表紙
市場調査レポート

デジタル小売 (2020年) :新興の機会

Digitized Retail 2020: Capturing Emerging Opportunities

発行 Technical Insights (Frost & Sullivan) 商品コード 329539
出版日 ページ情報 英文 47 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
デジタル小売 (2020年) :新興の機会 Digitized Retail 2020: Capturing Emerging Opportunities
出版日: 2015年05月04日 ページ情報: 英文 47 Pages
概要

小売業は、かつてないほどの速度で変化しています。新しいチャネルやマーケティング形式の導入、顧客の行動の変化に伴って、業界は、既存のビジネスモデルに迅速に対応する必要に迫られています。

当レポートでは、小売市場の主要動向について調査分析し、主要技術と将来のデジタル小売分野に焦点を当てて、体系的な情報を提供しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 トピックの概要

  • デジタル小売とマーケティング構成
  • デジタル小売の変化する情勢
  • 消費者志向のビジネスを発展させる傾向
  • サービス提供の利便性を高める傾向
  • 金額に見合う価値を増やす傾向
  • インタラクティブな通信チャネルを設計する傾向

第3章 小売のデジタル化を可能にする主要技術

  • クラウドコンピューティング
  • ビッグデータアナリティクス
  • コンテキストを意識したコンピューティング
  • 拡張現実 (AR)
  • 屋内GPS
  • デジタルペイメント

第4章 技術のコンバージェンス:将来を描く

  • ゲーミフィケーション
  • 3Dプリンティング
  • 動的価格設定
  • ホログラフィックディスプレイ
  • ドローン
  • アナリストの考察と結論

第5章 主な連絡先

  • 連絡先
  • 免責事項

第6章 FROST & SULLIVANについて

目次
Product Code: D67C-01-00-00-00

Connect, Engage and Deliver Seamlessly

The retail industry is changing at an ever-increasing speed. With changes in the behavior of the customers along with the introduction of new channels and formats of marketing, the industry quickly needs to adjust to the existing business models. In order to satisfy the needs of future customers, retail organizations require drastic changes in their approaches and need to customize their service offerings to be profitable in the competitive retail space. This report identifies the key trends in the market and highlights the key technologies and their convergence prospects to envision the future digitized retail space.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Research Scope
  • 2. Key Findings
  • 3. Research Methodology

2. OVERVIEW OF THE TOPIC

  • 1. Digitized Retail and the Marketing Mix
  • 2. The Changing Landscape in Digitized Retail
  • 3. Trends towards Developing Consumer-oriented Businesses
  • 4. Trends to Improve Convenience of Service Delivery
  • 5. Trends to Improve Convenience of Service Delivery (Continued)
  • 6. Trends to Increase Value for Money
  • 7. Trends to Design Interactive Communication Channels

3. KEY TECHNOLOGIES ENABLING DIGITIZATION OF RETAIL

  • 1. How Can We Use Cloud Computing in Retail ?
  • 2. Companies at The Forefront of This Market
  • 3. How Can We Use Big Data Analytics in Retail ?
  • 4. Companies at The Forefront of This Market
  • 5. How Can We Use Context-aware Computing in Retail ?
  • 6. Companies at The Forefront of This Market
  • 7. How Can We Use Augmented Reality in Retail ?
  • 8. Companies at The Forefront of This Market
  • 9. How Can We Use Indoor GPS in Retail ?
  • 10. Companies at The Forefront of This Market
  • 11. How Can We Use Digital Payment in Retail ?
  • 12. Companies at The Forefront of This Market

4. TECHNOLOGY CONVERGENCE: ENVISION THE FUTURE

  • 1. Gamification Could Drive Sales and Increase Price Discounts
  • 2. 3D Printing Enables Personalization of Products
  • 3. Dynamic Pricing Could Blur the Line between Online and Offline Stores
  • 4. Holographic Displays Enhance interactivity with Customers
  • 5. Drones Improve Product Delivery Services
  • 6. Analyst Insights and Conclusion

5. KEY CONTACTS

  • 1. Key Contacts
  • 2. Key Contacts (Continued)
  • 3. Legal Disclaimer

6. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
Back to Top