企業における会議・コラボレーション技術の利用と導入について調査し、市場成長促進因子、2009年におけるベンダーおよび市場の発展、カテゴリー別の普及・導入・利用動向などについて分析しており、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

  • 調査手法
  • 定義

第3章 オーストラリアの会議・コラボレーション市場概要

  • 会議・コラボレーション市場の概要
  • ベンダーの発展
    • ビデオ会議・コラボレーションにおける市場リーダーシップの認識
    • Cisco
    • Microsoft
    • polycom
    • Tandberg
    • その他

第4章 オーストラリアの中規模ビジネス市場における会議・コラボレーションの利用

  • オーディオ会議
  • ビデオ会議
  • Webコラボレーション

第5章 オーストラリアの中間市場における会議・コラボレーションの利用

  • オーディオ会議
  • ビデオ会議
  • テレプレゼンス
  • Webコラボレーション

第6章 オーストラリアの大企業市場における会議・コラボレーションの利用

  • オーディオ会議
  • ビデオ会議
  • テレプレゼンス
  • Webコラボレーション

第7章 結論・提言

  • アドレッサブルテレプレゼンス市場の拡大
  • 中規模&中間市場におけるWebコラボレーションの機会

第8章 関連調査

図表

目次

Abstract

Conferencing and collaborative technologies took off back in the midst of the global financial crisis (GFC), back in 2008. In 2009, Australian businesses have continued to embrace the technologies, which are now increasingly becoming part of internal business processes. With an economic recovery currently underway, business decision makers continue to look to conferencing and collaboration technologies to sustain the reduction in OPEX from increase in workforce productivity, streamlining of business processes and travel cost savings.

This Telsyte report looks at the usage and adoption of conferencing and collaboration technologies by the Australian businesses.

It discusses:

  • Market drivers of conferencing and collaborative technologies;
  • Perceived market leadership in conferencing and collaboration;
  • Conferencing and collaboration vendor and market developments in 2009;
  • The uptake and adoption of audio conferencing, video conferencing, telepresence and web collaboration technologies by medium, mid-market and large businesses;
  • The usage of web collaboration products by medium, mid-market and large businesses in Australia; and
  • Conclusion and recommendations.

Australian Conferencing & Collaboration Market Update 2009 is a 25-page report includes 16 Figures and 1 Tables.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. INTRODUCTION

  • 2.1 Methodology
  • 2.2 Definitions

3. AUSTRALIAN CONFERENCING & COLLABORATION MARKET OVERVIEW 2009

  • 3.1 Conferencing & Collaboration Market Drivers
  • 3.2 Vendor Developments
    • 3.2.1 Perceived Market Leadership in Video Conferencing & Collaboration
    • 3.2.2 Cisco
    • 3.2.3 Microsoft
    • 3.2.4 Polycom
    • 3.2.5 Tandberg
    • 3.2.6 Others

4. USAGE OF CONFERENCING & COLLABORATION IN THE AUSTRALIAN MEDIUM BUSINESS MARKET

  • 4.1 Audio Conferencing
  • 4.2 Video Conferencing
  • 4.3 Web Collaboration

5. USAGE OF CONFERENCING & COLLABORATION IN THE AUSTRALIAN MID MARKET

  • 5.1 Audio Conferencing
  • 5.2 Video Conferencing
  • 5.3 Telepresence
  • 5.4 Web Collaboration

6. USAGE OF CONFERENCING & COLLABORATION IN THE AUSTRALIAN LARGE ENTERPRISE MARKET

  • 6.1 Audio Conferencing
  • 6.2 Video Conferencing
  • 6.3 Telepresence
  • 6.4 Web Collaboration

7. CONCLUSION AND RECOMMENDATIONS

  • 7.1 Expanding the Addressable Telepresence Market
  • 7.2 Medium & Mid Market Opportunities for Web Collaboration

8. RELATED RESEARCH

Figures

  • Figure 1 - Primary Reason for Using Conferencing & Collaboration
  • Figure 2 - Perceived Leadership in Video Conferencing & Collaboration
  • Figure 3 - Australian Medium Market Audio Conferencing Adoption
  • Figure 4 - Australian Medium Market Boardroom Video Conferencing Adoption
  • Figure 5 - Australian Medium Market Web Collaboration Adoption
  • Figure 6 - Usage of Web Collaboration Platforms by Medium Businesses
  • Figure 7 - Australian Mid Market Audio Conferencing Adoption
  • Figure 8 - Australian Mid Market Boardroom Video Conferencing Adoption
  • Figure 9 - Australian Mid Market On-Premise Telepresence Adoption
  • Figure 10 - Australian Mid Market Web Collaboration Adoption
  • Figure 11 - Usage of Web Collaboration Platforms by Mid Market Businesses
  • Figure 12 - Australian Large Enterprise Market Audio Conferencing Adoption
  • Figure 13 - Australian Large Enterprise Market Boardroom Video Conferencing Adoption
  • Figure 14 - Australian Large Enterprise Market On-Premise Telepresence Adoption
  • Figure 15 - Australian Mid Market Web Collaboration Adoption
  • Figure 16 - Usage of Web Collaboration Platforms by Large Enterprises

Tables

  • Table 1 - Distribution of Telsyte' s 2009 Survey Respondents by Business Size
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