|
市場調査レポート
商品コード
1153739
電気ボートの2028年までの市場予測-ボートタイプ(ピュアエレクトリック、ハイブリッド)、バッテリータイプ(ニッケルベース、鉛酸、リチウムイオン)、アプリケーション(フィッシング、レジャー、その他)別のインパクトとグローバル分析Electric Boat Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Global Analysis By Boat Type (Pure Electric and Hybrid), Battery Type (Nickel Based, Lead Acid, and Lithium-ion), and Application (Fishing, Recreational, and Others) |
||||||
電気ボートの2028年までの市場予測-ボートタイプ(ピュアエレクトリック、ハイブリッド)、バッテリータイプ(ニッケルベース、鉛酸、リチウムイオン)、アプリケーション(フィッシング、レジャー、その他)別のインパクトとグローバル分析 |
出版日: 2022年11月01日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 153 Pages
納期: 即納可能
|
電気ボートの世界市場は、2022年の52億6052万米ドルから2028年には113億5985万米ドルに拡大し、2022年から2028年までのCAGRは13.7%と予測されています。
政府主導のインセンティブやスキームによる太陽光発電の設置数の増加、ウォータースポーツの拡大が電気ボート市場の成長に影響を与えました。さらに、電気ボートのバッテリーの進歩への投資の増加は、電気ボート市場の成長に寄与する要因の1つです。しかし、電気ボートの急速充電における高い直流電圧に関連する安全性のリスクは、電気ボート市場の成長を抑制しています。
充電ステーションを建設するための市場関係者間の協力関係の高まりは、電気ボート市場の成長に寄与する重要な要因となっています。欧州の海岸線近くに設立された様々な都市、自治体、企業の政府は、レジャーボートを電動化するために多くのプロジェクトやイニシアティブをとっています。例えば、2021年、キャンデラ社は、太陽エネルギー供給会社であるノルドール・エネルジ社と提携し、スウェーデンのストックホルム市の異なる主要地域に電動レジャーボート用の充電ステーションを設置・開発しました。同様に、2020年6月には、ノルウェーにおいて、「The Green Tail」という取り組みのもと、ベルゲン周辺の海岸沿いのマリーナと同国の周辺自治体に充電ポイントのネットワークを構築しました。さらに、ノルウェー沿岸管理局は、すべての充電ポイント、陸上発電所、LNGプラントなどの概要を提供するウェブソリューションを作成しました。このように、海港に充電ステーションを設置するための投資が増えていることから、予測期間中は電気ボートの需要が高まると予想されます。
さらに、電動レジャーボートのボートシェアリング・プラットフォームが世界的に増加していることも、ボートのレンタルやシェアリング・サービス業者による電気ボートの需要を後押ししています。例えば、Kruserは世界初の電動レジャーボート用ボートシェアリング・プラットフォームの1つです。Green Waves、Rand boats、Hydroliftといった電動レジャーボートメーカーとの提携により、ノルウェーの10カ所で利用可能です。また、2021年には電気推進会社「エボイ」と新たなプロジェクトを展開し、高速電気ボートを追加投入する予定です。このように、ボート共有プラットフォームへの需要の高まりが、電気ボート市場の成長を牽引することが期待されます。
COVID-19パンデミックが北米の電気ボート市場に与える影響
米国、カナダ、メキシコでは、ボートや釣りが主要なアウトドアレクリエーション活動となっています。COVID-19のパンデミックは、水産業に従事する人々に経済的・社会的な損害を与えました。ロックダウン規制はサプライチェーンにも影響を与え、経済的な制限により多くのボートが港で足止めを食らいました。このように、ロックダウン措置と漁業ビジネスの停止は、電気ボート市場に悪影響を及ぼし、北米の691,149人の雇用を支えるレクリエーションボート部門に影響を与えたのです。国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、2020年の漁業輸出は、パンデミック時の需要の低さ、地域全体で多くのホテルやレストランが閉鎖または空き店舗のままであることから、前年比約3分の1に減少しました。さらに、カリブ海の島々では、ボートやウォータースポーツなどのレジャーが大幅に減少しました。
北米では戸締り規制が強化され、ボート遊びが盛んになっています。2020年第2四半期にほとんどの観光地が開放され、米国とカナダでレジャーボートの需要が高まりました。例えば、米国のレクリエーションボート業界では、レジャーボートや観光などのレクリエーションボートの活動が大幅に増加しました。全米海洋製造業者協会(NMMA)によると、米国におけるパワーボートの新車小売台数は2020年に13年ぶりの高水準に達し、2019年比13.0%増の~32万台が販売されました。これは、北米の電気ボート市場の成長を後押しすると予測されます。
電気ボート市場は、ボートタイプ、バッテリータイプ、アプリケーションに基づいてセグメント化されます。ボートタイプに基づき、市場は純粋な電気とハイブリッドに二分されます。バッテリーの種類に基づき、市場はニッケルベース、鉛酸、リチウムイオンに分類されます。用途別では、フィッシング、レクリエーション、その他に分類されます。地域別では、電気ボート市場は、北米、欧州、アジア太平洋(APAC)、中東&アフリカ(MEA)、南米(SAM)に区分されます。さらに、2021年の電気ボート市場では、北米が最大のシェアを占めています。
電気ボートの全体的な市場規模は、一次情報と二次情報の両方を用いて導き出されています。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関連する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。このプロセスは、全セグメントに関する電気ボート市場の概要と予測を得るという目的も兼ねています。また、データの検証やトピックに関するより分析的な洞察を得るために、業界関係者やコメンテーターへの一次インタビューを実施しました。このプロセスには、副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャーなどの業界専門家や、評価専門家、調査アナリスト、キーオピニオンリーダーなど、電気ボート市場に特化した外部コンサルタントが参加しています。
電気ボート市場で事業を展開している主要企業は、Frauscher、Duffy Electric Boat Company、Rand Boats APS、Vision Marine Technologies、Quadrofoil D.O.O, Ruban Bleu, Aquawatt Mechatronik and Yachtbau, Candela, and Budsin Wood Craftなどです。
The global electric boat market is expected to grow from US$ 5,260.52 million in 2022 to US$ 11,359.85 million by 2028; it is estimated to grow at a CAGR of 13.7% from 2022 to 2028.
