表紙:eコマースロジスティクス(2021年):Covid-19による影響
市場調査レポート
商品コード
1003679

eコマースロジスティクス(2021年):Covid-19による影響

Global e-commerce Logistics 2021 - Impact of Covid-19

出版日: | 発行: Transport Intelligence Ltd. | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: GBPを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1GBP=156.76円
eコマースロジスティクス(2021年):Covid-19による影響
出版日: 2021年05月06日
発行: Transport Intelligence Ltd.
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のeコマースロジスティクス市場は2020年に27.3%成長し、2025年までの間のCAGRは8.6%となると予測されています。売上高に占める物流費の割合は、時間の経過とともに着実に上昇しています。ラストマイルは、電子小売業の主要な制約の1つであり、現在、ロジスティクスにおいて最も重要なセクターとなっています。また、返品は、小売業者にとってますます競争力のあるセールスポイントになりつつあります。

当レポートは、世界のeコマースロジスティクスについて調査しており、市場規模の分析と成長予測、動向や課題、COVID-19の影響、市場の構造ごとのコストの内訳、主要企業のプロファイルなどの情報を提供しています。

目次

第1章 2021年の世界のeコマース

  • eコマース市場の成長
  • コロナウイルス危機の影響
    • eコマースによって引き起こされる変化
  • 小売セクターへの影響
  • 食料品セクター
    • ケーススタディ:Amazonの英国食料品セクターへの参入
    • ケーススタディ:アリババの中国の食料品市場における倍増
  • 衣料品セクター
    • 小売ロジスティクスの変革
  • 家電
    • ケーススタディ:PCの復活
      • 2020年のトップ5タブレット企業
    • アジアからの家電フライト
  • ヘルスケア&医薬品
    • ケーススタディ:Amazonは医薬品におけるプレゼンスを拡大します
  • 先進国市場におけるEコマースの成長2021
    • 英国
    • 米国
    • ドイツ
  • 新興市場におけるeコマースの拡大
    • 新興経済諸国
    • インドネシア
    • 中国
    • サウジアラビア
  • Covid-19が世界のeコマースロジスティクス市場をどのように変えたか
    • 2020年の世界のeコマース
    • 国境を越えた市場での競合の激化
    • 返品
    • ケーススタディ:拡張現実による収益の削減
    • ソーシャルコマースの台頭
    • 新たな焦点である持続可能性
    • ケーススタディ:オンライン小売における持続可能性に対する消費者の需要
    • ケーススタディ:ファストファッションは本当に持続可能であるか

第2章 市場規模

  • 世界
  • アジア太平洋
  • 欧州
  • 中東および北アフリカ
  • 北米
  • ロシア、コーカサス、中央アジア
  • 南米
  • サハラ以南のアフリカ

第3章 eコマースロジスティクスコスト:オンライン小売業者間のロジスティクス支出の動向と力学

  • 小売業における物流コスト:店舗型、マルチ/オムニチャネル型、ピュアプレイ型
  • 地域
    • 米国
    • 欧州
    • 中国
  • ロジスティクスコストの比較-英国、中国、世界
    • 比較ロジスティクスコストの成長-各小売業者
  • eコマースロジスティクスのコスト構造の違い

第4章 eコマースロジスティクスプロバイダーのプロファイル

  • Aramex
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • サービス
    • 戦略
  • Deutsche Post DHL
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • サービス
    • 戦略
  • DSV Panalpina
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • サービス
    • 戦略
  • FedEx
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • サービス
    • 戦略
  • Geodis
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • サービス
    • 戦略
  • GeoPost DPDgroup
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • サービス
    • 戦略
  • Kuehne + Nagel
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • サービス
    • 戦略
  • UPS
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • サービス
    • 戦略
  • XPO Logistics
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • 戦略

第5章 eコマースプラットフォームのプロファイル

  • Alibaba
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • サービス
    • 戦略
  • Lazada
    • プロファイル概要
    • 財政
    • サービスと戦略
  • Amazon
    • プロファイル概要
    • 財政
    • サービス
    • 戦略
  • JD.com
    • プロファイル概要
    • 財政
    • 地域
    • ロジスティクスインフラストラクチャ
    • サービス
    • 戦略
目次

Covid-19 has accelerated existing e-commerce logistics trends and growth prospects. After a phenomenal year of growth the market must sustain high service levels while managing persistently higher volumes and investing to adapt to the new retail landscape.

