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市場調査レポート

企業向けバーチャルデジタルアシスタント (VDA):AI、自然言語処理、対話型ユーザーインターフェースを活用したバーチャルエージェント、チャットボット、バーチャルアシスタント

Virtual Digital Assistants for Enterprise Applications: Virtual Agents, Chatbots and Virtual Assistants for Enterprise Markets Utilizing Artificial Intelligence, Natural Language Processing and Conversational User Interfaces

発行 Tractica 商品コード 335100
出版日 ページ情報 英文 55 Pages; 30 Tables, Charts & Figures
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企業向けバーチャルデジタルアシスタント (VDA):AI、自然言語処理、対話型ユーザーインターフェースを活用したバーチャルエージェント、チャットボット、バーチャルアシスタント Virtual Digital Assistants for Enterprise Applications: Virtual Agents, Chatbots and Virtual Assistants for Enterprise Markets Utilizing Artificial Intelligence, Natural Language Processing and Conversational User Interfaces
出版日: 2019年11月19日 ページ情報: 英文 55 Pages; 30 Tables, Charts & Figures
担当者のコメント
Tracticaは、時代を先取りした商品ラインナップを展開する市場調査会社です。レポートを分野別にまとめてご購入できる大変お得な『年間契約型レポートパッケージ』もございます。無料のアナリストサービスもご利用いただけますので是非あわせてご検討下さい。
概要

10年以上前、どの企業も自然言語処理 (NLP) を用いた顧客サービスの効率化・自動化はできないものかと頭を悩ませていました。2016年に入り、人工知能や機械学習/深層学習などの発達に支えれれて、企業向けバーチャルデジタルアシスタント (VDA) が発達し、より賢く使い易くなりました。今後も企業向けVDAの市場成長は継続する見通しで、2018年の市場規模は13億米ドル、2025年は89億米ドルと予測されています。

当レポートでは、企業向けバーチャルデジタルアシスタントの市場について分析し、市場の現状や過去10年間の沿革、現在の主な活用分野/利用事例、主な市場促進・抑制要因、主要企業のプロファイルと戦略展開状況、今後の市場動向の見通し、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場の課題

  • イントロダクション
  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 費用削減・効率改善
    • エンドユーザー側の期待の充足:制御性、迅速な処理、個人設定
  • 市場阻害要因
    • 効率性
    • 失敗の恐れ
  • 市場動向
    • Webスケール・プラットフォームの登場
    • 医療用VDAの失速
    • ビジネス向け利用と、企業用ソフトウェアの「巨人」の登場

第3章 利用事例

  • イントロダクション
  • 顧客サービス・マーケティング
    • 様々な成熟化の兆し
    • チャネル戦争:音声か、デジタルか、どちらもか?
    • ハイブリッド・ライブ・ソリューション
    • 「エージェント・アシスト」の登場
  • eコマース・販売
  • ビジネス用途
    • 生産性と協働 (コラボレーション)
    • ワークフローとプロジェクト管理
    • 採用活動の自動化
  • 医療
    • 医師向けVDA

第4章 技術的課題

  • 基盤技術
  • 人工知能 (AI) の定義
  • 機械学習 (ML)
  • 深層学習 (DL、ディープラーニング)
  • 自然言語処理 (NLP)
    • 自然言語処理における機械学習・深層学習の重要性
    • 市場促進要因
      • 新型コンピューター・プラットフォーム向けUI (ユーザーインターフェース) 技術
      • ビッグデータの欠点
    • 市場阻害要因
      • 背景構造の理解
      • 正確なデータの必要性
    • 自然言語の理解:Word Maps (単語マップ) と言語モデル
    • 自然言語生成
    • 自然言語処理の旧来のアプローチ
      • ルールベース
      • 統計モデル

第5章 主な参入企業

  • イントロダクション
  • Alterra.ai
  • Amazon
  • Artificial Solutions
  • Cognicor
  • Creative Virtual
  • CX Company
  • Flamingo Ai
  • Google
  • Interactions
  • IPsoft
  • Kore.ai
  • LivePerson
  • Microsoft
  • Mya Systems
  • NoteSwift
  • Nuance
  • Oracle
  • Pypestream
  • SAP
  • SmartAction
  • Smartsheet
  • Synthetix
  • Woebot
  • その他の企業

