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市場調査レポート

アラブ首長国連邦(UAE)のデジタルサイネージ市場:予測と機会

UAE Digital Signage Market Forecast and Opportunities, 2020

発行 TechSci Research 商品コード 297901
出版日 ページ情報 英文 98 Pages
納期: 即日から翌営業日
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アラブ首長国連邦(UAE)のデジタルサイネージ市場:予測と機会 UAE Digital Signage Market Forecast and Opportunities, 2020
出版日: 2015年07月24日 ページ情報: 英文 98 Pages
概要

デジタルサイネージは従来型の看板と比べて、頻繁に表示内容を変更でき、遠隔地からも操作できる、という利点があります。表示方式には3つの方式(プラズマ、液晶、LED)がありますが、消費電力の少なさやコントラスト比の高さからLEDの普及が進んでいます。また、関連ソフトウェアにはコンテンツ管理ソフトウェアとメディア再生ソフトウェアがありますが、前者の方が市場の大半を占めています。アラブ首長国連邦(UAE)のデジタルサイネージ市場は、2015〜2020年に年平均(CAGR)で約22%もの速度で成長する、と予想されています。同国では2020年の万博開催に向けて、小売業・観光業・ホテルなどで導入が急速に進んでいます。また、様々な次世代技術(ビデオウォール、3Dデジタルサイネージ、クラウドアクセス方式、スマートデジタルサイネージなど)も急速に普及するものと思われます。同国国内にはデジタルサイネージ用装置を製造できる企業はありませんが、代わりに中国・日本・韓国から様々な製品が輸入され、また大手企業が積極的に進出しています。

当レポートでは、アラブ首長国連邦(UAE)におけるデジタルサイネージ市場について分析し、全体的な市場構造・シェアの見通し(今後5年間分)や、製品カテゴリー別の詳細動向、関連政策・規制の概要とその変化、主な促進・抑制要因、主要企業のプロファイル、今後の市場機会などを調査して、その結果をお届けします。

第1章 分析手法

第2章 アナリストの見解

第3章 製品概要

第4章 世界のデジタルサイネージ市場の将来展望

第5章 アラブ首長国連邦(UAE)のデジタルサイネージ市場の将来展望

  • 市場規模とその予測
    • 金額ベース
  • 市場シェアとその予測
    • 部門別
    • 用途別
    • 企業別

第6章 デジタルサイネージ用ディスプレイ市場の将来展望

  • 市場規模とその予測
    • 金額ベース
  • 市場シェアとその予測
    • ディスプレイ技術別

第7章 デジタルサイネージ用メディア・ソフトウェア市場の将来展望

  • 市場規模とその予測
    • 金額ベース
  • 市場シェアとその予測
    • ソフトウェアの種類別

第8章 デジタルサイネージの価格動向の分析

第9章 サプラーチェーン分析

第10章 市場のダイナミクス

  • 市場促進要因
  • 市場の課題

第11章 市場の傾向と発展

  • ウルトラHDディスプレイ
  • クラウド・アクセス式デジタルサイネージ
  • スマート・デジタルサイネージ
  • ビデオウォール
  • 3Dデジタルサイネージ
  • 狭額縁スクリーン

第12章 政策・規制環境

第13章 UAE経済のプロファイル

第14章 競争環境

  • Samsung Gulf Electronics Co., Ltd.
  • LG Electronics Gulf FZE
  • Toshiba Gulf FZE
  • Sony Middle East and Africa FZE
  • Philips Electronics Middle East and Africa
  • Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE
  • harp Middle East FZE
  • NEC Display Solutions Middle East & Africa
  • Cisco Systems International B.V., Dubai Internet City Branch
  • Scala BV

第15章 戦略提言

図表一覧

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目次
Product Code: 9464

Rapidly growing urbanization and commercialization coupled with growing need for interactive communication and Out of Home (OOH) advertising is propelling adoption of digital signage over static signage in the UAE. Moreover, rise in digital advertising media, growing data centric information & analytics, and increasing expenditure for marketing are the other key factors driving the UAE digital signage market. With digital signage being increasingly used for brand building and increasing product visibility to gain competitive edge, the market has been witnessing growing interest by companies operating in diverse sectors. Furthermore, upcoming mega events in the country, like World Expo 2020 in Dubai, are expected to have a positive impact on the digital signage market in the country during 2015-20.

