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市場調査レポート

仮想デジタルアシスタント (VDA):個人向け・企業向け市場 (仮想エージェント、チャットボット、仮想アシスタント) と、人工知能・自然言語処理・会話型ユーザーインターフェースの活用

Virtual Digital Assistants: Virtual Agents, Chatbots, and Virtual Assistants for Consumer and Enterprise Markets Utilizing Artificial Intelligence, Natural Language Processing and Conversational User Interfaces

発行 Tractica 商品コード 335100
出版日 ページ情報 英文 67 Pages; 66 Tables, Charts & Figures
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仮想デジタルアシスタント (VDA):個人向け・企業向け市場 (仮想エージェント、チャットボット、仮想アシスタント) と、人工知能・自然言語処理・会話型ユーザーインターフェースの活用 Virtual Digital Assistants: Virtual Agents, Chatbots, and Virtual Assistants for Consumer and Enterprise Markets Utilizing Artificial Intelligence, Natural Language Processing and Conversational User Interfaces
出版日: 2016年08月03日 ページ情報: 英文 67 Pages; 66 Tables, Charts & Figures
担当者のコメント
Tracticaは、時代を先取りした商品ラインナップを展開する市場調査会社です。レポートを分野別にまとめてご購入できる大変お得な『年間契約型レポートパッケージ』もございます。当レポートは、「オートメーションおよびロボティクス」ならびに「ユーザーインターフェース技術」2種類の年間レポートパッケージ対象商品です。単体でご購入される場合と比べて、大変お求めやすい価格設定となっております。無料のアナリストサービスもご利用いただけますので是非あわせてご検討下さい。
概要

仮想デジタルアシスタント (VDA) とは、文章・会話などの自然言語の理解を通じて、ユーザー (人間) の作業・動作を支援するための自動化ソフトウェア/プラットフォームを指します。スマートフォン・ベースの個人用VDAが特によく知られていますが、他にもスマートウォッチやフィットネストラッカー、PC、スマートホーム装置、自動車などにもバーチャル支援技術が導入されつつあります。また、法人向けにも、音声自動応答 (IVR) やWebサイト、モバイルアプリ、ウェアラブル機器などでの利用が広がっています。自然言語処理 (NLP) や人工知能 (AI) などの技術の急激な進歩が、VDA市場の急速な成長を支えています。個人用VDAの市場規模は、2015年には3億9000万米ドル、2021年には18億米ドルとなる見通しです。また、企業用VDA市場は、2015年には1億5500万米ドル、2021年には8億4300万米ドルの規模に達する、と推計されています。

当レポートでは、世界の仮想デジタルアシスタント (VDA) 市場を取り上げ、市場の概要、企業向け (エンタープライズ)・個人向け (消費者) 市場の動向見通し、市場発展促進要因、市場および技術における課題を概括し、市場の予測を提供するとともに、主要企業のプロファイルをまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • イントロダクション
  • 市場発展促進・阻害要因
  • 市場の概略
    • 企業用VDA
    • 個人用VDA
  • 主な市場参入企業
  • 市場予測
    • 全体的な市場予測
    • 企業ユーザー向けVDAの予測
    • 企業用VDAの市場収益額の予測
    • 個人用VDAの市場収益額の予測

第2章 市場の課題

  • イントロダクション:調査範囲
  • 企業用VDA
    • 市場概況
    • 市場動向
    • 市場促進要因
      • コスト節約
      • セルフサービス
      • 顧客満足度
      • 収入の発生
    • 市場阻害要因
      • 効率性
      • 開発サイクル
      • 顧客の認知度
      • インテグレーション
      • 多言語対応のコスト
      • 認証
    • アクセス
    • 競争環境
    • 使用事例
      • 銀行、金融サービスおよび保険 (BFSI)
      • 医療
      • 小売業
      • ドライブスルーでの食事の注文
  • 個人用VDA市場の概要
    • 市場概況
    • 市場動向
    • 市場促進要因
      • データ処理作業の困難さ
      • 検索作業の困難さ
      • タスク自動化の要望
      • 使用事例の進化
      • 音声認識・自然言語処理 (NLP) の進歩
      • 人工知能 (AI) の文脈構築能力の強化
      • コネクテッドデバイスに対する消費者の期待
    • 市場阻害要因
      • 音声認識に関する課題
      • 文脈の把握
      • ユーザー側の文脈
      • 開発者コミュニティの小ささ
    • 使用事例
      • スマートホームおよびIoT (モノのインターネット)
      • 自動車
    • 収益モデル

