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市場調査レポート

次世代モバイルEコマース技術

Next Generation Technologies for Mobile E-commerce

発行 Frost & Sullivan 商品コード 357817
出版日 ページ情報 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.54円で換算しております。
次世代モバイルEコマース技術 Next Generation Technologies for Mobile E-commerce
出版日: 2016年05月06日 ページ情報: 英文 54 Pages
概要

米国、欧州、アジア、ならびにラテンアメリカにおける主要小売り事業者のモバイルEコマースセールスの伸びは2015年においてそれぞれ、39%、71%、249%以上、ならびに約50%と見られています。このような急成長地域での課題は消費者や製造企業、販売企業、およびサービスプロバイダー間の取引処理を行うだけでなく、モバイルEコマースをより容易なものにして成長をさらに促進することであり、また製造企業やサービスプロバイダーに対してさまざまな流通チャンネルの顧客についての深い情報知識を与えることです。そのためには新世代のツールを用いて、さまざまな流通チャンネルから得られたビッグデータを活用し、予測的アナリティクスを用いて解析することで、個別の顧客レベルにまでモバイルEコマースをカスタマイズできるようにすることが必要となります。

当レポートは、次世代のモバイルEコマース技術を取り上げ、モバイルEコマース市場における重点要件を特定し、モバイルデバイス上でのEコマースをサポートする主要技術とその役割について精査しています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 調査範囲
  • 重要な調査結果
  • 調査手法

第2章 技術概観

  • モバイルEコマースの新技術
  • 主要成長促進要因まとめ - 便利さとインテリジェンス
  • 主要成長阻害要因まとめ - 財務的問題および統合化の課題
  • モバイルEコマースの発展動向

第3章 モバイルEコマース向けの主要実現技術

  • モバイルEコマース向けマーケティングの自動化
  • マーケティング自動化に向けた主要実現技術 - 行動アナリティクス
  • モバイルEコマース向けマーケティング自動化技術プロバイダー
  • モバイルEコマース用コンテンツ管理システム
  • コンテンツ管理システムの主要実現技術 - ユーザ・インタフェース用のレスポンシブ型テンプレート
  • モバイルEコマース向けコンテンツ管理ソリューションのプロバイダー
  • モバイルEコマース向けE-メールマーケティング・ソリューション
  • E-メールマーケティング・ソリューションの主要実現技術 - クロスデバイス・コンバージョン追跡ツール
  • モバイルEコマース向けE-メールマーケティング・ソリューションのプロバイダー
  • モバイルEコマース用Eコマースプラットフォーム
  • Eコマースプラットフォーム用主要実現技術 - エクスペリエンス管理ツール
  • モバイルEコマース用Eコマースプラットフォームのプロバイダー
  • モバイルEコマース用ソーシャルメディア・アナリティクス
  • ソーシャルメディア・アナリティクスの主要実現技術 - ビッグデータ
  • モバイルEコマース用ソーシャルメディア・アナリティクスのプロバイダー

第4章 技術の集約化: 販売拡大のための統合

  • ビッグデータ・アナリティクス、オムニチャンネル・コミュニケーション、および予測的アナリティクスがモバイルEコマースのセールスを押し上げる
  • NFC (近距離無線通信) ペイメントによりP2Pシェアリングとオンライン購入が可能に
  • インタラクティブ・ショッピング
  • さらに便利なショッピングのためのモバイル画像認識
  • セキュアなデジタルペイメントのためのバイオメトリック認証ショッピング
  • GPSを活用したドローンによる商品やサービスの配送
  • アナリストによる考察と結論
  • 主要コンタクト先
  • 免責条項

第5章 Frost & Sullivanについて

目次
Product Code: D6E8-01-00-00-00

Individualizing the Customer Experience

According to outside sources, in 2015, mobile e-commerce in the United States is predicted to account for about 30% of all electronic commerce sales in the region, a reasonable assumption as mobile e-commerce sales for the top United States retailers have been pegged to increase nearly 39% in 2015, while mobile e-commerce sales for the key European, Asian, and Latin American retailers have been projected to increase by nearly 71%, over 249%, and nearly 50%, respectively, in 2015.