According to “UAE Digital Signage Market Forecast & Opportunities, 2020”, digital signage market in the UAE is projected to grow at a CAGR of over 22% during 2015-20. New technology advancements like emergence of 3D digital signage, cloud based digital signage and anticipated increase in prices of 40-inch and above display screens is forecast to drive digital signage market in the UAE over the next five years. Retail, hospitality, public infrastructure & transportation, and entertainment are the key application areas of digital signage in the country. Few of the leading players currently operating in the country's digital signage market include Samsung Gulf Electronics, LG Electronics Gulf, and Toshiba Gulf.

“UAE Digital Signage Market Forecast & Opportunities, 2020” discusses the following aspects of digital signage market in the UAE:

  • UAE Digital Signage Market Size, Share & Forecast
  • Segmental Analysis - Display (LED, LCD & Plasma) and Media Player & Content Management
  • Policy and Regulatory Landscape
  • Changing Market Trends & Emerging Opportunities
  • Competitive Landscape & Strategic Recommendations

Why You Should Buy This Report?

  • To gain an in-depth understanding of digital signage market in the UAE
  • To identify the on-going trends, and anticipated growth over the next five years
  • To help industry consultants, digital signage suppliers and distributors align their market-centric strategies
  • To obtain research-based business decisions and add weight to presentations and marketing material
  • To gain competitive knowledge of leading market players
  • To avail 10% customization in the report without any extra charges and get the research data or trends added in the report as per the buyer's specific needs

Table of Contents

1. Research Methodology

2. Analyst View

3. Product Overview

4. Global Digital Signage Market Overview

5. UAE Digital Signage Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Segment
    • 5.2.2. By End Use Sector
    • 5.2.3. By Company

6. UAE Digital Signage Display Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Display Technology

7. UAE Digital Signage Media Player & Software Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Software Type

8. Pricing Analysis

9. Supply Chain Analysis

10. Market Dynamics

  • 10.1. Drivers
  • 10.2. Challenges

11. Market Trends & Developments

  • 11.1. Ultra HD Display
  • 11.2. Cloud Based Digital Signage
  • 11.3. Smart Digital Signage
  • 11.4. Video Walls
  • 11.5. 3D Digital Signage
  • 11.6. Narrowing Bezel Screen

12. Policy & Regulatory Landscape

13. UAE Economic Outlook

14. Competitive Landscape

  • 14.1. Samsung Gulf Electronics Co., Ltd.
  • 14.2. LG Electronics Gulf FZE
  • 14.3. Toshiba Gulf FZE
  • 14.4. Sony Middle East and Africa FZE
  • 14.5. Philips Electronics Middle East and Africa
  • 14.6. Panasonic Marketing Middle East & Africa FZE
  • 14.7. Sharp Middle East FZE
  • 14.8. NEC Display Solutions Middle East & Africa
  • 14.9. Cisco Systems International B.V., Dubai Internet City Branch
  • 14.10. Scala BV

15. Strategic Recommendations

List of Figures

  • Figure 1: UAE Digital Signage Market Size, By Value, 2010 - 2020 (USD Million)
  • Figure 2: UAE Digital Signage Market Share, By Segment, By Value, 2010-2020
  • Figure 3: UAE Digital Signage Market Share, By End Use Sector, By Value, 2010-2020
  • Figure 4: UAE Retail Market Size, By Value, 2010- 2020F (USD Billion)
  • Figure 5: UAE Digital Signage Market Share, By Company, By Value, 2010-2020F
  • Figure 6: UAE Digital Signage Display Market Size, By Value, 2010-2020F (USD Million)
  • Figure 7: UAE Digital Signage Display Market Share, By Display Technology, By Value, 2010-2020F
  • Figure 8: UAE Digital Signage Media Player & Software Market Size, By Value, 2010 - 2020F (USD Million)
  • Figure 9: UAE Digital Signage Media Player & Software Market Share, By Software Type, By Value, 2010-2020F

List of Tables

  • Table 1: Digital Signage Characteristics, By Technology
  • Table 2: UAE Digital Signage Average Pricing Break-Up, By Component, 2015
  • Table 3: UAE Digital Signage Supply Chain Major Players, By Role, 2014
  • Table 4: UAE Digital Signage Import Duty, By Component, 2014
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