第3章 技術的課題

  • イントロダクション:技術の概略
  • 自然言語処理 (NLP)
  • 人工知能 (AI)
  • 音声・会話認識
  • API (アプリケーションプログラムインターフェイス) とSDK (ソフトウェア開発キット)

第4章 主要企業

  • イントロダクション
  • 247 Inc.
  • Amazon
  • Api.ai
  • Apple
  • Applied Voice & Speech Technologies
  • Artificial Solutions
  • Baidu
  • Botego
  • CodeBaby
  • CogniCor
  • Creative Virtual
  • CX Company
  • EasilyDo
  • Facebook
  • Google
  • IBM
  • Inbenta Technologies
  • Interactions
  • IPsoft
  • Ivee
  • Jibo
  • Living Actor (Cantoche)
  • Microsoft
  • MindMeld
  • Next IT
  • Nuance
  • Openstream
  • Samsung
  • Sensory
  • SmartAction
  • SoundHound
  • Synthetix
  • Talla
  • True Image Interactive
  • Viv
  • WDS (Xerox)
  • Witlingo
  • x.ai

第5章 市場予測

  • イントロダクション
  • 予測手法・前提条件
  • 全体的な市場の予測
  • 企業用VDA市場の予測
    • 稼働中の企業用VDAユニークユーザー数:地域別
    • 稼働中の企業用VDAユニークユーザー数:コールセンター業者/それ以外
    • 稼働中の企業用VDAユーザー数:デバイス別
    • 企業用VDAの市場収益額
  • 個人用VDA市場の予測
    • 稼働中の個人用VDAユニークユーザー数:地域別
    • 稼働中の個人用VDAユーザー数:プラットフォーム別
      • Amazon
      • Apple
      • Google
      • Microsoft
      • Facebook
      • Baidu
      • その他
    • 稼働中の個人用VDAユーザー数:デバイスの種類別
    • 個人用VDAの市場収益額:地域別
    • 個人用VDAの市場収益額:プラットフォーム別
  • 結論と提言

第6章 企業要覧

第7章 頭字語・略語

第8章 目次

第9章 付表および付図

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: VDA-16

Virtual digital assistants (VDAs), which are automated software applications or platforms that assist the human user through understanding natural language in written or spoken form, are rapidly gaining traction in consumer and enterprise markets alike. While smartphone-based consumer VDAs are currently the best-known offerings, virtual assistant technologies are also beginning to penetrate other device types including smart watches, fitness trackers, PCs, smart home systems, and automobiles. Consumer and enterprise use cases for VDAs are proliferating rapidly thanks to accelerated innovation and scalability of underlying technologies, such as natural language processing (NLP) and artificial intelligence (AI).

Many of the world's technology giants believe VDAs will be vital to their businesses in the future, and they are investing significant resources to capture market share at this early stage. Consumer VDAs are deployed by application players and platform providers to serve consumers as a multi-purpose assistant with the ability to act as a conduit between consumers and a range of companies and services. Meanwhile, enterprise VDAs are deployed for interaction with a specific enterprise, using channels the enterprise typically controls, such as phone/interactive voice response (IVR) systems, websites, mobile applications, kiosks, and wearables. Tractica forecasts that unique active consumer VDA users will grow from 390 million in 2015 to 1.8 billion worldwide by the end of 2021. During the same period, unique active enterprise VDA users will rise from 155 million in 2015 to 843 million by 2021.

This Tractica report examines the global market opportunity for consumer and enterprise VDAs, providing market sizing and forecasts for active users and revenue for the period from 2015 through 2021. The report includes an analysis of market drivers and barriers, use cases, technology issues, and key industry players. The VDA device and access types assessed in the study include smartphones, tablets, smart watches, fitness trackers, PCs, smart home devices, and automobiles.

Key Questions Addressed:

  • What is the current state of the virtual digital assistant market and how will it develop over the next decade?
  • What are the primary business models and use cases that will drive greater VDA adoption?
  • What are the key drivers of market growth, and the key challenges faced by the industry, in each world region?
  • Who are the key players in the VDA market, what is their competitive positioning, and which ones are poised for greatest success in the years ahead?
  • What is the size of the VDA market opportunity?

