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市場調査レポート

インドのインスタント食品市場:予測と機会

India Ready-to-Cook Food Market Forecast and Opportunities, 2019

発行 TechSci Research 商品コード 322451
出版日 ページ情報 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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インドのインスタント食品市場:予測と機会 India Ready-to-Cook Food Market Forecast and Opportunities, 2019
出版日: 2015年01月08日 ページ情報: 英文 120 Pages
概要

インドでは近年、ライフスタイルの多忙化や可処分所得の拡大を受けて、インスタント(RTC)食品市場が急速に拡大しています。特に、農村部・地方都市から大都市への人口移動や、中産階級のライフスタイルの根本的変化、核家族化などが、市場の成長を促しています。インドは国内での文化的違いが大きいため、地域の味覚に合わせた製品の開発も進められています。スーパーマーケットなどの新たな流通形態ですぐに購入できることも、市場成長の要因の一つです。インドのインスタント食品市場は、2014年には1億2000万米ドルの規模に達すると推計されています。部門別ではデザートミックスが最大のシェアを占め、また地域別では北部のシェアが最大となっています。

当レポートでは、インドにおけるインスタント食品市場の現状と将来展望について分析し、インド国内の経済・市場構造や、市場規模・シェアの動向、部門別の詳細動向、市場構造の変化と新たな市場機会、政策・規制環境、主要企業のプロファイル、市場関係者への戦略提言といった情報を盛り込んでお届けします。

第1章 調査手法

第2章 アナリストの見解

第3章 インスタント食品:概略

第4章 インドのインスタント食品市場の見通し

  • 市場規模とその予測
    • 金額ベース
    • 数量ベース
  • 市場シェアとその予測
    • 種類別
    • 地域別

第5章 インドのインスタント・デザートミックス市場の見通し

  • 市場規模とその予測
    • 金額ベース
    • 数量ベース
  • 価格水準:企業別・製品別

第6章 インドのスナックミックス市場の見通し

第7章 インドのカレー原料市場の見通し

第8章 インドのインスタント食品の消費者の分析

第9章 市場のダイナミクス

  • 成長促進要因
  • 課題

第10章 市場の傾向と発展

  • レトルト技術の活用
  • 即席食品に対する需要の拡大
  • 小売形態に対する多大な関心
  • 革新的な/地域にあわせた製品の発売
  • 展示会・イベント

第11章 政策・規制環境

第12章 インド経済の概況

第13章 競争環境

  • General Mills India Private LTD.
  • Kohinoor Speciality Foods India
  • ITC Limited
  • Godrej Tyson Foods Limited
  • Haldiram's Snacks Pvt. Ltd.
  • MTR Foods Pvt. Ltd.
  • Himalya International Limited
  • Gits Food Products Pvt. Ltd.
  • ADF Foods Ltd.
  • Amrit Foods Pvt. Ltd.

第14章 戦略的提言

第15章 付録

目次
Product Code: 9329

In India, the demand for Ready-to-cook (RTC) food products has been increasing over the last few years on account of busier lifestyles and rising income levels of consumers. With considerably rising employment opportunities in the country's urban set-ups, India has been witnessing continuing migration of a large number of people from its rural and semi-urban pockets to tier 1 and tier 2 cities. This has been consequently providing a huge impetus to RTC food products market in India, especially over the last five years. The Indian middle class, in particular, is witnessing a paradigm shift in their lifestyle and living standards. Presently, nuclear families and bachelors residing in metropolitans for academic and employment purposes are among the major consumers of RTC food products. Due to cultural diversities, companies are increasingly focusing on launching regional RTC products. Another factor driving the penetration of RTC food products is their easy availability across major retail chains, hypermarkets and supermarkets in the country.

According to “India Ready-to-Cook Food Market Forecast & Opportunities, 2019” , the RTC food products market in India is estimated to have touched US$ 120 million in 2014. The RTC food market has been segmented into dessert mixes, snack mixes and curry making enablers. Of these three product categories, dessert mixes outperformed other product segments in 2013 and are expected to continue their dominance through 2019. Currently, Northern states of India accounts for the largest revenue share in the country's RTC market. Major reason for North India's dominance include higher employment opportunities and rising disposable income level of people residing in this region. India's RTC food market is dominated by a handful of well-known players such as ITC, MTR, Haldiram's and Gits.

“India Ready-to-Cook Food Market Forecast & Opportunities, 2019” report highlights following aspects related to Ready-to-cook food market in India:

  • India Ready-to-Cook Food Market Size, Share & Forecast
  • Segmental Analysis - Dessert Mixes, Snack Mixes and Curry Making Enablers
  • Policy & Regulatory Landscape
  • Changing Market Trends & Emerging Opportunities
  • Competitive Landscape & Strategic Recommendations

Table of Contents

1. Research Methodology

2. Analyst View

3. Ready-to-cook food: An Introduction

4. India Ready-to-eat Food Market Outlook

  • 4.1. Market Size & Forecast
    • 4.1.1. By Value
    • 4.1.2. By Volume
  • 4.2. Market Share & Forecast
    • 4.2.1. By Type (Dessert Mixes, Snack Mixes & Curry Making Enablers)
    • 4.2.2. By Region
    • 4.2.3. By Company Overview

5. India RTC Dessert Mixes Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
    • 5.1.2. By Volume
  • 5.2. Price Points - By Company, By Product

6. India Snack Mixes Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
    • 6.1.2. By Volume
  • 6.2. Price Points - By Company, By Product

7. India Curry Enablers Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
    • 7.1.2. By Volume
  • 7.2. Price Points - By Company, By Product

8. India Ready-to-cook Food Consumer Analysis

9. Market Dynamics

  • 9.1. Drivers
  • 9.2. Challenges

10. Market Trends& Developments

  • 10.1. Use of retort technology
  • 10.2. Increasing demand for convenience food
  • 10.3. Gaining special attention in retail formats
  • 10.4. Launching innovative & Region specific products
  • 10.5. Exhibitions & Events

11. Policy & Regulatory Landscape

12. India Economic Profile

13. Competitive Landscape

  • 13.1. General Mills India Private LTD.
  • 13.2. Kohinoor Speciality Foods India
  • 13.3. ITC Limited
  • 13.4. Godrej Tyson Foods Limited
  • 13.5. Haldiram's Snacks Pvt. Ltd.
  • 13.6. MTR Foods Pvt. Ltd.
  • 13.7. Himalya International Limited
  • 13.8. Gits Food Products Pvt. Ltd.
  • 13.9. ADF Foods Ltd.
  • 13.10. Amrit Foods Pvt. Ltd.

14. Strategic Recommendations

15. Annexure

  • 15.1. Questionnaire
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