“Global e-commerce Logistics 2021” provides in depth analysis of the current trends and challenges retailers, LSPs and last mile providers face. The report assesses how the market has transformed as a result of Covid-19, how this has affected fulfilment and last mile services and costs and how the provision of logistics services is changing as a result of the need to rapidly scale up online retail operations and the changes in consumer behaviour necessitated by the move online.

The report also provides Ti's world leading market sizing analysis and growth forecasts. The report assesses cost breakdowns by channel and region, the structure of the e-fulfilment market and provides company profiles and strategies for the major players.

Questions the report asks and answers:

  • How did the market perform in 2020? And how has each region performed?
  • What are the critical challenges and opportunities for LSPs and retailers?
  • How are retailers and manufacturers exploiting current opportunities within the market?
  • What is the key to e-retail success?
  • How has Covid impacted sustainability concerns and priorities? How are LSPs responding to increased sustainability efforts?
  • What are the differences in e-commerce logistics cost structures?
  • What are the challenges to cross-border e-commerce growth?
  • How does a retailer become more omni-channel?

Exclusive highlights:

  • The global e-commerce logistics market grew by 27.3% in 2020 and is forecast to grow by a CAGR of 8.6% to 2025
  • Logistics costs as a percentage of sales are steadily rising over time.
  • Last mile is one of the major constraints of e-retailing and is now one of the most important sectors in logistics.
  • Precise inventory management is key.
  • Despite the challenges presented by cross-border e-commerce operations, the growth potential is enormous.
  • Returns are increasingly becoming a competitive sales point for retailers.
  • The global social commerce market is forecast to grow by approximately 34% in 2021.
  • For retailers to have a true impact on carbon emissions, sustainable practices need to be implemented throughout the entire supply chain.

This report is perfect for:

  • Global manufacturers
  • Banks and financial institutions
  • Supply chain managers and directors
  • Logistics procurement managers
  • Marketing managers
  • Knowledge managers
  • Investors
  • All C-level executives

Table of Contents

1.0 Global e-commerce in 2021

  • 1.1 e-commerce market growth
  • 1.2 Impact of the Coronavirus Crisis
    • 1.2.1 e-commerce triggers seismic shifts
  • 1.3 Impact on Retail Sectors
  • 1.4 Grocery Sector
    • 1.4.1 Case Study: Amazon Jumps on the UK's Grocery Sector Boom
    • 1.4.2 Case Study: Alibaba doubles-down in the Chinese Grocery market
  • 1.5 Clothing Sector
    • 1.5.1 Retail Logistics Transformation
  • 1.6 Consumer Electronics
    • 1.6.1 Case Study: The Resurgence of the PC
      • Top Five Tablet Companies in 2020
    • 1.6.2 Consumer electronics flight from Asia
  • 1.7 Healthcare & Pharmaceuticals
    • 1.7.1 Case Study: Amazon Expands its Presence in Pharmaceuticals
  • 1.8 E-commerce Growth in Developed Markets 2021
    • 1.8.1 The UK
      • 1.8.1.1 Case Study: Consolidation in UK Fashion Retail
    • 1.8.2 The US
    • 1.8.3 Germany
  • 1.9 e-commerce expansion in emerging markets
    • 1.9.1 What's Next for Developing Economies
    • 1.9.2 Indonesia
    • 1.9.3 China
    • 1.9.4 Saudi Arabia
  • 1.10 How Covid-19 changed the global e-commerce logistics market
    • 1.10.1. Global e-commerce in 2020
    • 1.10.2 Increased Competition in the cross-border Market
    • 1.10.3 Returns
    • 1.10.4 Case Study: Augmented Reality a Way to Reduce Returns
    • 1.10.5 The Rise of Social Commerce
    • 1.10.6 Sustainability has a Renewed Focus
    • 1.10.7 Case Study: Consumer Demand for Sustainability in online retail
    • 1.10.8 Case Study: Can Fast-Fashion be Truly Sustainable

2.0 Market Sizing

  • 2.1 Global
  • 2.2 Asia Pacific
  • 2.3 Europe
  • 2.4 Middle East & North Africa e-commerce Market Size & Growth
  • 2.5 North America
  • 2.6 Russia, Caucasus and Central Asia
  • 2.7 South America
  • 2.8 Sub-Saharan Africa

3.0 e-commerce Logistics Costs: trends and dynamics in logistics spending amongst online retailers