The challenge in all these regions is to facilitate this growth in mobile e-commerce by making it easier for consumers, manufacturers, distributors, and service providers to do more than merely conduct transactions. Mobile e-commerce must also provide manufacturers and service providers with greater intelligence about their customers based on different channels of information obtained from brick and mortar stores as well as their online shopping. This will require a new generation of tools that can leverage Big Data from multiple channels, analyze it by predictive analytics, and enable enterprises to customize their mobile e-commerce efforts to the individual level, similar to the personalization that is driving electronic home medical care and diagnostics.

This research service identifies the key demands in the mobile e-commerce market as well as the key technologies and role in supporting commerce over mobile devices as this practice continues to grow in the 21st century.

In brief, this research service provides the following:

  • A brief snapshot of the mobile e-commerce space
  • Segmentation of the key technologies that support mobile e-commerce space
  • Identification of key players in each segment
  • Descriptions of their solutions
  • Defining the applications they serve and benefits they provide at both ends of the value chain
  • Highlighting challenges to mobile e-commerce growth
  • Spotlighting emerging technologies and practices to address them

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Research Scope
  • Key Findings
  • Research Methodology

2. OVERVIEW OF THE TOPIC

  • Emerging Technologies for Mobile E-Commerce
  • Key Drivers Summary - Convenience and Intelligence
  • Key Restraints Summary - Budgetary and integration challenges
  • Trends toward Developing Mobile E-commerce
  • Trends toward Developing Mobile E-Commerce (continued)

3. KEY ENABLING TECHNOLOGY SEGMENTS FOR MOBILE E-COMMERCE

  • Marketing Automation for Mobile E-Commerce
  • Key Enabling Technology for Marketing Automation - Behavioral Analytics
  • Providers of Marketing Automation for Mobile E-Commerce
  • Providers of Marketing Automation for Mobile E-Commerce (continued)
  • Content Management Systems for Mobile E-Commerce
  • Key Enabling Technology for Content Management Systems - Responsive Templates for User Interfaces
  • Providers of Content Management Solutions for Mobile E-Commerce
  • Providers of Content Management Solutions for Mobile E-Commerce (continued)
  • E-mail Marketing Solutions for Mobile E-Commerce
  • Key Enabling Technology for E-mail Marketing Solutions - Cross Device Conversion Tracking Tools
  • Providers of E-mail Marketing Solutions for Mobile E-commerce
  • E-Commerce Platforms for Mobile E-Commerce
  • Key Enabling Technology for E-Commerce Platforms - Experience Management Tools
  • Providers of E-commerce Platforms for Mobile E-commerce
  • Providers of E-Commerce Platforms for Mobile E-Commerce (continued)
  • Social Media Analytics for Mobile E-Commerce
  • Key Enabling Technology for Social Media Analytics - Big Data
  • Providers of Social Media Analytics for Mobile E-Commerce
  • Providers of Social Media Analytics for Mobile E-Commerce (continued)

4. TECHNOLOGY CONVERGENCE: INTEGRATING TO RAISE SALES

  • Big Data Analytics, Omni-channel Communications, and Predictive Analytics Could Boost Mobile E-Commerce Sales
  • NFC Payment to enable Peer to Peer Sharing and Online Purchase
  • Interactive Shopping
  • Mobile Image Recognition for more Convenient Shopping
  • Biometric Shopping for Secured Digital Payment
  • GPS-based Drone Delivery of Goods and Services
  • Analyst Insights and Conclusion
  • Key Contacts
  • Key Contacts (Continued)
  • Legal Disclaimer

5. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • The Frost & Sullivan Story
  • Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • Global Perspective
  • Industry Convergence
  • 360° Research Perspective
  • Implementation Excellence
  • Our Blue Ocean Strategy