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市場調査レポート
商品コード
1172019
デジタルアイソレータ市場の2028年までの予測-タイプ別(光結合、磁気結合、容量結合、巨大磁気抵抗)およびアプリケーション別(中小企業、大企業)の世界分析Digital Isolator Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Global Analysis by Type (Optical Coupling, Magnetic Coupling, Capacitive Coupling, and Giant Magnetoresistive) and Application (SMEs and Large Enterprises) |
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デジタルアイソレータ市場の2028年までの予測-タイプ別(光結合、磁気結合、容量結合、巨大磁気抵抗)およびアプリケーション別(中小企業、大企業)の世界分析 |
出版日: 2022年12月05日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即納可能
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デジタルアイソレータの市場規模は、2022年の25億3753万米ドルから2028年には41億3311万米ドルに拡大すると予測されており、2022年から2028年にかけてCAGR8.5%を記録すると推測されています。
電気自動車の組み立てには、バッテリー管理システム、絶縁型フィールドバス、インバータ、充電器などに使用されるデジタルアイソレータをはじめ、多くの電子部品が関わっています。世界的に電気自動車の保有台数が増加していることから、予測期間中にデジタルアイソレータ市場のプレイヤーに新たな市場機会が生まれると期待されています。バッテリー式電気自動車(BEV)やプラグインハイブリッド車(PHEV)は、さまざまな地域で前年比2桁の成長率で急速に増加しています。国際クリーン交通会議(ICCT)によると、2022年上半期のBEVとPHEVの世界出荷台数は約430万台で、2021年上半期の出荷台数を約62%上回っています。2022年上半期、中国が電気自動車販売台数の大半を占めました。2021年上半期に115万台だった納車台数は、2022年上半期には245万台に増加しました。このような電気自動車製造の増加は、バッテリー管理システム、インバーター、充電器に対する高い需要を示しています。これらのシステムの生産が急増することで、電気自動車業界全体でデジタルアイソレータの採用が進むと予測されます。自動車産業の成長は、デジタルアイソレータ市場の成長に好影響を与えると思われます。
いくつかのデジタルアイソレータ市場ベンダーは、競争上の優位性を得るために様々な有機的および無機的な戦略を採用しています。例えば、2022年、Mornsun Guangzhou Science &Technology Co Ltdは、Avnet Abacusと販売契約を締結したと発表しました。この提携により、EMEA市場における同社のリーチとプレゼンスが向上します。
COVID-19パンデミックが北米デジタルアイソレータ市場の成長に与える影響
高速インターネットサービスを支えるインフラが整備されていることが、北米でスマートデバイスが大規模に採用されている主な理由です。COVID-19の規制や半導体業界のサプライチェーンの混乱により、2020~2021年度の間、北米諸国の製造施設の大半が閉鎖されたままとなっています。さらに、米国とカナダ全域で半導体チップが不足し、デジタルアイソレータの市場規模が鈍化しました。民生用電子機器の調達にかかる消費者支出は、パンデミックの期間中に減少しました。一方、北米ではCOVID-19の流行期間中、さまざまな企業が職場の手作業を減らすための革新的な方法を模索していたため、工場自動化ソリューションに対する需要が増加しました。しかし、半導体メーカーのサプライチェーンの混乱や操業制限により、半導体の需給ギャップが生じたため、そのかなりの部分が未対応のままでした。世界の危機の中でも電子機器の需要は一定であったため、デジタルアイソレータ市場は2020年後半には何とかそのペースを取り戻しました。
北米のデジタルアイソレータ市場は、米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国は2021年に最大のデジタルアイソレータ市場シェアを占め、一方カナダは予測期間中に最高のCAGRを記録すると予測されています。北米全域の自動車メーカーは、電気自動車の販売拡大に積極的に注力しています。自動車の設計がますます電動化に向かっているため、高ワット数のパワーエレクトロニクスは、自動車のドライブトレインやバッテリーシステムにおいて重要なコンポーネントとなっています。高出力パワーエレクトロニクスは、デジタル通信を行い、デジタルコントローラーで制御する必要があるため、デジタルアイソレーションが必要です。アイソレータは、電気自動車の車載充電器(OBC)、バッテリー管理システム(BMS)、DC-DCコンバータ、トラクション・インバータ、加熱/冷却ユニットなどのモジュールに搭載されています。さらに、医療用画像処理装置の進歩がデジタル・アイソレータの需要を促進しています。これらのデバイスは、高レベルの電気的絶縁を維持しながら、大量のビデオ画像データをイメージセンサから画像処理装置に転送します。したがって、自動車の電動化の進展、医療用画像処理の進歩、産業オートメーションにおける安全基準の高まりなどが、北米におけるデジタルアイソレータ市場の成長を促進する主な要因となっています。