A rising number of solar installations attributed to government-led incentives & schemes and growing water sports influenced the electric boat market growth. Further, the increasing investments in battery advancement in electric boats are among the factors contributing to the electric boat market growth. However, the safety risks associated with high DC voltages in electric boat fast charging are restraining the electric boat market growth.
The increasing collaboration between market players to build charging stations is a key factor contributing to the growth of the electric boat market. Governments of various cities, municipalities, and companies established near the European coastline have taken many projects and initiatives to electrify leisure boats. For instance, in 2021, Candela partnered with Nordsol Energi, a solar energy supplier, to install and develop charging stations for electric leisure boats in different key areas in Stockholm, Sweden. Similarly, in June 2020, in Norway, under the initiative "The Green Tail," a network of charging points was established in marinas along the coast around Bergen and the surrounding municipalities in the country. Further, the Norwegian Coastal Administration has created a web solution that provides an overview of all charging points, shore power plants, LNG plants, etc. Thus, an increasing number of investments in establishing charging stations at seaports is anticipated to fuel the demand for electric boats during the forecast period.
Furthermore, the increasing number of boat-sharing platforms for electric leisure boats worldwide is driving the demand for electric boats from the boat renting and sharing service providers. For instance, Kruser is one of the world's first boat-sharing platforms for electric leisure boats. It is available in ten locations in Norway due to the partnership with electric leisure boat manufacturers, such as Green Waves, Rand boats, and Hydrolift. Also, in 2021, the company developed a new project with an electric propulsion company "Evoy" to launch an additional fast electric boat fleet. Thus, the growing demand for boat sharing platforms is expected to drive the electric boat market growth.
Impact of COVID-19 Pandemic on North America Electric Boat Market
Boating and fishing are the major outdoor recreational activities in the US, Canada, and Mexico. The COVID-19 pandemic caused economic and social harm to people working in the fishery industry. The lockdown restrictions also affected the supply chain, with economic restrictions keeping many boats at a standstill in ports. Thus, the lockdown measures and halting of fishery business negatively impacted the electric boat market, affecting the recreational boating sector that supports 691,149 North American jobs. According to the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), fishing exports for 2020 decreased by approximately one-third compared to the previous year due to low demand during the pandemic, as of many hotels and restaurants remained closed or empty across the region. Furthermore, in the Caribbean islands, the tourism sector witnessed a substantial drop in recreational leisure activities such as boating and water sports.
With the upliftment of lockdown restrictions in North America, the boating industry is witnessing substantial growth. Most of the tourist locations were opened to the public in the second quarter of 2020, which boosted the demand for leisure boating in the US and Canada. For instance, the US recreational boating industry witnessed a significant increase in recreational boating activities, such as leisure boating and tourism. According to the National Marine Manufacturers Association (NMMA), the retail unit sales of new powerboats in the US reached a 13-year high in 2020, with ~320,000 units sold, up by 13.0% compared to 2019. This is anticipated to boost the electric boat market growth in North America.
The electric boat market is segmented on the basis of boat type, battery type, and application. Based on boat type, the market is bifurcated into pure electric and hybrid. Based on battery type, the market is categorized into nickel-based, lead acid, and lithium-ion. Based on application, the market is segmented into fishing, recreational, and others. By geography, the electric boat market is segmented into North America, Europe, Asia Pacific (APAC), Middle East & Africa (MEA), and South America (SAM). Further, North America accounted for the largest share of the electric boat market in 2021.
The overall electric boat market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. The process also serves the purpose of obtaining an overview and forecast for the electric boat market with respect to all the segments. Also, primary interviews were conducted with industry participants and commentators to validate data and gain more analytical insights into the topic. Participants in this process include industry experts, such as VPs, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers-along with external consultants, such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders-specializing in the electric boat market.
The key companies operating in the electric boat market are Frauscher, Duffy Electric Boat Company, Rand Boats APS, Vision Marine Technologies, Quadrofoil D.O.O, Ruban Bleu, Aquawatt Mechatronik and Yachtbau, Candela, and Budsin Wood Craft.
Save and reduce time carrying out entry-level research by identifying the growth, size, leading players, and segments in the electric boat market
Highlights key business priorities in order to assist companies to realign their business strategies
The key findings and recommendations highlight crucial progressive industry trends in the electric boat market thereby allowing players across the value chain to develop effective long-term strategies
Develop/modify business expansion plans by using substantial growth offering developed and emerging markets
Scrutinize in-depth global market trends and outlook coupled with the factors driving the market, as well as those hindering it
Enhance the decision-making process by understanding the strategies that underpin commercial interest with respect to client products, segmentation, pricing, and distribution