  • 3.1 Logistics Costs in Retail: Store-based, multi-/omnichannel & pure play
  • 3.2 Geography
    • 3.2.1 United States
      • 3.2.1.1 Amazon
    • 3.2.2 Europe
      • 3.2.2.1 ASOS
    • 3.3.3 China
      • 3.3.3.1 JD.com
  • 3.3 Comparative Logistics Costs -UK, China and Global
    • 3.3.1 Comparative Logistics Cost Growth -Selected Retailers
      • 3.3.1.1 Location and sector
  • 3.4 Differences in e-commerce logistics cost structures

4.0 e-commerce Logistics Provider Profiles

  • 4.1 Aramex
    • 4.1.1 Brief Profile
    • 4.1.2 Finances
    • 4.1.3 Geography
    • 4.1.4 Services
    • 4.1.5 Strategy
  • 4.2 Deutsche Post DHL
    • 4.2.1 Brief profile
    • 4.2.2 Finances
    • 4.2.3 Geography
    • 4.2.4 Services
      • 4.2.4.1 Post & Parcel Germany
      • 4.2.4.2 Express
      • 4.2.4.3 Supply Chain
      • 4.2.3.4 e-commerce Solutions
    • 4.2.4 Strategy
      • 4.2.4.1 e-commerce
      • 4.2.4.2 Digitalisation
      • 4.2.4.2 Sustainability
  • 4.3 DSV Panalpina
    • 4.3.1 Brief profile
    • 4.3.2 Finances
    • 4.3.3 Geography
    • 4.3.4 Services
    • 4.3.5 Strategy
  • 4.4 FedEx
    • 4.4.1 Brief profile
    • 4.4.2 Finances
    • 4.4.3 Geography
    • 4.3.4 Services
    • 4.3.5 Strategy
  • 4.5 Geodis
    • 4.5.1 Brief Profile
    • 4.5.2 Finances
    • 4.5.3 Geography
    • 4.5.4 Services
    • 4.5.5 Strategy
      • 4.5.5.1 Geodis City Delivery
      • 4.5.5.2 Geodis Visibility
      • 4.5.5.3 Geodis MyParcel
      • 4.5.5.4 Geodis e-Logistics
  • 4.6 GeoPost DPDgroup
    • 4.6.1 Brief Profile
    • 4.6.2 Finances
    • 4.6.3 Geography
    • 4.6.4 Services
    • 4.6.5 Strategy
  • 4.7 Kuehne + Nagel
    • 4.7.1 Brief profile
    • 4.7.2 Finances
    • 4.7.3 Geography
    • 4.7.4 Services
    • 4.7.5 Strategy
  • 4.8 UPS
    • 4.8.1 Brief profile
    • 4.8.2 Finances
    • 4.8.3 Geography
    • 4.8.4 Services
      • 4.8.4.1 Global Small Package
      • 4.8.4.2 Supply Chain & Freight
    • 4.8.5 Strategy
      • 4.8.5.1 SMBs
      • 4.8.5.2 B2B and B2C e-commerce
      • 4.8.5.3 International growth markets
  • 4.9 XPO Logistics
    • 4.9.1 Brief profile
    • 4.9.2 Finances
    • 4.9.3 Geography
    • 4.9.5 Strategy

5.0 e-commerce Platform Profiles

  • 5.1 Alibaba
    • 5.1.1 Brief Profile
    • 5.1.2 Finances
    • 5.1.3 Geography
    • 5.1.4 Services
      • 5.1.4.1 Enhanced Point-to-Point Network and On-demand Delivery
      • 5.1.4.2 Scalable Fulfilment Network
      • 5.1.4.3 Online-to-offline logistics
    • 5.1.5 Strategy
  • 5.2 Lazada
    • 5.2.1 Brief Profile
    • 5.2.2 Finances
    • 5.2.3 Services & Strategy
  • 5.3 Amazon
    • 5.3.1 Brief Profile
    • 5.3.2 Finances
    • 5.3.3 Services
      • 5.3.3.1 Contract logistics / value-added warehousing
      • 5.3.3.2 Express
    • 5.3.4 Strategy
      • 5.3.4.1 Amazon Go
      • 5.3.4.2 Luxury Stores
      • 5.3.4.3 Expansion -India
      • 5.3.4.4 Logistics -Amazon Scout, Amazon Air & fulfilment centres
  • 5.4 JD.com
    • 5.4.1 Brief Profile
    • 5.4.2 Finances
    • 5.4.3 Geography
    • 5.4.4 Logistics Infrastructure
      • 5.4.4.1 JD Logistics
    • 5.4.5 Services
      • 5.4.5.1 Technology
    • 5.4.6.Strategy