米国では電気自動車の販売台数が多く、電気自動車のバッテリーマネージメントシステムの需要が高いことを意味しています。米国のEV販売台数は、2020年第2四半期から2021年同四半期にかけて~200%増加し、3.6%増を記録しました。米国の電気自動車市場は、2010年の年間販売台数数千台から、2018~2020年の間に315,000台以上へと成長しました。電気自動車産業がもたらす成長見通しに加え、大手デジタルアイソレータメーカーの巨大な存在感が、米国での市場成長に有利に働いています。アナログ・デバイセズ社、ブロードコム社、テキサス・インスツルメンツ社、バイコール社、オンセミ社、NVE社などの米国の企業は、製品の発売やパートナーシップなどの戦略的開発に従事しています。このようなプレイヤーの存在は、デジタルアイソレータ市場の成長にプラスの影響を与えるでしょう。
Analog Devices Inc、Broadcom Inc、Infineon Technologies AG、Skyworks Solutions Inc、Nexperia BV、Texas Instruments Inc、Vicor Corp、On Semiconductor Corp、NVE Corp、Mornsun Guangzhou Science &Technology Co Ltd.は、業界で活動している著名デジタルアイソレーター市場プレイヤーの一部です。
デジタルアイソレータ市場全体は、一次情報と二次情報の両方を使用して導き出されています。市場分析を始めるにあたり、市場の質的・量的情報を得るために、内外の情報源を用いて徹底的な二次調査が行われました。このプロセスは、すべての市場セグメントに関して、デジタルアイソレータ市場の概要と成長予測を得るという目的も兼ねています。また、データを検証し、このテーマについてより分析的な洞察を得るために、業界関係者やコメンテーターへの複数の一次インタビューも実施しています。このプロセスの参加者には、副社長、事業開発マネージャー、市場情報マネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家や、評価専門家、調査アナリスト、キーオピニオンリーダーなど、デジタルアイソレータ市場に特化した外部コンサルタントが含まれています。
The digital isolators market size is expected to grow from US$ 2,537.53 million in 2022 to US$ 4,133.11 million by 2028; it is estimated to record a CAGR of 8.5% from 2022 to 2028.
The assembly of electric vehicles involves many electronic components, including digital isolators that are used in battery management systems, isolated Fieldbus, inverters, and chargers. The rising fleet of electric vehicles worldwide is expected to generate new market opportunities for digital isolators market players during the forecast period. The deliveries of battery electric vehicles (BEVs) and plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) are rapidly increasing at a double-digit Y-o-Y growth rate in different regions. According to the International Council on Clean Transportation (ICCT), ~4.3 million BEVs and PHEVs were delivered globally during H1 2022, which is ~62% higher than the deliveries recorded in H1 2021. In H1 2022, China accounted for the majority of electric vehicle deliveries recorded across the world. The number of deliveries across the country surged from ~1.15 million in H1 2021 to ~2.45 million in H1 2022. Such a rise in electric vehicle manufacturing indicates high demand for battery management systems, inverters, and chargers. A surge in the production of these systems is projected to boost the adoption of digital isolators across the electric vehicle industry. Growing automotive industry will have a positive impact in the digital isolators market growth.
Several digital isolators market vendors are adopting various organic and inorganic strategies to gain a competitive advantage. For instance, in 2022, Mornsun Guangzhou Science & Technology Co Ltd announced that they had signed a distribution agreement with Avnet Abacus. The partnership will increase the company's reach and presence in the EMEA market.