Who Needs This Report?

  • Consumer device manufacturers
  • VDA platform vendors
  • Semiconductor and component vendors
  • Application developers
  • Customer service technology vendors
  • User interface technology companies
  • Investor community

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Introduction
  • 1.2. Market Drivers and Barriers
  • 1.3. Market Observations
    • 1.3.1. Enterprise VDAs
    • 1.3.2. Consumer VDAs
  • 1.4. Key Industry Players
  • 1.5. Market Forecast
    • 1.5.1. Overall Market Forecast
    • 1.5.2. Enterprise User VDA Forecasts
    • 1.5.3. Enterprise VDA Revenue Forecasts
    • 1.5.4. Consumer VDA Forecasts

2. Market Issues

  • 2.1. Introduction
    • 2.1.1. Scope
  • 2.2. Enterprise VDAs
    • 2.2.1. Market Overview
    • 2.2.2. Market Trends
    • 2.2.3. Market Drivers
      • 2.2.3.1. Cost Savings
      • 2.2.3.2. Self Service
      • 2.2.3.3. Customer Satisfaction
      • 2.2.3.4. Revenue Generation
    • 2.2.4. Market Barriers
      • 2.2.4.1. Effectiveness
      • 2.2.4.2. Development Cycles
      • 2.2.4.3. Consumer Awareness
      • 2.2.4.4. Integration
      • 2.2.4.5. Cost of Multiple Language Capabilities
      • 2.2.4.6. Authentication
    • 2.2.5. Access
    • 2.2.6. Competitive Landscape
    • 2.2.7. Use Cases
      • 2.2.7.1. Banking and Financial Services
      • 2.2.7.2. Healthcare
      • 2.2.7.3. Retail
      • 2.2.7.4. Drive-through Food Ordering
  • 2.3. Market Overview of Consumer VDAs
    • 2.3.1. Market Overview
    • 2.3.2. Market Trends
    • 2.3.3. Market Drivers
      • 2.3.3.1. Data Fatigue
      • 2.3.3.2. Search Fatigue
      • 2.3.3.3. Desire to Automate Tasks
      • 2.3.3.4. Use Case Evolution
      • 2.3.3.5. Improving Voice Recognition, NLP
      • 2.3.3.6. Improving AI Builds Context
      • 2.3.3.7. Consumer Expectations of Connected Devices
    • 2.3.4. Market Barriers
      • 2.3.4.1. Speech Recognition Challenges
      • 2.3.4.2. Understanding Language Context
      • 2.3.4.3. User Context
      • 2.3.4.4. Limited Developer Communities
    • 2.3.5. Use Cases
      • 2.3.5.1. Smart Home and the Internet of Things
      • 2.3.5.2. Automobiles
    • 2.3.6. Revenue Models

3. Technology Issues

  • 3.1. Introduction: Underlying Technologies
  • 3.2. Natural Language Processing
  • 3.3. Artificial Intelligence
  • 3.4. Voice and Speech Recognition
  • 3.5. APIs and SDKs

4. Key Industry Players

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. [24]7 Inc.
  • 4.3. Amazon
  • 4.4. Api.ai
  • 4.5. Apple
  • 4.6. Applied Voice & Speech Technologies
  • 4.7. Artificial Solutions
  • 4.8. Baidu
  • 4.9. Botego
  • 4.10. CodeBaby
  • 4.11. CogniCor
  • 4.12. Creative Virtual
  • 4.13. CX Company
  • 4.14. EasilyDo
  • 4.15. Facebook
  • 4.16. Google
  • 4.17. IBM
  • 4.18. Inbenta Technologies
  • 4.19. Interactions
  • 4.20. IPsoft
  • 4.21. Ivee
  • 4.22. Jibo
  • 4.23. Living Actor (Cantoche)
  • 4.24. Microsoft
  • 4.25. MindMeld
  • 4.26. Next IT
  • 4.27. Nuance
  • 4.28. Openstream
  • 4.29. Samsung
  • 4.30. Sensory
  • 4.31. SmartAction
  • 4.32. SoundHound
  • 4.33. Synthetix
  • 4.34. Talla
  • 4.35. True Image Interactive
  • 4.36. Viv
  • 4.37. WDS (Xerox)
  • 4.38. Witlingo
  • 4.39. x.ai