第6章 市場予測

  • 予測手法
  • 企業向けVDAソフトウェアの市場収益額:総額
  • 企業向けVDAソフトウェアの市場収益額:利用事例別
  • 企業向けVDAソフトウェアの市場収益額:地域別
  • 企業向けVDAソフトウェアの市場収益額:ベンダー各社の総収益に対する比率
  • 企業向けVDAソフトウェアの市場収益額:プラットフォーム別シェア
  • 結論と提言

第7章 企業一覧

第8章 頭字語・略語一覧

第9章 目次

第10章 図表一覧

第11章 分析範囲、情報源、分析手法、注記

目次
Product Code: VDA-19

More than 10 years ago, companies seeking efficiencies and automation for customer service began experimenting with applications that leveraged natural language processing (NLP). By early 2016, significant advances in combining NLP with other forms of artificial intelligence (AI), primarily machine learning (ML) and deep learning (DL), began to make enterprise virtual digital assistants (VDAs) more intelligent and useful. These advancements and other market factors have expanded the use cases for enterprise AI-driven VDAs beyond customer service & marketing. Tractica has identified three other use cases where significant direct software revenue will be generated for enterprise VDAs: e-commerce & sales, business applications, and healthcare.

Over the next 3 to 5 years, natural language (NL) AI will continue to improve and sentiment and emotion recognition AI will evolve. VDAs will become an increasingly significant interface enterprises can use for both externally-facing and internally-facing purposes. Externally-facing use cases include handling customer service, marketing, and commerce transactions, while internally-facing use cases include running enterprise application software, productivity and collaboration applications, and administration functions. Tractica expects strong growth in enterprise VDA software revenue, which is forecast to increase from $1.3 billion in 2018 to more than $8.9 billion in 2025.

This Tractica report examines the market and technology issues surrounding enterprise VDAs and presents profiles for key industry players throughout the ecosystem. It analyzes how enterprise VDAs will be used across multiple channels in four key use cases: customer service & marketing, e-commerce & sales, business applications, and healthcare VDAs. Tractica also presents global market forecasts for enterprise VDA software, segmented by region, solution type, and use case, covering the period from 2018 through 2025.

Key Questions Addressed:

  • What is the current state of the global enterprise virtual digital assistant (VDA) market and how will it develop over the next decade?
  • Which use cases will drive greater enterprise VDA adoption?
  • What are the most significant drivers of market growth and the major challenges faced by the industry?
  • Which companies are the key players in the enterprise VDA market?
  • What is the size of the global enterprise VDA software market opportunity?

Who Needs This Report?

  • Customer experience-focused enterprises
  • Customer experience solutions providers
  • Enterprise application software providers
  • Healthcare ecosystem players
  • Retail industry players
  • Customer service-focused enterprises
  • Customer service solutions providers
  • Brand marketers and advertisers

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Introduction
  • 1.2. Market Drivers
  • 1.3. Market Barriers
  • 1.4. Market Trends
  • 1.5. Market Forecast Highlights

2. Market Issues

  • 2.1. Introduction
  • 2.2. Market Overview
  • 2.3. Market Drivers
    • 2.3.1. Reducing Costs, Increasing Efficiencies
    • 2.3.2. Meeting End-User Expectations for Control, Speedy Resolution, and Personal Context
  • 2.4. Market Barriers
    • 2.4.1. Effectiveness
    • 2.4.2. Fear of Failure
  • 2.5. Market Trends
    • 2.5.1. The Emergence of Webscale Platforms
    • 2.5.2. Healthcare VDA Momentum Slows
    • 2.5.3. Business Applications and Emergence of Enterprise Software Giants

3. Use Cases

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Customer Service & Marketing
    • 3.2.1. Multiple Signs of Maturity
    • 3.2.2. Channel Wars: Voice, Digital, Both?
    • 3.2.3. Hybrid-Live Solutions
    • 3.2.4. Agent Assist Emerges
  • 3.3. E-Commerce & Sales
  • 3.4. Business Applications
    • 3.4.1. Productivity and Collaboration
    • 3.4.2. Workflow and Project Management
    • 3.4.3. Automated Job Recruiting
  • 3.5. Healthcare
    • 3.5.1. Physician VDAs