Impact of COVID-19 Pandemic on North America Digital Isolators Market Growth
The well-developed infrastructure that supports high-speed internet services is a major reason for the large-scale adoption of smart devices in North America. The majority of manufacturing facilities in North American countries were kept closed during the FY 2020-2021 due to COVID-19 restrictions and supply chain disruptions in the semiconductors industry. Further, the shortage of semiconductor chips across the US and Canada led to a slowdown in the digital isolators market size. Consumer spending on the procurement of consumer electronic devices declined during the pandemic. On the other hand, the demand for factory automation solutions increased in North America during the COVID-19 pandemic, as different enterprises were seeking innovative ways to cut down manual operations in workplaces. However, a considerable share of this remained unaddressed due to the gap created between semiconductor demand and supply by supply chain disruptions and operation limitations in semiconductor companies. As the demand for electronics remained constant amid the global crisis, the digital isolators market managed to resume its pace in late 2020.
The digital isolators market in North America is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US held the largest digital isolators market share in 2021, whereas Canada is projected to register the highest CAGR during the forecast period. Automotive manufacturers across North America proactively focus on boosting their electric vehicles' sales. As automotive designs are increasingly moving toward electrification, high-wattage power electronics are becoming critical components in the drivetrain and battery systems of vehicles. The high-wattage power electronics need to be communicated with and controlled by digital controllers requiring digital isolation. Isolators are incorporated in modules such as onboard chargers (OBCs), battery management systems (BMS), DC-DC converters, traction inverters, and heating/cooling units in electric vehicles. Further, increasing advancements in medical imaging devices propel the demand for digital isolators. These devices transfer large volumes of video imaging data from image sensors to image processors while maintaining high levels of electrical isolation. Therefore, the rising electrification of vehicles, increasing advancements in medical imaging, and growing safety standards in industrial automation are among the key factors driving the digital isolators market growth in North America.
The sales of electric vehicles are high in the US, which signifies a high demand for battery management systems in electric vehicles. EV sales in the US increased by ~200% from the second quarter of 2020 to the same quarter in 2021, recording an increase of 3.6%. The electric vehicle market in the US has grown from some thousand vehicles sold annually in 2010 to more than 315,000 vehicles during 2018-2020. In addition to the growth prospects provided by the electric vehicle industry, the huge presence of major digital isolator manufacturers favor the market growth in the US. Companies in the US such as Analog Devices, Inc.; Broadcom; Texas Instruments Incorporated; Vicor Corporation; onsemi; and NVE Corporation engage in strategic developments such as product launches and partnerships. Presence of such players will have a positive impact in the digital isolators market growth.
Analog Devices Inc; Broadcom Inc; Infineon Technologies AG; Skyworks Solutions Inc; Nexperia BV; Texas Instruments Inc; Vicor Corp; On Semiconductor Corp; NVE Corp; and Mornsun Guangzhou Science & Technology Co Ltd. are a few of the prominent digital isolators market players operating in the industry.
The overall digital isolators market has been derived using both primary and secondary sources. To begin the market analysis, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information on market. The process also serves the purpose of obtaining an overview and forecast of the digital isolators market growth with respect to all market segments. Also, multiple primary interviews with industry participants and commentators have been conducted to validate the data and gain more analytical insights about the topic. Participants of this process include industry experts such as VPs, business development managers, market intelligence managers, national sales managers, and external consultants-such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders-specializing in the digital isolators market.
Save and reduce time carrying out entry-level research by identifying the growth, size, leading players, and segments in the digital isolator market
Highlights key business priorities in order to assist companies to realign their business strategies
The key findings and recommendations highlight crucial progressive industry trends in the digital isolator market thereby allowing players across the value chain to develop effective long-term strategies
Develop/modify business expansion plans by using substantial growth offering developed and emerging markets
Scrutinize in-depth global market trends and outlook coupled with the factors driving the market, as well as those hindering it
Enhance the decision-making process by understanding the strategies that underpin commercial interest with respect to client products, segmentation, pricing, and distribution