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市場調査レポート

リテールバンキングの費用効果を最大限に:流通チャネルと経費管理

Maximising Retail Banking Cost Efficiency: Distribution channels and Expense Management

発行 Timetric 商品コード 291097
出版日 ページ情報 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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リテールバンキングの費用効果を最大限に:流通チャネルと経費管理 Maximising Retail Banking Cost Efficiency: Distribution channels and Expense Management
出版日: 2013年12月09日 ページ情報: 英文 39 Pages
概要

世界各地の銀行は、費用効果を達成して収益を増加させるために、経営戦略、支店銀行モデル、流通チャネル、拡大戦略を再検討しています。収益性の向上には、利益率の高い商品・サービスを販売し、不採算部門の縮小に特化する必要があります。

当レポートでは、世界の銀行における費用効率を改善する方法について取り上げ、流通チャネル、顧客エンゲージメント、経費管理について検証して、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 リテールバンキング市場の動向と収益性の見通し

  • リテールバンキングの収益性の見通し
  • 市場促進要因と主な課題の分析

第3章 流通チャネルと消費者エンゲージメント戦略

  • 収益性のための流通経路の枠組み
    • 収益派生戦略
    • 費用削減戦略
  • ベストプラクティス
    • Danske Bank:デジタルバンキングとの統合で、費用削減
    • BBVA:セルフサービスチャネルで、経費削減
    • ASB Bank in New Zealand:バーチャル銀行の導入で、効果的な顧客エンゲージメント
    • Maybank:顧客エンゲージメント戦略
    • Union First Market:ロイヤルティプログラムで、事業規模を拡大
    • Mauritius Commercial bank:デパート概念の導入で、クロス販売促進

第4章 付録

図表

目次
Product Code: RT0025MP

This report looks at how banks can improve their cost efficiency by examining distribution channels, customer engagement and expense management.

Summary

Banks across the world are revisiting their operational strategies, branch banking models, distribution channels and expansion strategies to achieve cost efficiencies and increase profits. To increase profitability, the focus is on selling high-margin profitable products and services, and scaling down unprofitable operations.

Scope

  • This report reviews the latest strategies being employed by retail banks to increase profitability
  • Examination of the most cost efficient distribution channels, customer engagement strategies and expenses framework

Reasons To Buy

  • Gain insight into the various distribution channels and expense management frameworks adopted by banks to maximize cost efficiencies
  • Gauge best practice within the industry
  • Examine case studies of various banks across the world to increase profitability and acheive cost effiency

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Retail Banking Market Dynamics and Profitability Outlook

  • 2.1. Profitability Outlook of Retail Banks
  • 2.2. Analysis of Market Drivers and Key Challenges

3. Distribution Channels and Consumer Engagement Strategies

  • 3.1. Distribution Channel Framework for Profitability
    • 3.1.1. Revenue generation strategies
    • 3.1.2. Cost-reduction strategies
  • 3.2. Best Practices
    • 3.2.1. Danske Bank migrates towards digital banking to cut costs
    • 3.2.2. BBVA focusing on self-service channels to reduce operating costs
    • 3.2.3. ASB Bank in New Zealand launched a virtual bank for effective customer engagement
    • 3.2.4. Maybank customer engagement strategy
    • 3.2.5. Union First Market's loyalty program to scale-up business
    • 3.2.6. Department store concepts adopted by Mauritius Commercial bank to cross-sell

4. Appendix

  • 4.1. Methodology
  • 4.2. Contact Timetric
  • 4.3. About Timetric
  • 4.4. Timetric's Services
  • 4.5. Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Current and Future Drivers of Retail Banking Profitability
  • Table 2: Impact of Banking Regulations

List of Figures

  • Figure 1: Market Drivers and Key Challenges
  • Figure 2: Key Factors for Technological Investment
  • Figure 3: Distribution Channels Best Framework for Profitability
  • Figure 4: Channel Evolution in Multichannel Banking
  • Figure 5: Channel Evolution by Products and Services in Multichannel Banking
  • Figure 6: Next Generation Branch Banking Models
  • Figure 7: US Bank In-Store Branch
  • Figure 8: Case Study - Danske Bank
  • Figure 9: Case Study - BBVA Bank
  • Figure 10: Case Study - ASB Bank
  • Figure 11: Snapshot of ASB Virtual Branch on Facebook
  • Figure 12: Case Study - Maybank
  • Figure 13: Total Relationship Banking Loyalty Program Offered by Union First Market Bank
  • Figure 14: Case Study - Mauritius Commercial Bank
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