4. Technology Issues

  • 4.1. Underlying Technologies
  • 4.2. Definition of AI
  • 4.3. Machine Learning
  • 4.4. Deep Learning
  • 4.5. Natural Language Processing
    • 4.5.1. Importance of Machine and Deep Learning to Natural Language Processing
    • 4.5.2. Natural Language Processing Market Drivers
      • 4.5.2.1. User Interface Technology for New Computing Platforms
      • 4.5.2.2. The Failure of Big Data
    • 4.5.3. Natural Language Processing Market Barriers
      • 4.5.3.1. Understanding Context
      • 4.5.3.2. Need for Accurate Data
    • 4.5.4. Understanding Natural Language: Word Maps and Language Models
    • 4.5.5. Natural Language Generation
    • 4.5.6. Legacy Approaches to Natural Language Processing
      • 4.5.6.1. Rules-Based
      • 4.5.6.2. Statistical Models

5. Key Industry Players

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Alterra.ai
  • 5.3. Amazon
  • 5.4. Artificial Solutions
  • 5.5. Cognicor
  • 5.6. Creative Virtual
  • 5.7. CX Company
  • 5.8. Flamingo Ai
  • 5.9. Google
  • 5.10. Interactions
  • 5.11. IPsoft
  • 5.12. Kore.ai
  • 5.13. LivePerson
  • 5.14. Microsoft
  • 5.15. Mya Systems
  • 5.16. NoteSwift
  • 5.17. Nuance
  • 5.18. Oracle
  • 5.19. Pypestream
  • 5.20. SAP
  • 5.21. SmartAction
  • 5.22. Smartsheet
  • 5.23. Synthetix
  • 5.24. Woebot
  • 5.25. Other Industry Players

6. Market Forecasts

  • 6.1. Forecast Methodology
  • 6.2. Total Enterprise VDA Software Revenue
  • 6.3. Enterprise VDA Software Revenue by Use Case
  • 6.4. Enterprise VDA Software Revenue by Region
  • 6.5. Enterprise AI-Driven VDA Software Revenue as a Percentage of Point-to-Point Vendor Revenue
  • 6.6. Enterprise VDA Software Platform Revenue Share
  • 6.7. Conclusions and Recommendations

7. Company Directory

8. Acronym and Abbreviation List

9. Table of Contents

10. Table of Charts and Figures

11. Scope of Study, Sources and Methodology, Notes

Tables

  • Enterprise VDA Software Revenue by Region, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise VDA Software Revenue by Solution Type, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise VDA Software Revenue by Use Case, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise VDA Software Revenue by Use Case and Solution Type, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise VDA Software Revenue, Customer Service & Marketing Use Case, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise VDA Software Revenue, E-Commerce & Sales Use Case, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise VDA Software Revenue, Business Applications Use Case, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise VDA Software Revenue, Healthcare Use Case, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise VDA Software Revenue by Industry, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise AI-Driven VDA Software Revenue as a Percentage of Point-to-Point Vendor Revenue by Use Case, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise VDA Software Platform Revenue Share by Use Case, World Markets: 2018-2025
  • Other Industry Participants

Charts

  • Cloud Robotics Revenue and Shipments, World Markets: 2018-2025
  • Cloud Robotics Revenue by Type, World Markets: 2018- 2025
  • Cloud Robotics Revenue by Industry, World Markets: 2018-2025
  • Cloud Robotics Penetration Rate by Industry, World Markets: 2018-2025
  • Cloud Robotics Shipments by Industry, World Markets: 2018-2025
  • Industrial Cloud Robotics Revenue by Type, World Markets: 2018-2025
  • Enterprise Cloud Robotics Revenue by Type, World Markets: 2018-2025 (Includes Commercial UAVs and Commercial AVs)
  • Military Cloud Robotics Revenue by Type, World Markets: 2018-2025
  • Consumer Cloud Robotics Revenue by Type, World Markets: 2018-2025 (Includes Consumer UAVs and Consumer AVs)
  • UAV Cloud Robotics Revenue by Type, World Markets: 2018-2025
  • AV Cloud Robotics Revenue by Type, World Markets: 2018-2025

Figures

  • Microsoft 2018 State of Global Customer Service Report - Customer Experience
  • Microsoft 2018 State of Global Customer Service Report - Channel Preference
  • Vision for Business Application VDAs
  • ESNEFT Vision for Automating Referrals
  • AI Encompasses Numerous Technologies
  • Schematic Representation of a Deep Neural Network
  • Examples of Word Embeddings
  • Progression of Natural Language Generation
  • Visualizing Amazon Lex and Other Amazon Solutions for Contact Center
  • Google Dialogflow Developer Adoption
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