5. Market Forecasts

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Forecast Methodology and Assumptions
  • 5.3. Overall Market Forecast
  • 5.4. Enterprise VDA Forecasts
    • 5.4.1. Unique Active Enterprise VDA Users by Region
    • 5.4.2. Unique Active Enterprise VDA Users by Businesses With or Without Call Centers
    • 5.4.3. Active Enterprise VDA Users by Device Type
    • 5.4.4. Enterprise VDA Revenue
  • 5.5. Consumer VDA Forecasts
    • 5.5.1. Unique Active Consumer VDA Users by Region
    • 5.5.2. Active Consumer VDA Users by Platform
      • 5.5.2.1. Amazon
      • 5.5.2.2. Apple
      • 5.5.2.3. Google
      • 5.5.2.4. Microsoft
      • 5.5.2.5. Facebook
      • 5.5.2.6. Baidu
      • 5.5.2.7. All Other Platforms
    • 5.5.3. Active Consumer VDA Users by Device Type
    • 5.5.4. Consumer VDA Revenue by Region
    • 5.5.5. Consumer VDA Revenue by Platform
      • 5.5.5.1. Amazon
      • 5.5.5.2. Apple
      • 5.5.5.3. Google
      • 5.5.5.4. Microsoft
      • 5.5.5.5. Facebook
      • 5.5.5.6. Baidu
  • 5.6. Conclusions and Recommendations
    • 5.6.1. Conclusions
    • 5.6.2. Recommendations

6. Company Directory

7. Acronym and Abbreviation List

8. Table of Contents

9. Table of Charts and Figures

10. Scope of Study, Sources and Methodology, Notes

Charts

  • Total Unique Active VDA Users by Segment, World Markets: 2015-2021
  • Total VDA Revenue by Segment, World Markets: 2015-2021
  • Unique Active Enterprise VDA Users by Region, World Markets: 2015-2021
  • Unique Active Enterprise VDA Users by Businesses With or Without Call Centers, World Markets: 2015-2021
  • Active Enterprise VDA Users by Access Type, World Markets: 2015-2021
  • Enterprise VDA Revenue by Region, World Markets: 2015-2021
  • Unique Active Consumer VDA Users by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Platform, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Device Type, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue by Region, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue by Platform, World Markets: 2015-2021 Tables
  • Unique Active Consumer VDA Users by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Platform, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Device Type, World Markets: 2015-2021
  • Unique Active Enterprise VDA Users by Region, World Markets: 2015-2021
  • Unique Active Enterprise VDA Users by Businesses With or Without Call Centers, World Markets: 2015-2021
  • Active Enterprise VDA Users by Access Type, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue by Platform, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue by Region, World Markets: 2015-2021
  • Enterprise VDA Revenue by Region, World Markets:2015-2021
  • Total Unique Active VDA Users by Segment, World Markets: 2015-2021
  • Total VDA Revenue by Region, World Markets: 2015-2021
  • Total VDA Revenue by Segment, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Device Type, North America: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Platform, North America: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue by Platform, North America: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Device Type, Europe: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Platform, Europe: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue by Platform, Europe: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Device Type, Asia Pacific: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Platform, Asia Pacific: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue by Platform, Asia Pacific: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Device Type, Latin America: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Platform, Latin America: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue by Platform, Latin America: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Device Type, Middle East & Africa: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users by Platform, Middle East & Africa: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue by Platform, Middle East & Africa: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Amazon, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue, Amazon, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Apple, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue, Apple, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Google, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue, Google, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Microsoft, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue, Microsoft, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Facebook, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue, Facebook, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Baidu, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue, Baidu, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, All Other Platforms, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Consumer VDA Revenue, All Other Platforms, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Smartphones, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Tablets, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Smart Watches, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Fitness Trackers, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, PCs, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Smart Homes, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Consumer VDA Users, Automobiles, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Enterprise VDA Users, access via Website, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Enterprise VDA Users, access via Mobile App, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Enterprise VDA Users, access via Voice/Phone, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Enterprise VDA Users, access via Wearables, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Enterprise VDA Users, access via Smart Home device, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Active Enterprise VDA Users, access via Automobile, by Region, World Markets: 2015-2021
  • Summary of Industry Participants
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